خاطره‌بازی با کارنامه حسین رفیعی به بهانه حضور در نارگیل

از نیم رخ تا نارگیل

حسین رفیعی در سریال نارگیل در همان شمایل دوست‌داشتنی ایفاگر نقش بابک راستگو است؛ در ادامه در رابطه با نقش‌آفرینی او بیشتر می‌خوانید.

عشق اولش نقاشی بود، اما دست تقدیر ابتدا بازیگری و سپس پیشه اجرای تلویزیونی را پیش رویش گذاشت تا نام حسین رفیعی امروز بیش از تابلوهای نقاشی به‌واسطه نقش‌هایش خاطره ساز باشد.

همه‌چیز با نیم‌رخ ماندگار شد

تاریخ‌های رند، سوژه‌های جذابی برای رسانه‌ها هستند. تاریخ‌هایی که هرچند سال یک‌بار بهانه‌ای می‌شوند برای ردیف کردن تاریخ‌های تولد لاکچری و یا سوژه‌ای می‌شوند برای قرارهای جمعی. برای نوجوانان دهه ۷۰ اما یکی از ماندگارترین این تاریخ‌های رند «هفت، هفت، هفتاد و هفت» است. به‌خصوص که این تاریخ محور یکی از طرح‌های ویژه مهم‌ترین برنامه نوجوانانه آن سال‌های تلویزیون قرار گرفت تا با محوریت نیم‌رخ همه برای یک تاریخ خاص، آماده شوند. بهانه این یادآوری اما اجرای متفاوت حسین رفیعی در آن سال‌های نیم‌رخ در نقش فَ، فَ بود. کاراکتری نوجوان با لحن و بیان خاص که آن زمان به شهرتی ویژه در میان مخاطبان نیم‌رخ رسیده بود. مخاطبانی که هنوز بعد از سال‌ها برای یادآوری تاریخ رند قرار آن سال‌ها در ذهنشان این‌گونه خاطره فَ، فَ را مرور می‌کنند؛ «هپت، هپت، هپتاد و هپت»!

چند تجربه مهم در سینما

حسین رفیعی که حضور در تلویزیون را از ابتدای دهه هفتاد آغاز کرده بود، در طول همان دهه، چند باری سراغ بازیگری در سینما هم رفت تا اقبال خود در آن حوزه را نیز بیازماید. از نکات مهم درباره معدود حضورهای سینمایی رفیعی خوش‌اقبالی‌اش در همراهی با یکی از مهم‌ترین کارگردانان سینمای ایران در دهه هفتاد یعنی زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور است. حسین رفیعی با حضور در دو فیلم سفر به چزابه و کمکم کن، حضور کوتاه اما معتبری از خود در سینما به یادگار گذاشته است. نقش‌آفرینی او به‌ویژه در فیلم متفاوت کمکم کن، که در کارنامه ملاقلی‌پور هم اثری غیرمنتظره محسوب می‌شد، از همین جنس بود. رفیعی در دهه‌های بعد کمتر سراغ کارهای سینمایی رفت و بیشتر ترجیح داد در مقام بازیگر در قاب تلویزیون دیده شود و همین انتخاب هم او را تبدیل به یکی از چهره‌های محبوب تلویزیونی در همان دهه ۷۰ و سال‌های پس از آن کرد.

ورود به عرصه اجرا

«چون مجری شدم دیگر به درد بازیگری نمی‌خورم!» این زاویه نگاه خود حسین رفیعی به کارنامه حرفه‌ای‌اش است. او که از همان سال‌های ابتدایی ورود به عرصه بازیگری مقابل دوربین تلویزیون، نیم‌نگاهی هم به اجرا داشت و در کارهای شاخص کارنامه‌اش مانند نیمرخ، در مقام مجری-بازیگر حضور داشت، آرام‌آرام از فضای بازیگری فاصله گرفت و تبدیل به یک مجری شد. مجری که البته در سبک اجرای خود به‌ویژه در برنامه‌های سرگرمی، کماکان از ظرفیت‌های بازیگری خود بهره می‌گرفت. دست به نقد، نیرو به توان، این خانواده، اینجا ایران است، زوج برتر، صبح آمد و مسابقه سرآشپز بزرگ بخشی از برنامه‌های تلویزیونی است که با اجرای حسین رفیعی روی آنتن رفته است. رفیعی که همچنان علاقه اصلی خود را نقاشی می‌داند، در رشته‌های مختلف هنری همچنان در حال تجربه‌اندوزی است و هیچ‌گاه نخواسته است خود را در دایره بازیگری و یا اجرا محدود کند. او خود را همچنان یک هنرآموز می‌داند که باید بیشتر و بیشتر یاد بگیرد.

حسین رفیعی در نارگیل

بابک در داستان‌ نارگیل هم پسر است و هم پدر؛ او پسر رهام راستگو (با بازی مهدی فقیه) است که در قبول ایده‌های فانتزی و خیال‌پردازانه پدرش برای شکستن طلسم جادوگران با او در چالش است و از سوی دیگر پدر سه نوجوان داستان، که قرار است عازم سفری جادویی شوند و اتفاقا بهانه آن‌ها برای این سفر نجات پدرشان از یک طلسم است. حسین رفیعی در سریال نارگیل ایفاگر نقش بابک راستگو است، با همان شمایل آشنا و دوست‌داشتنی.

همه چیز درباره سریال نارگیل

مهدی فقیه در سریال نارگیل

خاطره بازی با فیلم‌های مهدی فقیه


نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil