به نظر شما سیمرغ روی شانه کدام ستاره خواهد نشست؟

بهترین بازیگر مرد چهلمین جشنواره فیلم فجر

بعد از اینکه نوید محمدزاده، پیمان معادی و حامد بهداد مجال حضور در جشنواره فیلم فجر چهلم را از دست دادند، عرصه برای رقابت بازیگرانی مثل جواد عزتی، مهران مدیری، امیر آقایی، پژمان جمشیدی و صابر ابر بیشتر مهیاست. جز جواد عزتی و مهران مدیری و امین حیایی، سایر بازیگران با دو فیلم به جشنواره راه پیدا کرده‌اند.

همه چیز درباره جشنواره فجر ۱۴۰۰

جواد عزتی | مرد بازنده

جواد عزتی سال ۱۳۹۸ با پنج فیلم «شنای پروانه»، «خورشید»، «آتابای»، «دوزیست» و «مغز استخوان» در جشنواره فیلم فجر حضور داشت و بازی او در «شنای پروانه» بیشتر از سایرین به چشم آمد اما آن سال فقط برای بازی در فیلم آتابای نامزد دریافت سیمرغ مکمل بازیگر مرد شد. او سال ۱۳۹۹ در جشنواره فجر هیچ فیلمی نداشت و مشغول بازی در سریال «زخم کاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان بود. عزتی با این سریال توانست امضای جدیدی برای خودش به ثبت برساند و بار دیگر توجه‌ها را به سمت بازی خودش جلب کند. عزتی موفق شد نقش مالک را که برگرفته از شخصیت مشهور مکبث در ادبیات جهان است، به سبک و سیاق جدیدی پیش روی مخاطبان بگذارد. او حالا بعد از این تجربه مهم، مجددا با مهدویان همراه شده. عزتی این‌بار در نقش مردی ۱۵ سال بالاتر از سن خودش ظاهر شده و مجددا با رعنا آزادی‌ور همبازی است. باید ببینیم در جشنواره امسال آیا بخت بالاخره با عزتی یار می‌شود و سیمرغ در دستانش قرار می‌گیرد یا نه؟

جواد عزتی؛ سلطان گیشه‌ها

مهران مدیری | خائن‌کشی

مهران مدیری با اینکه بازیگر و کارگردان درجه یکی است اما در نقش‌های جدی چندان موفق ظاهر نمی‌شود. او حالا بعد از عدم موفقیتش در فیلم «درخت گردو» با نقش جدی دیگری در فیلم «خائن‌کشی» به کارگردانی مسعود کیمیایی در جشنواره حضور دارد. مدیری در این فیلم با امیر آقایی و سارا بهرامی همبازی است. تصاویری که از گریم او در این فیلم منتشر شده نشان دهنده نقش جدی متفاوت و جذابی است اما هنوز نمی‌توانیم درباره بازی‌اش در فیلم قضاوت کنیم. درحال حاضر بازی مدیری را در سریال «خاتون» تینا پاکروان شاهد هستیم، نقشی که از پس آن به خوبی برآمده است.

 

هوتن شکیبا | ملاقات خصوصی

هوتن شکیبا حالا دیگر به یکی از بازیگران مطرح سینما تبدیل شده و حضورش در یک فیلم می‌تواند مخاطبان را برای تماشای آن ترغیب کند. او بعد از گرفتن سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار، سال گذشته با فیلم «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار و «تی‌تی» به کارگردانی آیدا پناهده هم نقش‌های درجه یکی بازی کرد و مجددا بازی‌اش به چشم آمد. شکیبا امسال با فیلم «ملاقات خصوصی» به کارگردانی امید شمس به میدان رقابت آمده است. او در این فیلم با پریناز ایزدیار و ریما رامین‌فر هم‌بازی است. او اینبار نقش معلم زبان انگلیسی را بازی می‌کند که به خاطر بدهی در زندان است و به دختر یکی از زندانی‌ها دل بسته است.

 

امین حیایی | برف آخر | برنده سیمرغ بلورین چهلمین جشنواره فجر

امین حیایی سال ۱۳۹۶ برای «شعله‌ور» دیپلم افتخار گرفت و سال ۱۳۹۷ هم برای «درخونگاه» نامزد سیمرغ بهترین بازیگر مرد جشنواره فجر شد. سال گذشته منتظر تماشای بازی‌اش در «قاتل و وحشی» به کارگردانی حمید نعمت‌الله بودیم که شرایطش ایجاد نشد و فیلم امسال هم امکان حضور در جشنواره پیدا نکرد. حالا حیایی با فیلم «برف آخر» به کارگردانی امیرحسین عسگری در جشنواره فجر حضور دارد. او با لادن مستوفی و مجید صالحی در این فیلم همبازی است. داستان فیلم درباره زندگی یک دامپزشک است و در مناطق سردسیر شمال کشور ساخته شده است.

 

پژمان جمشیدی | بی‌مادر و علف‌زار

پژمان جمشیدی هم تازگی‌ها به یکی از چهره‌های پرکار سینما و تلویزیون و عرصه تبلیغات تبدیل شده. او امسال با دو فیلم «بی‌مادر» به کارگردانی مرتضی فاطمی و «علف‌زار» به کارگردانی کاظم دانشی در جشنواره چهلم حضور دارد. جمشیدی در «بی‌مادر» با گریمی متفاوت در نقش برادری متعصب و غیرتی پایین شهری ظاهر شده که به کار پرورش سگ اشتغال دارد. امیر آقایی، میترا حجار و پردیس پورعابدینی نقش‌های اصلی فیلم هستند و پژمان جمشیدی نقش چندان پررنگی ندارد. تیزرهای فیلم «علفزار» هم نشان می‌دهد که باز هم با نقشی متفاوت از او روبه‌رو هستیم. حالا باید ببینیم امسال می‌تواند با این دو نقش، جایی میان سیمرغی‌ها داشته باشد.

 

امیر آقایی | خائن‌کشی و بی‌مادر

امیر آقایی را امسال با دو فیلم خائن کشی و بی مادر در جشنواره فجر خواهیم دید. او در «خائن‌کشی» اولین بار با مسعود کیمیایی همکاری کرده و در نقش مهدی بلیغ، سارق و کلاهبردار سابقه‌دار و مشهور ایرانی ظاهر شده. آقایی دو سال پیش با نقش کوتاه یک خلافکار در «شنای پروانه» توانست توجه‌های زیادی را جلب کند. احتمال اینکه بازی‌اش در این نقش هم مورد توجه قرار بگیرد زیاد است. در «بی‌مادر» اما با اینکه نقش پررنگی دارد اما بازی چندان متفاوت و اثرگذاری از او نمی‌بینیم.

 

صابر ابر | بدون قرار قبلی و بی‌رویا

صابر ابر پیش‌تر به خاطر بازی در «مینای شهر خاموش»، «درباره الی» و «دایره زنگی» سه بار نامزد سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شده اما تا به حال سیمرغی به دستش نرسیده است. ابر جزو بازیگرانی است که امسال با ۲ فیلم به جشنواره فجر چهلم راه پیدا کرده و شانس کسب جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فجر را دارد. در فیلم بدون قرار قبلی بهروز شعیبی، با مصطفی زمانی و الهام کردا هم‌بازی است؛ فیلمی که شعیبی براساس یکی از داستان‌های مصطفی مستور ساخته  است. ابر در فیلم بی‌رویا به کارگردانی آرین وزیر دفتری با طناز طباطبایی هم‌بازی است و نقش مردی را ایفا می‌کند که تصمیم به مهاجرت دارد و زندگی‌اش به دلایلی دستخوش تغییر می‌شود.

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil