سرخوش‌ها همیشه به بهشت می‌روند!

همه چیز درباره فصل جدید سریال تد لاسو

Ted Lasso مربی الهام‌بخش تیم فوتبال خیالی ای‌اف‌سی ریچموند به لیگ برتر بازمی‌گردد

برای آنکه از طرفداران تیم فوتبال ریچموند و سرمربی خوش‌بین و مهربانش باشید نیازی نیست که حتما به فوتبال علاقه‌مند باشید. آن دسته از مخاطبان غیر فوتبالی‌ای که ۲ فصل اول تد لاسو را تماشا کرده‌اند احتمالا با این گزاره ذکر شده موافق باشند. این سریال کمدی، درباره یک مربی فوتبال آمریکایی که هدایت یک تیم فوتبال انگلیسی را به عهده می‌گیرد، مخاطبان زیادی را از سراسر جهان در دوران شیوع پاندمی سر ذوق آورد. خبر خوش برای طرفداران این سریال اینکه فصل سوم تد لاسو کمی قبل از تعطیلات نوروز از راه می‌رسد. با فیلیموشات و معرفی فصل سوم تد لاسو همراه ما باشید.

فصل اول سریال تد لاسو Ted Lasso نامزد دریافت ۲۰ جایزه در هفتاد و چهارمین جوایز امی شد که آن را به رکورددار بیشترین نامزدی برای فصل اول یک سریال کمدی در تاریخ جوایز امی تبدیل کرد. فصل دوم تد لاسو در جولای ۲۰۲۱ پخش شد و از نگاه بسیاری حتی بهتر از فصل قبل خود عمل کرد. هرچند مخاطبان زیادی هم اعتقاد داشتند که فصل دوم با افتادن به ورطه ملودرام بار کمیک کم‌تری دارد. اما با اینحال غالب مخاطبان روی این گزاره اتفاق نظر دارند که تد لاسو یک سریال حال خوب کن با مجموعه‌ای از شحصیت‌های دوست داشتنی است. بنابراین بدیهی است که برای تماشای فصل سوم تد لاسو لحظه شماری کنیم.

بهترین سریال های فوتبالی جهان

داستان فصل سوم سریال تد لاسو

سریال تد لاسو در پایان فصل قبل سرانجام پس از پشت سر گذاشتن یک فصل پرفراز و نشیب موفق شد با یک پیروزی دلچسب ای‌اف‌سی ریچموند را به لیگ برتر بازگرداند. همچنین در پایان فصل قبل دیدیم که نیتن، یکی از چهره‌های کلیدی نیمکت ریچموند، پس از اینکه تد را مایه شرمساری فوتبال خواند، باشگاه را ترک کرد و به خدمت نیمکت تیم رقیب یعنی وستهام با مالکیت روپرت مانیون درآمد. بنابراین در فصل تازه باید ببینیم که ریچموند در غیاب کمک‌ مربی بااستعداد خود نیتن چگونه عمل خواهد کرد.

هرچند در رسانه‌های مختلف خوشبینی زیادی پیرامون احتمال موفقیت ریچموند وجود ندارد. همچنین به موازات رقابت میان ریچموند و وستهام (احتمالا یک یا دو بازی میان این دو تیم در طی این فصل خواهیم دید) نبرد جذاب ربکا و تد را در برابر روپرت و نیتن شاهد خواهیم بود؛ نبردی میان خیر و شر. چراکه نیتن بطرز غافلگیرکننده‌ای در فصل دوم به شخصیت شرور اصلی سریال تبدیل شد. شخصیتی که اکنون در رسانه‌ها و در نزد تماشاگران به عنوان «بچه شگفت‌انگیز» شناخته می‌شود. البته این سیر تحولی نیتن باعث نمی‌شود که او را دیگر دوست نداشته باشیم.

رابطه میان کلی و روی کنت، حال و هوای جذابی به فصل قبلی سریال بخشید. هرچند در ۲ قسمت پایانی فصل قبلی بذرهای یک جدایی احتمالی کاشته شد. زمانی که کیلی تصیم گرفت بجای همراهی با کنت در تعطیلات، روی شغل خود تمرکز کند. همچنین دیدیم که جیمی، شریک سابق کیلی، دوباره احساسات خود را به او ابراز کرد. بنابراین فصل جدید به این سوال نیز پاسخ خواهد داد که آیا کیلی با روی خواهد ماند یا به عشق سابقش بازخواهد گشت و یا اینکه ترجیح می‌دهد دور از هر دوی آن‌ها روی خودش تمرکز کند. همچنین در فصل جدید باید ببینیم که رابطه میان سام و ربکا به کجا ختم خواهد شد. از سوی دیگر احتمالا تنش‌های تازه‌ای میان ربکا و شوهر سابقش روپرت نیز شکل خواهد گرفت. علاوه بر این کنجکاویم که ببینیم آیا تد موفق خواهد شد بر تنش‌ها و فشارهای درونی خود غلبه کند یا خیر. این‌ها فقط بخشی از سوالاتی هستند که در فصل جدید به آن‌ها پاسخ داده می‌شود.

تماشای آنلاین سریال تد لاسو در فیلیمو

بازیگران فصل سوم سریال

جیسون سودیکیس که برای بازی خود در فصل دوم تد لاسو برنده جایزه امی شد، در فصل سوم همچنان هدایت تیم ای‌اف‌سی ریچموند را به عهده دارد. باید ببینیم که او در سومین فصل حضور خود روی نیمکت ریچموند چه دستاوردی برای این تیم به ارمغان خواهد آورد؟ آیا ریچموند که دوباره به لیگ برتر بازگشته است حضوری شایسته در آن خواهد داشت؟ برای یافتن پاسخ این سوال‌ها باید تا پایان فصل صبر کنیم. هرچند ما نیز مانند طرفداران ریچموند، علی رغم همه تردیدها و نگرانی‌ها، به آینده این تیم با تد لاسو خوشبین هستیم.

هانا وادینگهام در نقش ربکا، حضوری فوق‌العاده دلچسب در فصل دوم تد لاسو داشت. او که در فصل اول مالکی با انگیزه‌ها و رویکردی مشکوک بنظر می‌رسید در فصل دوم خود را به عنوان یک حامی قابل اطمینان برای باشگاه ریچموند نشان داد. باید ببینیم آیا او در فصل سوم خواهد توانست باشگاهش را به جایگاهی رضایت‌بخش برساند یا خیر؟

جرمی سوئیفت در نقش مدیر اجرایی باشگاه به نام هیگینز، برت گلدشتان در نقش ستاره سابق باشگاه و مربی اکنون آن روی کنت (با الهام از روی کین) و برندن هانت در نقش مربی بیرد – دستیار و دوست دیرینه تد لاسو – در کنار تد دوباره در این فصل روی نیکمت ریچموند می‌نشینند. البته احتمالا نیک محمد را در نقش نیتن شلی تا پایان این فصل روی نیمکت ریچموند نخواهیم دید. زیرا او در پایان فصل قبل نلسون رود را به مقصد استادیوم المپیک برای به دست گرفتن سکان هدایت تیم وستهام ترک کرد. البته همانطور که انتظار می‌رود او در این فصل نیز نقش پررنگی در سریال خواهد داشت.  همچنین شاهد بازگشت کارآفرین محبوب کیلی جونز با بازی جونو تیمپل خواهیم بود. او که زمانی با تیم ریچموند کار می‌کرد این باشگاه را برای ادامه دادن حرفه روابط عمومی خود ترک گفت. البته با اینحال که او شریک زندگی روی کنت است و روابط خوبی با اعضای باشگاه به ویژه ربکا دارد در این فصل نیز حضوری پررنگ خواهد داشت. همچنین طرفداران مشتاقند بدانند مثلث عشقی میان او، روی و جیمی به کدام سمت خواهد رفت.

هانا وادینگهام و جیس.ن سودیکیس در سریال تد لاسو

بازیکنان فوتبال ریچموند چه کسانی هستند؟

همانطور که هواداران فوتبال بخوبی می‌دانند برخی بازیکنان ممکن است تیم خود را به مقصد باشگاهی دیگر ترک کنند. اما با اینحال امیدواریم که اکثر بازیکنان ریچموند را برای سومین فصل متوالی با لباس این باشگاه ملاقات کنیم. بنابراین برای دیدن دوباره ستاره جوان و مغرور تیم جیمی تارت با بازی فیل دانستر، وینگر راست خوش آتیه سام اوبیسانیا با بازی توهیب جیموه، بازیکن جوان و متعصب و کاپیتان جدید تیم ایراک مک‌آدو با بازی کولا بوکینی و بازیکن مکزیکی بااستعداد و پرانرژی دنی روهاس با بازی کریستو فرناندز لحظه شماری می‌کنیم. در کنار این چند نفر می‌توان به سایر هم تیمی‌هایشان مانند کالین هیوز، ریچارد مونتلاور، تیری زورو، یان ماس و مو بامبرکچ که به ترتیب توسط بیلی هریس، استفان ماناس، مو ژودی-لامور، دیوید السندورن و محمد هاشم به تصویر کشیده شده‌اند، اشاره کرد.

روپرت مانیون، شوهر سابق ربکا با بازی آنتونی هد، اکنون مالک وستهام است و در نتیجه در فصل سوم احتمالا نقش پررنگ‌تری خواهد داشت. جیمز لنس نیز در نقش خبرنگار مشهور روزنامه ایندیپندنت – که اکنون مستقل است – قطعا در شمایلی جدید بازخواهد گشت. باتوجه اینکه در فصل قبل تد بخوبی با مشکلات عاطفی و درونی خود روبرو شد (همچنین دیگر بازیکنان و اعضای تیم)، شاید انتظار مواجهه با دکتر فیلدستون را نداشته باشیم. اما رویکرد همراه با احترام تد لاسو به همه شخصیت‌هایش باعث می‌شود که یک تجدید دیدار هرچند کوتاه با دکتر فیلدستون چندان دور از ذهن بنظر نرسد. البته احتمال حضور پررنگ سارا نیلز در نقش دکتر شارون فیلدستون در فصل سوم برخلاف فصل قبل کمرنگ بنظر می‌رسد.

همچنین طبق گزارش‌ها بکی آن بیکر در نقش مادر تد و جودی بالفور بازیگر مجموعه تلویزیونی برای همه بشریت (For All Mankind) در نقش یک سرمایه‌گذار جسور و جذاب به نام جک به گروه بازیگران سریال در فصل سوم پیوسته‌اند. علاوه بر این دو، احتمالا شاهد حضور بازیگران جدید دیگری در فصل جدید تد لاسو در قالب نقش‌هایی متنوع خوهیم بود.

 

تاریخ پخش و تعداد قسمت های فصل سوم تد لاسو از فیلیمو

اولین قسمت فصل سوم تد لاسو در ۱۵ مارس ۲۰۲۳ از اپل تی وی پلاس پخش خواهد شد. البته پیش از این هالیوود ریپورتر گزارش داده بود که اپل قصد دارد فصل سوم تد لاسو را تابستان ۲۰۲۲ عرضه کند، اما در نهایت تا بهار ۲۰۲۳ به تاخیر افتاد. فصل سوم تد لاسو مانند فصل قبلی شامل ۱۲ قسمت می‌شود. پخش تد لاسو بصورت هفتگی خواهد بود. به این ترتیب که هر هفته در چهارشنبه‌ها یک قسمت از سریال برای تماشا در دسترس طرفداران قرار می‌گیرد. آخرین قسمت تد لاسو روز ۲۱ مه ۲۰۲۳ منتشر می‌شود.

شما می‌توانید همزمان با پخش جهانی سریال تد لاسو، آن را در فیلیمو با زیرنویس فارسی ببینید.

جیسون سودیکیس در سریال تد لاسو

اطلاعاتی درباره ساخت فصل سوم تد لاسو

ای‌اف‌سی ریچموند به استادیوم SkyEX که در ۲ فصل اخیر تد لاسو به عنوان زمین تمرین این تیم استفاده می‌شد و همچنین به ورزشگاه خانگی خود در سلهارست پارک که به عنوان ورزشگاه خانگی واقعی باشگاه فوتبال کریستال پالاس شناخته می‌شود، بازخواهد گشت. صحنه‌های خارجی شامل خیابان‌ها، کوچه‌ها و کافه‌ها در مکان‌های واقعی در ریچموند و توییکنهام فیلمبرداری شده‌اند. فیلمبرداری این فصل در ۷ مارس ۲۰۲۲ در لندن آغاز شد و طبق گزارش‌ها تا اواسط نوامبر ۲۰۲۲ ادامه پیدا کرد. بخشی از این فصل نیز در لوکیشنی در آمستردام فیلمبرداری شده است.

 

نقد و بررسی فصل سوم تد لاسو Ted Lasso

اولین واکنش‌ها نسبت به فصل جدید سریال تد لاسو تقریبا مثبت بوده است. برخی از منتقدان و نویسندگان سینمایی که قبل از پخش رسمی فصل جدید تد لاسو موفق شده‌اند ۴ قسمت نخست آن را تماشا کنند، در یادداشت‌هایی به این فصل پرداخته‌اند. فصل سوم تد لاسو تا اینجا از مجموع ۱۳ نقد در سایت متاکریتیک میانگین رضایت متوسط ۷۱ درصدی کسب کرده است. در حالیکه در سایت راتن تومیتوز از مجموع ۲۸ نقد میانگین رضایت بسیار خوب ۹۳ درصد برای آن ثبت شده است. در اینجا برخی از یادداشت‌های پیرامون فصل تازه تد لاسو را مرور کرده‌ایم (در این چکیده‌ها به بخش‌هایی جزئی از داستان فصل سوم سریال اشاره می‌شود).

کلایدر | امتیاز: ۹۱ از ۱۰۰

کارلی لین | تد لاسو در نهایت همیشه سریالی با نگرشی خوش‌بینانه بوده است. این همان احساس دلگرم‌کننده‌ای است که هر اپیزود سریال را همراهی می‌کند، حتی اگر این سفر برای کشف یا بازبابی مثبت‌اندیشی، گاهی طولانی‌تر از آن چیزی باشد که شخصیت‌ها یا مخاطبان انتظارش را داشته باشند. در همین راستا، اگرچه تد یک زندگی عاشقانه موفق ندارد، اما گروهی از دوستان حمایت‌کننده پیرامون خود دارد… فصل سوم تد لاسو تا به اینجا بیشتر روی روابط دوستانه و حمایت‌های افلاطونی میان زوج‌های مختلف -نسبت به هر چیز دیگری که می‌تواند به عنوان عاشقانه توصیف شود-، تمرکز دارد.

مجله پیست | امتیاز: ۹۰ از ۱۰۰

ترنت مور | آیا تد لاسو هنوز خوب است؟ آیا فصل سوم انتظارات را برآورده می‌کند؟ هنوز برای جواب دادن به این سوال‌ها زود است، اما خوشبختانه بنظر می‌رسد که پاسخ مثبت باشد. تد لاسو علی رغم ایده ساده «مربی فوتبال آمریکایی‌ای که برای مربیگری فوتبال به انگلیس می‌رود» هرگز سریال ساده‌ای نبوده است. این داستانی درباره آدم‌های در هم شکسته‌ای است که تمام تلاش خود را می‌کنند و همه اتفاقات آن نیز پیرامون یک باشگاه فوتبال رخ می‌دهد. در فصل سه، این روابط و پیوندها قوی‌تر و ظریف‌تر از همیشه هستند و اگر اینطور ادامه پیدا کند تماشای آن‌ها برای مدتی بیش‌تر بسیار جذاب خواهد بود. ما این شخصیت‌ها و این تیم را دوست داریم و این مسئله تغییر نکرده است. بنابراین باید ببینیم آیا تد و ریچموند واقعا می‌توانند برنده باشند؟ آیا روی و کیلی موق می‌شوند؟ آیا نیتن بالاخره آن میز کنار پنجره در آن کافه محبوب پدر و مادرش را خواهد گرفت؟ برای پیدا کردن پاسخ این سوال‌ها باید فصل سوم را تا انتها تماشا کنیم.

یو‌اس‌ای تودی | امتیاز: ۸۸ از ۱۰۰

کلی لاولر | تد لاسو یک سریال پر بازیگر است و هر قسمت پنج داستان فرعی مختلف دارد، اما در فصل ۳ بسیاری از شخصیت‌های تکراری به کاراکترهایی تمام و کمال تبدیل شده‌اند. از جمله روپرت، کالین (بیلی هریس) و ترنت کریم روزنامه‌نگار. همه آن‌ها افزوده‌های بسیار خوبی هستند به ویژه کریم که به رختکن تیم می‌پیوندد تا کتابی درباره آن بنویسد و بین نقشش به عنوان یک مداخله‌جوی طعنه‌زن و یا یک مشاور همه کاره برای تیم در نوسان است… علی رغم زمان طولانی، فصل ۳ شخصیت بزرگ‌تری را از دست داده است و او کیسی نیست جز خود تد. این یک باخت برای سریال محسوب می‌شود، به ویژه اینکه پیش‌بینی می‌شد درگیری این فصل میان تد و نیتن باشد. اما شاید حضور کمی کم‌رنگ‌تر تد در این فصل آنقدرها هم بد نباشد. علی رغم همه تبلیغات بسیاری که پیرامون این مرد سبیلو می‌شود می‌توانم استدلال کنم او دلیل اینکه طرفداران اینقدر عمیق با سریال ارتباط برقرار می‌کنند نیست. یا اینکه تنها دلیل به حساب نمی‌آید. رویکرد مثبت سریال تنها از تد و جناس‌ها و بیسکویت‌هایش نمی‌آید، بلکه از انرژی جمعی یک گروه حمایت‌گر ناشی می‌شود. در میان یک بیماری همه‌گیر منزوی‌کننده و یک جامعه از قبل از هم گسیخته، شکل‌گیری یک گروه واقعی ممکن است سخت باشد. اما تد لاسو به ما یک دید تقریبا اتوپیایی از اینکه کمک و حمایت از یک‌دیگر چگونه می‌تواند باشد می‌دهد.

کانسیکوئنس | امتیاز: ۸۳ از ۱۰۰

پائولو راگوسا | بازیگران سریال مثل همیشه مجذوب‌کننده هستند. تماشای هانا وادینگهام بطور خاص هیجان‌انگیز است. با توجه به اینکه فصل جدید بیش‌تر از قبل به رقابت میان او و روپرت می‌پردازد، اینکه وادینگهام بتواند این میزان رنج و خشم را کنترل کند و در عین حال به شکل فوق‌العاده‌ای بامزه و خنده‌دار باشد، کار ساده‌ای نیست.

پلی لیست | امتیاز: ۷۵ از ۱۰۰

برایان تالریکو | نویسندگان سریال یکبار دیگر برخی شخصیت‌های فرعی را به روش‌های غیرمنتظره‌ای به مرکز صحنه می‌آورند. ترنت کریم جذاب دیگر در ایندیپندنت کار نمی‌کند، اما بدون آنکه اسپویل بشود باید بگوییم که او جای دوری نمی‌رود. جیمی تارت (فیل دانستر) نسبت به جایگاهی که از ابتدای سریال در آن قرار داشته، یکی از شخصیت‌هایی است که برخی از جذاب‌ترین پیشرفت‌های شخصیتی را پشت‌سر می‌گذارد. او در فصل سوم در مقابل یک بازیکن جدید گستاخ و بی‌ادب قرار می‌گیرد. بازیکنی که می‌تواند ریچموند را به جایگاه غیرمنتظره‌ای برساند البته به قیمت ضربه زدن به شیمی روابط میان تیم. در واقع تارت اکنون در موقعیتی قرار دارد که کنت در فصل اول در آن حضور داشت. استعدادی که توسط فردی درخشان‌تر به بیرون رانده می‌شود.

همه این بازیگران در این نقطه از تد لاسو شخصیت‌های خود را می‌شناسند و در نتیجه در مقایسه با شروع فصل اول و دوم، به سریال احساس سادگی و آرامش بیش‌تری می‌دهند. بیش‌تر این حس وجود دارد که در حال ملاقات با چهره‌هایی آشنا هستیم و همین مسئله به کمدی ریتم راحت‌تری می‌بخشد اما گاهی اوقات منجر به افت ریتم کلی سریال می‌شود. شروع فصل سوم سریال به گونه‌ای است که انگار فصل پایانی نیست که این می‌تواند برای طرفداران و مخاطبان معمولی هم نشانه‌ای خوب و هم بد باشد.

تی‌وی گاید | امتیاز: ۶۷ از ۱۰۰

کایل فاول | بزرگ‌ترین مشکل فصل سوم گسترش خطوط داستانی است. در حالیکه فصل اول به شکل شگفت‌انگیزی در داستان‌سرایی دقیق و موجز عمل می‌کرد و با شوخی‌هایش از ریتمی جذاب و بی‌وقفه بهره می‌برد، فصل سوم اغلب کشدار، متورم و پرپیچ و خم است. دیگر خبری از اپیزودهای فشرده ۳۰ دقیقه‌ای نیست و در ادامه اپیزودهای به نسبت طولانی‌تر فصل قبل، برخی از قسمت‌های این فصل به ۵۰ دقیقه هم می‌رسند. …{با اینحال} تد لاسو هنوز بخشی از جادوی خود را دارد. موسیقی سنگین و احساسات‌گرایانه می‌شود و ممکن است چشمان شما را خیس کند. هنوز هم سریال باعث می‌شود در درون خود احساس گرما و آرامش کنید.

اما به قول تد چه فایده‌ای دارد؟ آیا همین که یک سریال به سادگی ما را آرام کند و به اصطلاح مانند یک پتوی گرم و سنگین به ما کمک کند بهتر بخوابیم برای آن کفایت می‌کند؟ شاید؛ البته حدس می‌زنم به این بستگی دارد که در هنر  به دنبال چه چیزی هستید؟ اگر به دنبال سریالی هستید که از ریتم آن مطمئن باشید با شخصیت‌های آشنایی که می‌دانید از مسیر معمولشان دور نمی‌شوند، مطمئنا در فصل سوم تد لاسو چیزهای زیادی برای دوست داشتن پیدا خواهید کرد. اما اگر به دنبال سریالی هستید که متفاوت و غافلگیرکننده عمل کند، به شدت ناامید خواهید شد.

دیسایدر | امتیاز: ۶۰ از ۱۰۰

مگان اوکیف | در حالیکه فیلمنامه‌های نامنسجم و فوق‌العاده طولانی اولیه سریال، نزاع تولید را نشان می‌دهند (که در گزارش‌هایی پیرامون سریال به آن اشاره شده است)، بازیگران مشهور سریال کار خود را به شکل فوق‌العاده‌ای انجام می‌دهند. سودیکیس در حالیکه با غم و اندوه طلاق روبرو می‌شود، سطوح تازه‌ای از ترحم و دلسوزی را به تد می‌بخشد. ربکای وادینگهام سفر احساسی مسحور‌کننده‌ خود را برای بازیابی اعتماد به نفسش ادامه می‌دهد. او در فضای صحنه میان آسیب‌پذیری و توانمندسازی خود در نوسان است. واکنش‌های برندن هانت برخی از خنده‌دارترین بخش‌های فصل جدید را تشکیل می‌دهد.

اما اگر یک بازیکن بسیار ارزشمند در اوایل فصل بخواهیم نام ببریم او باید فیل دانستر باشد. جیمی تارت خوش قیافه به عنوان یکی از کم عمق‌ترین شخصیت‌ها کار خود را آغاز کرد و اکنون یکی از پیچیده‌ترین شخصیت‌های سریال است و دانستر در قالب او چند لحظه خنده‌دار هوشمندانه و تعدادی صحنه تاثیرگذار احساسی را ارائه می‌دهد. … {اما در مجموع} فصل سوم تد لاسو بد و آشفته شروع می‌شود،هر چند در قسمت چهارم مسیر خود را پیدا می‌کند. این بدترین فصل سریال تا به امروز است، اما همچنان طرفداران می‌توانند به نتیجه‌ای پیروزمندانه در این فصل امیدوار باشند. فقط باید صبر کنیم و ببینیم که چه پیش می‌آید.

 

آیا فصل سوم تد لاسو فصل پایانی آن است؟

متاسفانه بنظر می‌رسد فارغ از نتایجی که ای‌اف‌سی ریچموند در فصل جدید کسب می‌کند، این آخرین فصل حضور آن‌ها در لیگ جزیره خواهد بود. زیرا گزارش‌های متعدد حاکی از این هستند که فصل سوم تد لاسو فصل پایانی آن است و خبری از فصل جدید دیگری نخواهد بود. بنابراین ماجراجویی‌های تد لاسو و بازیکنان و اعضای باشگاه ریچموند به احتمال زیاد با فصل سوم به پایان راه خود می‌رسد. سازندگان سریال به وضوح تایید کرده‌اند که داستان سریال از ابتدا برای ۳ فصل طراحی شده است. اما در نهایت بنظر می‌رسد که همه چیز به نظر خود سودیکیس بستگی دارد. البته باتوجه به موفقیت سریال و محبوبیت گسترده آن هنوز هیچ چیز به صورت قطعی مشخص نیست و این احتمال نیز وجود دارد که تد لاسو با یک داستان متفاوت ادامه پیدا کند.

 

مروری بر دو فصل پیشین سریال تد لاسو

در فصل اول تد لاسو چه اتفاقاتی رخ داد؟

فصل اول در قالب الگوی داستانی «آدمی که در موقعیت اشتباهی قرار می‌گیرد» شروع شد. زیرا یک مربی فوتبال کالجی آمریکایی به نام تد لاسو برای مربیگری یک تیم فوتبال خیالی در لیگ برتر انگلستان به اسم ای‌اف‌سی ریچموند انتخاب می‌شود. البته شخصیت مهربان و خوش‌بین تد، کمبود دانش او در زمینه فوتبال را تقریبا جبران می‌کند، زیرا او روی بهبود تیم هم در داخل و هم در خارج زمین کار می‌کرد. مالک باشگاه، ربکا ولتون تد را استخدام کرد تا با نابود کردن تیم از شوهر سابق خود – که همچنین مالک سابق باشگاه است – انتقام بگیرد. اما همانطور که فصل پیش می‌رود ربکا شروع به احترام گذاشتن به تد می‌کند. اما باخت غافلگیرکننده و دقیقه آخری ای‌اف‌سی‌ ریچموند به منچستر سیتی منجر به سقوط تیم به دسته پایین‌تر شد. در نتیجه تد تصمیم گرفت که نامه استعفای خود را به ربکا ارائه بدهد، اما او از پذیرش آن امتناع کرد.

جیسون سودیکیس در سریال تدلاسو

در فصل دوم تد لاسو چه اتفاقاتی رخ داد؟

فصل دوم سریال تد لاسو در ۱۲ قسمت تلاش‌های ریچموند برای بازگشت به لیگ برتر را به تصویر می‌کشد. شخصیت‌ها در شروع فصل جدید تا حدودی سرگردان و بی‌هدف بنظر می‌رسند: دنی روخاس (کریستوفر فرناندز)‌ با یک ضربه پنالتی بد بطور تصادفی باعث کشته شدن نماد خوش‌شانسی تیم می‌شود، نیتن شلی (نیک محمد)‌ به عنوان کمک مربی به جایگاه واقعی خود در تیم فکر می‌کند و خود را شایسته احترام و توجهی بسیار بیش‌تر می‌داند، بازیکن بازنشسته روی (برت گلدشتاین) مربی تیم فوتبال نونهالان خواهرزاده‌اش است. حتی جیمی تارت (فیل دانستر)، ستاره جوان سابق و مغرور ریچموند که اکنون برای سیتی بازی می‌کند، خود را در یک برنامه تلویزیونی واقعا نما می‌بیند. هر کدام از شخصیت‌ها در این فصل با چالش‌های مختلفی در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود روبرو می‌شوند. از سوی دیگر این فصل مسئله سلامت روان در محیط‌های کاری را مورد بررسی قرار می‌گیرد. باشگاه برای کمک به بازیکنان و اعضای خود در این فصل از کمک‌های دکتر شارون فیلدستون (سارا نیلز)‌ بهره می‌برد. شارون یک روانشناس ورزشی است که به اعضای تیم درباره مشکلات شخصی و کاری‌شان کمک می‌کند. همچنین در این فصل با شخصیت جدیدی آشنا می‌شویم که در نقطه مقابل تد لاسو قرار می‌گیرد. شخصیتی بدخلق و پرخاشگر که نامش لد تاسو است!

در فصل دوم ارتباط دوستانه عمیق‌تر و نزدیک‌تری میان ربکا و کیلی (جونو تیمپل) شکل می‌گیرد. روی نیز پس از بازنشستگی کارهای مختلفی از مربی یک تیم نونهالان گرفته تا حضور به عنوان کارشناس در یک برنامه فوتبالی را امتحان می‌کند اما در نهایت تصمیم می‌گیرد که به عنوان جدیدترین مربی ریچموند روی نیمکت این تیم بنشیند. همچنین در این فصل یک رابطه عاشقانه غیرمنتظره میان ربکا و ستاره نیجریه‌ای جوان ریچموند سام اوبیسانیا به وجود می‌آید. همچنین سام در این فصل در دوراهی میان ماندن در ریچموند و ترک آنجا و رفتن به یک باشگاه آفریقایی متعلق به یک میلیاردر غنایی به نام ادوین آکوفو قرار می‌گیرد. اما شاید جذاب‌ترین اتفاق فصل دوم مربوط به شخصیت نیتن شلی باشد. او در انتهای فصل ریچموند را ترک می‌کند و مربی تیم رقیب یعنی وستهام یونایتد می‌شود که اکنون متعلق به شریک سابق ربکا، روپرت مانیون (آنتونی هد) است. بنابراین باید در فصل جدید منتظر رویارویی‌های جذابی میان نیتن و تد لاسو و ای‌اف‌سی ریچموند و وستهام باشیم.

سریال تد لاسو

منتقدان درباره سریال تد لاسو چه گفتند؟

دنیل اداریو منتقد ورایتی

جیسون سودیکس نمی‌تواند سریال‌های فوتبالیِ از رونق افتاده را نجات دهد. تاریخچه تلویزیون پر است از تبدیل کردن فوتبالیست‌ها به ستاره‌های سریال‌های خود. این‌بار هم شاهد همین تکرار هستیم. شخصیتی که توسط NBC Sports برای نشان دادن تفاوت‌های فرهنگی آمریکا و انگلیس در قالب مربی فوتبال خلق شده‌ است. سودیکس کاراکتر جذابی را ساخته که با لهجه و اشتباهات کلامی که دارد، متناسب نیست. اما مشخص نیست این فرد چه خصوصیتی دارد که شخصیت او را عمیق‌تر نشان دهد. فقط در یک چیز متمایز است. شوخی‌هایش.

آرون باهارات منتقد پرایم تایمر

تد‌ لاسو سریالی است که جامعه فوتبال آمریکایی نمی‌دانست که چقدر به آن احتیاج دارد. سودیکس برنده فوتبال کانزاس به استخر کوسه‌های فوتبال انگلیسی پرتاب می‌شود. حتی قبل از شیوع بیماری کرونا تلویزیون با کمبود محتوا روبه‌رو بود و به لطف جهانی شدن همه چیز حالا دیگر هیچ گزینه‌ای دست نخورده باقی نمانده است. حالا نیز تلویزیون با کمبود سوژه مواجه شده و درابتدا هدف این بود که طرفداران فوتبال آمریکایی با این ورزش جهانی آشنا شوند اما نه از طریق تد لاسو! نه از طریق نشان دادن تفاوت‌های جزئی فرهنگی مثل متداول بودن چای در انگلیس.

برایان تالریکو منتقد پلی‌لیت‌نت

تد لاسو چیزی بیشتر از یک نمایش کمدی است. این نمایش شبیه سریال‌هایی در همین سبک در گذشته است با این تفاوت که بیل لارنس راهی پیدا می‌کند تا قهرمان اصلی را تبدیل به شخصیتی دوست‌داشتنی کند. این سریال به‌طرز غیر قابل انکاری سطحی است و کمدی ‌آن در سطحی است که به راحتی سقوط می‌کند.

هر مربی آمریکایی که برای مربیگری یک تیم انگلیسی انتخاب شود قطعا دلیل خوبی پشت این کار نیست و در این برنامه هم همین‌گونه است به علت خشم همسر مالک سابق تیم این تصمیم گرفته شده تا تیم نابود شود و البته پیش‌بینی اینکه تدلاسو تیم را برنده می‌کند و این زن مغلوب می‌شود، پیش‌بینی سختی نیست. تدلاسو از آن سریال‌هایی است که دیدن آن در جمع دوستان لذتبخش است و امید می‌رود که اگر تیم نبازد این سریال ادامه داشته باشد.

مایت هال منتقد نیویورک تایمز

جیسون سودیکس بهترین معرفِ فرهنگ آمریکایی است. احتمالا شنیده‌اید که این سریال بر اساس یک تبلیغ تلویزیونی که چند سال پیش بسیار هم پرطرفدار بود، ساخته شده‌ است. ولی نمی‌دانم چرا نمی‌توانم بپذیرم که گفته می‌شود این سریال بر اساس آن تبلیغ تلویزیونی نیست! و البته این سریال بدترین کمدی امسال هم نبود با وجود اکران اخیر هوش در فیلم طاووس و بیل وحشی در بیریت باکس (BritBox). به هرحال قهرمان این سریال تد لاسو است، مربی تازه کار فوتبال آمریکایی که به انگلیس دعوت می‌شود و همین دقیقا تبلیغ تلویزیون بود با اجرای سودیکس در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ در مورد لیگ برتر انگلیس که کاملا مانند همین سریال عدم شایستگی این مربی را به سخره می‌گرفت و هیچ توضیحی درمورد علت انتخاب او برای این جایگاه داده نشده بود.

اطلاعات درباره تد لاسو

جیسون سودیکیس: این سریال شرح حال زندگی من است

جیسون سودیکس بازیگر و یکی از سازندگان سریال با اشاره به شخصیت تدلاسو می‌گوید: «لاسو فقط یک برنامه تلویزیونی نیست، شرح حال است.» او راجع به روند داستان در مصاحبه‌اش با ماهنامه جی‌کیو (GQ) درباره تدلاسو این چنین می‌گوید: «این ربطی به هیچ کسی جز خودم ندارد و هرچیزی که در فصل اول اتفاق می‌افتاد متاثر از تمام قایع قبل از سریال است، مسائلی مربوط به ۳ سال گذشته و امیدوارم داستان از این گسترش بیشتری پیدا کند. من از پسش برآمدم و دیگران هم از پسش بر می‌آیند. زندگی مگر همین نیست؟»

سودیکس توضیح می‌دهد: «ابتدا داستان دیگری راجع به این شخصیت تصور می‌شد که هدف متفاوتی را ارائه دهد. مربی راگبی به عنوان مربی تیم محبوب فوتبال انگلیس جایی می‌رود تا بازی‌ای را که نه می‌داند نه می‌فهمد آموزش دهد. تد لاسو فقط یک شخصیت دوست‌داشتنی با شورت کوتاه ورزشی بود.» اما سودیکس سعی می‌کند که به جهان گوش دهد حتی در موقعیتی که احتمال درخشیدن این شخصیت کم بود، سودیکس به دلایل شخصی در آن زمان مصر بود تا حتما این شخصیت را پدید آورد. بنابراین در آن زمان به مرور سریال را با همان تدِ شناخته شده در تیزر تبلیغاتی سال‌های قبل تدوین کرد. غریبه‌ای در سرزمینی عجیب که در حال یادگیری زبانی عجیب‌تر بود که سر انجام اپل تی‌وی آن را خرید.

تد‌ لاسو تغییراتی هم کرده بود، او صدای بلند و نفرت‌انگیز نداشت و انسانی ساده بود. او مردی در آستانه طلاق با مشکلات شخصی و در عین حال شوخ‌طبع و دوست‌داشتنی است. حالا او تبدیل شده به مردی مشوق، کسی که استعداد‌ها را کشف می‌کند و به دیگران انگیزه میدهد و این همان چیزی است که تد در فصل اول از والت ویتمن نقل کرد: «کنجکاو باشید اما قضاوت نکنید.» این یک نمایش خانگی است درباره نجابت و معصومیت. چیزی که هیچ نمایش تلویزیونی راجع به آن نداریم.

درجایی از فیلم شخصی از تد لاسو می‌پرسد که آیا به روح اعتقاد دارد؟ و او درپاسخ می‌گوید: «آره اعتقاد دارم، اما لازمه که اونا خودشون به خودشون اعتقاد داشته باشند.» این مثبت بودن همیشگی و خستگی‌ناپذیر شاید یکی از دلایلی است که درسال گذشته باعث شد تد لاسو مورد استقبال همه قرار بگیرد. در اواخر تابستان و شروع پاییز که زمزمه‌های قرنطینه همگانی بود و مردم در خانه بیکار بودند پخش شد. سودیکس کسی را خلق کرد که شبیه خودش نیست. مردی که با سختی درزندگی‌اش روبه‌رو بود. مردی که دچار ناراحتی قلبی شد و حتی  به سختی راه خانه‌اش را پیدا کرد.

همه چیز درباره سریال تد لاسو

چقدر لاسو به سودیکس شبیه است؟

چه مقدار از شخصیت تد لاسو همان جیسون سودئیکیس است و چه قدر جیسون سودیکیس در تد لاسو تداعی شده؟ در واقع این ۲ نفر بسیار به هم شبیه هستند اما در جاهایی از یکدیگر فاصله می‌گیرند و باز دوباره به هم می‌رسند. لاسو یک سبیل پرپشت دارد درحالی‌که سودئیکیس صورت کاملاً اصلاح شده را ترجیح می‌دهد. سودئیکیس از سال ۲۰۰۸ به برنامه اجرای زنده شنبه‌شب پیوسته است و بنابراین ۱۸ سال است که مردم را می‌خنداند. اما لاسو با آن‌که تلاش می‌کند که شوخ‌طبع باشد در نهایت می‌تواند افراد دور و بر خودش را سرگرم کند.

از سوی دیگر به نظر می‌رسد که هر دوی آن‌ها توجه و تفکر زیادی را صرف جزئیاتی می‌کنند که کمتر به چشم می‌آید و به‌این‌ترتیب هر یک از آن‌ها باعث پیشرفت نهادی هستند که در آن فعالیت می‌کنند؛ خواه این نهاد برنامه تلویزیونی و یا باشگاه فوتبال باشد.

سودیکیس درباره استودیوهای هالیوود و کار کردن در برابر پرده سبز با نمای رودخانه هادسون نیویورک می‌گوید: «من همیشه برای دستیاران صدابردار ناراحت بودم؛ آن‌ها مجبورند آن میکروفون سنگین را بالا نگه دارند و این کار آسانی نیست. بیا من و شما بازوهایمان را مثل آن‌ها مدتی بالا نگه داریم.» و من و او در حین مکالمه بازوهایمان را حدود یک دقیقه بالا نگه داشتیم. سودئیکیس مشغول صحبت درباره زمانی بود که در شیکاگو در حال پیشرفت بود و باید اعتراف کنم که حق با او بود: بالا نگه‌داشتن دست‌ها کار جالبی نیست در واقع اصلاً کاری نیست که بخواهی امتحان کنی!

هانا وادینگهام در سریال تد لاسو

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil