معرفی و نقد فصل جدید سریال دکستر: خون تازه

سرکوب کردن حس جنایت!

دکستر سریال معمایی- درام و جنایی آمریکایی است که سال ۲۰۲۱ به سفارش شوتایمز فصل ۹ این سریال با نام خون تازه new blood را ساخته است. این فصل به تهیه‌کنندگی کلاید فیلیپس و کارگردانی مارکوس سیگا ادامه سریال دکستر است. مایکل سی‌هال در نقش دکستر و جنیفر‌کارپنتر در نقش دبرا در کنار بازیگران جدید در این فصل همچون جک‌آلکات، جولیا‌جونز، جانی‌سکویا، آلانو‌میلر، کلنسی‌براون و دیوید‌ماگیدوف حضور دارند. این سریال هشت قسمتی، تا کنون دو قسمت از آن پخش شده است. خون تازه با پخش فقط دو قسمت تاکنون دارای امتیاز ۹.۴ در IMDB است.

۷ نکته جذاب درباره سریال دکستر

خلاصه داستان فصل جدید دکستر

خلاصه داستان سریال دکستر خون تازه این است؛ همه دنیا فکر می‌کنند که دکستر در حادثه دلخراش واژگونی قایق مرده است. ۱۰سال پس از این داستان دکستر مورگان به شهری به نام آیرون لیک در نیویورک رفته است و با هویت جعلی جیم لیندسی به عنوان مغازه‌دار زندگی می‌کند. دکستر با آنجلا بیشاپ که پلیس محلی است وارد رابطه عاطفی می‌شود و تمایلات خود به قتل را همچنان سرکوب می‌کند. داشتن شغل و روابط عاطفی نشان می‌دهد که در ظاهر زندگی او عادی و همه‌چیز تحت کنترل است. اما زنجیره‌ای از اتفاقات در آن شهر باعث می‌شود که او از آشکار شدن ‌«مسافر تاریکی» درون خود واهمه داشته باشد. تا آنجا که سروکله پسرش پیدا شده و دنیای دکستر زیرورو می‌شود. پریشانی دکستر، مبارزه با خودش و تمایلاتش باعث می‌شود که مجدد با خود واقعی‌اش روبه‌رو شود و در موقعیت خطرناکی قرار گیرد.

نقد و بررسی سریال دکستر DEXTER
مایکل سی هال در سریال دکستر

تیزر سریال دکستر: خون تازه | دوبله فارسی

 

خون تازه بازگشت شگفت‌انگیز دکستر

منتقد سایت ریزون

گلن گاروین | شرکت شوتایم سال‌ها پس از تمام شدن این سریال مجدد فصل جدید آن را سفارش می‌دهد. خون تازه نسخه جدیدی از درام جنایی که بین سال‌های ۲۰۰۶- تا ۲۰۱۳ پخش شد، در مورد دوست‌داشتنی‌ترین قاتل سریالی جهان دکستر مورگان، تکنسین خون‌شناسی پلیس میامی بود که شب‌ها دست به قتل‌های بی‌رحمانه می‌زد. اینکه چرا یک‌باره دکستر تلویزیون را ترک کرد هنوز مشخص نیست. این برنامه بالاترین امتیاز در تاریخ شبکه شو‌تایم بوده است. حتی در قسمت‌های آخر هم هفته‌ای ۶ میلیون طرفدار جذب می‌کرد که برای یک شبکه نمایش خانگی رقم فوق‌العاده‌ای بود.

سری قبلی سریال داستان تعقیب و گریزهای جذاب پلیسی بود. اما مشخص نیست در این سری جدید پلیس موفق به دستگیری او خواهد شد؟ این بار بالاخره توجه‌ها به سمت خود او جلب می‌شود؟ در سری قبل واقعا احتمال دستگیری او وجود داشت چون او برای ارضای تمایلات شیطانی‌اش و برقراری تعادل بین مسائل انسانی دست به کشتن قاتل‌های سریالی دیگر می‌زد. با این وجود همچنان عناصر خون و خونریزی با بحث‌های پیچیده اخلاقی روبرو بود. آیا واقعا خیر و شر را می‌توان در مقابل هم قرارداد و سنجید؟ حتی اگر دکستر جان‌های بیشتری را نسبت به آنهایی که کشته است نجات دهد بازهم او را از این جنایات مبرا می‌کند؟ این دکستر دوست‌داشتنی خبیث‌ترین شخصیت آن زمان در شبکه‌های تلویزیونی بود!

چیزی که باعث می‌شود این سری از سریال ارزش دیدن پیدا کند همکاری دوباره چند دوست قدیمی است. بازی خوب سی هال و کارپنتر در کنار هم این سریال را بسیار جذاب می‌کند. درست است که دب کسی را نکشت اما بعد از فهمیدن ماهیت واقعی دکستر به او اجازه داد که به کارش ادامه دهد که البته نه تنها جذاب نیست بلکه آزاردهنده هم هست. آنچه خون تازه را جذاب می‌کند دقیقا همان چیزی است که دکستر را محبوب کرده بود. شیطان واقعیت دارد. حتی اگر دور از او باشی اما کار خودش را می‌کند و خسارات جبران‌ناپذیری را بر هر آنچه اطرافش باشد به‌جا می‌گذارد. دکستر در جایی یادداشت می‌کند: «زندگی من حقیقت محض است. نه آن چیزی که فقط ما دوست داریم باور کنیم!»

منتقد سایت دیسایدر

مگان اوکیف | سریال دکستر خون تازه بدون شک بسیار سرگرم کننده است. قسمت‌هایی که برای نقد به منتقدین ارائه می‌شود پر از طنز سیاه و مسائل روانشناسی مربوط به شخصیت مرزی و درام‌های انسانی است که البته این مباحث بسیار جذاب و پر کشش است. فضای شهر بسیار خوب ترسیم شده‌ است. حتی بارانی که سرد و سوزنی می‌بارد. موضوع این فصل هم بسیار جذاب است. در این فصل دکستر به کار نیمه‌تمام زندگی خود یعنی پسرش می‌پردازد. آیا هریسون این تاریکی درون پدرش را به ارث برده است؟ آیا دکستر می‌تواند نقشی مثل پدرش هری مورگان، برای پسرش ایفا کند؟

معرفی سریال خون تازه دکستر

منتقد ونیتی فیر

ریچارد لاوسان | خون تازه بازگشت غیرمنتظره دکستر است با تمام خودآگاهی که نسبت به خود دارد اما این فرا آگاهیِ همراه او مزخرف است. دکستر مثل همیشه به ‌نظر می‌رسد. هنوز هم تمایلاتش را دارد و مثل همیشه بی‌عاطفه اما تاثیر گذار است. همچنان سرد. سرد نه به معنای جامعه گریزی بلکه واقعا از درون سرد. او در یکی از شهرهای شمالی نیویورک در جایی پوشیده از برف در کلبه چوبی‌اش زندگی می‌کند. این سریال قطعا بسیار هوشمندانه ساخته شده است در غیر این صورت ادامه داستان فقط به صورت یک فیلم سینمایی قابل ارائه بود. این فضای جدید هم ایده بسیار خوبی بود. محیطی سرد و متضاد با فضای شرجی و مرطوب میامی که به طرز ناخوشایندی بوی تعفن جنایت را تشدید می‌کرد.

منتقد تریب لایو

راب اون | دکستر جدید چگونه است؟ درست مثل همان دکستر فصل اول. فقط به جای زندگی در میامی الان در شهر کوچکی در نیویورک زندگی می‌کند و با زنی که مامور پلیس است رابطه عاطفی دارد و از جنایت فاصله گرفته است. البته که طرفداران دکستر می‌دانند که او دوام نخواهد آورد و به‌زودی باز تلاش می‌کند که به‌واسطه دوست‌دخترش یک‌قدم از مسئولین جلوتر بماند و هیچ رد پایی از خود به جا نگذارد. فصل قبل دکستر فاقد پایان قابل قبولی بود و باید دید این فصل جدید پایان خوبی را ارائه می‌دهد یا نه؟

منتقد هالیود ریپورتر

دنیل فینبرگ | فصل ۹ با نام خون تازه به خوبی فصل ۴ و ۵ نیست اما از فصل آخر بسیار بهتر است. دکستر در این فصل تظاهر نمی‌کند که هیزم‌شکن است یا هیچ‌کدام از اتفاقات ناگوار فصل هشت وجود ندارد. با وجود کلاید فیلیپس، مجری چهار فصل اول که بی‌نظیر بود با همان رویکرد فوق‌العاده دوباره به میدان می‌آید. این فصل سعی می‌کند برخی از قسمت‌های احمقانه فصل آخر را جبران کند و شخصیت قاتل زنجیره‌ای با بیش از ۱۳۰ قتل را خلق می‌کند که مشغول گذراندن زندگی دور از تمام آن ماجرا‌هاست. این داستان مردی است که به دنبال جایی متفاوت برای زندگی در این جهان می‌گردد و البته هنوز معلوم نیست که خود فردی متفاوت شده است یا نه.

تماشای آنلاین سریال دکستر

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

3 نظر
  1. حسین می‌نویسد

    کارگردان رید به اخر سریال
    یعنی مضخرفتر از این پایان سریال ندیده بودن

    ۱۰۰ تا سریال دیدم اینجوری تخمی ته سریال درست کرده
    اخه

  2. امین می‌نویسد

    بنظر من خیلی خیلی بد تموم شد کارگردان فقد میخواست فیلم تموم کنه فصل ۹دکستر ساختن بگن که هرچقدرم یه ادم بد باشه ما ادما حق اینو نداریم که تصمیم بگیریم به زندگیشون خاتمه بدیم.فصل۹ ساختن که بگن سریال نمیه کاره نبود کامل بود تموم شد.ولی درکل ارزش دیدن نداشت.

  3. محسن می‌نویسد

    شروع و پایان خوبی داشت
    بالاخره باید تکلیف دکستر مورگان مشخص میشد

fosil