همه چیز درباره سریال بیمکث + تریلر و زمان پخش

همه ما به یک بیمکث نیاز داریم!

این سریال اسپین‌آفی بر انیمیشن محبوب ۶ ابرقهرمان خواهد بود

دیزنی با انتشار تریلر سریال بیمکث، از اکران این اسپین‌آف در تابستان ۲۰۲۲ خبر داد. این سریال اسپین‌آفی از انیمیشن ۶ ابرقهرمان (۶ big hero) است، که ماجرای یک ربات دوست‌داشتنی را به‌تصویر می‌کشد که بزرگترین دستاورد تاداشی هاماداست. ما آخرین خبرها و اطلاعات درباره این سریال را اینجا جمع کرده‌ایم و به‌روزش نگاه می‌داریم.

دوبله فارسی شش قسمت از فصل اول انیمیشن سریالی بیمکث ۲۰۲۲ با نام اصلی !Baymax در فیلیمو منتشر شد. این انیمیشن تماشایی، شش ماجرای تقریبا ۹ دقیقه‌ای را روایت می‌کند که در هر قسمت، بیمکث سعی در بهبود حال یکی از پنج شخصیت کی‌کو، کاس، سوفیا، کیتی‌کیتی و مبیتا دارد. سریال بیمکث با کیفیت بالای ساخت و داستان‌های مینیمال و بامزه‌ای تولید شده که شاید بیشترین مخاطب خود را از رده سنی نوجوانان پیدا کند. موسیقی این اثر توسط دومینیک لوئیس تنظیم شده که با نت‌هایی ملایم و گوشنواز در متن انیمیشن بیمکث شنیده می‌شود.

در ادامه این مطلب هر شش قسمت انیمیشن بیمکس را مرور می‌کنیم. برای اطلاعات بیشنر با فیلیموشات همراه باشید.

قسمت اول: خاکستر گذشته را هم زدن

کی‌کو، خانم میانسالی که درد مفاصل دارد و بیمکس را به اشتباه بوراکس صدا می‌زند. بیمکث با شنیدن صدای ناله کی‌کو از شدت درد مفاصل، ظاهر می‌شود و برای او توضیح می‌دهد که شنا کردن راه‌حلی برای التیام دردهایش است. کی‌کو در جواب به بیمکس می‌گوید که با دردهایش دوست است و آزرده نمی‌شود؛ اما بیمکث این جواب را به‌عنوان ترس او از آب برداشت می‌کند. بامزه‌ترین ماجرای قسمت اول سریال بیمکث دقیقا از همین نقطه شروع می‌شود که او تلاش می‌کند با قرار دادن تشت آب پیش پای کی‌کو و کارهای عجیب و خنده‌داری از این قبیل، او را با آب آشتی دهد. در راستای این تلاش، قسمتی از زندگی گذشته کی‌کو برای او مرور می‌شود و رنج‌های کهنه‌اش، نو می‌شوند. در چنین لحظه‌ای بیمکث همان‌طور عمل می‌کند که در دوران رنج و دلتنگی هیرو برای تاداشی.

انیمیشن سریالی بیمکث

قسمت دوم: انسان دشواری وظیفه است

خاله کاس، مهربان‌ترین و مسئولیت‌پذیرترین خاله دنیاست. او پس از مرگ پدر و مادر هیرو و تاداشی، مسئولیت آن‌ها را به‌عهده گرفته و با چرخاندن کافه کوچکی که در طبقه اول خانه‌شان راه انداخته، هزینه‌های خانواده را تامین می‌کند. در یک روز شلوغ تابستانی که کاس درحال آماده کردن سفارش‌های مشتریهایش است ناگهان اتفاقی پایش سر می‌خورد و آسیب می‌بیند. بابت همین آسیب کاس ناچار است که کافه را ببندد یا اینکه بپذیرد بیمکث به‌جای او سفارش‌ها را آماده کند. روز اول با باریستا شدن بیمکث فاجعه می‌شود، او کند و ناشی است و همه مشتری‌ها حسابی معطل می‌شوند. کاس با درد قوزک پا، دور از چشم بیمکث به مشتری‌ها رسیدگی می‌کند و مجدد پایش سر می‌خورد و آسیبش جدی‌تر می‌شود. طی گفت‌وگویی که بین او و بیمکث پیش می‌آید، کاس از نگرانی‌اش بابت از دست رفتن مشتری‌ها می‌گوید و در ادامه ماجرا به شکلی تاثیرگذار و به‌خاطر ماندنی پیش می‌رود.

قسمت سوم: نوجوانی، تنهاترین دوران عمر

سوفیا دخترک نوجوان دبیرستانی که به دوران بلوغ رسیده و دچار چالش‌های فراوانی است که ناچار است به تنهایی با آن‌ها روبه‌رو شود. ناگهان با صدای ناله سوفیا بیمکث خبردار می‌‌شود که کسی به او نیازمند است و فورا خودش را می‌رساند. به‌محض مشخص شدن ماجرا بیمکث با سوفیا صحبت می‌کند و او را ارام کرده و برای تهیه لوازم مورد نیاز او به خرید می‌رود. جذابیت این قسمت برخورد سایر آدم‌ها با بیمکث در فروشگاه است که نوعی دغدغه‌مندی تماشایی از جانب آدم‌ها را به نمایش می‌گذارد.

قسمت چهارم: عشق، زندگی و ماهی

مبیتا پسری که یک ون فودکار دارد و تمام زندگی‌اش با پختن سوپ ماهی می‌گذرد. تمام هدف مبیتا این است که پختن ماهی به‌عنوان یک شغل خانوادگی را برای همیشه حفظ کند. اما ناگهان حساسیت شدیدی نسبت به ماهی پیدا می‌کند که زندگی او را با خطر جدی روبه‌رو می‌کند. مبیتا تمایل دارد این حساسیت را به جان بخرد و برای همیشه در این شغل باقی بماند. شاید او از اینکه محیط امن خود را ترک کند و وارد شغلی شود که در آن مهارتی ندارد می‌ترسد. ادامه ماجرا به این پرسش پاسخ می‌دهد که آیا مبیتا جرات ادامه دادن و کسب یک مهارت جدید را پیدا می‌کند یا اینکه با ماهی و حساسیت و عمری کوتاه کنار می‌آید؟

قسمت پنجم: کیتی کیتی، گربه پریشان

گربه گرسنه‌ای که در پارک پرسه می‌زند چشمش به غذای یک مرد میافتد و فورا کلکی سوار کرده و غذای او را می‌بلعد. اتفاق بد اینکه هدفونی که کنار غذا بوده هم توسط گربه بلعیده شده و حالا صدای موسیقی و اخبار از دهان او خارج می‌شود. همانطور که انتظار می‌رود بیمکث بازهم برای امداد حاضر شده و یک تعقیب و گریز بامزه بین آن‌ها شروع می‌شود. اما حین این تعقیب و گریز بیمکث دچار یک مشکل می‌شود که زمینه‌ساز قسمت ششم، یعنی آخرین قسمت فصل اول سریال بیمکث می‌شود.

انیمیشن سریالی بیمکث

قسمت ششم: همه برای یکی، یکی برای همه

در قسمت پایانی فصل اول سریال بیمکث، هیرو متوجه ناپدید شدن او می‌شود. همانطور که در انیمیشن شش ابر قهرمان دیدیم که فاجعه از یک سوله بزرگ شروع شد. در این قسمت از سریال بیمکث هم می‌بینیم پس از یک تعقیب و گریزی که به یک سوله متروکه ختم می‌شود، چالش داستان شروع می‌شود. سوله در معرض کنفجر شدن است و کسی نمی‌داند که بیمکث آنجاست. آیا آدم‌هایی که بیمکث یاری شان کرده به داد او می‌رسند؟

نقد و بررسی انیمیشن سریالی بیمکث

انیمیشن سریالی بیمکث در شش قسمت کوتاه با جلوه‌ها بسیار زیبا و حرفه‌ای تولید شده است. جزییات در این اثر نه به اندازه انیمیشن روح، اما تا حدود زیادی نزدیک به این اثر دیده می‌شوند. نور خورشید در انیمیشن بیمکث چنان طبیعی به تصویر کشیده شده که گرمای ان احساس می‌شود و اگر به چشم، مو و غذاهای این انیمیشن نگاه کنید ان را بسیار مشابه یک فیلم واقعی می‌بینید. لذت‌بخش، حرفه‌ای با رنگ‌های گرم و درخشان.

اما نقصان این انیمیشن سریالی در داستان‌های کوتاه آن است. گیرایی در هر قصه بسیار کم‌رنگ است. حضور شخصیت‌ها با حداقل شخصیت‌پردازی است. برای تماشای این اثر، مخاطب انگار مدام چیزی را گم کرده باشد؛ چیزی که می‌تواند قصه هر شخصیت باشد. یکباره کسی ظاهر می‌شود و بیمکث به فریادش میرسد و تمام! پس قصه چه شد؟ ماجراها کجاست؟ کنجکاوی ما چرا بی‌نصیب ماند از این انیمیشن؟

فصل اول انیمیشن سریالی بیمکث به شکل قابل توجهی خالی از ماجراجویی و معماست و از این بابت می‌تواند در مقابل انیمیشن شش ابرقهرمان قرار بگیرد. امید داریم که فصل دوم با داستان‌های هیجان‌انگیزتر و معمایی‌تر پیش برود تا چیزی برای به‌خاطر سپردن از سریال بیمکث به ما بدهد.

تماشای آنلاین انیمیشن بیمکث


دیزنی پلاس از تریلر سریال بیمکث یا بیمکس یا به انگلیسی Baymax پرده‌برداری کرده و خبر داد که اسپین‌آف سریال جدید ۶ ابرقهرمان، در تابستان ۲۰۲۲ اکران می‌شود. سریال ۶ big hero با الهام از کمیک‌های مارول، با همین نام، تهیه شده است. بیمکث برای اولین بار با نام Big Hero 6 در سال ۲۰۱۴ به‌تصویر درآمد. هیرو هامادا، نوجوانی که نابغه رباتیک است، اقدام به بازسازی بیمکث می‌کند که آخرین و بزرگترین دستاورد برادرش، تاداشی هاماداست.

هیرو با ارتقا دادن بیمکث به‌عنوان یک ربات قدرتمند و انتقام‌جو، با کمک دیگر دوستان برادرش، برای پیدا کردن قاتل تاداشی جست‌وجو می‌کند تا از او انتقام بگیرد. اما خب داستان سریال با این قصه محبوب، تفاوت‌هایی دارد.

حدس‌هایی درباره داستان سریال بیمکس

با توجه به اینکه بیمکث تنها شخصیت اصلی سریال است، دوستان هیرو را در این اثر نخواهیم دید.
بیمکس اولین سریال تلویزیونی است که توسط استودیو انیمیشن والت دیزنی تولید شده؛ این در حالی است که مجموعه‌های تلویزیونی انیمیشن قبلی بر اساس فیلم‌های انیمیشن دیزنی و توسط انیمیشن تلویزیونی دیزنی و سایر بخش‌ها تولید شده‌اند.
بیمکس دومین سریال تلویزیونی خواهد بود که بر اساس Big Hero 6 پس از سریالی با همین نام ساخته می‌شود.

همچنین با به بازار آمدن سریال بیمکث، انیمیشن شش ابرقهرمان تبدیل به هفتمین فرانچایز دیزنی می‌شود که بیش از یک سریال از قصه آن تولید شده؛ که شش مورد اول عبارتند از: کتاب جنگل (The Jungle Book)، لیلو و استیچ (Lilo & Stitch)، شیرشاه (The Lion King)، پونی خرسه (Winnie the Pooh)، صد و یک سگ خالدار (۱۰۱ Dalmatians) و آلیس در سرزمین عجایب (Alice in wonderland).

دیزنی هنوز اطلاعات بیشتری در رابطه با جزییات این اثر اعلام نکرده است؛ در نتیجه هنوز مشخص نیست که این سریال چند قسمت دارد و صداپیشگان آن چه کسانی هستند. اما آنطور که به گوش می‌رسد، در این سریال، بیمکث طبق برنامه‌ریزی که تاداشی برای او انجام داده بود، به عنوان یک ربات فعال و توانمند برای کمک به شهروندان، فعالیت می‌کند.

اما خوبی ماجرا اینجاست که این سریال توسط دان هال کارگردانی می‌شود، این کارگردان پیش از این موفق به دریافت جایزه اسکار شده و کارگردانی Big Hero 6 و Raya and the Last Dragon را هم بر عهده داشته است.

 

تریلر رسمی سریال بیمکث

در تاریخ ۱۲ توامبر سال ۲۰۲۱، رویداد ویژه دیزنی به مناسبت دومین سالگرد راه‌اندازی سرویس دیزنی پلاس، برگزار شد. در این مراسم تریلر کوتاهی از سریال بیمکث به نمایش گذاشته شد؛ در این تریلر بیمکث را می‌بینیم که درحال کمک به دیگران است و یا سعی دارد تا مهارت یک باریستا را به‌دست آورد، همچنین او را درحالی می‌بینیم که سعی می‌کند کاربردهای چسب زخم را برای کودکان شرح دهد و در تمام این لحظات بیمکث همان ربات دوست‌داشتنی و بامزه‌ای است که اولین‌بار در انیمیشن ۶ ابرقهرمان او را تماشا کردیم.

آخرین خبرها و اطلاعات از سریال Baymax

  • آیا Baymax به‌صورت انحصاری متعلق به دیزنی پلاس است؟ تریلر رسمی سریال بیمکث در صفحه توییتر دیزنی پلاس منتشر شد. آنطور که شواهد نشان می‌دهد سریال بیمکث در تابستان ۲۰۲۲ به‌صورت انحصاری در دیزنی پلاس پخش می‌شود.
  • مهم‌ترین سوال طرفداران ۶ ابرقهرمان این است که «آیا تاداشی هامادا بازمی‌گردد؟» تاداشی یک ابرقهرمان نیست که برود و برگردد. او حتی زنده نیست! تاداشی، برادر بزرگتر هیرو، برای نجات کالاهان به داخل ساختمان درحال آتش‌سوزی دوید، اما لحظاتی بعد ساختمان منفجر شد. پس بازگشت اون منطقی ندارد.
  • بد نیست بدانید در نسخه سینمایی هیرو و تاداشی هر دو نیمه ژاپنی هستند. پدر آنها ژاپنی و مادرشان قفقازی است. در کمیک‌های اصلی، آنها کاملاً ژاپنی بودند. به گفته هیرو، او والدین خود را در سه سالگی از دست داد.

سریال بیمکس

عوامل و بازیگران سریال بیمکث

  • کارگردان: دان هال
  • ژانر: انیمیشن، ماجراجویی، کمدی، خانوادگی، فانتزی، علمی‌تخیلی
  • تاریخ اکران: تابستان ۲۰۲۲
  • کشور مبدا: ایالات متحده
  • زبان: انگلیسی
  • لوکیشن: سان فرانسیسکو، ایالات متحده آمریکا

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil