همه نکات جذاب قسمت اول سریال نیسان آبی

قصه‌های جمشید و رضا و نیسان!

قسمت اول سریال نیسان آبی به کارگردانی منوچهر هادی روز چهارشنبه از فیلیمو پخش شد. بخش عمده‌ای از روایت قسمت اول سریال مانند هر مجموعه نمایشی دیگری به معرفی شخصیت‌های اصلی اختصاص داشت.

قصه سریال نیسان آبی با صحنه کاروان عروسی جمشید (با بازی حسین یاری) و رضا (با بازی مهران غفوریان) با دو خواهر دوقلو به نام‌های زری (با بازی یکتا ناصر) و پری (با بازی بهناز جعفری) در دهه ۷۰ آغاز می‌شود. دو زوجی که ماجرای آشنایی و وصال‌شان بخش قابل توجهی از موقعیت‌های کمیک سریال در قسمت اول را به خود اختصاص داده و مشخص است که اتفاقات سریال قرار است با محوریت آن‌ها رقم بخورد.

همه چیز درباره سریال نیسان آبی

یکی از ویژگی‌های سریال نیسان آبی که در همین قسمت ابتدایی عیان شد، رفت و آمد داستان میان دهه‌های مختلف و بازی با نوستالژی‌های رنگارنگ اما جذاب است. داستان قسمت اول همان‌طور که اشاره شد از دهه ۷۰ آغاز می‌شود، بعد شاهد عقب‌گرد داستان به دهه ۴۰ و زمان تولد جمشید و رضا هستیم و در ادامه شاهد تحصیل این دو در دهه ۵۰ هستیم. دوران جوانی جمشید و رضا هم در دهه ۶۰ روایت می‌شود تا به آشنایی این دو با رزی و پری در دهه ۷۰ می‌رسیم. اما اصل داستان در دهه ۹۰ جریان دارد.

بازی حسین یاری در نقش جمشید(زامیاد) یکی از اتفاقات ویژه نیسان آبی است که از همین قسمت اول خودنمایی می‌کند. جمشید طبق روایت داستان همزمان عاشق سه چیز است؛ نیسان آبی، جمشید هاشم‌پور و زری. بخشی از شوخی‌های جذاب قسمت اول اساسا به همین حس و حال جمشید بازمی‌گردد که شاخص‌ترین آن تلاش او برای تغییر نامش از زامیاد به جمشید هاشم‌پور در ثبت احوال است که سرانجام به نام جمشید قاسم‌پور منتهی می‌شود!

مهران غفوریان پس از کاهش وزن قابل توجهی که داشته حالا با سروشکلی متفاوت در نقش رضای نیسان آبی ظاهر شده است. او که در روز تولدش، قابله‌اش از دنیا رفته، به نظر می‌رسد اساسا بد قدم است و رفاقت نزدیکش با جمشید باعث شده که آن‌ها از ابتدا به‌دنبال دو خواهر دوقلو برای ازدواج باشند.

یکتا ناصر، حسین یاری، مهران غفوریان و بهناز جعفری در سریال نیسان آبی

بهناز جعفری هم بازی متفاوتی در نقش‌ «پری» ارائه کرده و در همین قسمت اول و در یادآوری خاطره جلسه خواستگاری رضا خرسند از او، شاهد نقش‌آفرینی درخشان و بامزه‌ای از بهناز جعفری هستیم. او که به گفته خودش از بچگی با ایرادی در چشم راستش از مادر متولد شده، در لحظه می‌تواند چنان بی‌اعصاب و عصبی شود که هیچ کس جلودارش نباشد.

ارجاعات و شوخی‌های منوچهر هادی در قسمت اول سریال نیسان آبی با فیلم‌های و سریال‌های دیگر هم از ایده‌های بامزه این مجموعه در ابتدای راه بود که بعید نیست در قسمت‌های بعد هم شاهد نمونه‌هایی از آن باشیم. استفاده از موسیقی معروف سریال قورباغه در صحنه فرار جمشید و رضا از دست کمیته و یا ارجاع به سکانس معروف انتقال نوید محمدزاده به کمپ ترک اعتیاد در فیلم سینمایی ابد و یک روز در صحنه انتقال رضا به کمپ دو نمونه خوب از این ارجاعات در قسمت اول بود.

سریال نیسان آبی راوی دارد و از همان سکانس ابتدایی شاهد روایت داستان از زبان یک راوی هستیم. این ایده‌ای تازه برای یک سریال نیست اما اینکه در میانه راه متوجه می‌شویم این صدای راوی در واقع همان نیسان آبی‌ای است که جمشید روی آن غیرت و تعصب بسیاری دارد،‌ جنس نریشن‌های این سریال را متفاوت می‌کند! استفاده از بهادر مالکی صداپیشه کاربلدی که بسیاری او را با صداپیشگی فامیل دور می‌شناسند برای صدای راوی هم از ایده‌های خوب سریال نیسان آبی است.

بنر فیلم نیسان آبی

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

6 نظر
  1. معصومه می‌نویسد

    چرا من از همون اول فکر میکردم راوی نیسان آبی ، صدای خدابیامرز، اویسی هست!!!؟؟؟

  2. حسان می‌نویسد

    اسم بازیگر نقش جوانی جمشید چیه؟

  3. فقط حسین یاری می‌نویسد

    چقدر حسین یاری تو این سریال جذابه من که همیشه عاشقتم حسین عزیزم

  4. فقط حسین یاری می‌نویسد

    بهترین بازیگر سینمای ایران با اختلاف حسین یاری هست

  5. فقط حسین یاری می‌نویسد

    عالی تر از حسین یاری تو دنیا وجود نداره

  6. فقط حسین یاری می‌نویسد

    حسین یاری همیشه عالی بوده و عشقه منه

fosil