همزمان با پخش جهانی با دوبله اختصاصی در فیلیمو ببینید

معرفی فیلم مرد مورچه ای و زنبور: کوانتومانیا

همانطور که فاز چهارم دنیای سینمایی مارول با پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد (Black Panther: Wakanda Forever) به پایان می‌رسد، فاز ۵ خیلی زود با مرد مورچه‌ای و زنبور: شیدایی کوانتومی در سال ۲۰۲۳ آغاز می‌شود. فاز ۵ که اکنون به آن «حماسه مولتی‌ورس» گفته می‌شود یک سال بعد از آن با تاندربولتز (Thunderbolts) به پایان می‌رسد، در حالی‌که ۴ شگفت‌انگیز (Fantastic Four) در ۶ نوامبر ۲۰۲۴ فاز ششم را شروع می‌کند. مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی نوید یک فیلم بزرگ را می‌دهد. فیلمی که نه تنها اولین نمایش لایو اکشن کانگ فاتح خواهد بود بلکه مستقیما داستان‌های فاز ۵ و ۶ را پایه‌گذاری می‌کند. بنابراین چیزهای زیادی برای کنجکاوی و هیجان زده شدن وجود دارد. اینجا به استقبال این فیلم مهم مارول رفته‌ایم.

بررسی دنیای سینمایی مارول و ۶ فاز آن تا سال ۲۰۲۵

خلاصه داستان مرد مورچه ای و زنبور: کوانتومانیا

مارول خلاصه داستان رسمی فیلم مرد مورچه ای و زنبور: کوانتومانیا Ant-Man and the Wasp: Quantumania را منتشر کرده است: «اسکات لانگ و هوپ ون داین برای ادامه ماجراجویی‌های خود به عنوان مرد مورچه‌ای و زنبورک (واسپ) بازمی‌گردند. آن ۲ به همراه والدین هوپ، هنک پیم و جانت ون داین، خود را در حال کاوش در قلمرو کوانتومی و در تعامل با موجودات عجیب و غریب جدید می‌بینند و وارد ماجراجویی‌هایی می‌شوند ‌که آن‌ها را به فراتر از حد و مرزهایی که تصورش را می‌کردند سوق می‌دهد».

 

دوبله اختصاصی فیلم مرد مورچه ای در فیلیمو

سه‌شنبه ۲۹ فروردین و همزمان با عرضه جهانی فیلم مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی، دوبله اختصاصی فیلیمو منتشر می‌شود. مدیر دوبلاژ این فیلم، علی رضا باشکندی است و این صداپیشه‌ها در دوبله اختصاصی حضور دارند: فریبا رمضانپور، مرضیه صفی‌خانی، آزیتا یاراحمدی، فاطمه عطارباشی، ژرژ پطروسی، افشین زینوری، منوچهر زنده‌دل، علی همت مومیوند، محمدرضا فصیحی‌نیا، علیرضا اوحدی، فرزاد احمدی، علیرضا محسنی، مینا قیاسپور و علیرضا باشکندی.

تماشای آنلاین فیلم مرد مورچه ای و زنبور: کوانتومانیا در فیلیمو

تریلر مرد مورچه‌ای و زنبور: کوانتومانیا

تریلر رسمی مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی را مارول در ۲۴ اکتبر ۲۰۲۲ منتشر کرد. این تریلر با استفاده از آهنگ کلاسیک خداحافظ جاده خشتی زرد (Goodbye Yellow Brick Road) بینندگان را به درون قلمرو کوانتومی می‌کشاند. جایی که اسکات، هوپ و دیگران باید راه خود را به خانه طی کنند. تریلر بی‌درنگ سراغ شخصیت اسکات لانگ با بازی پل راد می‌رود که از شهرت تازه کسب شده خود پس از اتفاقات انتقام‌جویان: پایان بازی لذت می‌برد. بعدتر خانواده اسکات و هوپ در آزمایشگاه در حال کار روی دستگاهی نشان داده می‌شوند که ظاهرا می‌تواند سیگنالی را به قلمرو کوانتومی ارسال کند. با اینحال جانت ون داین تردیدهایی دارد و درخواست خاموش کردن آن را می‌کند. در حالیکه در ۲ فیلم اول به قلمرو کوانتومی اشاره شده و بطور مختصری مورد بررسی قرار گرفته است، تریلر نشان می‌دهد که فیلم سوم به احتمال زیاد تقریبا تمام زمان خود را در این سرزمین عجیب سپری خواهد کرد. در میان یک شهر توسعه‌یافته پنهان و جامعه‌ای متشکل از افرادی که بنظر می‌رسد در قلمرو کوانتومی زنده‌ مانده‌اند، خانواده با هم تلاش می‌کنند تا راهی برای بازگشت به خانه بیابند. لحظه کلیدی تریلر جایی است که برای اولین‌بار کانگ فاتح را با بازی جاناتان میجرز می‌بینیم که با اسکات روبرو می‌شود و به احتمال زیاد برای او دردسر ایجاد خواهد کرد. همچنین اخیرا تصاویر جدیدی از فیلم در طول کامیک-کان برزیل دریافت کردیم که بیش‌تر بر اسکات، رشد او و رابطه‌اش با دخترش متمرکز بود. همچنین مبارزه اجتناب ناپذیر میان مرد مورچه‌ای و کانگ را آشکار می‌کند. تقابلی که برای تماشای آن لحظه شماری می‌کنیم.

بازیگران و عوامل مرد مورچه ای و زنبورک ۲

در فیلم مرد مورچه ای و زنبور: کوانتومانیا همان بازیگران قدرتمند فیلم سال ۲۰۱۸ از جمله پل راد در نقش اسکات لانگ/مرد مورچه‌ای، اوانجلین لیلی در نقش هون ون داین/واسپ، مایکل داگلاس در نقش هنک پیم و میشل فایفر در نقش جانت ون داین، در فیلم مرد مورچه‌ای و زنبورک هنرنمایی کرده‌اند. این پنجمین حضور پل راد در نقش اسکات لانگ است.

کاترین نیوتون در نقش کسی لانگ

کاترین نیوتون در نقش نسخه بزرگسال شخصیت کسی لانگ (که بنظر می‌رسد شاید لباس و قدرت‌های خود را داشته باشد) چهره‌ای جدید در گروه بازیگران فیلم است. او جایگزین اما فورمن شده است که در انتقام‌جویان: پایان بازی در این نقش بازی کرده بود.

پل راد در فیلم مرد مورچه ای و زنبورک

بازگشت رندال پارک

رندال پارک در نقش مامور اف‌بی‌آی جیمی وو که در فیلم قبلی نیز حضور داشت، از دیگر چهره‌های آشنای فیلم است. متاسفانه، دوستان ناجور و محبوب اسکات یعنی لوئیس و دیو (به ترتیب با بازی مایکل پینیا و تی.آی.) در اینجا حضور ندارند، احتمالا به این دلیل که فیلم عمدتا در قلمرو کوانتومی اتفاق می‌افتد. البته با اینکه بنظر می‌رسد دیگر دوست اسکات یعنی کرت در مرد مورچه‌ای ۳ حضور نخواهد داشت اما ظاهرا اخیرا عنوان شده است که دوباره شاهد حضور دیوید دستمالچیان در این نقش خواهیم بود.

شگفتی بزرگ: حضور بیل مری

اما به عنوان کنجکاوی بزرگ باید به حضور ستاره کمدی بیل مری در نقش کریلار، آشنای سابق جانت ون داین، اشاره کرد. این که آن‌ها از کجا یک‌دیگر را می‌شناسند هنوز مشخص نیست. همچنین در تریلر منتشر شده از فیلم بیل مری به عنوان حاکم شهری در قلمرو کوانتومی دیده می‌شود.

جاناتان میجرز در نقش کانگ فاتح

جاناتان میجرز دیگر ستاره مهم این فیلم است که نقش شخصیت شرور کانگ فاتح را پس از بازی در نسخه دیگری از آن، او که باقی می‌ماند (He Who Remains) در سریال لوکی سال گذشته دیزنی پلاس، دوباره به تصویر می‌کشد. همچنین بعدتر مشخص شد که شخصیت موداک نیز در این فیلم حضور خواهد داشت، اما هنوز اعلام نشده است که چه کسی نقش او را بازی می‌کند. البته در فضای مجازی بحث‌هایی مبنی بر این مطرح است که کوری استول نقش موداک را به عهده خواهد داشت. علاوه بر این شاهد بازگشت گرگ تورکینگتون نیز در نقش دیل، مدیر بسکین-رابینز، خواهیم بود. ویلیام جکسون هارپر و کتی اوبرایان نیز در نقش‌هایی که هنوز نامشخص‌اند حضور پیدا کرده‌اند. البته طبق گمانه‌زنی‌های طرفداران هارپر در نقش رید ریچاردز ظاهر خواهد شد. نمایی از فیلم مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی

کارگردان فیلم مرد مورچه ای و رنبورک جدید کیست؟

پیتون رید که ۲ فیلم اول مرد مورچه‌ای را کارگردانی کرده، فیلم جدید را نیز هدایت کرده است. رید که پیش از این با فیلم آن را روشن کنید (Bring It On) شناخته می‌شد در سال‌های اخیر با حماسه مرد مورچه‌ای و زنبورک و کارگردانی چند قسمت از مندلورین (The Mandalorian) (از جمله پایان فصل دوم که با استقبال گسترده‌ای روبرو شد) در این ژانر موفقیت‌های بزرگی به دست آورده است. پیتون رید که در نوامبر ۲۰۱۹ برای کارگردانی سومین قسمت این فرانچایز و تکمیل داستان قهرمان آن به این پروژه پیوست، پس از جان واتس با فیلم‌های مرد عنکبوتی دومین کارگردان دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود که یک سه‌گانه را تکمیل می‌کند. این موضوع از آنجایی جالب توجه است که از زمان پیدایش دنیای سینمایی مارول، کمتر کارگردانی بوده که پس از ۲ فیلم در یک فرانچایز خاص باقی بماند. به عنوان نمونه جان فاورو پس از مرد آهنی ۲ مسئولیت کارگردانی را رها کرد و اسکات دریکسون دکتر استرنج را در چندجهانی دیوانگی ترک کرد.

صحبت‌های کارگردان درباره کانگ فاتح

ما فاز پنجم را به شیوه‌ای بسیار باشکوه شروع می‌کنیم. این بزرگ‌ترین ماجراجویی‌ای است که مرد مورچه‌ای و زنبورک تاکنون انجام داده‌اند. ما به مکان‌های عجیب و غریب می‌رویم و با آنتاگونیستی روبرو می‌شویم که شبیه هیچ‌چیزی نیست که تاکنون دیده شده است و این شامل تانوس نیز می‌شود. من فکر می‌کنم او که باقی می‌ماند در لوکی با کانگ فاتح در فیلم ما بسیار متفاوت است. آن‌ها فوق‌العاده افراد متفاوتی هستند. کانگ کسی است که بر زمان تسلط دارد، اما انرژی خود را حفظ می‌کند. او یک شخصیت بسیار بسیار ترسناک است که باید با او مقابله کرد، همانطور که مرد مورچه‌ای و زنبورک همان ابتدا به آن پی خواهند برد. ما همچنین می‌دانستیم که می‌خواهیم قهرمانانمان را در برابر یک حریف بسیار قدرتمند قرار بدهیم. من با خواندن کامیک‌ها بزرگ شدم و شخصیت کانگ فاتح را می‌شناختم. او یکی از بزرگ‌ترین بدمن‌ها در کامیک‌ها است، بنابراین اینکه بتوانیم شخصیت‌های خود را در برابر کانگ فاتح قرار بدهیم، برای ما چیز بزرگی بود.

پل راد و اوانجلین لیلی در فیلم مرد مورچه ای و زنبورک

فیلم مرد مورچه ای ۳ چگونه بر دنیای سینمایی مارول تاثیر خواهد گذاشت؟

همانطور که قبل‌تر اشاره کردیم این فیلم قرار است کانگ فاتح را معرفی کند. هر اتفاقی که با کانگ رخ بدهد در انتقام‌جویان: خاندان کانگ و احتمالا انتقام‌جویان: جنگ‌های مخفی (Avengers: Secret Wars) پی گرفته می‌شود. اما همه چیز را ابتدا وقایع شیدایی کوانتومی رقم می‌زند، به همین دلیل کوین فایگی مرد مورچه‌ای ۳ را به صراحت آغاز رسمی فاز ۵ عنوان کرده است.

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil