معرفی و نقد سریال میلیاردرها

داستان به رخ کشیدن قدرت

«به نظر می‌رسد در قرارداد دیمین لوئیس قید شده است که در هر اپیزود بهانه‌ای پیدا کند تا بر سر یکی از زیردستانش فریاد بکشد!»
«میلیاردها» یک سریال درام آمریکایی و ساختهٔ بری کاپپلمن، دیوید لویو و اندرو راس سورکین است که اولین قسمت آن ۱۷ ژانویهٔ ۲۰۱۶ در شبکه تلویزیونی شوتایم پخش شد. داستان این سریال در هر فصل در ۱۲ قسمت روایت می‌شود. فصل اول آن در ۱۷ ژانویه ۲۰۱۶ انتشار یافت و فصل چهارم آن در ۸ می ۲۰۱۹. تا کنون پنج فصل کامل از این سریال تولید شده است و در اواسط فصل پنجمش، شبکه شوتایم اعلام کرد که فصل ششم «میلیاردها» در راه است هرچند تولید آن به تعویق افتاده است.
پل جیاماتی، دیمین لوئیس، مگی سیف، مالین اکرمان، دیوید کاستابیل، توبی لئونارد مور، کاندولا رشاد و … از جمله بازیگران این سریال هستند.

خلاصه داستان سریال میلیاردرها

سریال میلیاردرها داستان به رخ کشیدن قدرت میان دو شخص بانفوذ و پرقدرت از دو قطب قانون‌گذاران و سرمایه‌گذاران در دنیای امروزه است. دادستانی زیرک و بلندپرواز بنام چاک رودز (پل جیاماتی) پس از رسیدن یه ریاست صندوق‌های تأمین، سخت به دنبال گیر انداختن و رسوا کردن یکی از بزرگترین و بانفوذترین صندوق‌داران مالی شرکت‌های وال استریت در نیویوک بنام بابی اکسلراد (دیمین لوئیس) است.

بابی اَکسلراد، سرمایه‌گذار ثروتمندی است که مدیریت شرکتی را برعهده دارد که تمام اعضایش در جریان حملات یازده سپتامبر کشته شده‌اند و از او به عنوان تنها بازمانده یاد می‌شود. شرکتی که با استفاده از پول مشتریانش در کارهای مختلفی که شامل ریسک‌های بالا می‌شود، سرمایه‌گذاری می‌کند.

 

نظر منتقدان درباره سریال میلیاردرها

گاردین

این سریال با وجود ستاره‌هایی که دارد، بسیار ناامید کننده است. بعد از تماشای اپیزود نخست، مخاطب هیجان‌زده است تا آن را دنبال کند اما خیلی نمی‌گذرد که سرخورده می‌شود. این سریال هر چه بیشتر جلو می‌رود، به نوعی مضحک‌تر می‌شود. به نظر می‌رسد در قرارداد پل جیاماتی قید شده است که در هر اپیزود یک مونولوگ استعاری طولانی بگوید در حالی‌که دیمین لوئیس در هر اپیزود بهانه‌ای پیدا می‌کند تا بر سر یکی از زیردستانش فریاد بکشد!

معرفی سریال میلیاردرها

هالیوود ریپورتر

سریال میلیاردرها درباره نبرد برج‌نشینانِ ثروتمند وال‌استریت با مقامات دولتیِ و سیاست‌های کثیف و پیچیده‌شان است. این سریال شخصیت‌های جالب، قابل توجه و پیچیده‌ای دارد به خصوص مگی سیف در نقش وِندی و دیمین لوئیس در نقش بابی. جیاماتی در نقش چاک رودز، وکیل آمریکایی که به سابقه محکومیت خود افتخار می‌کند حضور و جلوه خوبی دارد.

سایت تیوی لاین

سریال میلیاردرها فضای کسالت‌آوری ندارد و مخاطب را با خود همراه می‌کند. روایت سریال کاملا خطی است و از همان قسمت اول، دو کارکتر اصلی داستان و پیچ و خم‌های شخصیتی‌شان برای تماشاگر عریان می‌شود و در ادامه فیلمساز با ظرافت تمام درگیری‌های آشکار و پنهان آن دو را به تصویر می‌کشد.

 

امتیازهای سریال میلیاردها

  • میانگین امتیاز کاربران در سایت IMDB آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۴ از ۱۰
  • میانگین رضایت بر اساس نظر منتقدان سایت متاکریتیک:  ۷۲ درصد براساس نظر ۵۸ منتقد
  • میانگین رضایت بر اساس نظر کاربران سایت متاکریتیک: ۸.۷
  • میانگین رضایت بر اساس نظر منتقدان سایت راتن تومیتوز: ۸۹ درصد براساس نظر منتقدان
  • میانگین رضایت بر اساس نظر مخاطبان سایت راتن تومیتوز: ۷۷ درصد براساس نظر کاربران

بهترین سریال های خارجی ۲۰۲۲

حرف‌های سازندگان سریال

اندرو راس سرکین (یکی از کارگردانان سریال میلیاردرها) | به عنوان یک روزنامه‌نگار همواره بخش بزرگی از کاری که انجام می‎دهید، جست‌وجو برای یافتن رویدادها و ماجراهای هیجان‌انگیز و جالب توجه است و بسیاری از داستان‌هایی که در سریال میلیاردها شاهد آن هستیم ریشه در فعالیت‌های ژورنالیستی من دارد. قطعاً اعتبار و صحت داده‌ها برای من اهمیت بسیاری داشت. من دلم می‌خواهد افرادی که در این جهان زندگی می‌کنند صحنه‌های مشخصی را ببینند و بگویند: «اوه! همه این‌ها واقعیت دارد.» اوایل خیلی در مورد طراحی لباس صحبت می‌کردیم. مثلا شخصیت بابی اکسلرود که دیمین لوئیس نقش آن را بازی کرده است بهتر است چه لباسی بپوشد؟ بابی در یک کنفرانس چه می‌پوشد؟ آیا پیراهن دکمه دار می‌پوشد؟ کراوات دارد؟ یا تی‌شرت با بلیزر تام فورد به تن دارد؟

دیمن لوییس و پل جیاماتی در سریال میلیاردرها

بررسی و تحقیق دقیق و جامعی در مورد شخصیت چاک رودز، وکیل آمریکایی، که پل جیاماتی نقش آن را به زیبایی ایفا کرد وجود داشت. اگر به مرکز شهر بروید و وارد دفتر منطقه جنوبی شوید، متوجه می‌شوید که دقیقاً شبیه آن چیزی است که ما طراحی کرده‌ایم. طراحان صحنه این مجموعه با توجه بسیار به جزئیات، کارِ شگفت انگیزی ارائه داده‌اند.

می‌گویند رودز (پل جیاماتی) و اکسلرود (دیمین لوئیس) بسیار شبیه بهارارا، وکیل فعلی ایالات متحده در ناحیه جنوبی نیویورک و استیون آ. کوهن، تاجر بدنام صندوق‌های سرمایه گذاری هستند. اما من اینطور فکر نمی‌کنم. از دید من، بابی یک شخصیت منحصر به فرد است که از بسیاری جهات متمایز است. این که این تمایز به خاطر سابقه‌ی سال‌ها کارگری در کسب و کار و تجارت باشد یا این واقعیت که او یک سرمایه‌گذار فعال است خیلی فرقی نمی‌کند چون تفاوت‌های زیادی با کوهن دارد. خنده دار این است که من از افراد زیادی در عرصه تجارت شنیده‌ام که می‌گویند بابی بر اساس شخصیت آن‌ها ساخته و پرداخته شده است. پریت مستقیماً با پل جیاماتی ملاقات کرد و بدیهی است که پریت سال‌هاست به دنبال تجارت داخلی بوده است اما می‌توان گفت شباهت‌هایی با جولیانی در دهه ۱۹۸۰، مری جو وایت و رابرت ام. مورگنتاو نیز به چشم می‌خورد.

از نظر من، این سریال به همان اندازه که در مورد وال استریت است، به آنچه در آمریکا می‌گذرد نیز مربوط می‌شود. در این داستان، نفوذ پول در آمریکا در حال حاضر و آنچه می‌توان با آن خرید و از طرفی نقش دولت در این میان قابل توجه است و مورد بررسی قرار گرفته است. از نظر من این سریال درباره چگونگی دست و پنجه نرم کردن آمریکا با افزایش نابرابری‌ها است.

تماشای آنلاین سریال بیلیونرها

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil