نگاهی به سریال طنز منوچهر هادی

نیسان آبی؛ بی‌ادعا و مردم‌پسند

«نیسان آبی» تازه‌ترین ساخته منوچهر هادی است. سریالی که قبل از انتشار به واسطه کارهای اخیر هادی مورد قضاوت قرار گرفت و ندیده نقد شد. بعد از پخش سریال اما واکنش‌ها به نیسان منوچهر هادی، رنگ و بوی دیگری به خود گرفت و مردم و حتی منتقدان به این مجموعه طنز واکنش مثبت داشتند.

سریال نیسان آبی در قامت سریال طنز به ویژه در مقایسه با سریال‌هایی که در این مدت از شبکه نمایش خانگی و تلویزیون پخش می‌شد، نمره قابل قبولی می‌گیرد.

داستان نیسان آبی محترم است و برخلاف ادبیات طنز مرسوم شده در این سال‌ها تمیز است و به راحتی می‌شود با اعضای خانواده آن را دید و لذت برد. بله، از آخرین کار منوچهر هادی نمی‌شود انتشار یک شاهکار تمام عیار را داشت اما در اندازه یک سریال طنز که بشود با اعضای خانواده آن را دید و ساعتی خوش بود، خوب است و می‌شود به آن نمره قبولی داد.

در دهه هفتاد بسیاری از ایرانی‌ها، عاشق جمشید هاشم پور بودند و حالا این سریال روایت کننده این عاشق است. عشقی که جدی است و یک زندگی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. همین سوژه و تا حدودی متفاوت بودنش باعث می‌شود تا مخاطب پای سریال نیسان آبی بنشیند.
نکته دیگر در مورد این سریال، بازی تا حدودی خوب بازیگران است. حسین یاری برخلاف تجربیات قبلی‌اش با منوچهر هادی، این بار توانسته به خوبی از پس نقش «جمشید قاسم پور» بر بیاید و یک بازی خوب از خود به نمایش بگذارد. بازیگری که بسیاری او را یکی از توانمندترین بازیگران سینما ایران می‌دانند که قدر خود را نمی‌داند. حضور مهران غفوریان با ظاههری تازه بخشی از جذابیت این سریال است. او نقش یک رفیق پای کار را به خوبی ایفا کرده است.

همه اینها را گفتیم تا به این نتیجه برسیم که «نیسان آبی» در اندازه خودش سریالی خوبی است. همین که مردم می‌نشینند و برای دیدن آن پول می‌دهند، یعنی سریال منوچهر هادی موفق بوده است. یکی از اشکالات این روزهای فضای هنری کشور این است که فکر می‌کنند همه سریال‌ها وفیلم‌ها باید شاهکار باشند و این در حالی است که هیچ کجای دنیا اینگونه نیست. گاهی برخی از سریال‌ها و فیلم‌ها تنها برای مردمی ساخته می‌شوند که می‌خواهند از طریق یک سریال سرگرم شوند. نیسان آبی همین کار را انجام می‌دهد.

منوچهر هادی هم در مورد این سریال هیچ ادعایی ندارد. اتفاقا سریال نیسان آبی نشان می‌دهد که منوچهر هادی یک کارگردان توانمند در حوزه طنز است. مرور کارهای او در این حوزه نشان می‌دهد اگر این کارگردان پرکار، مسیر طنز را در پیش بگیرد؛ موفق تر از روزهایی خواهد بود که فیلم‌های عاشقانه و اجتماعی می‌سازد.

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

6 نظر
  1. امیرمحمد می‌نویسد

    فکر نکنم این سریال تا حدودی هم خوب بشه چون تا قسمت پنجمش فقط موفق بوده بعد از اون ماحرای های ناگواری در داستان رخ میده که تمومی نداره و مخاطب خوشش نمیاد.
    ولی اگه همین راهی که تا قسمت۵ اومده بود رو میرفت یه شاهکار رو می‌ساخت مطمئنم.

  2. نامردی ممنوع می‌نویسد

    خیلی سخته ناراحت کننده ولی دقیقا مشکلات جامعه رو نشون دادن
    من خودم کارمند هستم عین این موضوع رو شنیدم .
    امیدوارم هر آقا یا خانمی که دارن به خانواده همسر و فرزندان خیانت می‌کنند ، به خودشون بیان چون متاسفانه برملا شدن این موضوع دیگه بخششی نداره و اونی که همه چی و از دست میده و تا آخر عمر با عذاب وجدان زندگی می‌کنه کسی که خیانت کرده و باید تاوان بده
    و اعتماد زیاد به دوست یا همکار یا .. کار اشتباهی که دارن تو فیلم نشون میدن
    و شنیدن کلمات محبت آمیز به خانم یا آقا که متاهل هستن و با تکرار و فریب متاسفانه به نابودی یه زندگی و خیانت ختم میشه

  3. محدثه می‌نویسد

    فک کنم اسپانسرش فیلیموهستش مگرنه این حجم از تعریف از یه سریال ابکی بعیده.نظرات منفی درمورد این سریالو هم منتشر نمیکنید نه تو اپلیکیشین نه اینجا

  4. عرفان می‌نویسد

    خیلی حسین یاری عالیه
    سریال نیسان ابی رو فقط به خاطر حسین یاری میبینم

  5. فقط حسین یاری می‌نویسد

    فوق العاده‌ست این سریال مخصوصا حسین یاری

  6. عرفان می‌نویسد

    حسین یاری بهترین بازیگر سینمای ایران هست

fosil