همه نکات جذاب قسمت چهارم سریال نیسان آبی

خونه سینما هم سوژه نیسان آبی شد

در چهارمین قسمت از سریال نیسان آبی به کارگردانی منوچهر هادی،‌ شاهد جنجالی هستیم که عشق جمشید قاسم‌پور به جمشید هاشم‌پور برای خانه سینما رقم می‌زند. شوخی با این نهاد صنفی که در همه سال‌ها دستخوش حوادث زیادی بوده، تنه اصلی این قسمت نیسان آبی بود. اینجا اتفاقات و نکات مهم این قسمت نیسان آبی را مرور می‌کنیم. اگر نکته‌ای جا افتاده، یادآوری کنید.

یکی از ویژگی‌های سریال نیسان آبی از همان قسمت اول،‌ بسنده نکردن به روایت راوی و تلاش برای به تصویر درآوردن جزییاتی از گذشته و حال کاراکترهاست. در قسمت چهارم نوبت به آریا فرزند ارشد جمشید رسید که به بهانه مرور گذشته‌اش، شاهد تصاویری از دوران نوجوانی‌اش باشیم. تهمید به تصویر درآوردن جزییاتی از گذشته کاراکترها به‌جای اشاره صرف در قالب دیالوگ، موجب تنوع بصری بیشتر فضای داستانی سریال شده است.

همه چیز درباره سریال نیسان آبی

شوخی با سینما از همان قسمت‌های ابتدایی نیسان آبی در دستور کار منوچهر هادی قرار داشت و پیش‌تر و در سه قسمت ابتدایی از ارجاعات طنازانه این سریال به برخی فیلم‌های سینمایی و سریال‌ها نوشته بودیم. در این قسمت اما پای خانه سینما هم به شوخی‌های سریال باز شد. شوخی با کارکردهای صنفی «خانه سینما» هرچند شاید بیشتر به کار مخاطبان خاص‌تر سریال بیاید اما در نوع خود جالب بود.

عکس قسمت چهارم سریال نیسان آبیحضور کارگردانان در مقابل دوربین، از آن ایده‌هایی است که کارگردان‌های بسیاری در قالب امضایی به پای آثار خود، از آن بهره می‌گیرد. این حضورها گاهی جدی، گاهی شوخی و گاهی حتی در مقام سیاهی لشگر بوده است. منوچهر هادی اما در قسمت چهارم نیسان آبی حضوری کاملا جدی در نقش خودش در مقابل دوربین دارد. او کارگردانی است که به خانه سینما آمده و دارو دسته جمشید برای یافتن شماره تماسی از جمشید هاشم‌پور سراغ او می‌روند.

این دومین بار است که موسیقی ساخته شده توسط بامداد افشار برای سریال قورباغه،‌ کارکردی طنازانه در سریال نیسان آبی پیدا می‌کند. بار اول در یکی از فلاش‌بک‌ها زمان فرار جمشید و رضا از دست کمیته این موسیقی را شنیدیم و حالا در قسمت چهارم، در سکانس اسلوموشن دویدن جمشید و دیگر راننده‌های نیسان آبی به سمت فردی که احساس می‌کنند جمشید هاشم‌پور است، این موزیک استفاده شده است. این دست ارجاعات برای مخاطبان حرفه‌ای‌تر سریال در نوع خود بامزه و جالب است.

عکس های قسمت چهارم سریال نیسان آبی

در راستای ایده حضور بازیگران پیشکسوت در مقابل دوربین، پس از حضور جمشید هاشم‌پور در قسمت سوم نیسان آبی این را یکی دیگر از رزمی‌کاران دوست‌داشتنی و خاطره‌ساز سینما و تلویزیون ایفاگر نقش خود در این سریال شد. حضور کوتاه صفر کشکولی در سکانسی از قسمت چهارم نیسان آبی ادای دینی به این نسل از بازیگران در حال فراموشی سینما و تلویزیون بود.

یوسف صیادی تازه‌ترین کمدین در ترکیب بازیگران نیسان آبی است. او در قسمت چهارم و در نقش یک مأمور امنیتی وارد داستان شد و جنس بازی متفاوت او به ‌ویژه در سکانس مشترکش با مهران غفوریان، بار کمدی این قسمت به‌ویژه در حوزه شوخی با برخی مسائل سیاسی و اجتماعی روز را مضاعف کرد.

تماشای آنلاین نیسان آبی

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil