جادوی سینما و دنیای پیچیده کودکان

۷ فیلم انیمیشن برای آموزش مهربانی به بچه‌ها

فیلم‌ها می‌توانند باعث تجربه طیفی از احساسات شوند، می‌توانند خاطرات ماندگار سرگرم‌کننده ایجاد کنند، حس کنجکاوی را برانگیزند و به‌عنوان دریچه‌ای به دنیاهای دیگر عمل کنند. این جادوی همدستی داستان و تصویر است. جادوی سینما که فقط روی یک صندلی و جلوی صفحه نمایش بنشینیم و به دنیای بزرگتری مرتبط شویم و با کاراکترهایی که اصلا نمی‌شناسیم حس همدردی کنیم و مقطعی از زندگی آنها را ما هم زندگی کنیم.

مهربانی و همدلی از آن احساساتی است که تا تجربه نشود نمی‌توان به خوبی درباره آن حرف زد. اما دیدن هر فیلمی برای هرکسی مفید نیست. پیمایش فیلم‌ها در بزرگسالی و انتخاب آسانتر است اما درباره فیلم‌های کودکان این امر دشوار است. دنیای پیچیده بچه‌ها، تفاوت‌های فردی آنها و نیازهایشان، تفاوت نیازهایی که محیط هر هر فرد ایجاد می‌کند و خیلی عوامل دیگر انتخاب فیلم برای بچه‌ها را کار سختی کرده است. ما این بار برای شما ۷ فیلم معرفی کرده‌ایم که دیدنش می‌تواند حس همدلی را در کودکان برانگیزد و به آنها یاد دهد چگونه خودشان را جای دیگران بگذارند. مهراتی که اگر در کودکی آموزش داده نشود در بزرگسالی مشکلاتی به همراه خواهد داشت. به خاطر داشته باشید سن پیشنهاد شده برای هر فیلم در این متن فقط یک توصیه است و ممکن است برای هر کودکی مناسب نباشد.

بهترین انیمیشن های دوبله فارسی جهان

انیمیشن پشت و رو | Inside Out

  • امتیاز کاربران فیلیمو: ۹۴ از ۱۰۰

این فیلم انیمیشن شرکت پیکسار در مورد احساسات یک دختر ۱۱ ساله به نام رایلی است. احساساتی مانند خشم، غم، شادی، ترس و انزجار همگی شخصیت‌های فیلم هستند. آنها باید با هم همکاری کنند تا به رایلی کمک کنند تا تصمیمات درستی در زندگی بگیرد. Inside Out جدی‌تر از یک فیلم معمولی پیکسار است، اما می‌تواند چیزهای زیادی در مورد احساسات به بچه‌ها بیاموزد. این فیلم برای کودکانی که مشکل توجه دارند بسیار خوب است.

  • سن توصیه شده: بالاتر از ۶ سال

تماشای آنلاین انیمیشن Inside Out

انیمیشن روح | soul

  • امتیاز کاربران فیلیمو: ۹۹ از ۱۰۰

ماجرای انیمیشن روح از این قرار است که پیانیست جاز و استاد موسیقی جو گاردنر خود را به The Great Before منتقل می‌کند، قلمروی خارق‌العاده که در آن ارواح متولد نشده برای زندگی بر روی زمین آماده می شوند. جو که با وجود جدید خود به عنوان موجودی بی‌جسم کنار می‌آید، مربی روح دیگری می‌شود که تنها به نام ۲۲ شناخته می‌شود. آنها با هم به زمین باز می‌گردند تا دریابند که چه چیزی زندگی را معنادار می‌کند.

  • سن توصیه شده: بالاتر از ۸ سال

نقد و بررسی انیمیشن روح

تماشای آنلاین انیمیشن روح

 

انیمیشن این کدو تنبل بزرگ است، چارلی براون | It’s the Great Pumpkin, Charlie Brown

در این فیلم انیمیشن شخصیت های معروف بادام زمینی، چارلی براون، لینوس، لوسی و اسنوپی حضور دارند. طرح ساده است. لینوس امیدوار است که کدو تنبل بزرگ را ببیند، اما هیچ کس دیگری به او اعتقاد ندارد. شخصیت ها گاهی اوقات نسبت به یکدیگر بد هستند، اما این فرصت خوبی برای شروع گفت‌وگو درباره احساسات دیگران است.

  • سن توصیه شده: بالاتر از ۴ سال

 

انیمیشن دیو و دلبر | Beauty and the Beast

  • امتیاز کاربران فیلیمو: ۹۶ از ۱۰۰

در انیمینشن دیو و دلبر جادو یک شاهزاده مغرور را به یک جانور زشت تبدیل می‌کند. برای تلاش برای شکستن طلسم، جانور زن جوانی به نام بل را در قلعه خود به اسارت می‌برد. او شروع به دیدن زیبایی درونی هیولا می‌کند، اما روستای او برای نابودی هیولا در حال حرکت است. موسیقی، داستان و انیمیشن‌های این فیلم دیزنی بچه‌ها را مجذوب خود می‌کند و سؤالاتی در مورد اهمیت ظاهر آدم‌ها ایجاد می‌کند.

  • سن توصیه شده: بالاتر از ۶ سال

تماشای آنلاین انیمیشن دیو و دلبر

فیلم ای تی | E.T.: The Extra-Terrestrial

در فیلم کلاسیک خانوادگی E.T.: The Extra-Terrestrial، پسر جوانی به نام الیوت با یک موجود بیگانه دوست می‌شود که روی زمین‌گیر افتاده است. الیوت سعی می‌کند کمک کند این موجود به خانه برود اما انسان‌های دیگر از E.T می‌ترسند و دانشمندان دولتی سعی می‌کنند بیگانه را بگیرند و مطالعه کنند. این فیلم می‌تواند به بچه‌ها کمک کند تا ببینند مردم چگونه دیگران را متفاوت می‌بینند.

  • سن توصیه شده: بالاتر از ۷ سال

 

انیمیشن زوتوپیا | Zootopia

  • امتیاز کاربران فیلیمو: ۹۱ از ۱۰۰

زوتوپیا  دنیایی است که حیوانات می‌توانند در آن صحبت کنند، خرگوشی به نام جودی هاپس و روباهی به نام نیک وایلد برای حل یک پرونده آدم‌ربایی با هم متحد می‌شوند. این معمای جنایی هیجان‌انگیز نکات زیادی دارد که هم در ذهن بچه‌ها می‌ماند و هم بعدها ممکن است زیاد تکرار کنند و همین موضوع برای برخی والدین جالب است. اما ابزاری عالی برای کمک به کودکان در یادگیری تحمل و روبه‌رویی با خطر کلیشه‌ها است.

  • سن توصیه شده:بالاتر از ۸ سال

تماشای آنلاین انیمیشن زوتوپیا

انیمیشن ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی | Cloudy with a Chance of Meatballs

  • امتیاز کاربران فیلیمو: ۹۴ از ۱۰۰

قصه انیمیشن ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی از این قرار است که پدربزرگ با الهام از اتفاقی هنگام تهیه پنکیک در صبحانه، داستانی را پیش از خواب تعریف می‌کند که زندگی شهروندان یک شهر خیالی به نام Chewandswallow را روایت می کند که مشخصه آن باران غذا از آسمان است. نوه‌ها هنری و کیت نام دارند. همه چیز مانند یک شهر معمولی است که فقط فروشگاه مواد غذایی ندارد تا اینکه آب و هوا عوض می‌شود و طوفان اسپاگتی و پنکیک به‌پا می‌شود و مشکلات مردم شهر آغاز می‌شود.

  • سن توصیه شده: بالاتر از ۴ سال

تماشای آنلاین انیمیشن

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil