شما حدس می‌زنید کدام بازیگر سیمرغ بلورین را در دست می‌گیرد؟

بهترین بازیگر زن چهلمین جشنواره فیلم فجر

با حذف فیلم‌های لیلا حاتمی، ترانه علیدوستی و الناز شاکردوست از فهرست فیلم‌های جشنواره چهلم، حالا بیش از پیش منتظر درخشش نیکی کریمی، پریناز ایزدیار، طناز طباطبایی، رعنا آزادی‌ور و سارا بهرامی هستیم. این بازیگرها که سال‌های گذشته در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف خوش درخشیده‌اند، در جشنواره امسال با چه آثاری به میدان آمده‌اند و چقدر احتمال موفقیت دارند؟

نیکی کریمی | دسته دختران

نیکی کریمی دو سال پیش با کارگردانی فیلم «آتابای» توجه‌های زیادی را به خودش جلب کرد؛ فیلمی که در اکران هم موفق ظاهر شد و توانست به عنوان عنوان بهترین اثر این کارگردان شناخته شود. او امسال با فیلم دسته دختران به کارگردانی منیر قیدی به میدان رقابتِ بهترین بازیگر زن جشنواره فجر آمده است. این فیلم مثل اولین کار قیدی، در دوران دفاع مقدس رخ می‌دهد و راوی مقاومت و ایثار زنان در روزهای پرتلاطم اوایل جنگ در سال ۱۳۵۹ در خرمشهر است. کریمی در این فیلم با هدی زین‌العابدین، پانته‌آ پناهی‌ها و فرشته حسینی هم‌بازی است.

درباره نیکی کریمی | سی سال ستارگی

پریناز ایزدیار | ملاقات خصوصی

پریناز ایزدیار مدت‌هاست به شدت درگیر بازی در سریال جیران به کارگردانی حسن فتحی است. به همین دلیل هم امسـال فقط با یک فیلم ملاقات خصوصی به کارگردانی امید شمس در جشنواره حضور دارد. البته ایزدیار ابتدا قرار بود بازیگر نقش اصلی زن فیلم «تفریق« به کارگردانی مانی حقیقی هم باشد اما به خاطر وقفه‌ای که در ساخت فیلم رخ داد، مجبور شد انصراف دهد و جایش را به ترانه علیدوستی واگذار کند؛ فیلمی که به جشنواره امسال نرسید و در فهرست رقبا قرار نگرفت. ایزدیار در «ملاقات خصوصی» با هوتن شکیبا همبازی است. او نقش دختری ساده و عاشق‌پیشه را دارد که به مردی زندانی دل می‌بندد و درگیر ماجراهایی عجیب می‌شود.

 

رعنا آزادی‌ور | مرد بازنده

رعنا آزادی‌ور سال‌هاست در سینما با کارگردان‌های مهمی همکاری کرده و بارها او را در فیلم‌های درخشان زیادی دیده‌ایم. اما امسال با نقش سمیرا در سریال «زخم کاری» موفق شد امضای جدیدی از بازی‌اش برجا بگذارد و بیش از پیش مورد توجه واقع شود. آزادی‌ور در «زخم کاری» نقش زنی مرموز و عصبی و درعین‌حال روان‌پریش را به‌خوبی ایفا کرد و یک جورهایی لیدی مکبث شکسپیر را در این سریال بازنمایی کرد. محمدحسین مهدویان از تجربه قابل‌قبول آزادی‌ور و عزتی و همچنین شهرتی که در این سریال به دست آوردند به نفع فیلم جدیدش مرد بازنده استفاده کرده. آزادی‌ور نقش اصلی زن این فیلم است. هنوز درباره نقش او و چگونگی بازی‌اش در فیلم چیزی نمی‌دانیم اما می‌توانیم تا حد زیادی به محمدحسین مهدویان و تجربه درجه یک پیشینش اعتماد کنیم.

 

طناز طباطبایی | بی رویا | برنده سیمرغ بلورین چهلمین جشنواره فجر

سال ۱۳۹۸ با سه فیلم «روسی»، «شنای پروانه» و «خورشید» در جشنواره فجر حضور داشت و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از آن خود کرد اما سال گذشته، خبری از او در این رقابت نبود. طباطبایی مدت‌هاست مشغول بازی در سریال یاغی به کارگردانی محمد کارت برای فیلیمو است. او امسال با فیلم بی رویا به کارگردانی آرین وزیر‌دفتری به جشنواره چهلم راه پیدا کرده. او در این فیلم با صابر ابر و شادی کرم‌رودی هم‌بازی است. ماجرای فیلم درباره دختری به نام رویاست؛ دختری بی‌نام‌و‌نشان که وارد زندگی زن و مرد داستان می‌شود و آن‌ها را با اتفاق‌های عجیبی روبه‌رو می‌کند. هومن سیدی تهیه‌کننده این فیلم است.

 

سارا بهرامی | خائن‌کشی و علفزار

سارا بهرامی که این اواخر مشغول بازی در سریال «حرفه‌ای» برای شبکه خانگی بود، امسال با دو کار در جشنواره فیلم فجر حضور دارد؛ فیلم خائن‌کشی و فیلم علفزار. «خائن‌کشی» اولین همکاری بهرامی با مسعود کیمیایی است و قرار است او را در نقش اصلی زن فیلم ببینیم. او در این فیلم با امیر آقایی و مهران مدیری و… همبازی است. بهرامی در فیلم «علفزار» به کارگردانی کاظم دانشی، همبازی پژمان جمشیدی است. او در جشنواره سال ۱۳۹۶ سیمرغ بهترین بازیگر نقش اصلی زن را برای فیلم «دارکوب» گرفت.

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil