در جشن حافظ ۱۴۰۰ اتفاق افتاد

۷ تندیس حافظ برای فیلیمویی‌ها

از ۱۰ تندیس ارائه شده در بخش تلویزیونی

نامزدهای بخش تلویزیون بیست و یکمین جشن سینمایی و تلویزیونی دنیای تصویر (تندیس حافظ) معرفی شدند. این نامزدها از میان سریال‌هایی انتخاب شده‌اند که پس از نوروز ۹۹ تا نیمه آبان ۱۴۰۰در تلویزیون یا شبکه‌های آنلاین پخش شدند. برگزیدگان بیست و یکمین جشن حافظ بیست و نهم آبان در مراسمی معرفی می‌شوند.

| این مطلب به‌روزرسانی شده است؛ فهرست برندگان فیلیمویی جشن حافظ را در انتهای این مطلب بخوانید |

جشن حافظ میراث زنده‌یاد علی معلم صاحب امتیاز مجله دنیای تصویر و تهیه‌کننده سینماست و قدیمی‌ترین جشن بخش خصوصی است که در زمینه معرفی برترین‌های عرصه سریال رقابت خوبی میان هنرمندان این عرصه ایجاد کرده. این مراسم امسال به‌طور اختصاصی از سایت آپارات پخش می‌شود و از ساعت ۱۹ مراسم اهدای جوایز جشن حافظ را به‌طور زنده پوشش داده می‌شود؛ در این راستا بلیت‌فروشی جشن حافظ در سایت آپارات آغاز شده تا علاقه‌مندان بتوانند به‌صورت زنده این مراسم را دنبال کنند.

فیلیمو به‌عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم VOD در کشور با بیشترین تعداد در میان نامزدهای بخش‌های مختلف تلویزیونی جشن حافظ رکورددار این بخش است. فیلیمو با ۲۳ نامزدی و با حضور ۵ محصول خود در جشن حافظ بیشترین تعداد نامزدی را در این جشن به خود اختصاص داده است.

سریال زخم کاری به کارگردانی محمدحسین مهدویان که پخش آن از خرداد ۱۴۰۰ آغاز شد با ۵ نامزدی در ۵ رشته در این جشن حضور دارد. نامزدی در بخش‌های بهترین سریال به تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت‌کشیان، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه به قلم محمدحسین مهدویان، بهترین بازیگر زن درام برای رعنا آزادی‌ور و بهترین بازیگر مرد درام برای جواد عزتی بخش‌هایی است که زخم کاری نامزد دریافت تندیس حافظ شده است.

جواد عزتی در سریال زخم کاری

سریال می‌خواهم زنده بمانم، دیگر محصول فیلیمو به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی و تهیه‌کنندگی محمد شایسته است که در ۵ رشته ۶ نامزد دریافت جایزه شده. شاه‌حسینی در بخش بهترین کارگردانی، شایسته در بخش بهترین سریال، مجید مولایی، پوریا کاکاوند و پویا سعیدی در بخش بهترین فیلمنامه، آزاده صمدی در بخش بهترین بازیگر زن درام، علی شادمان و حامد بهداد در بخش بهترین بازیگر مرد درام نامزدهای این سریال در جشن حافظ هستند.

سحر دولتشاهی و پدرام شریفی در سریال می‌خواهم زنده بمانم

سریال آقازاده دیگر محصول فیلیمو است که پخش آن در سال گذشته با استقبال بسیار زیاد مخاطبان همراه بود. این سریال در ۵ رشته نامزد دریافت جایزه شده است. حامد عنقا در بخش بهترین سریال و بهترین فیلمنامه، بهرنگ توفیقی در بخش بهترین کارگردانی، پردیس پورعابدینی در بخش بهترین بازیگر نقش زن درام و امیر آقایی در بخش بهترین بازیگر نامزد جایزه حافظ شدند.

سریال هم‌گناه به کارگردانی مصطفی کیایی نیز در ۴ رشته ۵ نامزد دارد. این سریال که از محصولات فیلیمو است توانست سال گذشته مخاطبان بسیاری را جذب کند. مصطفی کیایی در بخش بهترین سریال و بهترین کارگردانی، محسن کیایی و علی کوچکی در بخش بهترین فیلمنامه و ساقی حاجی‌پور و سوگل خلیق در بخش بهترین بازیگر زن درام نامزد دریافت تندیس حافظ شدند.

سریال همگناه

در بخش سریال‌های کمدی نیز سریال دراکولا به کارگردانی مهران مدیری که پخش آن‌هم به‌طور مشترک از فیلیمو بود، توانست در بخش‌ بهترین بازیگر زن کمدی با حضور ویشکا آسایش و سیما تیرانداز در این رویداد حضور پیدا کند.

 

برندگان بخش تلویزیونی جشن حافظ ۱۴۰۰

در شب طولانی ۲۹ آبان ۱۴۰۰ جشن حافظ در تالار وحدت با اجرای محمد سلوکی برگزار شد تا بهترین‌های سینما و تلویزیون، تندیس حافظ را دریافت کنند. در این جشن نماینده‌های فیلیمو درخشیدند و چندین و چند تندیس حافظ را به خانه بردند. به این ترتیب که فیلیمو حضور پررنگی در بخش کاندیداها داشت، موفق شد حضور درخشانی هم در فهرست برندگان داشته باشد.

در بخش تلویزیونی جشن حافظ ۱۴۰۰ این جوایز روی سن به فیلیمویی‌ها رسید:

  • بهترین سریال: زخم کاری (به تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت‌کشیان)
  • بهترین کارگردان: شهرام شاه حسینی (برای سریال می‌خواهم زنده بمانم)
  • بهترین فیلمنامه: محمدحسین مهدویان (برای سریال زخم کاری)
  • بهترین بازیگر مرد درام: امیر آقایی (سریال آقازاده)
  • بهترین بازیگر زن درام: رعنا آزادی‌ور (برای سریال زخم کاری)
  • جایزه ویژه هیات داوران: جواد عزتی (برای زخم کاری و شنای پروانه)
  • بهترین ترانه: علیرضا قربانی (برای سریال هم گناه)

برندگان جشن حافظ فیلیمو 1400به این ترتیب نماینده‌های فیلیمو در جشن حافظ توانستند برنده بی‌رقیب بخش تلویزیونی این جشن باشند.

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

5 نظر
  1. عرفان می‌نویسد

    ملکه گدایان بایستی میبود در بخش بهترین سریال

  2. عرفان می‌نویسد

    اره دل و گیسو شکست خوردند ولی واقعا ملکه گدایان بایستی میبود؟؟
    😑😑😐😐😑😑😑😑😐😑😐😑

  3. گاندو می‌نویسد

    گاندو ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  4. بهار می‌نویسد

    واقعا دل و گیسو و ملکه گدایان سریالهای خوبی نبودند….پرمخاطب بودن انها دلیل بر منسجم و حرفه ای بودن سریال نمی شود و بله باید بدانید که سریال زیرخاکی و نون خ در رشته هایی که کاندید شدند از ملکه و دل و گیسو بسیار بسیار بهتر عمل کردن

  5. عرفان می‌نویسد

    پس سریال گیسو و دل جرا نامزد نشدن و ملکه گدایان
    اخه زیرخاکی و نون خ سریال محسوب میشن

fosil