گفت‌وگو با ایمان صفا درباره سریال نیسان آبی +ویدیو

اتحادیه نیسان‌آبی‌داران نمی‌تواند از ما شکایت کند!

ایمان صفا بازیگر جوانی است که نقش‌آفرینی‌های جذابی در پروژه‌های مختلف سینمایی و تلویزیونی داشته است؛ همیشه با انرژی و توان صحنه‌گردانی‌اش در یاد مانده و در همین سریال نیسان آبی هم هرجا سروکله‌اش با آن لحن خاص پیدا می‌شود، یعنی می‌توان با خیال راحت خندید. به بهانه همین حضور پرانرژی و گرم، در سریال کمدی فیلیمو به کارگردانی منوچهر هادی گفت‌وگویی با او داشتیم که می‌خوانید.

  • پخش سریال نیسان آبی تا به اینجا بازتاب‌های متفاوتی در میان مخاطبان شبکه نمایش خانگی داشته است، از نگاه خود شما به‌عنوان یکی از بازیگران این مجموعه، برگ برنده اصلی سریال نیسان آبی چیست؟

به نظرم برگ برنده اصلی این پروژه همدلی عواملی است که خیلی سال است در کنار یکدیگر کار می‌کنند و شناخت خوبی از هم دارند. از این زاویه هم مهم‌ترین برگ برنده سریال خود منوچهر هادی در مقام کارگردان است. چرا که او کمدی را خوب بلد است.

همه چیز درباره سریال نیسان آبی

  • از منوچهر هادی اسم بردید؛ پیش از همکاری در این سریال در جریان حواشی پیرامون او و سریال‌هایی که ساخته بود قرار داشتید؟

از کدام حواشی حرف می‌زنید؟ من خیلی اهل فضای مجازی نیستم و اطلاعات چندانی در این حوزه ندارم.

  • کارهای قبلی منوچهر هادی به‌خصوص در شبکه نمایش خانگی، باعث پیش‌قضاوت‌هایی درباره کار جدید او یعنی نیسان آبی شده بود و عده‌ای حتی نسبت به آن گارد داشتند. بعد از پخش قسمت اول او گاردها باز شد…

البته همه گاردها باز نشده و معتقدم هنوز عده‌ای نسبت به این سریال گارد دارند.

  • بازهم شرایط نسبت به قبل از شروع پخش تغییر کرده است.

بله شاید ۸۰ درصد آن‌ها که گارد داشتند نظرشان تغییر کرد اما همچنان ۲۰ درصد گارد دارند. هرچند معتقدم این ۲۰ درصد هم با پخش چند قسمت دیگر گاردشان باز می‌شود. این حواشی برای همه آدم‌ها می‌تواند اتفاق بیفتد. حتی کریستوفر نولان هم ممکن از کار بدی بسازد و یا کارش در شرایط بدی قرار بگیرد. منوچهر هادی فیلمسازی است که از ابتدا ثابت کرده است کارش را بلد است. خیلی سریال‌های موفق تا به امروز ساخته است به‌خصوص دلدادگان و یا خداحافظ بچه که از تلویزیون پخش شد. خیلی وقت‌ها مردم از شرایط تولید یک پروژه و اتفاقاتی که در طول ضبط پروژه رخ می‌دهد، خبر ندارند، به همین دلیل به‌راحتی درباره آن قضاوت می‌کنند. البته حق هم دارند چراکه مردم قرار نیست در جریان اطلاعات و جزییات تولید یک پروژه قرار داشته باشند. مخاطب می‌گوید من اکانت خریده‌ام، نت صرف می‌کنم و وقت می‌گذارم و باید یک کار خوب ببینم. درمجموع ولی این دست حواشی طبیعی است. کمااینکه منوچهر هادی با سریال نیسان آبی بار دیگر به همان محبوبیت قبلش بازمی‌گردد.

گفت‌وگو با ایمان صفا

  • به‌عنوان بازیگر از تجربه همکاری با منوچهر هادی در سریال نیسان آبی بگویید.

من اولین‌باری که به‌عنوان بازیگر جلوی دوربین رفتم،‌ جلوی دوربین منوچهر هادی بود. زمانی من تئاتر کار می‌کردم و اولین باری که کار تصویر و جلوی دوربین داشتم، در کاری از منوچهر هادی بود. سریال نیسان آبی ششمین همکاری من با منوچهر هادی محسوب می‌شود. البته پنجمین کار مشترک ما مربوط به ۹ سال پیش می‌شود و ۹ سال بود که باهم کاری نکرده بودیم.

  • تا همین‌جا از نیسان آبی راضی هستید؟

من از منوچهر هادی راضی‌ام. (می‌خندد)

  • به نظرتان کمدی متفاوت نیسان آبی می‌تواند مخاطبان سخت پسند را راضی کند؟

منظورتان از کمدی متفاوت چیست؟ از نظر من نیسان آبی یک کار کمدی است.

  • بالاخره این کار سراغ قشر متفاوت راننده‌های نیسان رفته و قصه‌اش را در جنوب شهر تعریف می‌کند…

۹۰ درصد کمدی‌هایی که تا امروز داشته‌ایم مربوط به همین طبقه پایین‌شهر بوده است. اساسا همین قشر کم‌درآمد جامعه است که با پرداختن به آن‌ها کمدی خلق می‌شود. سریال نیسان آبی هم ریسک بزرگی در این زمینه بود و حداقل حُسنش این است که اتحادیه «نیسان آبی داران» نمی‌تواند از ما شکایت کند! در این کشور هر کمدی‌ای بسازی بالاخره یک ان‌جی‌او پیدا می‌شود که از شما شکایت کند. نیسان‌سواران اما بچه‌های خاکی‌ای هستند و شکایت نمی‌کنند! (می‌خندد)

ایمان صفا در سریال نیسان آبی

  • اگر بخواهید پشت یک وانت جمله‌ای را بنویسید، چه می‌نویسید؟

من فقط می‌نوشتم «نبات»! البته هیچ‌وقت وانت نداشتم و هیچ‌وقت هم این جمله‌های پشت‌وانتی برایم جذاب نبوده است. یک‌جمله‌ای را اما شنیدم که بامزه بود: «نمک در نمکدان شوری ندارد، نیسان آبی با پراید شوخی ندارد»!

  • نکته‌ای درباره تماشای سریال نیسان آبی برای مخاطبان ندارید؟

واقعا دعوت می‌کنم همه مخاطبان نیسان آبی این سریال را به‌صورت قانونی ببینند. هرچند مطمئنم آن‌هایی که عادت کرده‌اند به‌صورت غیرقانونی آثار را ببینند، بازهم همین کار را می‌کنند. اما بازهم می‌خواهم تا آنجا که می‌توانید نسخه قانونی سریال را ببینید.

بنر سریال نیسان

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

1 دیدگاه
  1. فقط حسین یاری می‌نویسد

    با حسین یاری مصاحبه کنید
    حسین یاری با اختلاف بهترین بازیگر این سریال هست

fosil