نقد و معرفی کامل سریال امیلی در پاریس

نسخه فانتزی از پاریس

سریال امیلی در پاریس یکی از سریال های جذاب نتفلیکس است که فصل اول و دوم آن در دوران همه گیری کرونا منتشر شد و با استقبال خوب مخاطبان همراه بود. در این گزارش به تمامی حواشی و موضوعات جالب این سریال و نقد منتقدان اشاره کردیم.

امیلی در پاریس یک مجموعه تلویزیونی کمدی-درام آمریکایی است که توسط دارن استار ساخته شده و فصل اول آن در اکتبر سال ۲۰۲۰ در نتفلیکس پخش شد. در این سریال لیلی کالینز در نقش اصلی، یعنی امیلی بازی می‌کند. زنی آمریکایی که به واسطه یک فرصت شغلی مناسب به پاریس می‌رود و برای حفظ موفقیت و جایگاهش در شغل جدید بسیار تلاش می‌کند.

بازیگران امیلی در پاریس

در این میان درگیر مسا‌ئل و مشکلاتی در روابط عاطفی‌اش شده و در عین حال با توجه به تفاوت‌های تربیتی، چالش‌های فرهنگی مختلفی را تجربه می‌کند. علاوه بر لیلی کالینز، اشلی پارک، فیلیپینی لروی-بولیو، لوکاس براوو، ساموئل آرنولد، کامیل رازات و برونو گوری در این فیلم ایفای نقش می‌کنند. در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰، سریال برای فصل دوم توسط نتفلیکس تمدید شد و فیلمبرداری آن به فاصله کوتاهی در می‌۲۰۲۱ آغاز شد. این فصل، اخیرا در ماه دسامبر ۲۰۲۱ منتشر شده است.

 

خلاصه داستان سریال امیلی در پاریس

امیلی، یک مدیر بازاریابی بیست و چندساله بلندپرواز از شیکاگو، به طور غیر منتظره‌ای شغل رویایی خود را در پاریس پیدا می‌کند، زمانی که کمپانی‌ای که او برایشان کار می‌کند، یک شرکت بازاریابی لوکس فرانسوی را خریداری می‌کند و او وظیفه دارد عملکرد شبکه‌های اجتماعی آن‌ها را اصلاح کند و یک شکل امریکایی به آن‌ها بدهد. زندگی جدید امیلی در پاریس مملو از ماجراهای هیجان‌انگیز و چالش‌های غافلگیرکننده است، زیرا او در پی رقابت و جلو زدن از همکاران خود و پیدا کردن دوستان و تجربه روابط عاطفی جدید در محیطی متفاوت است.

حالا این سریال با فصل دیگری از عشق و دوستی و درام بازگشته است. فصل اول بینندگان را با این سوال مواجه کرد که سرانجام و عاقبت کار امیلی چه می‌تواند باشد. فصل دوم از جایی شروع می‌شود که امیلی تصمیم دارد اشتباهات گذشته خود را جبران کند. او که تمام تصمیمات زندگی‌اش را بر اساس احساس و علاقه شخصی‌اش می‌گیرد، درمورد رابطه عاطفی‌اش با گابریل احساس گناه می‌کند و تصمیم دارد همه اتفاقات بینشان را فراموش کند. او دوستی‌اش با کامیل را در اولویت قرار می‌دهد و متوجه می‌شود که علاقه‌اش به گابریل اشتباه بوده است. در این فصل همه چیز در مورد تلاش امیلی برای رفع اشتباهات گذشته و مواجه شدن با نتایج ناخوشایند اشتباهات و کارهای گذشته اوست. چیزی که همچنان در مورد شخصیت آزاردهنده است، روشی است که او سعی می‌کند نه تنها برای خودش، بلکه برای دیگران، بدون در نظر گرفتن احساسات و علایق آن‌ها، تصمیم بگیرد.

سریال امیلی در پاریس

امیلی باز هم در تصمیم گیری‌های خود برای اصلاح شرایط اشتباه می‌کند. او در فصل دوم هم با چالش‌هایی در رابطه‌اش با دوستان و همکارانش مواجه می‌شود. در حالی که فصل اول به دلیل نشان دادن پاریسی‌ها به‌عنوان آدم‌های تنبل و مغرور، انتقادات زیادی را دریافت کرد، در فصل ۲، امیلی توصیه‌های دیگران را جدی گرفته و تا حدودی با فرهنگ و روش زندگی پاریسی‌ها آشنا شده است. با این حال، برخی ویژگی‌هایش مانند اعتیاد به کار کردن و ضعیف بودن زبان فرانسوی، هم چنان بدون تغییر می‌مانند. در حالی که به نظر می‌رسد همکاران امیلی او را پذیرفته‌اند، کارفرمایان فرانسوی او، هم‌چنان سبک زندگی امریکایی امیلی را نمی‌پسندند و مورد انتقاد قرار می‌دهند.

 

تولید فصل دوم امیلی در پاریس

فصل دوم «امیلی در پاریس»، شکل گیری و تکامل رابطه امیلی با «سیلوی» را به شکل تحسین برانگیزی به تصویر می‌کشد و نشان می‌دهد که چطور این دو نفر از یک دوستی سطحی به صمیمیت می‌رسند. این فصل همچنین به زندگی اولین دوست امیلی در پاریس، یعنی «میندی» می‌پردازد، شخصیت دیگری که تماشای رشد او باورنکردنی است. میندی تلاش می‌کند تا رویاهای خود را با وجود تمام مشکلات و سختی‌ها در پاریس محقق کند. اما در عین حال، فصل دوم نمی‌تواند به شخصیت‌های دیگر، مانند کامیل و گابریل، عمق و لایه‌های لازم را ببخشد.

 

امتیاز منتقدان و جوایز برای امیلی در پاریس

فصل اول این سریال بارها در جشنواره‌های مختلف مانند گلدن گلوب و امی نامزد دریافت جوایز متفاوت مانند بهترین سریال درام-کمدی و بهترین بازیگر بوده و نهایتا جایزه بهترین بازیگردانی را در سال ۲۰۲۰ در جشنواره life Art Festival از آن خود کرد. در وبسایت جمع‌آوری نقد متاکریتیک، فصل دوم «امیلی در پاریس» بر اساس ۱۱ نقد امتیاز ۶۴ از ۱۰۰ را دارد که نشان‌دهنده نقدهای عموما مثبت است. همچنین، امتیاز فصل دوم این سریال در راتن تومیتوز بر اساس ۱۳ نقد، ۵.۲۰ از ۱۰ است و تاییدیه ۵۴ درصدی دارد. منتقدان این سریال در این نظر متفق‌اند که تماشای «امیلی در پاریس» بسیار شیرین است اما این شیرینی ممکن است دل کسانی را که به دنبال مفاهیمی عمیق‌تری هستند، بزند!

اگر شما فردی هستید که از تماشای حس خوب جاری در سریال‌ها لذت می‌برید، تماشای این سریال ممکن است لذت بخش‌ترین گزینه برای شما باشد.

سریال امیلی در پاریس

منتقدان درباره امیلی در پاریس چه می‌گویند؟

The Independent | امتیاز: ۱۰۰ از ۱۰۰

ادکامینگ | من هم مانند امیلی در حین تماشای این سریال در سفری برای شناخت خودم بوده‌ام. می‌توان به برخی مسائل مانند ضعف‌های فیلمنامه و یا شخصیت‌پردازی‌های سطحی اشاره کرد اما در نهایت با وجود همه این‌ها «امیلی در پاریس» درخشان ظاهر می‌شود و در رقابت با کارهای مشابه قطعا برنده است و تمام نقدها را در این زمینه بی‌اثر می‌کند. بازی کالین در نقش اصلی بسیار چشم نواز است و بار اصلی سریال به دوش اوست. فردی که سعی می‌کند با سبک زندگی امریکایی خود در یک محیط جدید و متفاوت فرهنگی دوام بیاورد. در زندگی شخصی‌اش تصمیمات اشتباه می‌گیرد و با وجود شایستگی‌هایش، رقابت در محیط کار برایش بسیار مهم است. سریال یک دنیای فانتزی را در پاریس به تصویر می‌کشد که درآن هیچ خطر جدی و ویروس کوویدی نیست و هیچ مشکل جدی‌ای وجود ندارد که به راحتی حل نشود. می‌توان گفت که این سریال بیشتر کمدی است و در این ژانر به خودی خود بسیار موفق ظاهر می‌شود. طراحی صحنه‌ها و لباس بسیار چشم نواز و دلنشین است و تماشای این صحنه‌های زیبا از پاریس می‌تواند خیلی لذت بخش باشد. از تماشای امیلی در جای جای پاریس لذت ببرید.

«امیلی در پاریس» در فصل دوم، به جز چند استثنای کوچک، اساساً بیشتر شبیه به فصل اول است و نیازی هم ندارد که تفاوت معناداری ایجاد کند و یا چیز بیشتری به قصه بیافزاید. تماشای این سریال لذتی غیرقابل انکار دارد که رضایت عمیق مخاطب را به دنبال دارد. اگرچه، با وجود تمام انتقادات (اغلب موجه) وارد شده به فصل اول، من معتقدم که در فصل دوم بسیاری از مسائل بهتر شده‌اند. کم‌تر شدن انتقاد و تمسخر فرانسوی‌ها و شکست‌ها و خود تحقیری‌ها برای امیلی کاملا مشهود است

ورایتی | امتیاز ۸۰ از ۱۰۰

دنیل دی آداریو | «امیلی در پاریس» سریالی به شدت هیجان‌انگیز و یا چالش برانگیز نیست و بیشتراز جذابیت صحنه و نمایش تضاد و تفاوت‌های فرهنگی امیلی با اروپاییان بهره می‌برد. در واقع «امیلی در پاریس» در به تصویر کشیدن تضاد رفتارهای امیلی با فرهنگ فرانسه می‌تواند شبیه به سریال «تدلاسو» باشد. بازی لیلی کالینز در این سریال عالی است و به خوبی با چالش‌های زندگی در یک پاریس فانتزی روبرو می‌شود. «امیلی در پاریس» مطمئناً غنی‌تر، پیچیده‌تر و لایه‌لایه‌تر می‌شد اگر به کالینز بازی بیشتری داده می‌شد، یا تضاد بین ارزش‌های آمریکایی‌اش و سنت‌های قدیمی فرانسوی را عمیق‌تر بررسی می‌کرد. اگرچه از نظر برخی نامزد شدن «امیلی در پاریس» برای یکی از بهترین سریال‌های تلوزیون در مراسم گلدن گلوب برای این فیلم زیاد بود، اما همچنان کسی نمی‌تواند انکار کند که این مجموعه بسیار بالاتر از ظرفیت خیلی از سریال‌های تلوزیونی ظاهر شده است.

Decider | امتیاز: ۸۰ از ۱۰۰

جید بودوفسکی | «امیلی در پاریس» در فصل دوم، به جز چند استثنای کوچک، اساساً بیشتر شبیه به فصل اول است و نیازی هم ندارد که تفاوت معناداری ایجاد کند و یا چیز بیشتری به قصه بیافزاید. تماشای این سریال لذتی غیرقابل انکار دارد که رضایت عمیق مخاطب را به دنبال دارد. اگرچه، با وجود تمام انتقادات (اغلب موجه) وارد شده به فصل اول، من معتقدم که در فصل دوم بسیاری از مسائل بهتر شده‌اند. کم‌تر شدن انتقاد و تمسخر فرانسوی‌ها و شکست‌ها و خود تحقیری‌ها برای امیلی کاملا مشهود است.

Radio Times | امتیاز: ۶۰ از ۱۰۰

لورن موریس | با وجود اینکه سال ۲۰۲۰ به عنوان سال قرنطینه و تنهایی و در خانه ماندن به یاد خواهد ماند، اما در همین سال تلوزیون سریال‌ها و برنامه‌های خوبی برای دوران قرنطینه فراهم کرد که «امیلی در پاریس» یکی از آن‌هاست. فصل دوم این سریال که یک امیلی شیک‌پوش و جسور را به تصویر می‌کشد می‌تواند ساعاتی شاد و سرگرم کننده را برایتان فراهم کند. در فصل دوم، امیلی دوست داشتنی‌تر است و چون با شرایط و فرهنگ فرانسوی اطرافش بیشتر هماهنگ شده، کم‌تر از طرف همکاران و اطرافیانش طرد می‌شود و در عین حال خط داستانی زندگی بسیاری از شخصیت‌های فصل قبل در این فصل به تصویر کشیده می‌شود.

Indie Wire | امتیاز: ۵۰ از ۱۰۰

ربکا تئودور | به نظرم نحوه مواجه امیلی با اشتباهاتی که انجام می‌دهد و تصمیماتی که برای جبران آن‌ها می‌گیرد یک از نقاط ضعف داستان است. با وجود اینکه چندین بار در طول سریال دوستان امیلی به او می‌گویند که پاریس جایی برای تجربیات جدید است و اشتباه کردن او تا جایی که بتواند با جبران اشتباهات و عبرت گرفتن از آن‌ها مسیر رشدش را کامل کند، ایرادی ندارد؛ اما به مقدار کافی زمان برای تحلیل افکار و تصمیمات قهرمان داستان در نظر گرفته نمی‌شود. با این حال تماشای آن را به افرادی که به دنبال تماشای کمدی‌های انتقادی و جدی نیستند به شدت پیشنهاد می‌کنم.

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

1 دیدگاه
  1. ماهان می‌نویسد

    من وقتی تیزرشو دیدم خوشم اومد ولی یک سوال دارم این آملی و گابریل پدر و مادر آدرین در ماجراجویی در پاریس نیستن ؟
    واسم معما شده

fosil