همه نکات جذاب قسمت یازدهم سریال نیسان آبی

سلطان در صف گوشت برزیلی!

در ادامه بازتاب مسائل اقتصادی و اجتماعی روز در نیسان آبی بخشی از سکانس‌های قسمت یازدهم این سریال به ماجرای سیر صعودی قیمت دلار و تشکیل صف برای اقلام ضروری مردم اختصاص یافت.

یک سریال و یا فیلم موفق محصول یک کار تیمی موفق است. در کنار توجه به ایده‌های داستانی و طنازی بازیگران در قسمت‌های مختلف سریال نیسان آبی، توجه به کیفیت جنبه‌های فنی این مجموعه نیز خالی از لطف نیست. چهره‌پردازی یا همان گریم بازیگران در دهه‌های مختلف یکی از نکات بصری جذاب سریال نیسان آبی از همان قسمت نخست بود. طراحی چهره بازیگران در برخی موقعیت‌ها جذابیت دوچندانی پیدا می‌کند که یکی از این موارد تغییر ظاهر رضا خرسند پس از افتادن به زندان در قسمت یازدهم است! چهره مهران غفوریان با محاسن بلند جنبه‌ای تراژیک و همزمان کمیک به موقعیت او در داستان بخشیده است.

همه چیز درباره سریال نیسان آبی

هر چه داستان سریال نیسان آبی جلوتر می‌رود، منوچهر هادی با صراحت بیشتر سراغ سوژه‌های اجتماعی و اقتصادی روز می‌رود و این ویژگی تبدیل به یکی از موتورهای محرکه سریال در میانه راه شده است. قسمت یازدهم سریال با پرداختی مفصل به ماجرای گرانی‌های یکی دو سال اخیر و مهمتر از آن سیر صعودی قیمت دلار و تأثیر آن بر زندگی روزمره مردم آغاز می‌شود. حضور همه کاراکترهای سریال در صف گوشت و مرغ ایده هادی برای اشاره به این ماجرا بوده است. حضور جمشید هاشم‌پور در صف گوشت منجمد برزیلی آن هم با حمایت جمشید قاسم‌پور یکی از موقعیت‌های طنز این قسمت است.

در ادامه گوشه و کنایه‌های منوچهر هادی به فضای مجازی و بیماری‌های مرسوم در میان فعالان این حوزه، این‌بار و در قسمت یازدهم نوبت به «شاخ‌های مجازی» رسید. آریا که تازه از زندان آزاد شده است، در تلاش است تا با استفاده از فضای مجازی برای خود کسب اعتبار کند و به تعبیر راوی داستان تبدیل به یک شاخ مجازی شود. او در سکانسی از این قسمت در یک لایو اینستاگرامی با فالورهای خود صحبت می‌کند و از آن‌ها تقاضای لایک و همراهی دارد.

سفر مشترک خانواده قاسم‌پور و خرسند به شمال، فرصتی غنیمت در قسمت یازدهم برای هنرنمایی ویژه آریا عظیمی‌نژاد در مقام آهنگساز سریال «نیسان آبی» فراهم آورد. عظیمی‌نژاد که پیش از این و در مجموعه «پایتخت» توانمندی خود در بهره‌گیری از موسیقی محلی را ثابت کرده بود، این‌بار هم قطعه‌ای شمالی را با مضمونی نزدیک به حال و هوای سریال تنظیم و در بخشی از این قسمت از آن استفاده شد. یک موسیقی خوش ریتم که برای دقایقی مخاطب را در لذت مسافرت جمعی کاراکترهای سریال سهیم می‌کند.

در میان ارجاعات سینمایی مختلف «نیسان آبی»، اصغر فرهادی و فیلم‌هایش به‌صورت ویژه مورد توجه منوچهر هادی بوده است. در قسمت یازدهم هم شاهد یکی دیگر از این ارجاعات هستیم. در سکانس مرتبط با سفر خانوادگی به شمال از ایده بادبادک‌بازی در ساحل و گم شدن یکی از همراهان و حتی غرق شدن یکی از بچه‌ها استفاده شده که یادآور سکانس‌های خاطره‌انگیر و ماندگار فیلم تحسین‌شده «درباره الی…» است.

تماشای آنلاین قسمت جدید سریال نیسان آبی

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

4 نظر
  1. سید امیر محمد مصری می‌نویسد

    من عاشقه سید جواد رضویان، حسین یاری و امیر محمد متقیان
    رو خیلی دوست دارم

  2. عرفان می‌نویسد

    با حسین یاری مصاحبه کنید لطفا

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      سلام
      تلاش کردیم، موافقت نکرد

  3. عرفان می‌نویسد

    حسین یاری عشقه

fosil