سکوت، تمرکز... آتش!

بهترین فیلم ها با موضوع تک تیراندازها

وقتی صحبت از جنگ و تیر و تفنگ باشد، چیزی به اندازه تک‌تیراندازی جذاب و سینمایی نیست. سکوت، تمرکز روی هدف و آتش! جنبنده‌ای که تا لحظه‌ای پیش در کمال آسودگی در حال زندگی بوده ناگهان نیست و نابود می‌شود. به خاطر همین جذابیت‌های دراماتیک است که سینما بارها سراغ تک‌تیراندازها رفته و شخصیت‌هایی را شکل داده که تیراندازی‌شان آن‌قدر دقیق است که گاهی شک می‌کنیم در دنیای واقعی تک‌تیراندازی با چنین توانایی و دقتی وجود داشته باشد! اگر شما هم طرفدار فیلم‌ها و حتی بازی‌های کامپیوتری تک‌تیراندازی هستید، برایتان فهرستی از پنج فیلم عالی تاریخ سینما با محوریت تک‌تیراندازی تدارک دیده‌ایم.

بهترین فیلم ها درباره تک تیرانداز ها بر اساس سال انتشار مرتب شده‌اند

فهرست بهترین فیلم های اکشن و مهیج سینما

فیلم دیوار | ۲۰۱۷ | The Wall

آیا می‌توانید تصور کنید فیلمی که به معنای واقعی کلمه درباره دیوار کوچکی که در حال فرو ریختن است جذاب باشد؟

داگ لیمن کارگردان فیلم دیوار، کاری کرده که ۹۰ دقیقه مقابل صفحه تلویزیون میخ‌کوب شوید و تلاش یک سرباز آمریکایی برای نجات جان هم‌سنگر مجروحش برای عبور از یک دیوار و فرار از دست دشمن را تماشا کنید. نکته جالب فیلم، بازی جان سینا، کشتی‌گیر مشهور آمریکایی در نقش سربازی است که با شلیک گلوله‌ای به پایش مجروح می‌شود.

بنر فیلم دیوار

فیلم تک تیرانداز | ۲۰۰۷ | Shooter

گروهی از افسران اطلاعاتی آمریکا می‌روند سراغ تک‌تیراندازی که ساکن کوه شده و انزوا پیشه کرده تا از او دعوت کنند توطئه ترور رئیس‌جمهور آمریکا را خنثی کند. تک‌تیرانداز با بازی عالی «مارک والبرگ» به خاطر حس میهن‌پرستی این ماموریت را می‌پذیرد، غافل از این‌که قربانی یک توطئه پیچیده و وحشتناک شده و حالا وقت فرار از توطئه و برنامه‌ریزی برای گرفتن انتقام است. فیلمی خوش‌ساخت با ضرباهنگی سریع و طنزی به‌جا و به‌اندازه.

بنر فیلم تک تیرانداز

فیلم دشمن پشت دروازه‌ها | ۲۰۰۱ | Enemy at the Gates

این فیلم تاریخی محبوب بارها از تلویزیون هم پخش‌شده و نسخه با کیفیتش در فیلیمو هم موجود است. «ژان ژاک آنو» کارگردان فرانسوی در این فیلم خوش‌ساخت ما را به جنگ جهانی دوم برده تا داستان واقعی زندگی یکی از ماهرترین تک‌تیراندازهای تاریخ به اسم «واسیلی زایتسف» را روایت کند. زایتسف در طول دوران خدمتش در ارتش شوروی در کوران جنگ، بیش از ۴۰۰ نظامی آلمانی را با تک‌گلوله‌هایش از پای درآورد و ۱۱ تک‌تیرانداز دشمن را هم شکار کرد.

در «دشمن پشت دروازه‌ها» هم شاهد یکی از بهترین موش‌وگربه‌بازی و دوئل‌های سینمایی هستیم. از ابتدای فیلم کل‌کل دیوانه‌واری بین زایتسف و رقیب چغر آلمانی‌اش سرهنگ «اروین کونیگ» درمی‌گیرد و سکانس دوئل این دو حسابی سر ذوقتان می‌آورد.

بنر فیلم دشمن پشت درواز‌ه‌ها

فیلم نجات سرباز رایان | ۱۹۹۸ | Saving Private Ryan

یک کلاسیک دیگر در این فهرست، آن‌هم اثری از استیون اسپیلبرگ کبیر. تماشای فیلم نجات سرباز رایان بر تمام دوست‌داران سینما و حتی بر غیرفیلم‌بازها هم واجب موکد است! اگر تا به حال فیلم را ندیده‌اید بدجور از دستتان رفته. اسپیلبرگ که استاد روایت کردن قصه‌های انسانی و ملتهب است این بار به جنگ جهانی دوم رفته تا ماموریت کاپیتان میلر (با بازی تام هنکس) برای نجات سرجوخه‌ای که سه برادر دیگرش در جنگ کشته شده‌اند به تصویر بکشد.

سکانس افتتاحیه فیلم که نبرد مشهور ساحل نرماندی فرانسه را به تصویر می‌کشد بدون اغراق بهترین سکانس جنگی تاریخ سینماست. فیلم نجات سرباز رایان ۵ جایزه اسکار به خانه برد که یکی از آن‌ها سهم کارگردانی حیرت‌انگیز اسپیلبرگ بود.

فیلم نجات سرباز رایان اثر استیون اسپیلبرگ

 

فیلم روز شغال | ۱۹۷۳ | The Day of the Jackal

شاهکار «فرد زینه‌مان» بعد از گذشت ۵۰ سال هنوز یکی از بهترین اکشن‌های تاریخ و سینما و همین‌طور موضوع تک تیرانداز است که روی تم موش‌وگربه بازی بنا شده. گروه تروریستی OAS پس از تلاشی نافرجام برای ترور «دوگل» رئیس‌جمهور وقت فرانسه، توسط نیروهای امنیتی قلع‌وقمع می‌شود و موجودیتش در آستانه نابودی قرار می‌گیرد.

گروه تصمیم می‌گیرد با اجیر کردن یک تروریست بین‌المللی که کارش با اسلحه نقص ندارد، ترور «دوگل» را اجرایی کند. سیر تعقیب و گریزهای فیلم عالی است و صحنه تک‌تیراندازی پایانی آن یکی از نفس‌گیرترین سکانس‌های تاریخ سینماست.

بنر فیلم روز شغال

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil