شما دعوتید به تماشای ورژن جدید شوخی‌های پشت‌وانتی!

درباره نیسان آبی ۲ چه می‌‌دانیم؟

حسین یاری، یکتا ناصر، مهران غفوریان، بهناز جعفری و ایمان صفا ستاره های فصل دوم نیسان آبی هستند

نیسان آبی نام سریال کمدی فیلیمو است که فصل اول آن به کارگردان منوچهر هادی تولید و منتشر شد و حالا در فصل دوم، مسئولیت کارگردانی را مسعود اطیابی به عهده گرفته است. سریالی که ترکیب متفاوتی از بازیگران کمدی را در خود جای داده و در فضایی متفاوت یک داستان خانوادگی را به تصویر می‌کشد. اینجا معرفی اولیه فصل دوم و اطلاعات کامل فصل اول نیسان آبی را می‌خوانید.

درباره سریال نیسان آبی

فهرستی برای بهترین سریال های ایرانی نمایش خانگی

خلاصه داستان نیسان آبی دو

داستان نیسان آبی ۲ از اینجا شروع می‌شود؛ ۳ سال گذشت! ممدچاخان بالاخره عروسی کرد. جمشید، رضا خرسند، رضا سوسن، زری، پری، علم‌تاج و سرهنگ، خلاصه کل شکرآباد جمع شده بودند تا شامِ عروسی ممد را بخورند ولی نه تنها شام به کسی نرسید تازه اتفاقی افتاد که همه گرسنگی از یادشان رفت…

 

تعداد قسمت ها و زمان پخش نیسان آبی ۲ از فیلیمو

همانطور که شاید یادتان باشد، فصل اول نیسان آبی از چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ از پلتفرم فیلیمو پخش شد تا یکی از گزینه‌های پیش روی مخاطبان شبکه نمایش خانگی در پاییز ۱۴۰۰ برای تماشا باشد. فصل دوم نیسان آبی هم در پاییز ۱۴۰۲ یعنی چهارشنبه اول آذر پخش شد. تقریبا ۲ سال و یک ماه بعد از پخش فصل اول، نیسان آبی ۲ هم به فیلیمو رسید؛ چهارشنبه‌ها با نیسان آبی.

تعداد قسمت های فصل دوم سریال نیسان آبی، ۱۵ قسمت است که در ۹ اسفند ۱۴۰۲ قسمت آخر آن در فیلیمو پخش شد.

دانلود و تماشای آنلاین نیسان آبی 2

فهرست بازیگران و عوامل فصل دوم نیسان آبی

در نیسان آبی ۲ سعی شده تیم بازیگری -تا جایی که امکان داشته- حفظ شوند ولی تغییراتی در بازیگران فرعی، صورت گرفته است.

بازیگران فصل دوم نیسان آبی این ستاره‌ها هستند: حسین یاری، یکتا ناصر، مهران غفوریان، بهناز جعفری، ایمان صفا، مه‌لقا باقری، گیتی قاسمی، غلامرضا نیکخواه، بیژن بنفشه خواه، علیرضا خمسه، آرش ظلی‌پور، جواد پولادی، سوسن پرور، سیروس همتی، یوسف صیادی، صفر کشکولی و… راوی: بهادر مالکی.

  • کارگردان: مسعود اطیابی
  • تهیه‌کننده: احسان ظلی‌پور
  • نویسنده: سعید هوشیار

مجری طرح و مدیرتولید: مسعود زمانی، مدیر فیلمبرداری: افشین علیزاده، تدوین: سیامک مهماندوست، محراب ملازم‌الحسینی، طراح صحنه: قاسم ترکاشوند، مدیر صدابرداری: سعید بجنوردی، طراح لباس: آرتا ماهان، طراح چهره‌پردازی: سیامک احمدی، آهنگساز: آریا عظیمی‌نژاد، صداگذار: آرش قاسمی، مدیر تدارکات: مهدی عباسپور، طراح جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: امین پهلوانزاده، برنامه‌ریز: نرگس مشایخی، منشی صحنه: فرشته حسینی، عکس: پیموده باران و…

 

پوستر اصلی و تیزر فصل دوم نیسان آبی

پوستر اصلی فصل دوم نیسان آبی
پوستر سریال نیسان آبی ۲ – کاری از استودیو فیلیمو – عرفان شریفی

معرفی کامل و خلاصه فصل اول نیسان آبی

داستان سریال نیسان آبی چیست؟

می‌خواهید از داستان سریال نیسان آبی در فیلیمو سردربیاورید؟ پس باید بدانید که قصه این سریال، با عشق جمشید آغاز می‌شود، البته نه از آن عشق‌های معمول و مرسوم؛ او عاشق نیسان‌آبی است و دل‌بستگی عمیقی به آن دارد. همین دل‌بستگی هم موتور محرک سریال در قسمت‌های ابتدایی است که طبیعتا بر معرفی کاراکترها و شخصیت‌ها متمرکز است. جمشید و رضا دوستانی قدیمی هستند که بخش عمده‌ای از ماجراهای سریال در دنیای مشترک و مرتبط با روابط دوستانه آن‌ها شکل می‌گیرد.

خلاصه نیسان آبی یک

نیسان آبی یک قصه نوستالژیک از دو دوست است که پیش از انقلاب در کودکی با یکدیگر دوست شدند و این رفاقت با ازدواج با دو خواهر ادامه پیدا کرد تا این دو دوست علاوه بر رفاقت باجناق همدیگر هم باشند. رضا و جمشید از کودکی استعدادهای مختلفی را درون خودشان جست‌وجو می‌کردند. جمشید عاشق اتومبیل نیسان وانت بود و بزرگترین آرزویش این بود که روزی بتواند مانند جمشید هاشم‌پور ستاره سینمای ایران در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ بدرخشد. رضا نیز ترانه‌سرایی را در پیش گرفت و اگرچه استعداد آنچنانی نداشت اما تلاش کرد تا بتواند برای خوانندگان ترانه‌های کوچه بازاری بگوید. او مدعی است اکثر شعارهای پشت وانت‌ها از سروده‌های او است و از این بابت خوشحال است.

ساختمان کلی داستان نیسان آبی با معرفی کامل شخصیت‌های اصلی و فرعی از جمله جمشید و رضا و همسرانشان زری و پری و همچنین کاراکترهای فرعی از جمله ممدچاخان به خوبی چیدمان شده و از این بابت مخاطب می‌تواند خودش را جای شخصیت‌ها بگذارد و در دنیای فانتزی و کمدی آن‌ها زندگی کند. یکی از بامزگی‌های فصل اول سریال نیسان آبی شوخی با سکانس‌های مطرح فیلم‌ها و سریال‌های پرطرفدار بود. مثلا در یک جاهایی از سریال با موسیقی و اتمسفر سریال قورباغه شوخی شد و یا در سکانسی دیگر علیرضا خمسه پدرش را در حمام مانند سکانس ماندگار فیلم جدایی نادر از سیمین تمیز می‌کرد. این جنس شوخی‌ها و ارجاعات در سریال با فضای اصلی داستان که عشق یک راننده نیسان به سینما و جمشید هاشم‌پور است به خوبی در بطن ماجرا نشسته بود.

پوستر رسمی سریال نیسان آبیعلاقه جمشید قاسم‌پور به ستاره سینمای ایران جمشید هاشم‌پور و اینکه شمایل خودش و فرزندانش را هم با تراشیدن سر شبیه آن‌ها کرده بود یکی دیگر از شوخی‌های بامزه سریال بود. شوخی با نوستالژی‌های دهه ۶۰ و نحوه رابطه رضا و جمشید با همسرانشان و مخالفت‌های پدر زری و پری با این ازدواج‌ها یکی دیگر از فصل‌های بامزه سریال بود.

اما نیسان آبی از مسائل روز جامعه هم دور نمانده بود و سازندگان تلاش کردند در کنار شوخی‌های به اندازه و با نمک نگاهی هم به برخی آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی بیندازند. مساله گرانی ارز و تاثیر آن بر زندگی مردم و تورم ناشی از گران شدن دلار یکی از موضوعاتی بود که در سریال روی آن تمرکز شد. نگاه فیلمساز به مقوله مهاجرت و کلاهبرداری‌هایی که در این زمینه انجام می‌گیرد هم یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در سریال بود.

تنوع لوکیشن‌ها و طراحی صحنه دقیق سریال به همراه جذابیت‌های تنوع در پوشش بازیگران در دهه‌های مختلف باعث شده بود از لحاظ بصری نیسان آبی به یک سریال خوش رنگ و لعاب تبدیل شود.

چرا باید نیسان آبی را ببینیم؟

حال خوب؛ این خلاصه‌ترین دلیلی است که می‌توان در این روزهای بمباران خبرهای بد و تلخ، برای تماشای سریالی از جنس نیسان آبی ارائه کرد. سریالی که بعد از مدت‌ها سریال طنز را پیش روی مخاطبان شبکه نمایش خانگی قرار خواهد داد. فارغ از جنس خاص کمدی، ترکیب بازیگران اصلی هم از برگ‌برنده‌های آن محسوب می‌شود، به‌خصوص حسین یاری که در این مجموعه به‌طور کامل از شمایل آشنای خود در دیگر آثار این سال‌هایش فاصله گرفته و اصلا دور از ذهن نیست که شما را هم در مواجهه اول‌،‌ شگفت‌زده کند.

سریال نیسان آبی یک چند قسمت است؟

یکی از سوال‌های پرتکرار این روزها این است که تازه‌ترین سریال کمدی فیلیمو چند قسمت است؟  این سریال در ۲۰ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای برای پخش از فیلیمو تهیه و تولید شد.

بازیگران و عوامل سریال نیسان آبی

سریال نیسان آبی را منوچهر هادی کارگردانی کرده و تهیه‌کنندگی آن را هم احسان ظلی‌پور برعهده داشته است. فیلمنامه را سعید دولتخانی و سعید هوشیار بر اساس فیلمنامه سینمایی نیسان آبی نوشته کمیل روحانی به نگارش درآورده‌اند.

در کنار حسین یاری و مهران غفوریان به‌عنوان دو بازیگر محوری، بازیگران دیگری چون یکتا ناصر، بهناز جعفری،‌ سیروس همتی و ایمان صفا هم در این مجموعه نقش‌آفرینی می‌کنند. اما حضور جمشید هاشم‌پور می‌تواند یکی از سورپرایزهای این سریال کمدی برای فیلم‌بازها باشد. بازیگر محبوب و ستاره چند دهه سینمای ایران که اتفاقا الگوی کاراکتر اصلی سریال، یعنی جمشید با بازی متفاوت حسین یاری هم هست.

عکس قسمت چهارم سریال نیسان آبی

علیرضا خمسه، سحر قریشی، گیتی قاسمی، ایمان صفا، بهشاد شریفیان، سیروس همتی، غلامرضا نیکخواه، حسام نواب صفوی، یوسف صیادی، آرش ظلی‌پور، صفر کشکولی، علی مهربان، نیکی میربها، سانای امیرآبادی، آرین محمودی، سبحان هادی، طاها عبداللهی، رزا بیات و بهزاد رحیم خانی، رضا بنفشه خواه از دیگر بازیگران این سریال طنز هستند.

مدیر فیلمبرداری: روزبه رایگا، طراح صحنه: قاسم ترکاشوند، طراح لباس: آرتا ماهان، طراح چهره‌پردازی: امید گل زاده، صدابردار: وحید دوزنده، مدیرتولید: محمد جمشیدی، دستیار اول کارگردان: علی سخنگو، مدیر برنامه‌ریزی: امین قوامی، تدوین: سیاوش کردجان، موسیقی: آریا عظیمی‌نژاد، صداگذار: آرش قاسمی، منشی صحنه: مهتاب شهرابی، عکاس: سمیه میری و کارگردان پشت صحنه: مهدی کریمی. این فهرست بقیه عوامل سازنده این سریال است.

دانلود موسیقی تیتراژ ابتدایی سریال نیسان آبی

انتظارمان از این سریال چیست؟

منوچهر هادی که حالا از کارگردانان پرکار شبکه نمایش خانگی محسوب می‌شود،‌ در حال حاضر فهرستی از سریال‌های موفق همچون عاشقانه و گاهی ناموفق همچون گیسو را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد اما همچنان و بی‌وقفه سریال می‌سازد. نیسان آبی تازه‌ترین ساخته او است که البته اولین تجربه کمدی‌سازی سریالی او در این فضای جدید محسوب می‌شود. هادی پیش‌تر و در تجربه‌های سینمایی خود مانند آینه بغل و یا رحمان ۱۴۰۰ به خوبی ثابت کرده که روی طنز موقعیت تخصص دارد و مخاطبان علاقه‌مند به آثار او هم معمولا در گیشه حامی‌اش بوده‌اند. همین ویژگی‌ها سبب شده است که انتظار از نیسان آبی هم بالا برود.

سریالی که می‌تواند آغازکننده دور تازه‌ای از فعالیت‌های منوچهر هادی در عرصه سریال‌های خانگی باشد و حتی بخشی از ناکامی‌های اخیر او در ساخت آثار ملودرام را هم جبران کند. مهم این است که نیسان آبی در ویترین این روزهای شبکه نمایش خانگی قطعاً اثری متفاوت محسوب می‌شود که تا حدود زیادی می‌تواند فقدان آثار خانوادگی و متناسب با گروه سنی همه اعضای خانواده در میان تولیدات شبکه نمایش خانگی را جبران کند. سریالی که دور از انتظار نیست بخش عمده‌ای از مخاطبان شبکه نمایش خانگی به‌صورت هفتگی در انتظار قسمت‌های تازه آن بمانند.

رونمایی از پوستر و تیزر رسمی سریال کمدی فیلیمو

پوستر رسمی سریال کمدی فیلیمو منتشر شد. طراح این پوستر عرفان بهکار است و عکس‌ها را هم کوروش جوان گرفته است. شعار این سریال هم «یا دهنده بی‌منت» است. وقتی سریال را ببینید، متوجه می‌شوید ماجرا چیست.

پوستر اصلی سریال نیسان آبی
پوستر رسمی سریال نیسان آبی

متاسفانه در برخی فیلترشکن‌ها ویدئوی آپارات دیده نمی‌شود

عکس‌های سریال نیسان آبی

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

366 نظر
  1. ایمان می‌نویسد

    سلام فصل دوم سریال سیاوش کی پخش میشه؟؟؟

  2. ایلیا می‌نویسد

    ببخشید فیلم هتل و هاوایی از پلتفرم شما پخش میشه؟

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      تصمیم با تهیه‌کننده محترمه

  3. امیر ترابی می‌نویسد

    فیلیمو برای عید فطر اکران آنلاین در نظر گرفتی یا نه

  4. امیر ترابی می‌نویسد

    فیلیمو کنداکتور نوروزی رو رونمایی کنید

  5. امیر ترابی می‌نویسد

    فیلیمو یعنی دیگه بعد از اکران آنلاین فسیل اکران آنلاین دیگه در نظر نداری?

  6. ایلیا می‌نویسد

    سلام فیلیمو شات عزیز ، پشت صحنه سریال نیسان آبی تا پایان سال میاد؟ یا سال بعد میاد

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      سلام
      پشت صحنه تولید نشده. نداریم! 🙁

  7. امیر ترابی می‌نویسد

    حالا به غیر از فسیل دیگه اکران آنلاین یا سریال کمدی جدیدی در نظر نگرفتی فیلیمو

  8. امیر ترابی می‌نویسد

    فیلیمو برای عید نوروز فیلم جدیدی برای اکران آنلاین درنظر گرفته شده یا نه لطفاً جواب بده

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      برای همین فسیل برنامه‌ریزی کرده بودیم که اینطور شد و زودتر از موعد منتشر شد.

fosil