مروری بر عجیب‌ترین کتاب‌های کمیک ونوم

دنیای عجیب قهرمان‌های پوشالی

اگر ونوم: بگذارید کارنیج بیاید Venom: Let There Be Carnage یک چیز برای مخاطبان خود داشته باشد، آن احتمالا باید به حضور کمی عجیب‌وغریب و غیرعادی ونوم به عنوان یک شخصیت ارتباط پیدا کند. شاید این مسئله از مفهوم اصلی یک انسان و یک بیگانه که در کنار هم در قالب یک هیولای چسبنده زندگی می‌کنند، سرچشمه بگیرد. یا شاید اینطور بتوان گفت که هیچ‌کس نمی‌داند با انرژی احمقانه‌ تام هاردی در نقش اصلی چه برخوردی داشته باشد؟ اما با تبدیل شدن شرور سابق مرد عنکبوتی به کاراکتر اصلی بنظر می‌رسد که او برای مخاطبانی که شیفته‌ چیزهای عجیب‌و‌غریب هستند بسیار جذاب خواهد بود.

با این توضیحات، هنگام بررسی کتاب‌های کمیک ونوم یک اصل مهم را باید در نظر بگیرید. آن هم اینکه به دنبال عجیب‌ترین مطالب موجود باشید. چیزهای واقعا عجیب و احمقانه‌ای که واقعا جذابیت شخصیت را کاهش می‌دهند. به عبارت دیگر، فقط به دنبال موفق‌ترین و پرفروش‌ترین‌ها نباید. در ادامه به برخی از عجیب‌ترین کتاب‌های کمیک مربوط به شخصیت ونوم پرداخته‌ایم.

 

مجموعه حماسی ونوم: سیمبیوسیس Venom Epic Collection: Symbiosis

ونوم از زمانی که در اواسط دهه‌ ۸۰ به عنوان لباس جدید مرد عنکبوتی معرفی شد، شاید بیش‌تر از هر شخصیت اصلی دیگری در دنیای مارول، تغییرات و رشد قابل توجهی را پشت‌سر گذاشته است. این مجموعه قدیمی و عظیم این داستان را روایت می‌کند که چگونه یک تکه لباس بیگانه به یک هیولای با دندان و زبانی عظیم تبدیل می‌شود. داستانی که همانقدر که هر کسی می‌تواند تصور کند ملودراماتیک و اغراق‌آمیز است. فکر کنید فیلم جذابیت مرگبار را برایان دی پالما با حضور مرد عنکبوتی، یک بیگانه و روزنامه‌نگاری که با پیتر پارکر اختلاف نظر دارد، ساخته است. حتی به نوعی عجیب‌تر هم می‌توانید تصور کنید. با خواندن این خط داستانی، ناگهان بازی تام هاردی در فیلم اول بسیار منطقی‌تر می‌شود.

مجموعه حماسی ونوم: سیمبیوسیس Venom Epic Collection: Symbiosis

Venomnibus Vol. 1

در حالی که ونوم هرگز واقعا موفق نشده که یک ابرقهرمان کامل باشد، اما قطعا از یک شخصیت شرور به موجودی بهتر تبدیل شده است. همانطور که در عنوان یکی از داستان‌های مجموعه آمده: محافظ کشنده. نسخه‌ ضد قهرمان ونوم بدون شک برای خوانندگان غیر کمیک بسیار قابل شناخت است، البته مبالغه کردن درباره‌ اینکه در اولین تاخت و تاز خود در قالب یک هیبت مردانه‌ شبه خوب واقعا چقدر حضور عجیبی دارد، دشوار است. خود را برای مجموعه‌ای از تیم‌ها و چهره‌های آشنا آماده کنید. همچنین یک احساس کلی ناخوشایند درباره آنچه در دهه‌ ۹۰ بر قهرمانی و شجاعت گذشته است را لمس خواهید کرد.

Venomnibus Vol. 1

ونوم: سیاره‌ی سیمبیوت‌ها Venom: Planet of the Symbiotes

دومین فیلم ونوم، پسر سیمبیوت ونوم یعنی کارنیج را معرفی می‌کند. اما چرا فقط دو انگل سیمبیوت دارید، در حالی که می‌توانید مجموعه‌ای کامل از آن‌ها را داشته باشید؟ ونوم تا چند سال پس از اولین حضورش، در مرکز این داستان قرار داشت. جایی که نژاد بیگانه‌ای که ونوم از آن آمده است زمین را تهدید می‌کند. اما این موقعیت توسط نسخه‌ای از کارنیج، که از لحاظ دیوانگی فراتر از هر چیزی است که وودی هارلسون می‌توانست تصور کند، ربوده شد. چه کسی می‌گوید که جنایت با کنترل ذهن و خودکشی کمکی (کمک برای مرگ افراد) چیزی نیست که اکثر مردم از یک داستان هجوم بیگانگان، که در آن مرد عنکبوتی یا کلون‌های مرد عنکبوتی در آن بازی می‌کنند، انتظار دارند؟

ونوم: سیاره‌ی سیمبیوت‌ها Venom: Planet of the Symbiotes

ونوم علیه کارنیج Venom vs. Carnage

اگر ونوم در وهله اول از داشتن یک پسر سایکوپات (روان آزار) هیجان زده نیست، تصور می‌کنید او درباره‌ پدربزرگ بودن چه احساسی خواهد داشت؟ در این جدال اغراق‌شده‌ پر از خشونت و هدفمند، زمان آن رسیده است که اپرای صابونی (احساسات غلو شده) با اکشن و خشونت تا جایی که ممکن است همدیگر را ملاقات کنند. در اینجا فرزندان کارنیج، که نام ملودراماتیک و مناسب تاکسین را دارند،  جدیدترین انگیزه‌ ونوم برای نابودی او هستند. برای اینکه سعی کند کارنیج را یکبار برای همیشه از بین ببرد. آیا این احتمال وجود دارد که تاکسین به موجودی کشنده مانند پدرش تبدیل شود؟ البته با توجه به نام او، به طور قطع به‌نظر می‌رسد که همه‌ ما پاسخ را می‌دانیم.

ونوم علیه کارنیج Venom vs. Carnage

دنیای ونومی Venomverse

اینطور می‌توان گفت که ونوم نتیجه‌ یک معادله‌ ساده‌ ریاضی (مردم عنکبوتی+هیولا) است. بنابراین فقط کمی زمان لازم بود تا مارول متوجه شود که می‌تواند برای ایجاد جذابیت‌های بیشتر و کسب سود بالقوه‌ زیادتر می‌تواند همین فرمول را درباره‌ ابرقهرمانان دیگر بکار ببرد. دنیای ونومی زمانی اتفاق می‌افتد که این خط فکری به نتیجه‌ منطقی خود برسد. همانطور که ونوم وارد یک چندجهانی (مولتی‌ورس) کشیده می‌شود تا نسخه‌های جایگزین بسیاری از خود را ملاقات کند. در حالی که اتفاقا با کاپیتان آمریکا، دکتر استرنج و دیگر قهرمانان معروف مارول همراه شده است. اگر درون دنیای عنکبوتی را دیده‌اید و آرزو کرده‌اید که کاش با جهان بزرگتری روبه‌رو بودید، این کتاب کمیک احتمالا لذت زیادی برای شما به همراه خواهد داشت.

دنیای ونومی Venomverse

پادشاه سیاه‌پوش King in Black

چه می‌شود اگر ونوم فقط ونوم نباشد؟ چه می‌شود اگر یک اسطوره‌شناسی کامل پیرامون شخصیت و جنبه‌های بسیار مفهومی سیمبیوت‌های چسبنده که خودشان را به انسان‌ها و سایر موجودات پیوند می‌دهند، به وجود بیاید؟ این‌ها سوالاتی‌اند که در مرکز پادشاه سیاه‌پوش وجود دارند. یک افسانه‌ خودآگاهانه که ونوم (و پسر نوجوانش دیلن که ثابت می‌کند برای پیرنگ بزرگ‌تر مهم است چرا که داستان ویژه‌ خودش را دارد) را در برابر وجودی خداگونه که او و تمام نژادش را خلق کرده است، قرار می‌دهد. در اینجا، شمشیرها، درگیری‌ها و خشونت به اندازه‌ کافی وجود دارد، زیرا جهان مارول با آخرین تهدید بزرگ امکان‌ناپذیر خود روبه‌رو شده است.

مرد عنکبوتی و ونوم: دردسر مضاعف Spider-Man & Venom: Double Trouble

گاهی اوقات، شما فقط می‌خواهید یک هیولا را به عنوان یک گرملین جذاب و دوستدار خانواده برای سرگرمی‌های دوستانه‌ی بچگانه از نو ابداع کنید. این ماجراجویی قابل توجه و شایان ستایش از ماریکو تاماکی و تیم هنرمندان گروه تصویرسازی Gurihiru موفق می‌شود شخصیت‌های اصلی را تغییر بدهد و در عین حال عناصر سرگرم‌کننده‌‌شان را حفظ کند. آیا با اینکه این کتاب بر همه‌ گروه‌های سنی تمرکز دارد می‌تواند چشمگیرترین و دیوانه‌وارترین قصه‌ ونوم در کل این لیست باشد؟

مروری بر عجیب‌ترین کتاب‌های کمیک ونوم

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil