آمازون گران‌ترین سریال همه تاریخ را ساخت

معرفی کامل و نقد سریال ارباب حلقه ها

واکنش‌ها و نقدها به سریال حلقه های قدرت The Rings of Power را بخوانید

هنگامی که خبر ساخت سریال ارباب حلقه ها در سال ۲۰۱۷ منتشر شد، خیلی‌ها فکر می‌کردند که مانند فیلم‌های مشهور و موفق ارباب حلقه ها پیتر جکسون با یک بازگویی از کتاب‌های ارباب حلقه‌ها روبه‌رو خواهیم بود. اما مشخص شد که این سریال در واقع یک پیش‌درآمد بر فیلم ارباب حلقه‌ها خواهد بود؛ تمرکز سریال روی آراگورن جوان خواهد بود. کاراکتری که در سه‌گانه جکسون، ویگو مورتنسن نقش او را ایفا می‌کرد. بنابراین داستان این سریال آمازون، در طول عصر دوم سرزمین میانی، رخ می‌دهد. شما اینجا فهرستی از همه جزئیات و نکاتی را که باید درباره سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت بدانید گردآوری کرده‌ایم.

بهترین اقتباس‌ها از دنیای ارباب حلقه ها

خلاصه داستان سریال ارباب حلقه‌ها: قدرت حلقه

در توضیح رسمی سریال ارباب حلقه ها The Lord of the Rings آمده است: «حلقه‌های قدرت، بینندگان را به دورانی بازمی‌گرداند که در آن قدرت‌های بزرگ شکل گرفتند، پادشاهی‌ها به شکوه رسیدند و سقوط کردند، قهرمانان باورنکردنی آزموده شدند، امید در آستانه نابودی بود و بزرگ‌ترین شروری که به قلم تالکین آمده بود دنیا را تهدید کرد که تمام دنیا را در سیاهی فرو خواهد برد. این سریال در دوران آرامش و صلح نسبی شروع می‌شود و مجموعه‌ای شخصیت‌های آشنا و جدید را دنبال می‌کند که با ظهور دوباره شر در سرزمین میانه -که از مدت‌ها قبل بیم آن می‌رفت- مقابله می‌کنند. از اعماق تاریک‌ترین کوهستان‌های مه‌آلود، تا جنگل‌های باشکوه لیندن پایتخت الف‌ها، تا جزیره خیره‌کننده پادشاهی نومنور، تا دورترین نقاط نقشه، این پادشاهی و شخصیت‌ها میراثی را ایجاد می‌کنند که تا مدت‌ها پس از ناپدید شدن آن‌ها باقی می‌ماند».

بد نیست بدانید سه‌گانه رمان و فیلم هابیت و ارباب حلقه‌ها هزاران سال پس از عصر دوم، در اواخر عصر سوم، اتفاق می‌افتند. از سوی دیگر، عصر دوم، زمانی است که سائورون، حلقه یگانه را برای حکومت بر سایر حلقه‌های قدرت ایجاد کرد. اسمیگل در حالی حلقه را به صورت اتفاقی پیدا کرد که بیش از ۲۰۰۰ سال از گم شدن آن گذشته بود. شاید به این فکر ‌کنید که این سریال که در عصر دوم اتفاق می‌افتد قرار است چه دامنه زمانی‌ای را پوشش بدهد. در پاسخ باید اشاره کنیم که عصر دوم ۳۴۴۱ سال را در برمی‌گیرد.

 

عوامل و بازیگران سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت

پاتریک مک‌کی و جی دی پین، ارباب حلقه‌ها را برای آمازون تولید کرده‌اند و به عنوان مدیر اجرایی تولید و تهیه‌کننده اجرایی در سریال حضور خواهند داشت. خوزه آنتونیو بایانا (کارگردان یتیمخانه و دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی)، کارگردانی ۲ قسمت اول سریال را انجام داده است. او همچنین در کنار شریک تهیه‌کننده‌اش، بلن آتینزا، به عنوان تهیه‌کننده اجرایی در سریال حضور دارد.

کارلوت برندستروم برای کارگردانی ۲ قسمت از این سریال آمازون، انتخاب شده است. همچنین کارگردان چینی-بریتانیایی، وین ییپ، ۴ اپیزود از فصل اول سریال را کارگردانی می‌کند.

سایر افراد تیم خلاق پشت پروژه سریال ارباب حلقه ها این‌ها هستند؛ مدیران اجرایی تولید شامل لیندزی وبر (شماره ۱۰ خیابان کلاورفیلد)، بروس ریچموند (بازی تاج و تخت)، جین کلی (امپراتوری بوردواک)، رئیس بخش سریال‌های فیلمنامه‌دار آمازون استودیوز شارون تال ایگوادو، نویسنده و مدیر اجرایی تولید جنیفر هاتچیسون (بریکینگ بد)، نویسنده و مدیر اجرایی تولید جیسون کیهیل (سوپرانوز) و نویسنده و مدیر اجرایی تولید جاستین دوبل (چیزهای عجیب). همچنین تهیه‌کنندگان مشاور بریان کاگمن (بازی تاج و تخت) و استفانی فولسوم (داستان اسباب بازی ۴)، ران ایمز در نقش تهیه‌کننده (هوانورد) و نویسنده و همکار تهیه‌کننده هلن شانگ (هانیبال).

تنها عکس منتشر شده از سریال ارباب حلقه ها

بازیگران سریال ارباب حلقه‌ها

سینتیا آدای رابینسون، مکس بالدری، ایان بلکبرن، کیپ چپمن، آنتنی کرام، مکسین گانلیف، تریستان گرول، لنی هنری، توسیتا جایاسوندرا، فابین مک‌کالم، سایمن مرلز، جف مرل، پیتر مولان، لوید اوون، آگوستس پرو، پیتر تیت، الکس تارانت، لیان ودهم، بنجامین واکر و سارا زانگوبانی فهرست اولیه بازیگران سریال ارباب حلقه ها هستند.

رابرت آرمایو، اووین آرتور و نازنین بنیادی، ستاره‌های اصلی سریال ارباب حلقه ها هستند. در کنار این‌ها می‌توان به اسامی‌ای مانند مورفید کلارک، اسماعیل کروز کوردووا، اما هوروت، مارکلا کاونا، جوزف ماول، تایرو موهافیدین، سوفیا نامویت، مگان ریچاردز، دیلان اسمیت و چارلی ویکرز، اشاره کرد. البته چارلز ادواردز (تاج)، ویل فلچر، آملی چایلد-ویلیرز و بازیگر تازه‌وارد هالیوود بو کسیدی نیز به این سریال پیوسته‌اند.

در ۱۵ مارس ۲۰۲۱، تام باج بازیگر استرالیایی، در شبکه‌ اجتماعی خود اعلام کرد که از سریال کناره‌گیری کرده است. باج در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «با اندوه فراوان این پست را می‌نویسم تا به شما بگویم که از سریال تلوزیونی ارباب جلقه‌ها آمازون جدا شده‌ام. آمازون پس از مشاهده اولین قسمت‌هایی که سال گذشته فیلمبرداری شده بود، تصمیم گرفت برای شخصیتی که من بازی می‌کردم، مسیر دیگری را در پیش بگیرد. باید از تیم خلاق سریال بابت دل‌گرمی‌شان برای امتحان کردن چیزی که باور داشتم جدید، هیجان‌انگیز و زیبا است، تشکر کنم». ایکه باج چه شخصیتی را به تصویر کشیده است، یک معما باقی ماند.

درباره نویسندگان سریال ارباب حلقه‌ها

پاتریک مک‌کی و جی دی پین، خالقان و ۲ نویسنده اصلی سریال ارباب حلقه‌ها، هر دو ۴۱ ساله، بور و کمی قد بلند هستند. آن‌ها در تیم مناظره و انجمن فرهنگی دبیرستانی در ویرجینیای شمالی برای اولین‌بار با یک‌دیگر آشنا شدند. آن‌ها پس از ۳ سال حضور در هالیوود در شرکت فیلمسازی بد روبات (Bad Robot) جی. جی. آبرامز شروع به فعالیت کردند. این دو در این مدت روی چند فیلمنامه و پروژه، از جمله فیلمنامه‌ای درباره یک ربات خاموش که به عنوان تلاقی‌ای میان همشهری کین و غول آهنی توصیف می‌شد و همچنین چهارمین فیلم فرانچایز پیشتازان فضا، کار کردند. هرچند هیچ‌کدام از این پروژه‌ها به سرانجام نرسیدند. ارباب حلقه‌ها مدت‌ها است که نخستین فیلمنامه جدی آن‌ها محسوب می‌شود. البته کافی است فقط چند دقیقه به مصاحبه‌ها و گفت‌وگوهای این دو درباره تالکین گوش بدهید، آن وقت شاید چندان برایتان عجیب نباشد که آن‌ها چگونه توانسته‌اند با این رزومه کم این موقعیت ویژه را به دست آورند.

 

نظر منتقدان درباره سریال ارباب حلقه‌ها | پایان فصل اول

اینکه چرا فصل اول سریال ارباب حلقه‌ها با چنین واکنش‌های ضد و نقیضی در میان مخاطبان و منتقدان همراه شده، نیاز به یک بررسی مفصل دارد، اما با استناد به این امتیازات می‌توان گفت که حلقه‌های قدرت ظاهرا نتواننسته انتظارات بخش زیادی از طرفداران دنیای تالکین و سه گانه پیتر جکسون را برآورده کند. آدام بنتز از Screen Rant به همین تفاوت بازخورد واکنش منتقدان و مخاطبان اشاره می‌کند: «حلقه‌های قدرت بخاطر تولید نفیس خود و تجسم صمیمانه سرزمین میانه تا حد زیادی از سوی منتقدان تحسین شده است. از سوی دیگر، واکنش مخاطبان به حلقه‌های قدرت، داستانی کاملا متفاوت دارد. مدت کوتاهی پس از افتتاحیه سریال، طرفداران ناراضی، حلقه‌های قدرت را مورد بازبینی‌های تند قرار دادند و برخی از آن‌ها با گروه بازیگران متنوع سریال مخالفت کردند. همچنین گروهی از طرفداران وفادار تالکین وجود دارند که با انحراف سریال از منبع اصلی و سایر مسائل مربوط به داستان، بازیگری و ریتم مشکلات منطقی دارند. یک انتقاد رایج از فصل یک حلقه‌های قدرت داستان‌های فرعی بسیار زیاد آن است».

در ادامه برخی از واکنش‌های مخاطبان در سایت IMDB را با هم مرور می‌کنیم.

گاردین

استوارت هریتیج | پرهزینه‌ترین سریال جهان شبیه اپیزودی از ملودرام تلویزیونی پر اشک و آه هالیوکس است که هر قسمت مخاطب را به تمسخر وا می‌دارد. ۲ سریالی که تقریبا همزمان نمایش خود را شروع کردند اما طبق گزارشات پیروزی قطعی از آن تالکین بوده است. ۲ قسمت اول حلقه‌های قدرت ۱.۲۵ میلیارد دقیقه دیده شده‌اند در حالی که برای ۲ قسمت اول خاندان اژدها این رقم ۷۴۱ میلیون دقیقه است.  پس از تمام شدن فصل اول حلقه‌های قدرت یک پاسخ روشن وجود دارد:«ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت خیلی خوب نیست». این یک سریال با گروه بزرگی از بازیگران است که در لوکیشن‌های مختلف گرد هم جمع شده‌اند. هیچ هماهنگ و انسجامی وجود ندارد. بنظر می‌رسد که به آن‌ها گفته نشده است که مشغول بازی در چه سریالی هستند.

نشنال ریویو

جک باتلر | بسیاری از شخصیت‌های سریال در بهترین حالت رفتاری سوال‌برانگیز دارند. شخصیت‌هایی که احساسات یا عوامل دیگری گویی آن‌ها را دستکاری می‌کنند تا کارهایی را انجام بدهند که در شرایطی دیگر انجام نمی‌دادند. به عنوان نمونه می‌توان به انگیزه سیری‌ناپذیر گالادریل برای جنگ با شر در سرزمین‌های جنوبی اشاره کرد که در نهایت به فاجعه منجر می‌شود. نمی‌دانم که آیا این نمونه اقدامات و تصمیمات شخصیت‌ها مورد تایید قرار می‌گیرند یا به عنوان حماقت مطرح خواهند شد. اگرچه برخی معماهای اصلی فصل اول مانند راز هالبراند به شکل رضایت‌بخشی حل نمی‌شوند، اما بدین معنی نیست که موفقیت کلی سریال را زیر سوال ببریم. سریال باید در درجه اول ثابت کند که به شکلی منطقی به منبع اصلی خود وفادار است و در مواقعی هم که باید از آن منحرف شود این کار را به شکلی موجه – و نه توهین‌آمیز – انجام دهد. سریال با خلاقیت‌ها و نوآوری‌های خود تا حدی در این زمینه موفق عمل کرده است، اگرچه برخی از این تغییرات را به سختی بتوان توجیه کرد. انحرافاتی که شاید باعث شده باشند طرفداران سخت‌گیر ارباب حلقه‌ها کم‌تر با برخی وقایع و روندهای سریال ارتباط برقرار کنند.

فوربس

اریک کین | هنگام برگردان و تطبیق یک اثر تثبیت شده از یک رسانه به رسانه دیگر، همواره تغییراتی ایجاد می‌شود. اگرچه این تغییرات هرگز همه را راضی نمی‌کند، اما یک رسانه جدید آن را می‌طلبد. آنچه که روی کاغذ کار می‌کند لزوما روی صفحه نمایش کار نمی‌کند. هنگام اقتباس از یک اثر بی‌انتها مانند عصر میانی تالکین، باید شکاف‌های زیادی را پر کرد تا روایتی مناسب برای یک سریال تلویزیونی چند فصلی ایجاد شود. انتخاب‌هایی که باز هم برخی را خشنود و برخی را خشمگین می‌سازد». کین در ادامه می‌گوید که بنظرش در هر اقتباسی، درجه‌ای از وفاداری به منبع اصلی باید حداقل یک اصل راهنما باشد. به گفته کین سوال این نیست که آیا باید تغییرات شود یا نه، بلکه این است که چه تغییراتی و چرا؟ همانطور که کین می‌گوید:«هر تغییری در خدمت برگردان اثر اصلی به رسانه جدید باید به گونه‌ای باشد که آن اثر را در آن رسانه غنی سازد».

آی‌جی‌آن (IGN)

سامانتا نلسون | ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت با وفادار ماندن به مضامین و لحن افسانه جی. آر. آر. تالکین – البته نه تمام ویژگی‌های دنیای او – تا حد زیادی موفق عمل می‌کند. برخی از خطوط داستانی ناسازگار و انحراف‌های غیرضروری ریتم سریال را کند می‌کند، اما داستان از مسیر خود خارج نمی‌شود. وقتی سریال در قسمت ششم به اوج خود می‌رسد، همه چیز به شکل درخشانی در کنار هم قرار می‌گیرند. بودجه هنگفت آمازون برخی از برجسته‌ترین تنظیمات و صحنه‌های تاریخ تلویزیون را رقم زده و خلفی قدرتمند برای سه گانه محبوب ارباب حلقه‌های پیتر جکسون ایجاد کرده است. با اینحال، حلقه‌های قدرت همچنین یادآوری می‌کند که این لحظات کوچک طنز و رشد شخصیت است که واقعا به سرزمین میانه روح و زندگی می‌بخشد.

تلگراف

اد کامینگ | من سعی کرده‌ام منصفانه با حلقه‌های قدرت برخورد کنم که البته همیشه آسان نبوده است. انتقادهای زیادی وجود داشته است: ظاهر شیک و تزئینی در صحنه‌های داخلی به ویژه در اطراف نومنور، دیالوگ‌های توضیحی توخالی و سرعت کند قسمت‌های اولیه. باتوجه به مقیاس گسترده تبلیغات پیرامون سریال، بودجه بدنام آن و حجم زیاد انتظارات مخاطبان، حلقه‌های قدرت را باید به عنوان یک سریال ناامیدکننده در نظر گرفت». اما کامینگ امیدوار است که سریال در فصل‌های آینده و روشن‌تر شدن بیش‌تر خطوط داستانی آن، شروع به یافتن جایگاه خود کند. از نظر کامینگ پایان فصل اول حلقه‌های قدرت، تازه یک شروع برای آن است.

مخاطبان درباره فصل اول حلقه‌های قدرت چه می‌گویند؟

کاربری که به سریال نمره پایین ۴ از ۱۰ داده نوشته است:«فینال فصل خوب بود و لحظات خوبی داشت. اما فیلمنامه برای چنین سریال گرانقیمتی و برای دنیای تالکین چندان خوب نیست. قسمت‌های ۳ تا ۷ بقدری ضعیف در کنار هم قرار گرفتند که هر لحظه خوبی که در قسمت پایانی ایجاد کرد را از بین برد». این کاربر در ادامه نوشته خود اشاره می‌کند:«من نمی‌توانم این واقعیت را نادیده بگیرم که این سریال به عنوان پرهزینه‌ترین فصل یک سریال تلویزیونی که تاکنون ساخته شده است تبلیغ می‌شود اما یک صحنه برجسته برای این ادعای خود ندارد».

کاربری دیگر که امتیاز تقریبا خوب ۷ را داده است اشاره می‌کند:«من انتظار یک شکست کامل را داشتم، اما باید اعتراف کنم که از نظر زیبایی شناسی و بصری کار بسیار خوبی است». هرچند کاربر دیگری به عنوان نمونه اعتقاد دارد که نظرات مثبت عموما کلی بنظر می‌رسند و به چیزهایی مانند فیلمبرداری عالی و مسائل مربوط به تولید می‌پردازند، در حالی که نظرهای منفی عموما مسائل خاص‌تر و کلیدی‌تری را مورد بررسی قرار می‌دهند. کاربری که به شدت از حلقه‌های قدرت ناامید شده و به آن نمره یک داده است اعتقاد دارد که نویسندگان سریال هیچ‌چیز درباره قواعد اساسی داستان‌گویی نشنیده‌اند. البته همه نظرات پیرامون سریال انقدر منفی نیستند و عده زیادی واکنشی مثبت به آن داشته‌اند.

از جمله کاربری که خودش را به عنوان یکی از طرفداران ارباب حلقه‌ها معرفی می‌کند اذعان دارد که نمره‌های پایین به سریال را درک نمی‌کند. او اعتقاد دارد که حلقه‌های قدرت همه آنچه که لازم است داشته باشد مانند پیچیدگی داستان، طراحی صحنه و دکور، نحوه خلق شخصیت‌ها و موسیقی را به بهترین شکل دارد. کاربر دیگری به شکل مشابه از واکنش‌های انتقادی به این سریال به زعم او شگفت‌انگیز، اظهار تعجب می‌کند:«شاید برای یکبار هم که شده باید سعی کنید که در زندگی از چیزی لذت ببرید»؟

اگر مخالفان سریال، طرفداران آن را به کلی گویی متهم می‌کنند از آن سو مخاطبانی که سریال را دوست داشته‌اند، از نفرت و بیزاری منتقدان آن اظهار تعجب می‌کند. در اکثر اظهارنظرهای پیرامون سریال این دو گانه را می‌توان مشاهده کرد. کاربری نفرت برخی از مخاطبان از سریال را بخاطر راضی نبودن آن‌ها از طرح داستانی آن و یا تفاوت‌های آن با دنیای تالکین (از جمله آنچه که در سه گانه پیتر جکسون به تصویر کشیده می‌شود) می‌دانند. در واقع یکی از دلایل اصلی نقدهای منفی سریال بخاطر همین تفاوت‌ها است. به عنوان نمونه بسیاری از مخاطبان استفاده از شخصیت‌های زن و یا سیاه‌پوست متعدد را فقط بخاطر دنباله‌روی از جریان‌های اجتماعی روز دنیا می‌دانند و آن‌ها را لطمه‌ای نابخشودنی به جهان تالکین به شمار می‌آورند. بنظر می‌رسد که این اختلاف نظرهای شدید درباره جدیدترین برداشت از دنیای تالکین در فصل‌های بعدی و تا پایان آن نیز ادامه خواهد داشت.

جدول امتیاز منتقدان و مخاطبان به سریال ارباب حلقه‌ها حلقه‌های قدرت

فصل اول ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت با پخش آخرین قسمت آن در ۱۴ اکتبر به پایان راه خود رسید. سریالی که مخاطبان خود را عمدتا به دو دسته موافقان و مخالفان تقسیم کرد. اکنون و با پایان یافتن نمایش فصل اول سریال بهتر می‌توان میزان موفقیت آن را در نزد منتقدان و مخاطبان بررسی کرد. نگاهی به امتیازهای فصل اول حلقه‌های قدرت در سایت‌هایی مثل متاکریتیک و راتن تومیتوز موید این نکته است که منتقدان بیش‌تر از مخاطبان و طرفداران دنیای تالکین، آن را دوست داشتند. فصل اول حلقه‌های قدرت از مجموعه ۴۰ ریویو در سایت متاکریتیک نمره متوسط ۷۱ را دریافت کرده، در حالی که در نزد مخاطبان نمره ضعیف و عجیب ۲.۵ را از مجموع ۲۴۲۷ رای به دست آورده است. این تفاوت فاحش میان واکنش منتقدان و مخاطبان در سایت راتن تومیتوز نیز مشاهده می‌شود. هرچند به نظر می‌رسد که منتقدان و کاربران سایت راتن تومیتوز در مجموع فصل اول ارباب حلقه‌ها را بیش‌تر دوست داشته‌اند. میانگین رضایت ۸۵ درصدی از مجموع ۴۶۵ ریویو در نزد منتقدان و ۳۹ درصدی از مجموع ۳۵۶۰۰ نظر از سوی مخاطبان، امتیازات این سریال در سایت راتن تومیتوز هستند. همچنین این سریال در سایت آی‌ام‌دی‌بی امتیاز نسبتا ضعیف ۶.۹ را از مجموع ۲۶۴ هزار رای کسب کرده است.

وبسایت میانگین امتیاز
IMDB ۶.۹ از ۱۰
کاربران متاکریتیک ۲.۵ از ۱۰
منتقدان راتن تومیتوز ۸۵ درصد بر اساس ۴۶۶ نقد
کاربران راتن تومیتوز ۳۹ درصد
منتقدان متاکریتیک ۷۱ درصد براساس ۴۰ نقد

اولین واکنش ها و نقدها به سریال The Lord of the Rings

نظر اولیه منتقدان درباره سریال ارباب حلقه‌ها؛ حلقه‌های قدرت را اینجا می‌خوانید که ۲ قسمت از سریال را تماشا کرده‌اند. با این توضیح که این متن‌ها به‌روز می‌شود.

دیلی بیست The Daily Beast | امتیاز: ۱۰۰ از ۱۰۰

نیک شگر | این داستان فانتزی به شکل هیجان‌انگیزی بزرگ است. اگرچه از همان ابتدا نکته بسیار شگفت‌انگیز درباره سریال استریم جی دی پین و پاتریک مک‌کی، تعادل آن میان شاعرانگی و بی‌رحمی، لحن سرخوشانه و نومیدانه و عظمت و صمیمت است.

ای. وی. کلاب | امتیاز: ۹۱ از ۱۰۰

مت شیمکوویتز | خبر خوب اینکه دو قسمت اول حلقه‌های قدرت فقط خوب نیست، بلکه فوق‌العاده است. در حالی که زمان می‌برد تا سریال ما را با دنیای خود و شخصیت‌های اولیه‌اش آشنا کند،اما اصلا کند و خسته‌کننده حس نمی‌شود.

تی وی لاین | امتیاز: ۹۱ از ۱۰۰

دیو نمتز | انگیزه‌های شخصیت‌ها در شروع ممکن است ابتدایی بنظر برسند، اما با گذشت زمان توسعه یافته و عمیق‌تر می‌شوند. اپیزود دوم حتی بهتر است و به شکل هنرمندانه‌ای روابط معرفی شده در قسمت اول را بسط می‌دهد.

پیست مگزین Paste Magazine | امتیاز: ۸۶ از ۱۰۰

بله ریتم ۲ قسمت اول سریال آهسته و سنجیده شده است. حلقه‌های قدرت باید برای متعادل کردن مدت زمان خود در میان تعداد زیادی خطوط داستانی به ظاهر جدا کار کند. اما واضح است که سریال به اندازه کافی به داستان خود اطمینان دارد و به این ترتیب به مخاطبانش این فرصت را می‌دهد تا شخصیت‌ها، اهداف و علایق مختلف آن‌ها را بشناسند.

کانسیکوئنس | امتیاز: ۸۳ از ۱۰۰

لیز شانون میلر | فارغ از اینکه چه اتفاقی برای حلقه‌های قدرت رخ بدهد، سریال به نوعی موفق می‌شود به آنچه که پیش از این بیان شده است جلوه‌ای تازه ببخشد. …بعلاوه به کمک شکوفایی دلچسب جهان خود ممکن است به اثری واقعا جذاب تبدیل شود.

امپایر | امتیاز: ۸۰ از ۱۰۰

هلن اوهارا | اگر داستان ارباب حلقه‌ها نبود، بازی تاج و تخت یا چرخ زمان یا ویچر و یا هیچ کدام از سریال‌های فانتزی که اکنون رونق پیدا کرده‌اند وجود نداشتند. بنابراین یک اقتباس تلویزیونی جدید حتی اگر برداشتی از ضمیمه‌های این افسانه بزرگ تالکین باشد، هیجان‌انگیز است. هیجان‌انگیزتر اینکه دو قسمت اول حلقه‌های قدرت نشان می‌دهد که اثری شایسته و جذاب را شاهد خواهیم بود.

گاردین | امتیاز: ۸۰ از ۱۰۰

ربکا نیکلسون | [واکنش شما] تا حدی به این بستگی دارد که آیا آن را در تلویزیون بزرگ تماشا می‌کنید یا اینکه در گوشی همراه یا لپ تاپ خود عظمت و شکوه آن را نظاره خواهید کرد. ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت آنقدر غنی و مجلل است که قسمت اول را به راحتی می‌توان با شگفتی و بهت از تماشای مناظر و چشم‌اندازهای آن سپری کرد.

پلی لیست The Playlist | امتیاز: ۷۸ از ۱۰۰

برایان تالریکو | حلقه‌های قدرت گران‌ترین سریال تلویزیونی است …(مسئله‌ای که حتی از ظاهر دو قسمت اول مشخص است). آیا تمام این صحنه‌های تماشایی در خدمت داستانی است که بینندگان را به همان شیوه‌ای که شخصیت‌هایی مانند فرودو، گندالف و آراگورن برای نسل‌ها شیفته خود ساختند، مجذوب خواهد کرد؟ البته هنوز خیلی زود و در نتیجه دشوار است که پاسخ این سوال را بدهیم زیرا دو قسمت اول به معرفی و ساختن جهان داستانی سریال اختصاص دارد. البته به لطف بازیگران باهوش سریال این امیدواری وجود دارد.

شیکاگو تریبون | امتیاز: ۷۵ از ۱۰۰

مایکل فیلپس | ممکن است کمی طول بکشد تا حلقه‌های قدرت خود را پیدا کند و شور و شوقی آنچنانی برانگیزد. اما تا اینجای کار بسیار خوب است.

شیکاگو سان-تایمز | امتیاز: ۷۵ از ۱۰۰

ریچارد روپر | یکی از گسترده‌ترین، شگفت‌انگیزترین و چشم‌نوازترین پروژه‌هایی که تاکنون دیده‌اید. حماسه‌ای خیره‌کننده، وسیع و جادویی که اگرچه تاحدی زیادی پرزرق و برق بنظر می‌رسد اما با شخصیت‌های جذاب پرتعداد خود دنیایی را می‌سازد مانند یک رویای رنگارنگ واقعی بنظر می‌رسد. بازیگران بااستعداد و جذاب سریال نمایش‌هایی قدرتمند و پرحرارت ارائه می‌دهند حتی اگر دیالوگ‌ها گاهی سطحی و یادآور کتاب‌های قصه کودکان باشند.

راجر ایبرت | امتیاز: ۷۰ از ۱۰۰

کلینت ورثینگتون | در حالی که دو ساعت اول حلقه‌های قدرت کمی خشک و بی‌روح بنظر می‌رسد، اما در دنیای بزرگ حلقه‌های قدرت نویدهای زیادی وجود دارد که امیدواریم برای غلبه بر مقدمه زمخت آن کافی باشد.

آتلانتیک | امتیاز: ۶۵ از ۱۰۰

دیوید سیمز | ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت مطمئننا فاخر به نظر می‌رسد و سخت تلاش می‌کند تا فضای اثیری داستان‌های افسانه‌ای تالکین را احضار کند. سریالی که یک گروه گسترده از بازیگران و مسیرهای روایی بالقوه زیادی دارد. اما من کاملا مطمئنن نیستم که درباره چیست.

بوستون گلوب | امتیاز: ۶۰ از ۱۰۰

متیو گیلبرت | یک ساعت اول سریال – طبق گزارش‌ها هر قسمت آن ۵۸ میلیون دلار هزینه داشته است – چیزی بیش‌تر از مجموعه‌ای از صحنه‌های اکشن با زبان تخیلی و لهجه‌های بریتانیایی که قرار است آن را معنادار جلوه بدهند، نیست. … در اپیزود دوم مقدمه‌چینی به پایان می‌رسد و بارقه‌هایی از شخصیت‌ها دیده می‌شود که به قسمت‌های بهتری در آینده اشاره دارد.

لس‌آنجلس تایمز | امتیاز: ۵۰ از ۱۰۰

رابرت لوید | حلقه‌های قدرت نه یک اثر فاجعه است و نه یک پیروزی محسوب می‌شود، صرفا یک سریال تلویزیونی آشکارا پرهزینه و گهگاه الهام‌بخش و قدرتمند است. اگرچه کم‌تر قانع‌کننده است و حتی در قسمت‌های پرتعلیق خود قابل‌ پیش‌بینی است، اما خوب بنظر می‌رسد و چند اجرای جذاب دارد که شخصیت‌ها را باورپذیر می‌سازند. سریالی که گاهی اوقات هیجان‌انگیز و در برخی لحظه‌ها خسته‌کننده است، اما در مجموع قابل تماشا محسوب می‌شود.

انتر تینمنت ویکلی | امتیاز: ۴۲ از ۱۰۰

دارن فرانیک | راه‌هایی برای ساخت یک پیش درآمد وجود دارد، اما ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت به همه آن‌ها خیانت می‌کند. شش یا هفت چیز را که همه از سه گانه معروف به یاد می‌آورند را می‌گیرد، رازهایی را به بازی می‌گیرد که رازآلود نیستند و بهترین شخصیت خود را در یک بیراهه بی‌معنا قرار می‌دهد.

اینترتیمنت ویکلی

استیسی لامب | فضای زیبا و پرهزینه این سریال حتما شما را شگفت‌زده می‌کند و فکر می‌کنم اگر مردم به سریال ارباب حلقه ها؛ حلقه های قدرت کمی فرصت دهند، به درون جهانش کشیده می‌شوند و از آن بسیار بسیار لذت خواهند برد.

سایت کلایدر

پری نمیروف |  برای من بزرگترین برنده ۲ اپیزود اول شخصیت برانوین با بازی نازنین بنیادی و شخصیت نوری با بازی مارکلا کاوانا بودند. واقعا از اینکه چقدر با اهداف و رویاهای آنها همراه شدم، تحت تاثیر قرار گرفتم.

نیویورک پست

لورن سارنز | کاملا نسبت به این سریال شک داشتم. اما به خوبی غافلگیر شدم. از لحاط بصری و لحن، سریال کاملا درست ساخته شده است و بخش جدید و جالبی از دنیای تالکین خواهد شد.

رودریگا | سریال حلقه های قدرت یک تجربه سینمایی در مدیوم سریال است. در دنیایی بی‌نقص ما باید آن را بر پرده سینما می‌دیدیم نه در قاب تلویزیون. به باور من، تالکین کاملا در این مجموعه دیده می‌شود و بسیار به فیلم‌های جکسون مرتبط است. باید بگویم که جلوه‌های ویژه نبوغ‌آمیز و بازیگری‌ها عالی هستند. و تنها مقدمه‌اش تمام انتظاراتتان را برآورده می‌کند.

اریک فرانسیکو | این سریال یک اثر بزرگ و جسورانه زیبا است اما هنوز زود است آن را در سطح فیلم‌های پیتر جکسون بدانیم. ولی شما با اثری پرسروصدا و بسیار زیبا مواجه می‌شوید که با این همه هزینه، تعجبی هم ندارد.

براندون کتز | ابعاد و جاه‌طلبی این سریال در تلویزیون بی‌رقیب است اما این کار سخت را هم باید انجام دهد که مقدار زیادی جهان بسازد پس کمی طول می‌کشد تا روی غلتک بیافتد.

 

تریلر و تیزر رسمی سریال ارباب حلقه ها | حلقه های قدرت

تریلر رسمی و نهایی سریال را در زیر مشاهده می‌کنید که تصاویری فوق‌العاده و زیبایی از سریال به نمایش می‌گذارد. بقیه تیزرها را که آمازون درباره سریال حلقه های قدرت منتشر می‌کند، در همین‌جا قابل مشاهده است؛

این هم تیزر رسمی و اصلی سریال است؛

آنطور که پیداست، آمازون می‌خواهد تا شهریور ماه که موعد پخش عظیم‌ترین سریال تاریخ است، هر هفته با نمایش تیزرهای جدید، مخاطبانش را مشتاق‌تر کند. اینجا تیزر جدید سریال ارباب حلقه ها با نام فرعی حلقه های قدرت را تماشا می‌کنید که برای اولین بار از نقش سائورن در سریال The Rings of Power رونمایی شده است؛

در ژانویه ۲۰۲۲ هم پرایم ویدئو یک تریلر برای سریال منتشر کرد تا از عنوان رسمی آن رونمایی کند: «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت». همچنین یک گفتار خارج از قاب در تیزر، با خواندن جملاتی از اثر تالکین، اطلاعاتی درباره دریافت‌کنندگان ۲۰ حلقه قدرت می‌دهد: «سه حلقه برای پادشاهان الف در زیر آسمان. هفت حلقه برای ارباب‌های دورف در تالار سنگی‌شان. ۹ حلقه برای انسان‌های فانی که محکوم به مرگ هستند. یکی برای ارباب تاریکی روی تخت پادشاهی تاریکی او در سرزمین موردور؛ جایی که سایه‌ها آرمیده‌اند».

همزمان با پخش جهانی سریال، می‌توانید آن را در فیلیمو تماشا کنید.

 

عکس‌های فرش قرمز افتتاحیه سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت

بازیگران سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت در اولین نمایش فرش قرمز در لندن، انگلستان
تیم بازیگران سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت در اولین نمایش فرش قرمز در لندن با حضور جف بزوس مالک آمازون
جی دی پین و پاتریک مک‌کی در اولین نمایش جهانی «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» در لندن
جی دی پین و پاتریک مک‌کی خالقان سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت
ماکسیم بالدری در اولین نمایش جهانی «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» در لندن
ماکسیم بالدری بازیگر اصلی سریال
تابلوی لوگوی «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» در اولین نمایش جهانی «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» در لندن
اولین نمایش جهانی «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» در لندن
سر لنی هنری در اولین نمایش جهانی «ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت» در لندن
سر لنی هنری بازیگر سریال حلقه های قدرت
ساختار درختی مرکزی برای نمایش جهانی «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» در لندن
این سریال کاری است از پرایم ویدئو که زیرمجموعه آمازون محسوب می‌شود و زیرنظر جف بزوس است

فرش قرمز اکران جهانی «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» در لندن

جف بزوس مالک آمازون همراه پارتنرش لورن سانچز در فرش قرمز اکران سریال جدید پرایم ویدئو
جف بزوس مالک آمازون همراه پارتنرش لورن سانچز در فرش قرمز اکران سریال جدید پرایم ویدئو

بودجه و هزینه ساخت گران ترین سریال تاریخ

فصل اول ارباب حلقه‌ها: حلقه های قدرت به عنوان پرهزینه‌ترین فصل یک سریال تلویزیونی تا به امروز شناخته می‌شود. بودجه فصل اول ۴۶۵ میلیون دلار تخمین زده می‌شود. جنیفر سالک، رئیس آمازون استودیوز، در مه سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که کاملا مطمئن است این سریال آنقدر مخاطب جذب خواهد کرد که ارزش هزینه کردن داشته باشد.

به گفته نشریه‌ نیوزلندی Stuff اعتبار مالیاتی ۱۶۰ میلیون دلاری برای فیلمبرداری در نیوزلند به سریال پرداخت شده است. این عدد یعنی تخمین زده می‌شود برای دریافت اعتبار مالیاتی به این میزان، بودجه سریال نیم میلیارد دلار آمریکا باشد. بد نیست بدانید سریال بازی تاج و تخت ۹۰ میلیون دلار و هر قسمت حدودا ۱۵ میلیون دلار تخمین زده شده بود! ولی سریال ارباب حلقه ها برای هر اپیزود ۵۸ میلیون دلار هزینه داشته است.

در سال ۲۰۱۷، زمانی که گزارش شد آمازون حقوق ارباب حلقه‌ها را خریداری کرده است -در رقابت با نتفلیکس-، رقمی که برای فروش ارائه شد، ۲۵۰ میلیون دلار بود. این رقم به تنهایی آن را به گران‌ترین سریال تاریخ تلویزیون تبدیل کرد. اما بعدتر، هالیوود ریپورتر گزارش داد که کل سریال به دلیل مخارج تولید (بازیگران، تهیه‌کنندگان، جلوه‌های بصری و غیره)، بیش‌تر از یک میلیارد دلار هزینه خواهد داشت. برای مقایسه، سه گانه پیتر جکسون در سراسر جهان ۲۰۹۲ میلیارد دلار فروخت، در حالی‌که مجموع بودجه هر ۳ فیلم ۲۸۱ میلیون دلار بود.

اولین تیزر سازندگان سریال ارباب حلقه ها

سریال ارباب حلقه ها چند فصل دارد؟

قرارداد ۲۵۰ میلیون دلاری حقوق ارباب حلقه‌ها، برای ساخت پنج فصل خریداری شده است. علاوه بر این، این پنج فصل تضمین شده باید حداقل یک داستان کامل را از ابتدا تا انتها ضمانت کند، هرچند بسته به موفقیت سریال، همیشه احتمال ساخت فصل‌های بیش‌تری وجود دارد. همچنین این قرارداد، اجازه ساخت اسپین‌آف‌های بالقوه از سریال را داده است که می‌تواند به معنای فراتر رفتن از این اقتباس باشد. ددلاین در نوامبر ۲۰۱۹ تایید کرد که آمازون به صورت رسمی فصل دوم سریال را سفارش داده است که از قبل در دست ساخت بود. بر اساس این گزارش، تمدید رسمی زودهنگام به این معنی است که زمان انتظار کوتاه‌تری بین انتشار دو فصل اول وجود خواهد داشت.

هرچند این سریال ممکن است هرگز از عصر میانی خارج نشود – که باز هم ۳۴۴۱ سال طول می‌کشد و بنابراین کار زیادی با آن دارد -، زیرا به گفته تام شیپی، پژوهشگر و تالکین‌شناس و مشاور سریال ارباب حلقه‌ها، بنیاد جی. آر. آر. تالکین از اعطای مجوز به آمازون برای فیلمبرداری غیر از عصر دوم، امنتاع کرده است تا تاریخچه اسکلت اصلی عصر سوم را تغییر ندهد. شیپی در این مورد توضیح می‌دهد: «اما می‌توانید شخصیت‌های جدیدی اضافه کنید و سوالات زیادی بپرسید. مانند اینکه سائورون در این بین چه کرده است؟‌ بعد از شکست مورگوت کجا بوده؟ از لحاظ تئوری آمازون می‌تواند به این سوالات پاسخ بدهد، زیرا تالکین به آن‌ها جواب نداده است. اما این‌ها نباید با چیزهایی که تالکین گفته مغایرت داشته باشد. این مسئله‌ای است که آمازون باید مراقب آن باشد. آمازون باید نسبت به این موضوع وفادار بماند. تغییر حد و حدوی که تالکین ایجاد کرده غیرممکن است. همه چیز باید تالکینی باقی بماند».

ملاقات با سیردان در فصل دوم حلقه‌های قدرت

سیردان، یکی از قدیمی‌ترین و خردمندترین الف‌ها و یکی از شخصیت‌های محبوب طرفداران است که در این فصل حضور ندارد. اما بنا به گفته تایم شخصیت سیردان کشتی‌ساز اولین حضور خود را در فصل دوم سریال ارباب حلقه‌ها خواهد داشت. بنابراین یکی از شخصیت‌هایی که در فصل دوم برای ملاقات با او هیجان زده هستیم، سیردان خواهد بود. شخصیتی که به گفته پین در زمان وقوع داستان مسن‌ترین الف شناخته شده در سرزمین میانه است.

سیردان تنها الفی است که تالکین در ارباب حلقه‌ها از او به عنوان شخصیتی دارای ریش یاد می‌کند. اینکه آیا هیچ الف دیگری می‌تواند ریش بگذارد یا خیر موضوعی بحث‌برانگیز میان طرفداران و پژوهشگران تالکین است. چندین بار در افسانه تالکین به سیردان اشاره شده است. الفی که در کنار پادشاه الف‌ها، گیل گالاد، با سائورون مبارزه می‌کند. او همراه با الروند از ایسیلدور می‌خواهد که پس از نبرد در کوه نابودی حلقه یگانه را از بین ببرد. بنابراین سیردان نه تنها در داستان عصر دوم، بلکه در تنظیم وقایع ارباب حلقه‌ها در عصر سوم نقشی محوری ایفا می‌کند.

 

داستان حماسی ارباب حلقه‌ها درباره چیست؟

به احتمال بسیار زیاد با منبع اصلی این مجموعه ویژه آمازون آشنا هستید. اما اگر نمی‌دانید باید بگوییم که سریال ارباب حلقه‌ها براساس مجموعه رمان فانتزی حماسی جی. آر. آر. تالکین به همین نام است. ارباب حلقه ها مجموعه دنباله‌ای از رمان هابیت تالکین در سال ۱۹۳۷ است و شامل ۳ رمان می‌شود: یاران حلقه (جولای ۱۹۵۴)، دو برج (نوامبر ۱۹۵۴) و بازگشت پادشاه (اکتبر ۱۹۵۵).

هر دوی این داستان‌ها در دنیایی از موجودات افسانه‌ای مانند جادوگران، دورف‌ها (کوتوله‌ها)، اورک‌ها، الف‌ها و البته هابیت‌ها وجود دارند؛

  • هابیت داستان هابیت نامدار، بیلبو بگینز را دنبال می‌کند که برای یک ماجراجویی فوق‌العاده خطرناک از محیط امن خانه‌اش در شایر دور می‌شود. او در طول سفرهایش حلقه یگانه را پیدا می‌کند و با خود به خانه می‌برد.
  • ارباب حلقه‌ها با بیلبو مسن‌تر شروع می‌شود که حلقه را به پسر عموی جوان‌ترش فرودو می‌دهد. پس از آن او وظیفه دارد –با کمک یاران حلقه– حلقه را در آتش کوه نابودی در موردور –تنها مکانی که حلقه در آنجا می‌تواند نابود شود– از بین ببرد.

تاکنون اقتباس‌های متعددی در رسانه‌های مختلف (رادیو، تلویزیون، سینما و حتی صحنه تئاتر) و در هر دو قالب لایو اکشن و انیمیشن از ارباب حلقه‌ها و هابیت انجام شده است. اما اقتباس‌های سینمایی ارباب حلقه ها به کارگردانی پیتر جکسون در قالب دو سه گانه هابیت و ارباب حلقه‌ها، مهم‌ترینشان به حساب می‌آید. انتظار می‌رود که سریال آمازون خط‌های داستانی جدیدی که قبل از اتفاق‌های فیلم یاران حلقه رخ می‌دهند را به تصویر بکشد تا با خود فیلم‌های ماندگار جکسون وارد رقابت نشود.

سریال ارباب حلقه ها؛ حلقه های قدرت

درباره فیلم سینمایی ارباب حلقه ها

همانطور که اشاره شد، فیلم‌های لایو اکشن ساخته فیلمساز نیوزلندی پیتر جکسون، مشهورترین اقتباس‌های این رمان‌ها هستند. سه‌گانه جکسون (که از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ عرضه شد)، با یک موفقیت انتقادی و تجاری واقعی همراه بود. آخرین فیلم سه‌گانه، ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه، به دومین فیلمی تبدیل شد که بیش‌تر از یک میلیارد دلار در گیشه فروش کرد (پس از تایتانیک) و از لحاظ موفقیت در جوایز اسکار در کنار بن هور و تایتانیک، رکورددار شد. در واقع، ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه، در آن سال اسکار را درو کرد و در تمام یازده رشته‌ای که نامزد شده بود، موفق به کسب جایزه شد. سه‌گانه ارباب حلقه‌ها از مجموع ۳۰ نامزدی اسکار در شاخه‌های مختلف –از بهترین گریم تا بهترین فیلم- ۱۷ جایزه را تصاحب کرد.

بازیگران ارباب حلقه‌ها تا به امروز محبوب باقی مانده‌اند. چهره‌هایی مانند الایجا وود در نقش فرودو بگینز، ایان مک‌کلن در نقش گندالف، لیو تایلر، ویگو مورتنسن، شان آستین، کیت بلانشت، جان ریس-دیویس، بیلی بوید، دامینیک مانهن، اورلاندو بلوم، کریستوفر لی، هوگو ویوینگ، شان بین، ایان هولم و اندی سرکیس، در این سه‌گانه حضور پیدا کرده‌اند. اکنون که سریالی جدید در راه است، سوالاتی درباره‌ حضور یا عدم حضور بازیگران فیلم مطرح می‌شود.

کدام یک از شخصیت‌هایی که قبلا دیده‌ایم در حلقه‌های قدرت حضور دارند؟

۲ شخصیت محبوب گالادریل و الروند از ارباب حلقه‌ها با نقش‌های بسیار مهم‌تری در حلقه‌های قدرت ظاهر می‌شوند. در ارباب حلقه‌ها ما این دو را به عنوان فرمانروایان قلمرو خود می‌بینیم که عمدتا قادر به ترک آن‌ها نیستند. زیرا این قدرت آن‌ها است که این مکان‌ها را زنده و محافظت شده نگه می‌دارد. هر دوی این شخصیت‌ها در حلقه‌های قدرت جوان‌تر و در موقعیت بسیار پایین‌تری هستند. گالادریل یک فرمانده جنگجوی جوان است که تلاش می‌کند انتقام مرگ برادرش را بگیرد، در حالی که الروند به دنبال کسب موقعیت از طریق ابزارهای سیاسی است.

بقیه شخصیت‌هایی که قبلا دیده‌اید یا هنوز متولد نشده‌اند یا هنوز به سرزمین میانه نرسیده‌اند. داستان به قدری به گذشته برمی‌گردد که هابیت‌هایی که ما می‌شناسیم وجود ندارند و اجدادشان هنوز شایر را پیدا نکرده‌اند. هابیت‌ها از سه گونه مختلف نیم‌وجبی‌ها به وجود می‌آیند که یکی از آن‌ها هارفوت‌ها هستند. هارفوت‌ها عشایرند و برای در امان ماندن زیاد جابجا می‌شوند. ما حداقل با یکی از قبیله‌های آن‌ها در طول حلقه‌های قدرت آشنا می‌شویم، اما هنوز چیزهای زیادی مشخص نیست. گندالف نیز احتمالا حضور نخواهد داشت. او و چهار جادوگر دیگر سرزمین میانه تا عصر سوم برای مبارزه با سائورون فرستاده نمی‌شوند. این احتمال وجود دارد که نویسندگان کمی خط زمانی داستان را تغییر داده باشند و در نتیجه شاید یکی از این جادوگرها را قبل از پایان سریال بببینیم.

 

دانلود موسیقی متن سریال حلقه های قدرت

بله تعجب نکنید! هنوز سریال منتشر نشده، ۲ قطعه جذاب از موسیقی آن منتشر شده است. آمازون تصمیم گرفته برای نمایش تدارک و آمادگی‌اش برای پخش این سریال و یک مقدمه‌چینی متفاوت این ۲ قطعه را در اختیار علاقه‌مندان بگذارد که یکی‌شان فضایی احساسی دارد و تم اصلی گالادریم را می‌سازد و و دیگری دلهره‌آور و حماسی با نام سائورون. معجونی که تا آخر در این سریال دنبال خواهد شد.

آنطور که رسانه‌ها نوشته‌اند، تم اصلی سریال ساخته هاوارد شور Howard Shore (آهنگساز سه‌گانه فیلم ارباب حلقه‌ها) است و موسیقی سریال را بر مک‌کرری Bear McCreary می‌سازد.

 

پخش سریال ارباب حلقه ها: حلقه‌های قدرت از فیلیمو

سریال ارباب حلقه‌ها از زمان معرفی در سال ۲۰۱۷، یک پروسه‌ تولید طولانی و پر پیچ‌وخم را پشت‌سر گذاشته است. تولید سریال ارباب حلقه‌ها آمازون، مانند بیشتر سریال‌های تلویزیونی هالیوود، در اوایل سال ۲۰۲۰ به علت شیوع پاندمی متوقف شد. تولید سریال در اواخر سال ۲۰۲۰ از سر گرفته شد. این سریال قرار است از ۲ سپتامبر ۲۰۲۲ به صورت هفتگی پخش شود. یعنی باید از ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ منتظر پخش این سریال از آمازون پرایم ویدئو باشیم. در واقع سریال در سالمرگ جی آر آر تالکین به نمایش درمی‌آید تا به این روش، ادای احترامی هم خالق اصلی دنیای حلقه شده باشد.

دانلود سریال ارباب حلقه ها | حلقه های قدرت

پوستر سریال ارباب حلقه ها | حلقه های قدرت

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

18 نظر
  1. علی نامی می‌نویسد

    من نژاد پرست نیستم ولی از این همه حضور سیاه پوست تو فیلم اصلا خوشم نمیاد به نظر میاد اصالت فیلمو به مسخرگی کشیده

  2. رضا روستاآزاد می‌نویسد

    کسانی که میگن خوب نیست پس به چی میگن خوب؟! بازی تاج و تخت که اینقدر مستهجنه که فقط با صحنه های مستهجن میخواد مخاطب جمع کنه یا سریال ترکیه ایه چرند!؟ اینا خوبن؟! حلقه های قدرت بسیار با کیفیت از همه لحاظ، موسیقی پایانیش به تنهایی می ارزه به تمام سریال های دیگه دنیا

  3. ارسلان‌ نامداری می‌نویسد

    تاسف واس اون دسته از افرادی که گفتن سریال خوب نیس ، بنظرم شما عادت کردین به سریالهای داغون و کثیف ترکی یا سریالهای ضعیف ایرانی از شبکه ifilm و… لطف کنید چنین انگلهایی نیان سراغ این سریال تاپ. وای از جهل مردم.

  4. یوهنا رسول می‌نویسد

    فیلمش اصلا بدرد نمیخوره

    حداقل پیتر جکسون رو میاوردن که کارگردانی کنه

    این همه هزینه کردن ، منکه صحنه پر حیجانی ندیدم از این سریال

    حیف سه گانه هابیت و ارباب حلقه ها که این سریال نامشون رو خراب کرد

  5. کوروش می‌نویسد

    به نظر من ارزش دیدن نداره به هیچ عنوان . من بعد دیدن یک قسمت و نیم از دیدن ادامه سریال منصرف شدم. جریان های قدرتمند هالیوود تاثیرشون گذاشتند. الف سیاه پوست. جریان های فمینیسم و… راست گفتن که پول خوشبختی نمیاره. آمازون خیال می‌کرد با بودجه میلیاردی میتونه سه گانه پیتر جکسون رو کنار بزنه یا حداقل هم تراز بشه ولی با نمرات کاربران جهانی یک تو دهنی خورد. لهجه بریتانیایی نازنین بنیادی هم که رو مخه. نمیشد این بنیادی رو نمی آوردن. این بازیگر به درد همون سریال های آبکی آشنایی با مادر میخوره که نقش الکی بدن بهش نه دنیای تالکین.

  6. مهراوه می‌نویسد

    اصلا بر طبق کتاب پیش نرفته واقعا ارزش این همه هزینه رو نداشت اگه بخوای از اول شروع کنی رابطه گالادریل و الروند اصلا اونطوری نبود الروند دامادش بود و ارتش نومنور بعد از اینکه سائرون میانه رو تسخیر میکنه به درخواست پادشاه الف ها به کمک میاد نه گالادریل واقعا بد بود اگه نمیدیدمش بهتر بود

  7. Ebadullah Ebad می‌نویسد

    درود خیلی سریال عالی و فصل دوم چه وقت شروع می‌شود.

  8. Ebadullah Ebad می‌نویسد

    درود خیلی سریال عالی فصل اول هشت قسمت است و فصل دوم چه وقت شروع می‌شود.

  9. saeed می‌نویسد

    من تو قسمت هشت واقعا گیج شدم چرا دو تا سائرون معرفی شده یکی اون پیرمرده که ازاسمون اومد یکی اون پسر که با گالادریل بودش

  10. سمانه می‌نویسد

    من دو قسمت از فیلم رو دیدم و کلا نظرم عوض شد چون واقعا خیلی کند پیش میره و اصلا نفهمیدم چی به چی هست. تو این روزها فقط تماشای موزیک ویدیو می‌چسبه. ی سایت خوب مثله آهنگ ویدیو در این زمینه میتونه کمکتون کنه چیزی که دوست دارید رو پیدا کنید

  11. بب می‌نویسد

    مزخرف ترین سریال با نقش های سیاسی و فینیسمی […] تو سریال با این سیاست

  12. رضا می‌نویسد

    سلام اکران فصل دو چه زمانی می باشد فصل اول عالی بود ی جمعه نشستم هفت ساعت فصل اول نگاه کردم فصل دوم کیه

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      سلام
      زمان پخشش اعلام میشه ولی قرارداد ساختش بسته شده.

  13. محمد می‌نویسد

    تا به الان که عالی بوده هر ۴ قسمت از فصل اولش..بخصوص بازی نازنین بنیادی که یکی از نقشهای اصلی این فیلم هست

  14. عرفان می‌نویسد

    چون یه بازیگر ایرانی توشه امیدوارم موفق باشه(نازنین بنیادی)
    ولی فقط جیران

  15. احمد می‌نویسد

    بنظرم جالب نیست.درمقایسه با سه گانه ارباب حلقه حرفی برای گفتن نداره

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      سلام
      باید ببینیم و تعریف کنیم!

  16. اسماعیل می‌نویسد

    بی صبرانه منتظریم

fosil