بررسی شرکت‌کنندگان سری جدید مسابقه شب‌های مافیا

ترین‌های مافیایی

سری جدید شب‌های مافیا شروع شده و اینجا «ترین»های هر قسمت مافیا را معرفی می‌کنیم. ترین‌هایی که شاید با آنها مخالف باشید و شاید موافق، نظرتان را بنویسید تا بقیه هم بدانند بهترین بازیکن هر قسمت مافیا چه کسی است.
در انتهای این مطلب هم می‌توانید ترین‌های قدیمی شب‌های مافیای فیلیمو را بخوانید.

تحلیل و آنالیز شرکت‌کنندگان مسابقه شب های مافیا فصل ۴

دقیق‌ترین حدس

علی صالحی اولین بازیکنی بود که قرار شد با رای اکثریت بازی را ترک کند اما درست در مرز حذف از بازی، کارت ذهن زیبا نصیبش شد و در کمال تعجب توانست حدس بزند که ایرج نوذری مافیای ساده است و با این حدس مجددا به بازی برگردد. همین هم شد که همه به او لقب نوستراداموس جمع را دادند. البته که بعدتر خودش گفت حدس نزده و از هوشش هم استفاده کرده.

درست‌ترین تشخیص

عباس غزالی قبل از اینکه علی صالحی ماهیت ایرج نوذری را حدس بزند گفت ۹۰ درصد او مافیاست. بعد از آن هم اولین کسی بود که با وجود جو مثبتی که حامد آهنگی راه انداخته بود بلند شد و با جسات نام آهنگی را به عنوان مافیا آورد. جالب اینجاست که وقتی به عنوان کارآگاه استعلام گرفت، پاسخش منفی بود اما خوب متوجه شد که نتیجه استعلام پدرخوانده در هر شرایطی منفی است و از رایش برنگشت. او قاطعانه معتقد بود حامد و امیرحسین صد در صد مافیا هستند و همین هم شد.

بهترین بازی

بهترین بازیکن این قسمت کسی نبود جز حامد آهنگی. اولین حرکتش این بود که همه را به رامتین خداپناهی مظنون کند. وقتی رامتین حذف شد و همه متوجه شدند مافیا بوده، همه پشتش ایستادند. در ادامه وقتی مافیا بودن ایرج نوذری لو رفت باز هم خودش را نباخت و سعی کرد توپ‌ را به زمین امیرحسین مدرس بیندازد تا بین جمع دو دستگی ایجاد کند. بلافاصله بعد از بیرون رفتن مدرس، توجه‌ها را به سمت ایرج نوذری جلب کرد تا باز هم حمایت دیگران را جلب کند.

حامد آهنگی در فینال مافیا

سرگردان‌ترین بازیکن

در همان روز اول مشخص شد ایرج نوذری مافیای ساده است و نقشش کاملا لو رفت. اما حضور او در بازی کماکان ادامه داشت. او هیچ حرفی نمی‌زد و مشارکتی نداشت و هیچ‌کس نمی‌دانست چرا حرفه‌ای در شب به او تیر نمی‌زند و خلاصش نمی‌کند. آخرین بار که بلند شد تا از خودش دفاع کند با خنده گفت که با کسی کاری ندارد و اجازه دهند باز هم بماند.

اشتباه‌ترین بازی

حسام نواب صفوی به عنوان حرفه‌ای باید بلافاصله بعد از اینکه نقش ایرج نوذری لو رفت در شب او را می‌کشت و از بازی خارج می‌کرد. اما با اینکه مطمئن بود او مافیاست و باید بیرون برود اما از فرصت شلیکش هیچ استفاده‌ای نکرد. هیچ‌کس باورش نمی‌شد که حرفه‌ای بدون اینکه یک مافیای قطعی را حذف کند از بازی بیرون رفته باشد.

همراه‌ترین

امیرحسین مدرس خیلی خوب توانست وارد بازی حامد آهنگی شود و نقشش را درست ایفا کند. او هم در یک حرکت نمایشی، با قدرت مقابل حامد آهنگی ایستاد و در شکل‌گیری این دوئل دروغین بسیار موثر واقع شد. امیرحسین حامد را مافیای صد معرفی میکرد و حامد هم مطمئن بود که او صد در صد مافیاست. خلاصه وضعیت جالبی توسط این دو نفر شکل گرفت.

امیرحسین مدرس در شبهای مافیا

عجیب‌ترین تصمیم

علی صالحی تا دم آخر پشت حامد آهنگی ایستاد و قاطعانه تاکید داشت امیرمحمد زند مافیاست. حتی وقتی لحظه خر قرار شد چشم‌ها را ببندند و به امیرمحمد زند و حامد آهنگی رای دهند او به زند رای داد و برای آهنگی دستش را بالا نبرد. درست درحالیکه مطمئن بودیم در جایگاه شهردار رای به خروج زند  دهد، به سمت آهنگی اشاره کرد و باعث حذف او و بردن شهروندان شد.

مفید و مختصرترین

سالار عقیلی تمام طول مسابقه ساکت بود. نه حدس درستی می‌زد و نه رفتارش طوری بود که بتوانیم او را پیش برنده بازی به حساب بیاوریم اما دم آخر یک مرتبه گفت که به حامد شک کرده و یادش آمده دفعه پیش حامد خودش را به زمین و زمان می‌زده و حالا چون ساکت‌تر نشسته است مافیاست. خلاصه اینکه دست آخر وقتی قرار بود بین زند و آهنگی یکی انتخاب شود، تنها کسی که دستش را برای حذف آهنگی بالا برد او بود.

سالار عقیلی در شب های مافیا

تماشای آنلاین شب های مافیا

بدشانس‌ترین

ترلان پروانه که در دوره قبل یکی از بهترین بازیکنان بود، اینبار از همان ابتدای فینال شب‌های مافیا دستش به عنوان پدرخوانده رو شد. در دور اول به جای اینکه از خودش دفاع کند چالشش را خرج دلتنگی برای بازمانده‌ها از فینال کرد و با این کار باعث شد افراد بیشتری انگشت اتهامشان را به سمتش بگیرند. در همان شب اول، وقتی قرار شد با رای اکثریت بازی را ترک کند، باز هم دفاع قابل قبولی نداشت و خیلی زود حذف شد.

ترلان پروانه در شب‌های مافیابهترین مشارکت

بده‌بستان‌های میان مجید یاسر و علی صبوری جزو اتفاق‌های جالب قسمت اول فینال مافیا بود. با اینکه یاسر زیاد بازی بلد نبود اما خیلی اتفاقی بده‌بستان‌های خوبی با صبوری داشت. صبوری همه را علیه یاسر می‌شوراند و می‌گفت اگر یاسر مافیا نبود دفعه بعد همه بروند سراغ خودش. یاسر با مظلوم‌نمایی خودش را حامی پوریا پورسرخ معرفی می‌کرد. نکته جالب‌تر اینکه در پایان، وقتی یاسر از بازی بیرون رفت، کارت فرش قرمز را جلوی علی صبوری گذاشت تا روز بعد مستقیم برود برای دفاع. با این اقدام قصد داشت هرگونه ارتباطش را با صبوری انکار کند.

مجید یاسر در شب‌های مافیاقابل حدس‌ترین

در فینال قسمت اول به طور کلی مافیا خیلی زود دستشان برای شهروندان رو شد. ترلان که همان ابتدا از بازی بیرون رفت. لاله اسکندری با چند اشتباه پیاپی، در مظان اتهام قرار گرفت و علی صبوری هم با تغییر جنس بازی‌اش همه را مشکوک کرد. در این بین مجید یاسر هم از همان ابتدا جزو گزینه‌های انتخابی توسط شهروندان بود. خلاصه اینکه شهروندان خیلی راحت توانستند مافیا را حدس بزنند.

لاله اسکندری در فینال شبهای مافیا

بی‌خود و بی‌جهت‌ترین

درست در شرایطی که تقریبا مافیاها حدس زده شده بودند و همه داشتند فکر می‌کردند روی علی صبوری و مجید یاسر اجماع کنند، حسین سلیمانی به عنوان روانپزشک در یکی از شب‌ها بی‌خود و بی‌جهت پوریا پورسرخ را که جان‌سخت بازی بود لال کرد. همه به این اقدام روانپزشک معترض شدند و جالب اینجاست که خودش هم هیچ دلیلی برای این کار نداشت.

حسین سلیمانی در شب‌های مافیاتابلوترین‌ها

شب آخر درست زمانی که همه منتظر بودند یکی یا نهایتا ۲ نفر جمع را ترک کنند در کمال تعجب، کامبیز دیرباز گفت که قرار است با ۳ نفر خداحافظی کنند. یکی از آنها بهاره افشاری بود که توسط مافیاها کشته شده بود و نفر دوم و سوم حسین سلیمانی و متین ستوده بودند که به خاطر مشکل انضباطی امکان حضور در مسابقه را از دست دادند. ستوده به کارآگاه بودنش اشاره ضمنی کرده بود و حسین سلیمانی هم از اینکه به عنوان روانپزشک، به پورسرخ سکوت داده بود به تابلوترین شکل از او عذرخواسته بود.

کامبیز دیرباز در شب‌های مافیاروئین‌تن‌ترین

از ابتدا تا انتهای مسابقه هرکسی به نوعی مطمئن بود علی صبوری مافیاست. نامش در اکثر تارگت‌ها وجود داشت و چندبار هم نزدیک بود با رای اکثریت بازی را ترک کند اما در کمال تعجب، هربار بعد از دفاع، آرایش ریزش می‌کرد و در بازی می‌ماند. آنقدر بازی را ادامه داد تا در نقطه پایانی بالاخره نقشش لو رفت و از بازی بیرون گذاشته شد.

سست‌رای ‌ترین

مهران غفوریان را می‌توانیم سست‌‌رای‌ترین شرکت‌کننده در قسمت اول فینال شب‌های مافیا به حساب بیاوریم. ابتدا با شور جمعی همراه می‌شد و وقتی نوبت به رای نهایی می‌رسید خودش را کنار می‌کشید. چندبار هم سایرین به این رفتارش معترض شدند اما نهایتا در پایان مسابقه هم با اینکه مطمئن بود پوریا پورسرخ مافیا نیست و خودش گفت اگر مافیا باشد باید برود و در بیمارستان بستری شود، اما بازهم به مافیا بودن علی صبوری رای نداد.

مهران غفوریان در فینال شبهای مافیا

موفق‌‌های فینال شب‌های مافیا

بهاره افشاری از همان ابتدا به مجید یاسر و لاله اسکندری و علی صبوری مشکوک شد و تمام تلاشش را کرد که آنها را از بازی بیرون کند. حتی یک جا گفت رگ گردنش را گرو می‌گذارد که لاله و یاسر مافیای هزارش هشتند و علی صبوری هم ۹۰ درصد مافیاست. هر ۳ انتخابش کاملا درست بودند. علاوه بر او علی صبوری هم قدرت زیادی در قانع کردن شهر داشت. هربار کار می‌کرد دم آخر همه حرفش را باور می‌کردند.

ناموفق‌های فینال شب‌های مافیا

لاله اسکندری و علیرضا طلیسچی بدترین عملکرد را در فینال اول شب‌های مافیا داشتند. اسکندری خیلی زود خودش را به عنوان مافیا لو دارد. در انتخاب‌هایش استدلالی نداشت و حتی زمانی که قرار بود با رای اکثریت بازی را ترک کند بازهم دفاع خوبی از خودش نکرد. طلیسچی برای آمدن به فینال انتخاب مناسبی نبود. او رفتار و گفتاری اغراق‌شده داشت و اکثر حدس‌هایش اشتباه بود و روی موضعش بی‌دلیل پافشاری می‌کرد.

علیرضا طلیسچی در فینال شب های مافیا

تحلیل فینال شب‌های مافیا – قسمت دوم

دوباره نوبت فینال شب‌های مافیاست و تحلیل‌های ما درباره این مجموعه هیجان‌انگیز و پر سابقه را می‌خوانید. اینجا «ترین»های قسمت دوم فینال را جمع‌وجور کرده‌ایم.

جالب‌ترین

در قسمت دوم فینال، پراکندگی مافیاها زیاد نبود. ۳ نفر از ۴ نفر تیم مافیا یعنی پوریا پورسرخ، مهران غفوریان و برزو ارجمند، همگی دور یک میز جمع شده بودند. حتی اواخر بازی، متین ستوده هم بلند شد و یک مقدار با شک و شبهه درباره این مسئله صحبت کرد. البته همه دیدند که ابتدای بازی، ترلان پروانه ورق‌ها را بر زد و عملا احتمال هرگونه چینش از پیش تعیین شده مردود بود. با این‌حال این ماجرا جزو اتفاق‌های بامزه قسمت دوم بود.

برزو ارجمند در فینال شب های مافیا

حواس‌جمع‌ترین

متین ستوده و امیرعلی نبویان را می‌توانیم حواس‌جمع‌ترین بازیکن‌های قسمت دوم بنامیم. اولین بار متین بود که به تغییر سبک بازی بهاره افشاری اشاره کرد. بعد هم تاکید کرد که بهاره تا وقتی مطمئن نباشد به کسی نمی‌گوید او مافیای صدش است مگر اینکه خودش مافیا باشد. امیرعلی نبویان هم اولین کسی بود که برزو ارجمند را شناسایی کرد و گفت با شناختی که از بازی برزو دارد می‌داند که وقتی دنبال حرف دیگران را نمی‌گیرد حتما گرهی در کارش است. البته باید نام لاله اسکندری را هم به این فهرست اضافه کنیم چون پیش از اینکه استعلام بگیرد هم تاکید کرد بازی مهران غفوریان تغییر کرده.

متین ستوده در فینال شب های مافیا

تابلوترین

مسیر بازی در قسمت دوم فینال یک جورهایی به سمت‌وسوی دیگری رفت. تقریبا از نیمه بازی به بعد همه مطمئن بودند برزو ارجمند و مهران غفوریان مافیا هستند. برزو ارجمند حداقل برای همراه کردن شهروندها با خودش می‌جنگید اما مهران غفوریان آن‌قدر رو بازی کرد که دیگر جای شکی برای کسی باقی نمانده بود که مافیاست. غفوریان وقتی می‌دید همه دارند علیه برزو موضع می‌گیرند بی‌دلیل از او دفاع کرد با همین کار تابلو شد. وقتی هم شنید همه متفق‌القول‌اند که مافیاست به جای دفاع، مظلوم‌نمایی کرد و گفت تلافی‌اش را سر همه در می‌آورد.

مهران غفوریان در فینال شب های مافیا

جنجالی‌ترین

در پایان بازی وقتی شهروندها برنده قسمت دوم فینال اعلام شدند برزو ارجمند با عصبانیت به لو رفتن نقش حرفه‌ای اعتراض کرد. گفت که امیرعلی نبویان کاملا می‌دانسته نفر کناردستی‌اش یعنی علیرضا طلیسچی حرفه‌ای بازی بوده و حتی در صحبت‌هایش به او اشاره کرده اما از ایراد انضباطی از او گرفته نشده. این مورد به‌خصوص در صفحه اینستاگرام شب‌های مافیا هم با واکنش‌هایی روبه‌رو بود. این مسئله را شاید بتوان تنها ابهام مسابقه در قسمت دوم تلقی کرد.

امیرعلی نبویان در فینال شب های مافیا

خنده‌دارترین

بعد از بیرون رفتن پوریا پورسرخ و بهاره افشاری از بازی، شیوه بازی و استدلال‌های ۲ مافیای باقی‌مانده یعنی برزو ارجمند و مهران غفوریان برای دفاع از خودشان به سمتی پیش رفت که مسابقه به محفلی برای خنده و خوش‌گذرانی تبدیل شد. تا جایی که متین ستوده آن‌قدر خندیده بود وقتی چالش گرفت تا بایستد و پاسخ برزو ارجمند را بدهد نمی‌توانست خنده‌اش را کنترل کند، برای همین هم نفر بعدی یعنی امیرعلی نبویان به او تذکر داد و از همه خواست احترام مافیاها را نگه‌دارند و به کسی بی‌احترامی نکنند.

بهاره افشاری در فینال شب های مافیا

ناموفق‌ترین‌ها

بهاره افشاری و پوریا پورسرخ ثابت کرده‌اند هم به عنوان مافیا و هم شهروند کارشان را خوب بلند اما این‌بار برخلاف همیشه آنطور که باید حرفه‌ای بازی نکردند و خیلی زود دستشان رو شد. افشاری ابتدای بازی اولین تارگت را به پورسرخ زد تا ذهن‌ها را منحرف کند اما در ادامه از موقعیتی که ایجاد کرد درست استفاده نکرد. پورسرخ هم که همیشه در جایگاه شهروند با انرژی زیادی به میدان می‌آمد این‌بار خیلی سریع خودش را باخت و بازی را از دست داد.

بهترین استفاده از موقعیت

علیرضا طلیسچی و لاله اسکندری جزو شرکت کننده‌هایی قدرتمند مافیا نیستند اما اینبار اقداماتی انجام دادند که به نجات شهر منجر شد. اسکندری به عنوان کارآگاه سه‌بار استعلام گرفت و هر سه بار هم انتخاب‌های درستی داشت. بار اول استعلام بهاره افشاری را گرفت اما از آنجایی که پدرخوانده بود با جواب منفی روبه‌رو شد. شب دوم نسبت به مافیا بودن مهران غفوریان اطمینان پیدا کرد و شب سوم هم استعلام برزو را گرفت. طلیسچی هم به عنوان حرفه‌ای شلیک‌های درست و دقیقی انجام داد. بهاره افشاری و برزو ارجمند هردو در شب و با شلیک حرفه‌ای از بازی بیرون رفتند.

لاله اسکندری در فینال شب های مافیا

ناهماهنگ‌ترین‌ها

جز مهران غفوریان که با رای اکثریت در روز حذف شد سایر مافیاها در شب و توسط حرفه‌ای کشته شدند. بنابراین رای‌گیری برای خروج مافیاها چندان موفقیت‌آمیز نبود. عجیب اینجاست که هم پوریا پورسرخ و هم برزو ارجمند در روزهای اول رای خروج گرفتند اما بعد از دفاع، آرای خروجشان ریزش کرد و مجددا ماندنی شدند. عجیب‌تر اینکه در پایان بازی با اینکه همه مطمئن بودند برزو ارجمند مافیاست بازهم به خاطر ناهماهنگی، تعداد آرایشان به حد نصاب نرسید و برزو به حضورش در بازی ادامه داد. حتی طلیسچی هم که قصد کشتن او را داشت در روز به او رای نداد.

موفق‌ترین‌ها

به طور کلی در قسمت دوم فینال، امیرعلی نبویان، ترلان پروانه، متین ستوده و حسین سلیمانی بهترین بازی را ز خودشان به نمایش گذاشتند و به همین دلیل هم بود که تیم شهروندها توانستند خیلی زود مافیاها را شناسایی کنند. حسین سلیمانی با اینکه ابتدا در مظان اکثریت قرار داشت اما از خودش به خوبی دفاع کرد و از یک جایی به بعد مورد اعتماد همه قرار گرفت. تحلیل‌های درست نبویان و پروانه و متین ستوده هم باعث شد خیلی سریع مافیاها شناخته شوند.

حسین سلیمانی در شبهای مافیا

تحلیل فینال شب‌های مافیا – قسمت سوم

قسمت سوم فینال شب‌های مافیا راحت و بی‌دردسر پیش رفت و شهروند‌ها بدون اینکه به زحمت بیفتند یا اعضایشان را از دست دهند، مافیاها را تشخیص دادند و پشت سرهم انداختند بیرون! مجید یاسر و لاله اسکندری که از همان ابتدا در مظان اتهام قرار گرفتند و با رای اکثریت از بازی خارج شدند. علی صبوری با اولین شلیک حرفه‌ای در شب اول مجبور به ترک بازی شد و علیرضا طلیسچی هم به عنوان آخرین بازمانده مافیاها نتوانست دوام چندانی بیاورد و خیلی سریع با رای اکثریت بیرون رفت. از بین شهروندها فقط متین ستوده بود که با شلیک مافیاها در شب جمع را ترک کرد.

مجید یاسر و امیرعلی نبویان در فینال شب های مافیا

دقیق‌ترین پیش‌بینی

ترلان پروانه این‌بار هم مثل همیشه داوطلبانه بازی را شروع کرد و همان ابتدا بدون هیچ پیش‌فرضی، کاملا احساسی به سه نفر تارگت زد. او نام لاله اسکندری، علیرضا طلیسچی و مجید یاسر را به عنوان اولین گزینه‌هایش به زبان آورد و جالب اینجا بود که هر سه نفر آنها جزو مافیاها بودند. حتی در پایان وقتی متوجه شد این ۳ نفر مافیا بوده‌اند، ترسید نکند به او اتهام بزنند که تقلب کرده و از قبل مافیاها را دیده.

ترلان پروانه در سبهای مافیا

وقت‌نشناس‌ترین

بلافاصله بعد از اینکه ترلان پروانه به عنوان اولین بازیکن تارگت‌هایش را اعلام کرد، لاله اسکندری چالش گرفت و از خودش در مقابل اتهام ترلان دفاع کرد. او گفت هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده چرا باید بدون منطق به او تارگت بزند و این ماجرا کاملا مشکوک است. این اظهارنظر عجولانه‌ لاله اسکندری باعث شد همه از همان ابتدا به او شک کنند. خیلی زود به اولین تارگت‌ بازیکن‌های بعدی تبدیل شد و این اظهارنظر عجولانه‌اش کار را به جایی رساند که همه به فکر اجماع برای بیرون کردن او افتادند.

لاله اسکندری در فینال شبهای مافیا

پرریسک‌ترین

شب اول بی‌خوابی اعلام شد و درواقع شب دوم اولین باری بود که حرفه‌ای مجال شلیک کردن داشت. پوریا پورسرخ ابتدا اسلحه را به سمت متین ستوده، روانپزشک بازی، گرفت؛ آن هم به این بهانه که ستوده در دور قبل گفته بود به پوریا مشکوک است. مدتی اسلحه را رو به او نگه داشت اما بعد تغییر جهت داد و به سمت علی صبوری شلیک کرد. اگر منصرف نشده بود بازی طور دیگری رقم می‌خورد. پورسرخ به دلیل تشخیص اشتباهش بیرون می‌رفت و بازی بدون حرفه‌ای و با حضور ۲ مافیا ادامه پیدا می‌کرد. شلیک پررسیک پوریا پورسرخ باعث شد تا شهروندها خیلی زود به نتیجه برسند.

پوریا پورسرخ در فینال شبهای مافیاآچمزترین

علیرضا طلیسچی آخرین بازمانده مافیاها بود که او هم درست در همان شبی که علی صبوری از بازی حذف شد، توسط فروشنده، توانایی‌اش را از دست داد. شهروندان با این فکر که طلیسچی به دلیل از دست رفتن کارایی‌اش، حتی حضورش به عنوان شهروند هم دیگر در بازی فایده‌ای ندارد تصمیم گرفتند ظن‌شان را درباره مافیا بودن او تقویت کنند و با اجماع، او را از بازی بیرون بیندازند. طلیسچی می‌دانست که جو علیه اوست و هرکاری کند نمی‌تواند دفاع قابل قبولی داشته باشد و تک و تنها مقابل شهروندان بایستد. راحت شکست را پذیرفت، تسلیم شد و بعد هم گفت که خاطرات خوشی کنار آنها داشته.

غیرکاربردی‌ترین ترفند

علی صبوری بین سایر مافیاها بازی بهتری از خودش به نمایش گذاشت. زمانی که همه روی مجید یاسر و لاله اسکندری اجماع کردند با آنها همراه شد و رای خروج داد اما در عین حال سعی کرد جمع را علیه برزو ارجمند بشوراند. او از شک پوریا پورسرخ به برزو استفاده کرد و به برزو گفت که اتهامش به یاسر بی دلیل و منطق بوده و خودش بیشتر از هرکسی در مظان اتهام است. بعد هم تاکید کرد که جنس بازی برزو مشخص است و باید روی او اجماع کنند. حسین سلیمانی هم دنباله‌ی حرف او را گرفت اما درست زمانی که انتظار می‌رفت صبوری با این ترفند به موفقیت برسد، ترلان و بهاره مقابلش ایستادند و گفتند چون به برزو اتهام می‌زند حتما خودش مافیاست.

ضعیف‌ترین

اینبار هم عنوان ضعیف‌ترین بازیکن به مهران غفوریان تعلق می‌گیرد. غفوریان در این دو بازی پشت سرهم نشان داد نه در جایگاه مافیا می‌تواند درست و دقیق عمل کند و نه به عنوان شهروند. درست زمانی که همه معتقد بودند باید لاله را بیرون کنند بلند شد و گفت بهتر است صبر کنند بعد هم وقتی استعلام برزو ارجمند را گرفت به طرز اغراق‌شده‌ای از او دفاع کرد به طوری که شک‌ها نسبت به برزو بیشتر شد. پوریا پورسرخ هم در جایی صراحتا به او گفت که خیلی بد بازی می‌کند و کاملا همه چیز را لو می‌دهد. جالب اینجاست که در پایان مسابقه خودش گفت که در رقابت نهایی شرکت نمی‌کند چون می‌خواهد به سفر برود.

مهران غفوریان در فینال شبهای مافیا

بهترین بازیکن‌ها

این‌بار هم ترلان پروانه، بهاره افشاری و امیرعلی نبویان جزو بهترین بازیکن‌ها بودند. ترلان به خوبی تارگت زد و از همان ابتدا گزینه‌های درست را تشخیص داد. امیرعلی تحلیل‌های دقیقی برای انتخاب‌هایش داشت. او صراحتا گفت که هم لاله و هم مجید هردو مافیا هستند و همچنین در پایان بازی هم اعلام کرد علیرضا طلیسچی مافیای صد اوست. از آنجایی که کاملا با دلیل و مدرک گفته‌هایش را ثابت کرد توانست همه را با خودش همراه کند. بهاره هم ترفند علی صبوری را کشف کرد و از طرف دیگر محکم پشت امیرعلی ایستاد و همه را ترغیب کرد به لاله رای خروج دهند و او را بیرون کنند.

بیشترین رای خروج

لاله اسکندری درحالی روز دوم، بازی را ترک کرد که برای خروجش، ۱۰ رای داشت. یعنی تمام افراد حاضر در بازی، حتی دو مافیایی که در جمع بودند هم به او رای دادند و بیشترین حد رایی که می‌توانست دریافت کند به دست آورد. خود اسکندری با تماشای این حجم رای خندید و به شوخی گفت که فقط مانده بود مجید یاسر که از بازی بیرون رفته است هم دستش را برای خروج او بالا ببرد.

کوتاه‌ترین حضور

به خاطر مشکلی که برای یکی از شرکت‌کننده‌های فصل پنج جوکر پیش آمده بود، مریم مومن از شرکت‌کننده‌های چند فصل قبل «شب‌های مافیا» مجددا به این برنامه آمد تا یکبار دیگر شانسش را امتحان کند. از آنجایی که یکی از شرکت‌کننده‌های موفق سری قبل بود به نظر می‌رسید با حضورش اتفاق خوبی در بازی رقم بخورد اما هنوز از گرد راه نرسیده، همان شب اول پدرخوانده به او شلیک کرد و از بازی رفت بیرون. نکته قابل توجه اینجا بود که اگر شهروندان به تارگت‌های مومن توجه می‌کردند می‌توانستند وضعیت بهتری داشته باشند.

کمند امیرسلیمانی جزو معدود بازیکن‌های این دوره است که به نسبت سایرین بازی مافیا را بهتر می‌شناسد و اصول آن را می‌داند. در قسمت اول، تنها شهروندی بود که مافیاها را درست حدس زد اما کسی پشتش نایستاد. در این قسمت مافیا که پیشینه او را به یاد داشتند در همان شب اول او را حذف کردند. قطعا اگر در بازی مانده بود شهروندها خیلی زودتر به نتیجه می‌رسیدند.

تابلوترین

فاطمه گودرزی به عنوان یک مافیا به قدری ضعیف ظاهر شد که اگر شهروندان قدرتمندتر از شرایط فعلی بودند بلافاصله از بازی بیرون رفته بود. او بلافاصله بعد از اینکه مریم مومن مچش را گرفت عقب‌نشینی کرد و خواست تارگت زدن اشتباهش را جبران کند، بعد هم که به عنوان پدرخواند به مومن شلیک کرد، روز بعد اقدام عجیب‌تری انجام داد. بلند شد و گفت که دیروز اشتباه کرده به مومن تارگیت زده و الان می‌فهمد که چقدر جایش در جمع خالی است. ضمن اینکه حتی برای رد گم کنی هم برای حذف هیچ مافیایی رای نداد. رفتار گودرزی و ترسی که در حرف زدنش بود کاملا مافیا بودنش را لو می‌داد.

الهام حمیدی در جایگاه مافیا هیچ عملکرد مثبتی نداشت. تمام مدت نشسته بود و نگاه می‌کرد. وقتی هم که نوبت به رای دادن می‌رسید، برای تمام شهروندها دستش را بالا می‌برد و فقط برای سه مافیا دستش را پایین نگه داشت. این مسئله‌ای بود که لیندا کیانی هم در جایگاه مافیا به آن توجه نشان داد. درواقع کیانی دست هم‌تیمی‌اش را رو کرد. تابلوتر اینکه حمیدی بعد از این دیالوگ در جاهایی که واقعا لازم بود رای بدهد هم دستش را بالا نمی‌آورد.

فاطمه گودرزی در مسابقه شبهای مافیا

به نسبت بهترین

با یک ارزیابی اولیه می‌توان متوجه شد غیر از مریم مومن که از فصل‌های قبل به این جمع اضافه شده، هیچ‌کدام از اعضای انتخاب شده برای این فصل «شب‌های مافیا» بازی را حرفه‌ای بلد نیستند. البته خودشان هم همان ابتدا به این مسئله اشاره کردند. از این بین بازی کمند امیرسلیمانی به نسبت بهتر از سایرین بود. هم تارگیت‌هایش معقول‌تر به نظر می‌رسید و هم تحلیل‌های درست‌تری برای انتخاب‌هایش داشت. در پایان بازی هم تمام تلاشش را کرد تا بقیه را متقاعد کند که مافیا نیست اما موفق نشد. البته تلاشش برای حذف رز رضوی آنهم با اینکه کارت مسیر سبز داشت واقعا عجیب بود.

طبیعتا عنوان بهترین بازیکن به مریم مومن می‌رسد. جز اشتباه اول و تلاش برای حذف شیدا یوسفی، سایر اقداماتش هوشمندانه بود. خیلی زود توانست شهره سلطانی را از روی تارگتی که به فلامک جنیتی و الهام حمیدی زد شناسایی کند. تمام تلاشش را کرد تا همه را علیه سلطانی بشوراند و نهایتا هم با حذف سلطانی و عملکرد درست به عنوان جان سخت، دست مافیا را رو کرد.

خنثی‌ترین

فاطمه گودرزی بعد از دو دور قرار گرفتن در جمع مافیاها اینبار شهروند بود. او در جایگاه شهروند هم بازی موفقی نداشت و عمکردش با دوره‌هایی که مافیا بود تفاوتی نمی‌کرد. اکثر مواقع وارد بحث نمی‌شد و حتی بعضی اوقات روی تارگت خودش هم نمی‌ماند. در پایان بازی هم با رای دادن به فلامک جنیدی بدترین تصمیم را گرفت و باعث باخت شهر شد.

مریم مومن در شبهای مافیا

درست‌ترین حدس

لیندا کیانی جزو شرکت‌کننده‌هایی بود که از همان ابتدا تاکید داشت صحرا اسدللهی جزو مافیاهاست. حدسش درست بود اما قدرت تحلیل مناسبی نداشت و دلیل منطقی برای ادعایش نمی‌آورد. مدام می‌گفت چون کبریت را از وسط شکسته یا خیلی تکان می‌خورد به او مظنون شده. تا جایی که حتی حدس زدیم به دلیل نزدیکی زیاد به اسدلهی، شاید حرکت و ایماواشاره‌اش را در شب حدس زده باشد. کیانی جز همین یک حدس، کار مهم دیگری انجام نداد.

مریم مومن یک روز بیشتر توی بازی نبود اما همان ابتدا دو تا تارگت اساسی زد. اول به کمند امیرسلیمانی چون از دکتر خواست او را سیو کند و از همه درخواست کرد به او اعتماد داشته باشند و دوم هم به رز رضوی. تحلیلش درباره تارگت به کمند این بود که او روی اعتماد شهروندان از دست‌های پیش حساب کرده و درباره رز هم چون خیلی سرش می‌چرخد و مدلش تغییر کرده.

تحلیل و بررسی فینال سری قبلی شب‌های مافیا

خونسردترین

آنهایی که مافیا بلد نیستند یا در ابتدای مسیر یادگیری هستند معمولا وقتی نقش مافیا بهشان می‌افتد دستپاچه می‌شوند و نمی‌توانند به درستی روی شرایط متمرکز باشند. فلامک جنیدی با اینکه کاملا مشخص بود بازی بلد نیست و خودش هم مدام روی این مسئله تاکید می‌کرد اما حال‌وهوایش هیچ فرقی با سایر وقت‌هایش نداشت. مثل همیشه می‌خندید، شوخی می‌کرد و مدل گیر دادنش به این و آن هم مشابه قبل بود. او چندباری هم گاف داد اما چون اکثر موارد خیلی راحت بازی می‌کرد کسی به او شک نکرد.

فلامک جنیدی در شب های مافیا

نابلدترین

مریم کاویانی در قسمت اول از فصل پنجم طوری بازی کرد که انگار اولین بار است در این بازی شرکت می‌کند و اصلا نام حرفه‌ای و مافیا به گوشش نخورده است. وقتی مریم مومن حذف شد گفت به نظرش مریم مومن شهر بوده اما حرفه‌ای درست زده. بعد که به او تذکر دادند گفت اشتباه کردم منظورم این است که حرفه‌ای اشتباه زده اما نمی‌توانم بگویم چه کسی بود. خلاصه بعد هم گفت که کامل اشتباه کرده و منظورش از حرفه‌ای مافیا بوده. خلاصه اینکه که بعد از بازی گفت که حرف‌های دیگران حواس او را پرت کرده است.

رز رضوی در دست‌های قبل نشان داده بود بازی بلد نیست اما اینبار در جایگاه مافیا از بقیه وقت‌ها هم بدتر بازی کرد. حتی نتوانست محکم از خودش دفاع کند. با خنده و شوخی بلند شد و گفت خب اگر می‌خواهید از «کارگاه‌!» (با همین لحن) استعلام بگیرد و بعد دوباره خندید. یکبار دیگر هم گفت به شهره سلطانی تارگت می‌زند چون زیاد تکان می‌خورد. بعد گفت به کمند تارگت می‌زند و بلافاصله گفت ببخشید من می‌خوای پشت دستت بازی کنم؟ خلاصه اصلا نمی‌دانست برای چه آنجاست و قرار است چه کند.

مریم کاویانی در مسابقه شبهای مافیا

کم‌تسلط‌ترین

رز رضوی رکورد اشتباه‌ترین تارگیت‌ها را زد. او برای انتخاب‌هایش هیچ دلیل مشخصی نداشت. علت حمایتش از صحرا این بود که بچه تازه آمده توی بازی و گناه دارد. به همین نسبت معتقد بود چون شیدا یوسفی زیاد حرکت می‌کند و وول می‌خورد به احتمال زیاد مافیاست. او موقع صحبت کردن متمرکز نبود و مدام از این شاخه به آن شاخه می‌پرید و مدام می‌گفت گیج شده.

در قسمت اول و دوم درباره بازی کمند امیرسلیمانی نوشتیم که به نسبت سایرین بازی مافیا را بهتر می‌شناسد و اصول آن را می‌داند. اینبار اما در جایگاه مافیا بدترین بازی را به نمایش گذاشت. او کاملا تغییر رویه داد. تحلیل‌های اشتباهی ارائه می‌کرد و بی‌دلیل مسیر بازی را به بیراهه می‌برد. عصبانی می‌شد و بدون هیچ دلیلی از مافیاها دفاع می‌کرد. اگر شهروندان یک مقدار بازی بلد بودند حتما زودتر از اینها به رفتارش شک می‌کردند.

عجولانه‌ترین اقدام

شک به شیدا یوسفی آنهم بدون هیچ دلیلی در ابتدای مسابقه، اشتباه بزرگی بود که توسط مریم مومن کلید خورد و پایه‌واساس دقیقی نداشت. بار اول یوسفی موفق شد سایرین را مجاب کند که دست از شکشان بردارند اما بار دوم باز هم شک به او ادامه پیدا کرد و نهایتا باعث حذفش شد. این درحالی بود که همزمان روی لیندا کیانی هم شک و شبهه زیادی وجود داشت اما نهایتا همه ترجیح دادند اول شیدا را حذف کنند.

اشتباه‌ترین تصمیم

در روز اول رز رضوی و الهام حمیدی هرکدام با ۶ رای به مرحله دفاع رسیدند. وقتی شب شد رز رضوی پنج رای برای حذف گرفت و الهام حمیدی چهار رای. نهایتا قرار شد عنوان شهردار تصمیم نهایی را بگیرد و مشخص نیست به چه دلیل تصمیمش حذف حمیدی بود. آنهم درحالی که رز رضوی با دفاع بدی که داشت کاملا خودش را لو داده بود.

لیندا کیانی و فلامک جنیدی در شبهای مافیا

عصبی‌ترین

شهره سلطانی در جایگاه مافیا خیلی زود خودش را لو داد. همان وقتی که برخلاف رای سایرین روی دو بازیکن جدید تارگت زد و بعد هم با عصبانیت به همه گفت که مریم مومن مافیاست و بعد با لحنی خشمگین از آنها خواست گول نخورند و گیج نزنند و مخشان را به کار بیندازند. عصبانیت و لحن تند شهره سلطانی در جلب توجه اعضا تا حدی موفقیت‌آمیز بود اما نتوانست اکثریت را همراه کند.

درست‌ترین تصمیم

با اینکه رز رضوی بازیکن قدرتمندی نیست و در دست اول یکی از عوامل باخت شهر بود اما اینبار در جایگاه حرفه‌ای حرکت مهمی انجام داد. درست بلافاصله بعد از حذف شهره سلطانی، در شب به الهام حمیدی شلیک کرد. می‌دانست چیزی از بازی باقی نمانده و حتی اگر ریسکش جواب ندهد، باز هم بیرون رفتن از بازی مشکلی برایش ایجاد نمی‌کند. یکی از مافیاها دقیقا به دست او از بازی بیرون رفت.

درست‌ترین بازی

برخلاف قسمت‌های قبل، صحرا اسدالهی اینبار در جایگاه کارآگاه درست بازی کرد. اول استعلام کمند امیرسلیمانی را گرفت که اگر پدرخوانده نبود تیرش به سنگ نمی‌خورد و خیلی زودتر وارد عمل می‌شد و افشاگری می‌کرد. بعد هم رفت سراغ حدیث میرامینی. بعد از اینکه استعلام او را گرفت خودش را به آب‌وآتش زد تا به همه بفهماند که مافیاست. اگر شهروندان یک مقدار تحلیل می‌کردند احتمال می‌دادند کارآگاه باشد و به انتخابش با دقت بیشتری روبه‌رو می‌شدند.

ناشیانه‌ترین حرکت

فاطمه گودرزی از ترس اینکه مثل قسمت قبل گاف ندهد اینبار سکوت کرد و همین سکوتش باعث شد همه بهش شک کنند. تنها واکنش درستی که نشان داد زمانی بود که برای رای دادن به حذف مریم مومن، الهام حمیدی دستش را بالا نیاورده بود. او برای اینکه او را وادار کند در رای‌گیری شرکت کند با دست به بازوی او کوبید و اشاره کرد که دستش را بیاورد بالا؛ حرکتی بسیار ناشیانه که از چشم دوربین دور نماند و همه آن را دیدند.

بی‌منطق‌ترین دفاع

حدیث میرامینی که دست پیش مقابل کمند امیرسلیمانی ایستاد و او را متهم به مافیا بودن کرد، اینبار هم درست همان حرکت را مقابل مریم مومن انجام داد. با اینکه طرفداری‌اش از شهره سلطانی مبنای درستی نداشت اما به جد از او دفاع کرد و مومن را مافیای صد در صد نامید. بعد هم که مطمئن شد اشتباه کرده باز هم بی‌جهت به رز رضوی شک کرد.

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

29 نظر
  1. Lara Arkman می‌نویسد

    با سلام ، لطفا امیرعلی نبویان و معین زندی و شکیب شجره و باربد بابایی و بهنام تشکر و فرزاد حسنی و امیر مهدی ژوله و ایمان صفا حضور داشته باشند ، ممنون.

  2. سعید می‌نویسد

    با سلام
    بازی بدون خانم افشار و آقای نبویان و واشقانی خالی از لطف و کسل کننده است .

  3. kimia می‌نویسد

    بسیار عالی و با کیفیت

  4. محمد جواد علی محمدی می‌نویسد

    شبنم قلی خانی خوب نبود پنج ستاره ترلان پروانه

  5. احمد می‌نویسد

    آقای رامین من نمیدونم شما مافیا بازی میکنید یا فقط اون چه که میبینید درباره اش صحبت میکنید من مافیا کلاسیک پیشرفته بازی میکنم بخاطر تعداد نقش های زیادی که داره پیچیده تر از شب مافیا هست اولا شما باید خودت بزاری جایی شخصی که بازی میکنه باز ذهنت بازی کنی دوم وقتی استعلام گرفته شده میدونی یه مافیا داخل زمین از شروع تِرن بازی داری طرف میکوبی مگه میشه موقع رای یادت بره رای بده اگر بازی بدون دیتا یا سناریو از پیش تعیین شده نبود باید علی اوجی رو میزد نهایتش همون اتفاقی که تکرار میشد میافتاد اگر یادتون باشه اونجایی که ایمان صفا بلند شد معین سِور کوبید باید مافیا ایمان میزد که نزد همه اینا به کنار دکتر شهر توی اون دست بازی بست پلیر بود که سه شب درست سیو کرد اونم بالا یک ابیلیتی در آخر هم به قول خودت اینقدر شو هست و بازی پر از اکت که دیگه نگو

  6. علیرضا می‌نویسد

    حامد آهنگی تبر به تمام معنای شهر بود
    در فینال فینالیستها اگر دست او بود اول می خواست خانم جنیدی را بیون کند بعد هم لیندا کیانی که شهر بود را بیرون کرد بعد هم گفت واشقانی مافیا هست یعنی سه تا شهر را داشت بیرون می کرد
    اگر واشقانی نبود شهر به آهنگی باخته بود
    در فینال دیگر هم با سید جواد هاشمی که شهر بود اصرار داشت مافیا هست
    در یک قسمت مافیا اول فصل اول قسمت دوم اهنگی شهر بود و واشقانی هم شهر بود واشقانی بعنوان دکتر شهر او را سیو کرد ولی اهنگی که حرفه ای به اشتباه واشقانی را زد وبیزون رفت

  7. خودم می‌نویسد

    خاک تو سرتون با این بازیتون رنگهای مسخره این بازی نشون میده […]

  8. رامین می‌نویسد

    من همیشه انتقاد میکردم که شهروند ضعیف تو بازی نباشه شهرو گیج کنه اعصاب ما خورد میشه اما حالا در فینال فینالیستها متوجه شدم اگر همه بازیکنای خوبی باشن مافیا شب اول شو میشن! مجید واشقانی معمولا روز اول مافیاهارو از رو رفتارشون پیدا میکنه و وقتی شهروندا قوی باشن میرن پشت دستش زود مافیا شو میشه و همین باعث میشه امثال آقای آهنگی عصبی بشن پس بهتره همیشه نصف بازیکنا پلایرای ضعیفتر باشن! تبرهایی مثل پژمان بازغی خانم سمانه پاکدل یا یوسف صیادی نیاز این بازی هستن!! یه انتقادی هم دارم از هواداران این بازی که بجای اینکه اتفاقات رو ببینن با احساسات کامنت میدن در بازی هفته گذشته آقای مهری اشتباهی کرد که باعث شد مجید واشقانی مچشو بگیره و مافیاهاهم با رای ندادنشون شو شدن آقای آهنگی عصبی شد همونطور که قبلا مجیدی واشقانی و ایمان صفاهم وقتی شو شدن عصبانی شدن ما نباید از کسی که اشتیاه کرده حمایت کنیم و مثلا برا بهنرین پلایر شهر دیس بزاریم هرچند من احساس میکنم آقای آهنگی از خداداد یا علی اوجی ناراحت شد فکر میکرد شاید از بیرون بشون خط دادن..لطفا مثل فینال دوفصل پیش دوباره چشمبند بزارید و کسایی که از بازی خارج میشنم جوری بایستن که از داخل بازی کسی نبینشون تا مافیاهای شو شده بهانه ای برا جرزنی نداشته باشن

  9. رامین می‌نویسد

    خدمت دوست عزیزم آقا احمد که کامنت قبلیو گذاشته بگم معمولا وقتی یک نفر حرفه ای میشه به مافیایی که براش شو شده اشاره نمیکنه تاهم شب مافیا بخاطر تارگت درستش نزننش هم شب مافیا اون شخصو نجات ندن!در مورد اون قسمت که ایمان صفا علی اوجیو نزد بخاطر بازی بسیار بد منوچهر هادی و لجبازی زدش چجوری اینو نفهمیدی؟ بازی هفته بعدشم علی اوجی بخاطر بازی بد کاراگاه شهر شات اشتباه زد در مورد استعلام هم بازی ای که جوکر داره استعلام اصلا معیار نیست مگراینکه دوشب پیاپی گرفته بشه و مافیاها بسیار تابلو بودن در مورد لیندا کیانی هم باتوجه به بازیهای قبلی که با کمند کرده بود وقتی دید کمند همش دنبال اینه یک مافیای جدید به شهر بده که اگر مهری رفت بره کسی نیاد رو خودش فهمید کمند مافیاس

  10. احمد می‌نویسد

    شب های مافیا یا سناریو داره یا دیتا تو بازی هست
    بازی که ایمان صفا حرفه ای بود شب اول و دوم دو مافیا زد با اینکه میدونست علی اوجی مافیا ولی منوچهر هادی رو زد خودش رفت بیرون طبیعی به نظر بیاد قسمت بعدش علی اوجی حرفه ای شد ایمان صفا مافیا همون سناریو تکرار شد
    قسمت اول فینال فینالیست ها لیندا کیانی چند تِرن بازی نوار خالی پر میکرد روز چهارم بلند شد بدون فکت یه دفعه گفت حواستون به کمند امیر سلیمانی باشه
    یا فلامک جنیدی حرفه ای بازی بود وقتی پوریا پورسرخ رو زد خودش بیرون نرفت میدونست اون مافیاس، بلند شد حرف بقیه رو تکرار کرد یه مهره ۱۰۰% زد که این مافیاست این اطلاق نقش به کاراگاه یا حرفه ای بازی که باید کیک میشد سر خداداد عزیزی باز به همین نحوه تکرار شد
    یا ایمان صفا بلند میشه تو تِرن صحبتش میگه بیا ورکشاپ من بازی یاد بگیری یا کتاب من بخون اینا اصطلاحاتی که مثلا من پلیر کاربلد هستم ولی تو صحبت اطلاق نقش میکنه، تو صحبت هاش میگه من ابیلیتی دارم که یکبار میتونم استفاده کنم کلا دو تا نقش اونم شهروندی مثل فروشنده و شهردار قابلیت یکبار مصرف دارن و زمانی این حرف رو زد که فروشنده از ابیلیتش استفاده کرده بود و باید کیک میشد
    تو شب های مافیا ریختن نقش کف زمین یا اطلاق یا اعلام نقش خیلی زیاد اتفاق میافته نقش ناتو تو تیم مافیا اضافه کنید حداقل این داستان رو کم رنگ کنه
    آشا محرابی دو تا استعلام گرفت که به لطفا جوکر برعکس بود یه درصد هم شک نکرد شاید شهر باشن بلند شد ۱۰۰ مافیا خوند
    یک ایراد دیگه این بازی از اسمش پیداس مافیا حداقل آگاه شب نقش خواب گرد چی که مافیا شب نتونه کاری انجام بده کل قدرت مافیا به شب بیدار شدنش هست یا این نقش باید جزوه تیم مافیا باشه اجازه حرکتی به شهر نده یا جفتشون نه شهر نه مافیا اجازه بیدار نشدن نده
    امیدوارم آقای ابو طالب این انقاد ها رو ببین و در بهتر شدن برنامه به کار بگیرن

  11. رامین تاج می‌نویسد

    آقای ابوطالب در انتخاب بازیکنا دقت کنید مثلا خانم یکتا ناصر چرا بدون بازی ومدن در فینال که اینطوری برن رو اعصاب مخاطب تمام شهرم مشکوک کنن مبادا مافیاس تمام رایهاش تمام لایکها تمام استدلالهاش بسود مافیا بود بعدش قبولم نمی‌کرد اشتباهشو… و اگر میشه در فینال فینالیستها به نفرات برتر جایزه بدید که بازیو هیجانیتر کنه یه یادبود ساده هم کافیه حق امثال آهنگی واشقانی نبویان بردن تندیس این برنامست

  12. حامد می‌نویسد

    این بازی چیه واقعا یکی توضیح بده با زبان ساده من بفهمم تازه دیدم اصلا نمیدونم چیه ممنونم خواهشا به جمیلم بفرستید دستتون درد نکنه

  13. حامد می‌نویسد

    این بازی چیه واقعا یکی توضیح بده با زبان ساده من بفهمم تازه دیدم اصلا نمیدونم چیه ممنونم خواهشا به نمیام بفرستید دستتون درد نکنه

  14. رامین می‌نویسد

    اگر امکانش هست فینال فینالیستهارو با تمام بازیکنان برتر برگزار کنید و بازم اگر امکانش هست در پایان فینال فینالیستها به سه بازیکن برتر تندیس بدین حق امثال مجید واشقانی حامد آهنگی امیرعلی نبویان ایمان صفا اقلا گرفتن یه تندیس یادبود از کارگردان این مسابقه جذاب هست در فینال فینالیسها اگر امکانش بود در کنار این ۴نامی که اوردم آقایان مهری عزیزی اوجی زندی خانمها مومن افشاری محرابی و پروانه هم دعوت کنین بازیگرایی هم هستن که پلایر ضعیفترن ولی جذابتو زیاد میکنن مثل سام درخشانی پوریا پورسرخ برزو ارجمند علی صبوری حسین سلیمانی دیرباز سیدجواد هاشمی فرزاد حسنی خانم ستوده یاروشن

  15. رامین می‌نویسد

    لطفا در انتخاب برخی بازیگرا دقت کنید برای مثال در همین سری چهارم مافیا منوچهر هادی دوبار با خراب کردن اعصاب ایمان صفا رکورد کلینشیتو از شهر گرفت در دور اول فینال اگر شب سوم دستشو برای یکی از مافیاهای شو شده بالا میاورد بیرونش میکردن شبم حرفه ای یکنفرو زد سه تا مافیا بیرون میوفتادن روز بعدم اجماع میشد رو نفر چهارم …خانم یکتا ناصرم دقیقا مثل همسرشون نقش تبر شهرو دارن! امثال خانم جنیدی میرامینی و آقای مدرس جاشون در فینال نیست درسته سریال جذابه ولی آدم حرص میخوره از شهروندای تبر

  16. Seeid می‌نویسد

    سلام دوستان تو بازی سوم مافیا بهترین بازیکن حامد آهنگی و بدترین بازیکن حسین رفیعی با پرویی تمام ادعا هم داره و پر مدعا ترین بازیکن عباس غزالی بعد اونهمه خراب کاری آخر بازی به خودش افتخار میکنه بردن
    انقد شیش میزنن امیر محمد زند اطلاق نقش کرده حامد آهنگی گفته هیچکدوم نمیفهمن بهش هم رای نمیدم
    اقای واشقانی خوب بازی کرد واقعا هم حق داشت عصبی شه من هم تو همچین موقعیتی بودم باتشکر از بازیکنان خوب شبهای مافیا و تمام پشت صحنه و مجری خوب اقای علیمردانی…

  17. فرید می‌نویسد

    مایی ک داریم هزینه میکنیم چه گناهی کردیم باید بازی این گیجا رو ببینیم،آی کیو در حد جلبک
    لطفا به شعور به مشتریاتون احترام بذارید

  18. رامین می‌نویسد

    بعضیا مشخصه توانایی شرکت در این شو رو ندارن خواهشا در انتخاب بازیگرا دقت کنین اعصاب آدم خورد میشه وقتی شهروندا گیج بازی در میارن مثلا این سری امثال آقای عقیلی نواب صفوی زند صیادی وقتی شهرن کل شهرو گنراه میکنن واقعا اگر آقای وشقانی و آهنگی نبودن شهر یک دورم نمیبرد

  19. رامین می‌نویسد

    مجید واشقانی بهترین بازی رو کرد هردو بازی اول شب اول مافیارو تشخیص دادو سری سومم که مافیا بود اگر آقای نوذری اطلاق نقش نمیکرد یکتنه شهرو شکست داده بود

  20. حسین می‌نویسد

    حسین رفیعی به شدت ضعیف وپراز تردید بود وکل بازی شهروندان راخراب کرد وحال تماشاچیان راهم همچنین عباس غزالی دودل و امیرحسین مدرس همراه شهر متوسط حامد آهنگی عالی مثل همیشه

  21. زینب می‌نویسد

    آقای ابوطالب عزیز یه خاهش دارم لطفا این بازیگرهای بدون سطح هوشی رو دعوت نکنید نمیدونید چقدر ما حرص خوردیم چجوری آقای نواب صفوی وکیل شده واقعا ، مافیا معلوم شد حرفه ای بود تیر داشت باز هم در شب نزد و تیر حرفه ای رو حروم کرد ، پس اون تفنگ رو برای چی به حرفه ای دادند واقعا شما اصلا سطح هوشی داری یا کلا صفری آقای حسام نواب صفوی ؟؟؟؟؟؟؟

  22. ماهک می‌نویسد

    و بهترین گرداننده جناب آقای محمدرضا علیمردانی 🙂

  23. همتا می‌نویسد

    مریم مومن عزیزم بهترین بازی انجام داد ولی حیف که حذفش کردن

  24. مهرانی می‌نویسد

    درمافیا ۴ خواهشمندیم گرداننده نگذارد بازی یکطرفه پیش برود و دیگر اینکه مریم مومن وارده ولی زود خودش را فدا کرد

  25. حسین می‌نویسد

    بنظرم تحلیلتون درمورد حسین سلیمانی واقعا مسخرست
    من اونو بهترین بازیکن فینال دیدم
    برد اون شب شهروندان بخاطر سکوتی بود ک سلیمانی به پورسرخ داد
    اصلا اون بود نشون داد ک چه کاربرد خوبی داره نقش روانپزشک
    چطور میتونین انقد بی انصاف تحلیل کنین؟
    واقعا خودتون ندیدین پورسرخ داشت همرو به انحراف میکشید؟
    ندیدین قبل سکوت گفت من فکر میکنم ۹۰ درصد مافیایی و ده در صد شهروند و همه مافیاها و مثل همیشه غفوریان و دوتا دیگ پشت دستش لایک دادن
    خیلی عجیبین

  26. علی می‌نویسد

    اول آقای علیمردانی سروگردن بالاتر مجید سوزوکیه فقط ادعا حاضر جوابی برای بازیگران.بشدت دست آخر فینال اغلب مشهود بود.ترلان ترسید یکی دیگه رو کنه شب اول نفر اول سه تا مافیا زد زمین.جالبه دفاع لاله اسکندری بعدش میشه دلیل مافیا شدنش.بهاره افشاری به طلیسچی من قیافه تورو میشناسم مافیایی اونم درحد اجماع.هرکی به برزو گیر بده تارگا بارونه؟؟؟مگه اون شهره تو شهری چه خبره قطعیت از کجا اومده؟؟؟ایکاره ها فهمیدن چی شده برزو بیا تفنگ این سه تار و بزن جبران بشه گریه هات.بدم اومده دیگه شک تردید نیست .جریان حدس درست پورسرخ چیه؟؟؟این فینال برزو اون قسمت واشقانی درخشانی عزیزی داودنژاد شک نکنین تقلب رو.شب اول تارگت ردکم کنی شب دوم مافیا رو شده

  27. سمیه می‌نویسد

    من خودم برای فینال فینالیست ها به امیرعلی نبویان بهاره افشاری برزو ارجمند و پوریا پورسرخ یا طلیسچی رای میدم که حرفه ای های فوق العاده بودن ولی طلیسچی خوب بازی کرد تو قسمت دوم و نهایتا سوم فینال لاله اسکندری اصلا لیاقت حضور تو فینال رو نداشت و بی جون بازی کرد ترلان هم قسمت دوم خیلی بی جنبه و بی ادب بازی در آورد اول

  28. احمد می‌نویسد

    حسین سلیمانی اگر پورسرخ رو سایلنت نمیکرد
    پور سرخ همه رو قانع میکرد و سلیمانی رو مینداختن بیرون

    در اصل سلیمانی برای نجات خودش پوریا رو ساکت کرد
    ب نظرم کار درستی کرد
    پورسرخ در مسیر غلطی بود

  29. علی میرزایی می‌نویسد

    درسته واقعا خانم اسکندری و طلیسچی و( غفوریان که اصلا فکر کنم از روی دلسوزی آقای ابوطالب به بازی آورده شده بودند.ولی خیلی خندیدم)اصلا بازیکنای خوبی نبودند….توروخدا دیگه بازیگرای سن بالا و پیر رو نیارید..من رای میدم به امیرعلی نبویان.و بهاره افشاری(حالم ازش بهم میخوره)آقای برزو ارجمند.خانم پروانه.اینا خوبن..بدترین گرداننده عمرم کامبیز دیرباز..انگار اومده مهمونی…وقتی میخواد اعلام کنه که فلانی از بازی خارج بشه اعلام میکنه ولی این اجازه رو بهش میده که(به بازیکن) هر اشاره و مستقیم و حرفی به طرف مورد نظر بکنه….مثلا طرف کاراگاه بوده استعلام مافیا رو میگیره مشخص میشه که مثلا متین ستوده مافیاس…بعد مافیا متین ستوده کاراگاه رو همون شب میزنه…بعد کاراگاه موقع خروجش حرص میخوره و میگه ای واااای و فلان در حالی که به متین ستوده خیره شده و هی میگه ای وای ای وای اگه میموندم دست کسانی رو رو میکردم….از این رو همه بازیکنان متوجه میشن که متین ستوده مافیاس و گند زده میشه به بازی….اگه گرداننده برخورد جدی بکنه و با قاطعیت بگه فقط خروج بدون هیچ اشاره ای بازی حرفه ای تری داریم…نه اینکه آدم ساده لوحی مثل کامبیز دیرباز انگار دارن خاله بازی میکنن….با زنها گفتگو شوخی بکنه…آخه این چ گرداننده ایه….واقعا آقای علی مردانی بهترین بهترین بهترین گرداننده و مجری هستن…آرزوی سلامتی و طول عمر براشون دارم…امیدوارم دوباره ایشونو در قامت گرداننده مافیا ببینم

fosil