معرفی و نقد سریال آرشیو ۸۱

رازهایی که تو را مبهوت می‌کند

آرشیو ۸۱ (Archive 81) یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی در ژانر وحشت است که توسط ربکا سوننشاین ساخته شده و پل هریس بوردمن آن را نگاشته است. این سریال بر اساس پادکستی به همین نام ساخته شده است که در مورد محققانی است که آرشیو ویدیویی یک فیلمساز گم شده را بازیابی و ترمیم می‌کنند. مامودو آتی و دینا شیهابی در این فیلم نقش‌های اصلی را ایفا می‌کنند. این سریال در ۱۴ ژانویه ۲۰۲۲ در نتفلیکس منتشر شد. در این سریال علاوه بر مامودو آتی و دینا شیهابی، جولیا چان، مت مک گوری و مارتین دونوان به ایفای نقش پرداختند.

بهترین سریال‌های ۲۰۲۲

خلاصه داستان سریال آرشیو ۸۱

داستان سریال آرشیو ۸۱ از این قرار است؛ یک آرشیویست، شغلی را برای تعمیر مجموعه‌ای آسیب دیده از نوارهای ویدیویی که مربوط به تحقیقات یک فیلمساز درباره فرقه‌ای خطرناک و شیطانی است، بر عهده می‌گیرد. در سال ۱۹۹۴ دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد ملودی پندراس (دینا شیهابی) از ساختمان آپارتمانی  ویسر بازدید می‌کند تا در مورد ساکنان آن بیشتر بداند تا یک تاریخ شفاهی/مستند با دوربین فیلمبرداری خود بسازد. او مجموعه‌ای از نوارهایی که از آتش سوزی ساختمان که سیزده نفر در آن ناپدید شده‌اند، باقی می‌گذارد. دن که خود خانواده‌اش را در این آتش سوزی از دست داده است برای ترمیم این مجموعه نوارها استخدام می‌شود…

 

نظر و نقد منتقدان بر سریال آرشیو ۸۱

دنیل داداریو | مامودو آتی و دینا شیهابی در این سریال نقش‌های اصلی را بازی می‌کنند. آتی در نقش یک آرشیویست ظاهرشده است که برای ترمیم نوا‌های ویدیویی که در آتش سوزی ساختمان ویسر در سال ۱۹۹۴ آسیب دیده‌اند استخدام شده است. این نوارها توسط یک مستندساز با بازی شیهابی ضبط شده‌اند. به نظر می‌رسد در پشت پرده این نوارها، موج فزاینده‌ای از جنون و فعالیت‌های فرقه‌ای در ساختمان ویسر شبیه آنچه در فیلم«بچه رزماری» دیده‌ایم در جریان است. اجرای مامودو آتی محکم و به قاعده است. او بی اغراق و بسیار کنترل شده بازی می‌کند.

کسانی که با دیدن سریال آرشیو ۸۱ مشتاق‌اند سریع پاسخ پرسش‌های خود را بیایند، سرخورده می‌شوند. هشت اپیزود این سریال مخاطب را به خوبی با خود همراه و سرگرم می کند و او را مشتاق نگه می‌دارد تا بقیه اپیزودها را دنبال کند.

برایان لوری | کسانی که با دیدن این سریال مشتاق‌اند سریع پاسخ پرسش‌های خود را بیایند، سرخورده می‌شوند. ۸ اپیزود این سریال مخاطب را به خوبی با خود همراه و سرگرم می کند و او را مشتاق نگه می‌دارد تا بقیه اپیزودها را دنبال کند.

لوسی مانگان | این سریال دقیقاً از آن مجموعه‌هایی است که می‌توانید با خیال راحت روی مبل لم دهید و مطمئن باشید که از تماشای آن لذت خواهید برد.

دن فینبرگ | حتی اگر دو قسمت آخر سریال آرشیو ۸۱ را احمقانه ارزیابی کنیم، اما باید گفت که سریال بسیار خوش ساختی است. سریالی پر از رمز و راز و معما.

الکس میدی | سریال آرشیو ۸۱ با قدرت شروع می‌شود و شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد و قطعاً باعث می‌شود که در حین تماشای آن همه چراغ ها را روشن کنید !

شانون مک گرو | اگرچه از نقاط ضعف سریال آرشیو ۸۱ می‌توان به روایت‌های تو در تو و گسیختگی بیش از اندازه آن اشاره کرد اما این مجموعه با رمز و راز و معماهای مبهم و پیچیده خود مخاطب را همراه می‌کند و این نقطه قوت کمی برای این سریال نیست.

راب اون | سریال آرشیو ۸۱ علی رغم تمام نقاط ضعفی که دارد، مخاطب را کنجکاو می کند که فصل دوم را دنبال کند.

 

امتیازات سریال آرشیو ۸۱

  • میانگین امتیاز کاربران در سایت IMDB آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۵ از ۱۰
  • میانگین رضایت بر اساس نظر منتقدان سایت متاکریتیک: ۷۳ درصد بر اساس نظر ۱۶ منتقد
  • میانگین رضایت بر اساس نظر کاربران سایت متاکریتیک: ۷ از ۱۰
  • میانگین رضایت بر اساس نظر منتقدان سایت راتن تومیتوز: ۹۵ درصد بر اساس نظر ۱۹ منتقد
  • میانگین رضایت بر اساس نظر مخاطبان سایت راتن تومیتوز: ۷۲ درصد براساس نظر ۱۲۱ کاربران

معرفی سریال آرشیو ۸۱

حرف‌های ماموتو آتی، بازیگر اصلی سریال

«چیزی که در مورد این سریال برای من جذاب بود، احساسات صادقانه‌ای بود که در قلب آن جاری است»

  • مدز لنون: آیا در جوانی نوارهای ویدئویی زیادی داشتید و با آن ها سرگرم می‌شدید؟

ماموتو آتی: دی‌وی‌دی‌ها برای من در درجه دوم اولویت قرار داشت. تا جایی که می‌توانستیم به وی‌اچ‌اس چسبیده بودیم. من آن روزها را به خوبی به یاد دارم. در واقع باید بگویم دلم برای آن روزها بسیار تنگ شده است. نکته خنده‌دار این جا است که وقتی نواری خراب می‌شد، هرگز متوجه نمی‌شدیم که می‌توانند آن را تعمیر کنند.

  • در سریال آرشیو ۸۱، شخصیت شما این کار را با مهارت انجام می‌دهد. چقدر در مورد این فرآیند آموختید؟

آن‌ها جزئیات بسیار کاملی را به من یاد دادند. منظورم این است که تا جایی که توان درک و فهم این پروسه پیچیده را داشتم سعی کردم یاد بگیرم. سوال شما این است که حالا می‌توانم نوارهای خراب را بازیابی کنم؟ نه (می‌خندد) اما مکانیزم اولیه این کار را به خوبی آموختم.

  • شخصیت شما هنگامی که تنها نیست، زمان زیادی را با شخصیت مت مک گوری(مارک) دوست صمیمی‌اش، می‌گذراند. تجربه کار با او چگونه بود؟

من مت را خیلی دوست دارم. او مرد بزرگی است و یک بازیگر فوق العاده است. صادقانه باید بگویم که کار کردن با او لذت بخش و همین طور آرام بخش بود. با تاکید می‌گویم که او یک آدم درست و حسابی و یک بازیگر درجه یک است.

  • شما با مارتین دونوان (در نقش ویرجیل دونپرت) هم کار کردید و رابطه پویای بین شما بسیار پیچیده بود. دیدن بازی شما در مقابل یکدیگر برای من جالب است.

کلی خندیدیم. این همکاری برای ما بسیار سرگرم کننده بود. خنده دار است چون وقتی به آن فکر می‌کنم در واقع زمان زیادی را با هم سپری نکردیم اما احساس می‌کردم با او کاملا آشنا شدم.

دینا شیابی در سریال آرشیو 81

از طرفی همه بازیگران این سریال دست به دست هم دادند و متعهدانه به یکدیگر کمک کردند تا بهترینِ خودشان را ارائه دهند. این نکته مهمترین مورد برای من و یک بازیگرِ دیگر است. من این مساله را با مارتین هم حس و تجربه کردم.

  • این سریال بر اساس یک پادکست ساخته شده است. آیا از قبل با آن آشنا بودید یا وقتی نقش را به شما واگذار کردند به آن گوش دادید؟

وقتی نقش را به من محول کردند، چند قسمت از آن را گوش کردم. قبلا با آن ​​آشنا نبودم اما به چند قسمت آن گوش دادم و بعد ربکا پیشنهاد کرد که بهتر است این کار را انجام ندهم (می‌خندد) و من فکر می‌کردم که این ایده خوبی بود اما از طرفی من به آن علاقه‌مند شده بودم و پادکست را خیلی دوست داشتم. یکی از مواردی که در مورد آن زیاد صحبت می‌کردند طراحی صدا بود و موافقم. آنها کار فوق‌العاده‌ای انجام دادند.

  • چه موردی به ذهن‌تان می‌رسد که بیشتر از همه برای مخاطبان سریال آرشیو ۸۱ جالب است و آن‌ها احتمالا هیجان زده خواهند شد؟

امیدوارم مردم واقعاً متوجه شوند که این سریال یک نوع داستان عاشقانه است و منظورم به معنای این نیست که تمی عاشقانه دارد، بلکه یک داستان عاشقانه با در نظر گرفتن خانواده و یک عشق افلاطونی. متوجه منظورم می‌شوید؟ عشق بسیار زیادی در این سریال وجود دارد که امیدوارم مردم واقعاً آن را درک کنند و همچنین عناصر دیگری، مانند وحشت، رمز و راز، و جنبه‌های هیجان انگیز اما چیزی که من را به این سریال جذب کرد، احساسات صادقانه‌ای بود که در قلب آن جاری است.

تماشای آنلاین سریال آرشیو 81

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil