این فهرست ۱۰ تایی میلیونرهای کرونا نشین است!

پردرآمدترین بازیگران سال ۲۰۲۱

کرونا گیشه سال ۲۰۲۰ را به گیشه‌ای راکد و سرد تبدیل کرد. اما در سال ۲۰۲۱ با ساخت و انتشار واکسن‌های مختلف ضد کووید-۱۹، مردم به سالن‌های سینما بازگشتند و بازار گیشه‌ها مجددا رونق پیدا کرد. البته طبق گزارش مجله معتبر «ورایتی» گیشه‌های سینما هنوز به حد نهایت ظرفیت خود نرسیده و این ظرفیت در سال ۲۰۲۳ به نقطه اوج خود باز خواهد گشت، چرا که گروهی از مردم هنوز از حضور در فضاهای بسته وحشت دارند. بااین‌حال ستارگان پرقدرت هالیوود در طول سال گذشته نیز چک‌های سنگینی بابت حضورشان در فیلم‌ها دریافت کردند و رکود ناشی از کرونا هم روی دستمزد آن‌ها تاثیری نگذاشت.
با اتمام سال ۲۰۲۱ میلادی قصد داریم نگاهی بیندازیم به فهرست پردرآمدترین بازیگران هالیوود در سالی که گذشت.

۱۰. وین دیزل | ۲۰ میلیون دلار

«دیزل» که چندین بار در فهرست پردرآمدترین بازیگران مجله «فوربس» حضور داشت، امسال به‌طور شگفت‌انگیزی در رتبه نسبتا پایین دهم قرار گرفت. علت این رتبه پایین، تاخیر در اکران F9 (که قرار بود سال ۲۰۲۰ اکران شود) بود. این موضوع باعث شد تا درآمد بازیگر فیلم‌های محبوب «سریع و خشمگین» کاهش چشم‌گیری پیدا کند.

ضمن این‌که او در سال گذشته فیلم دیگری روی پرده نداشت. به گزارش فوربس، با این حال، ستاره ۵۴ ساله همچنان برای نهمین حضورش در این فرنچایز، دستمزد قابل توجه ۲۰ میلیون دلاری کسب کند و تنها با یک فیلم راهی فهرست پردرآمدترین‌ها شود. در مقابل، دیزل برای بازی در نخستین نسخه این فیلم تنها ۲ میلیون دلار دستمزد گرفته بود!

وین دیزل

۹. رایان رینولدز | ۲۰ میلیون دلار

او امسال سود چشم‌گیری به جیب زد، چرا که ۳ فیلمش در سال ۲۰۲۱ روی پرده رفت. مجموع ۳ فیلم او روی هم ۴۰۰ میلیون دلار سود راهی جیب تولیدکنندگان‌شان کرد. متاسفانه از میزان دستمزد رینولدز برای ۲ عدد از فیلم‌ها خبری در دسترس نیست، اما او تنها برای فیلم «اعلان قرمز» (Red Notice) 20 میلیون دلار دستمزد گرفت. این یعنی اگر میزان دستمزد او برای دو فیلم دیگر هم مشخص بود، احتمالا به جایگاه بسیار بالاتری در این جدول می‌رسید.

رایان رینولدز

۸. امیلی بلانت | ۲۳ میلیون دلار

این ستاره بریتانیایی با دو فیلم بزرگی که در اکران داشت مجموعا ۲۳ میلیون دلار به جیب زد. بلانت برای بازی در قسمت دوم فیلم «یک جای آرام» به کارگردانی همسرش «جان کرازینسکی» حدود ۱۳ میلیون و برای حضور در فیلم «کشتی جنگلی» بین ۸ تا ۱۰ میلیون دلار دستمزد گرفت. البته هم‌بازی دیگر او در فیلم «کشتی جنگلی» کسی نبود جز «دواین راک جانسون» که بیش از ۲ برابر بلانت دستمزد گرفت: ۲۲ میلیون دلار برای یک فیلم!

امیلی بلانت

۷. جنیفر لارنس | ۲۵ میلیون دلار

پس از ۳ سال وقفه، این بازیگر محبوب آمریکایی در فیلم «به بالا نگاه نکن» ساخته «آدام مک‌کی» با «لئوناردو دی‌کاپریو» هم‌بازی شد و برای بازی در نقش یک ستاره‌شناس زن، ۲۵ میلیون دلار دستمزد گرفت. با توجه به این‌که لارنس یکی از پول‌سازترین بازیگران هالیوود است و فیلم‌های قبلی او بیش از ۱ میلیارد دلار فروش داشته‌اند، دریافت دستمزد ۲۵ میلیون دلاری از سوی او امری کاملا طبیعی است.

جنیفر لارنس

۶. دنیل کرگ | ۲۵ میلیون دلار

این «جیمز باند» محبوب بریتانیایی برای راه‌یابی به این جدول کافی بود فقط برای پنجمین و آخرین بار در سری فیلم‌های جاسوس ۰۰۷ ظاهر شود. کرگ در آخرین حضورش در نقش باند در فیلم «زمانی برای مردن نیست» ۲۵ میلیون دلار پول گرفت.

نقد فیلم زمانی برای مردن نیست

فیلم رکورد گیشه در دوران کرونا را شکست و ۷۷۴ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخت، هرچند با پروفروش‌ترین فیلم «باندی» دنیل کرگ (اسکای‌فال) فاصله‌ای ۳۰۰ میلیون دلاری داشت! کرگ البته بعد از حضور در آخرین فیلم باند، برای حضور در دو دنباله فیلم «چاقوکشی» که قرار است در سال‌های آینده راهی سینماها شود، قرارداد سنگین و رکوردشکن ۱۰۰ میلیون دلاری امضا کرده!

دنیل کریگ در فیلم زمانی برای مردن نیست

۵. لئوناردو دی‌کاپریو | ۳۰ میلیون دلار

لئوی محبوب مردم جهان سال گذشته بازگشت آرامی به پرده سینما داشت و در کمدی سیاه «به بالا نگاه نکن» در کنار «مریل استریپ»، «جنیفر لارنس» و «جونا هیل» حضور پیدا کرد و ۳۰ میلیون دلار به حساب بانکی چاق‌وچله‌اش فرستاد. دی‌کاپریو با وجود استعداد زیادش در پول‌سازی و درآمدزایی، ستاره‌ای غیر قابل پیش‌بینی است. مثلا او در سال ۲۰۱۹ برای بازی در فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» از میزان عرف دستمزدش که در آن زمان ۲۰ میلیون دلار بود گذشت و تنها ۱۰ میلیون برای حضور مقابل دوربین «تارانتینو» پول گرفت.

۱۰ نکته جالب درباره فیلم روزی روزگاری هالیوود

عاشقان دی‌کاپریو بی‌صبرانه منتظر حضور دوباره او در فیلم دیگری از «مارتین اسکورسیزی» کبیر در نقش هیجان‌انگیز «تئودور روزولت» هستند.

لئوناردو دی‌کاپریو

۴. آنجلینا جولی | ۳۵.۵ میلیون دلار

ملکه هالیوود فراموش‌شده فهرست پردرآمدترین بازیگران نیست. او برای حضور مجدد در چنین فهرستی کافی بود در یک فیلم «مارولی» ظاهر شود. حضور جولی در فیلم «جاودانگان مارول» ۳۵.۵ میلیون دلار دستمزد گرفت تا به دومین بازیگر زن پردرآمد تاریخ هالیوود تبدیل شود.

رقیب او کسی نیست جز «سوفیا ورگارا» که با بازی در سریال «خانواده مدرن» مجموعا ۱۲۵میلیون دلار به جیب زده است. جولی البته امسال فیلم «کسانی که آرزوی مرگ من را دارند» را نیز در اکران داشت که میزان دستمزدش در این فیلم شکست‌خورده مشخص نیست.

نقد فیلم کسانی که آرزوی مرگ مرا دارند

آنجلینا جولی

۳. دنزل واشینگتن | ۴۰ میلیون

صبر کنید، آیا «واشینگتن» امسال فیلمی روی پرده داشت؟! بله. این بازیگر درجه‌یک امسال با بازی در فیلم «چیزهای کوچک» بالاترین دستمزد تاریخ بازیگری‌اش را گرفت: ۴۰ میلیون دلار. آن هم در حالی‌که فیلم در گیشه شکست سختی خورد و حتی به اندازه بودجه‌اش هم نفروخت!

واشینگتن این روزها در اقتباس کنجکاوی‌برانگیز و احتمالا جذاب «برادران کوئن» در نقش «مکبث» حضور دارد ولی میزان دستمزدش برای حضور در این فیلم مشخص نیست.

دنزل واشینگتن

۲. ویل اسمیت | ۴۰ میلیون دلار

آن‌طور که «هالیوود ریپورتر» گزارش داده، اسمیت برای بازی در نقش پدر خواهران ویلیامز تنیس‌بازهای افسانه‌ای آمریکا در فیلم «شاه‌ریچارد»،دستمزد سنگین ۴۰ میلیون دلاری گرفته است تا در جایگاه دوم پردرآمدترین بازیگران سال قرار بگیرد.

نقد و بررسی فیلم شاه ریچارد

البته اسمیت دست‌ودل‌باز که در این فیلم تهیه‌کننده هم بود، مبلغ زیادی را به دیگر بازیگران فیلم که از اکران ناقص فیلم در دوران کرونا ضرر دیده بودند غرامت داد و برای آن‌ها آیفون آخرین مدل و دوربین‌های پولاروید هم هدیه خرید تا احساس ضرردیدگی نکنند!

ویل اسمیت

۱. دواین جانسون (راک) | ۴۲ میلیون دلار

و می‌رسیم به نفر نخست فهرست پردرآمدترین بازیگران جهان در سال ۲۰۲۱؛ حتی یک بیماری همه‌گیر هم نمی‌تواند جلوی سرعت درآمدزایی سلطان سابق کشتی‌ کچ و ستاره سال‌های اخیر هالیوود را بگیرد! این مرد محبوب ۴۹ سال در سال ۲۰۲۱ در ۲ فیلم پرفروش دیده شد. «راک» برای بازی در نقش کاپیتان یک قایق بخار در فیلم «کشتی جنگلی» ۲۲ میلیون دلار دستمزد گرفت.

دواین جانسون

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil