این یک مسابقه جذاب است برای عاشقان رمان‌های جی کی رولینگ

معرفی مسابقه هری پاتر: مسابقات گروهی هاگوارتز

برنامه هری پاتر: مسابقات گروهی هاگوارتز یک مسابقه تلویزیونی است که برای طرفداران دو آتیشه هری پاتر یک برنامه رویایی محسوب می‌شود. پخش این برنامه که هلن میرن بازیگر برنده جایزه اسکار، مجری آن است، در نوامبر ۲۰۲۱ شروع شده و در آن شرکت‌کنندگان در قالب ۴ گروه اصلی دانش آموزان هاگوارتز یعنی گیریفیندور، ریونکلاو، هافلپاف و اسلایترین ظاهر شده و دو به دو با هم مسابقه می‌دهند.

بهترین فیلم های هری پاتر کدامند؟

مسابقه هری پاتر چیست؟

باید بدانید در هر قسمت برخی از بازیگران و ستاره‌های مجموعه هری پاتر حضور دارند در حالی که شرکت‌کنندگان به سؤالات دنیای جادوگری مربوط به گروه خود پاسخ می دهند و با یکدیگر رقابت می کنند. بسیاری از بازیگران هری پاتر مثل  تام فلتون، سیمون فیشر-بکر، شرلی هندرسون، لوک یانگ بلاد  در قسمت های مختلف این مسابقه حضور می­یابند.

 

آشنایی با مراحل مختلف مسابقه هری پاتر

مسابقات به صورت حذفی و با تیم های سه نفره برای هر گروه برگزار می­‌شوند و تیم ها در ۳ قسمت به رقابت می­‌پردازند که قسمت اول رقابت گریفیندور با هافاپاف است. در هر مرحله تیم برنده به مرحله بعدی صعود می‌کند و طرفداران دو آتشه هری پاتر در قالب این تیم‌ها به سوالات پاسخ می‌دهند و اطلاعات خودشان را درباره فیلم و حواشی آن به چالش می‌کشند. در نهایت گروه برنده جام بین گروهی را خواهد برد.

در کنار افتخار برنده شدن جام برای گروه مورد علاقه‌شان، فهرست عظیمی از جوایز برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده است، مانند خرید ۱۰۰۰ دلاری از فروشگاه­‌های هری پاتردر نیویورک و جوایز متعدد دیگر.

هلن میرن درباره­ تجربه شرکت در این برنامه می‌گوید: «همیشه دوست داشتم و می‌دانستم که روزی در یکی از مجموعه‌های هری پاتر شرکت خواهم کرد و اجرای این برنامه که همزمان شده با سالگرد بیستمین سال تولد ان بسیار برایم افتخارآمیز است. این فیلم برای بسیاری از ما الهام‌بخش و شگفت‌انگیز بود. بنابراین تماشای این مسابقه برای طرفداران بی‌شماری که همچنان به دنیای افسون‌کننده هری پاتر تعلق خاطر دارند، لذتی دوباره خواهد داشت.»

تماشای آنلاین برنامه هری پاتر: مسابقات گروهی هاگوارتز

عوامل و سازندگان سریال هری پاتر: مسابقات گروهی هاگوارتز

هری پاتر: مسابقات گروهی هاگوارتز قرار است تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای طرفداران دنیای جادوگری باشد، که نزدیک به ۲ دهه پس از این که اولین فیلم از مجموعه هری پاتر (یعنی هری پاتر و سنگ جادو) اولین بار در سراسر جهان به نمایش درآمد، پخش می­‌شود و یکی از جشن‌های متعدد پیرامون این بیستمین سالگرد استثنایی است، پس تماشایش را به هیچ‌وجه از دست ندهید.

یازمین شکلتون و رابین اشبروک طراحان این مسابقه معتقدند ساخت این مسابقه برای بیستمین سالگرد هری پاتر یکی از بهترین و منطقی‌ترین کارها بود. طراحی سوالات به قدری سخت نیست که بیننده‌های معمولی را دل­زده کند. شکلتون در اخرین مصاحبه خود گفته: «ما می‌خواستیم همه تماشا کنند، چه شما تازه‌وارد هستید یا یک طرفدار سرسخت می‌توانید از این برنامه لذت ببرید.» برای فیلمبرداری این مسابقه مجموعه‌ای را انتخاب کردند که به طور تصادفی شبیه به کتابخانه‌ای در پورتوی پرتغال است. یعنی کتابخانه‌ای که الهام‌بخش رولینگ برای هاگوارتز بوده.

بهترین فیلم های فانتزی سینما

منتقدان درباره مسابقه هری پاتر چه نظری دارند؟

آی جی ان IGN

تارا بنت | در مجموع، این یک جشن سرگرم‌کننده است که حتی برای بزرگترین پاترهِدها نیز چالش‌برانگیز است. در طول قسمت اول، میرن حال و هوای کسی را دارد که تازه با این دنیای جادویی آشنا شده و در حالی که سؤالات  را برای تیم‌ها می‌خواند سعی می­‌کند تا اصطلاحات را یاد بگیرد. با این حال، زمانی که با بازیکنان تیم صحبت می‌کند، بیشتر بر خودش مسلط می­‌شود.

انتخاب بازیکنان هر تیم در ابتدای مسابقه ازطریق نامه‌هایی که از داخل یک شومینه (به سبک فیلم) خارج می­‌شوند صورت می‌گیرد. به طرز لذتبخشی، طیف سنی و سوابق شرکت‌کنندگان بسیار وسیع و متفاوت است، از یک طرفدار جدید پاتر در ۲۰ سالگی تا یک طرفدار قدیمی در ۷۰ سالگی. ۳ شرکت‌کننده در هر گروه اجازه دارند تا در مورد پاسخ‌های سوالات مشورت کنند و این تنوع در افراد مسابقه‌دهنده تماشای این برنامه را ذاتا جالب‌تر می‌کند.

در ۳ دور این مسابقه، در هر بخش از شرکت‌کنندگان درباره­ کلیپ‌ها، کتاب­‌ها و حواشی مرتبط با فیلم سوال می­‌شود. سوالات چند گزینه‌ای هستند که شرکت‌کنندگان امکان مشورت با یکدیگر را نیز دارند اما به نظر من اگر یک راند مستقل هم برای به چالش کشیدن اطلاعات فردی شرکت‌کنندگان وجود داشت، هیجان مسابقه و پویایی‌اش در دورهای پایانی دو چندان می­‌شد. به طور کلی، در هر دور مسابقه دارای عناصر غیرمنتظره مختلفی هست که حتی باهوش‌ترین بازیکنان تیم هم چالش‌های جالبی را تجربه می‌کنند.

واچ تو واچ

میشائیل بالدرستون | هری پاتر چیزی بیش از یک سری کتاب یا فیلم است. این داستان در جهان امروز ما  به یک پدیده فرهنگی عظیم تبدیل شده است که به جرات می­‌توان ادعا کرد در تمام دنیا شناخته شده است و طرفداران سرسخت آن منحصر به انگلیس (که محل ساخت فیلم است) نمی­‌شوند.  با وجود اینکه ۲۰ سال از ساخت آن گذشته اما همچنان طرفداران جدید و جوان خود را جذب می­‌کند و مردم علاقه­ بسیاری به یادگیری تمام محتوای موجود مرتبط با آن و لذت بردن از همه چیز در مورد دنیای جادوگران نشان می­‌دهند.

شخصیت‌های اصلی این داستان به عنوان قهرمانان دنیای جادوگران در ذهن کوچک و بزرگ ثبت شده‌اند و داستانی مستقل از سن و سال را شکل داده‌اند. بنابراین تماشای این مسابقه «مسابقات گروهی هاگوارتز» یا شرکت در آن می‌تواند فرصت خیلی خوبی برای طرفداران باشد تا اطلاعات خود را در مورد داستان مورد علاقه‌شان مورد آزمایش قرار دهند.

با وجود اینکه تعداد بسیار زیادی از ستاره‌ها و بازیگران هری پاتر می‌توانستند اجرای این برنامه را به عهده بگیرند اما انجام این کار به عهده هلن میرن برنده جایزه اسکار گذاشته شد که خارج از خانواده هری پاتر انتخاب شده، اما مثل همیشه عالی عمل می­‌کند البته برخی از اعضای گروه هری پاتر در طول اجرای آن ظاهر خواهند شد. اگر از زندگی در دنیای هاگوارتز برای مدت کوتاهی لذت برده‌اید، لذت تماشای این برنامه را از دست ندهید.

تماشای آنلاین برنامه هری پاتر: مسابقات گروهی هاگوارتز

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil