نگاهی به نقش‌آفرینی الهه حصاری در زخم کاری | فرصتی برای درخشش

الهه حصاری در سریال زخم کاری نقش کیمیا را بر عهده دارد که به نظر می‌رسد حضور موثری در پیشبرد داستان داشته باشد.

در همه جای دنیا، به دلیل اینکه بخش عمده‌ای از مخاطبان صنعت سرگرمی را جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند، ساخت سریال‌هایی بر اساس شخصیت‌هایی با همین سن و سال، رویه مرسوم و رایجی است. درنتیجه بازیگران جوان خیلی زود به شهرت می‌رسند و چهره می‌شوند. قضیه در سینما و تلویزیون ایران کمی سخت‌تر و پیچیده‌تر است. چرا که در تلویزیون ممیزی‌ و سختگیری، فرصت پرداختن و نزدیک شدن به شخصیت‌های جوان، خصوصا دختران، را کم می‌کند و در سینما هم به دلیل اقتصاد ضعیف و رویکردهای محافظه‌کارانه، تهیه‌کننده‌ها به ندرت زیر بار میدان دادن به بازیگران جوان برای ایفای شخصیت‌های اصلی می‌روند. در حالی‌که در دهه هفتاد و هشتاد این رویه تا حدودی در سینمای ایران شکل گرفت و شاهد درخشش بازیگرانی چون ترانه علیدوستی، باران کوثری، گلشیفته فراهانی و پگاه آهنگرانی بودیم، با گذشتن زمان، فرصت درخشش برای بازیگران جوان محدودتر شد. اما حالا شبکه نمایش خانگی موقعیت تازه‌ای را رقم‌زده است.
برای مثال، مرور سریال‌های سال گذشته نشان می‌دهد که چطور موفقیت سریال‌هایی چون آقازاده و همگناه به سکوی پرتاب بازیگران تازه‌واردی مانند پردیس پورعابدینی، ساقی حاجی‌پور و سوگل خلیق تبدیل شد و می‌خواهم زنده بمانم این فرصت را به علی شادمان داد تا بیش از هر زمانی به تعریف یک ستاره نزدیک شود. نام دیگری که احتمالا به‌زودی درباره او بیش از قبل خواهیم شنید، الهه حصاری در زخم کاری است.


مصاحبه با الهه حصاری بازیگر سریال زخم کاری

همه چیز درباره سریال زخم کاری + نقد و بررسی


الهه حصاری، آناهیتا درگاهی، لیلا زارع و خاطره اسدی در نمایی از سریال ممنوعه

الهه حصاری از نسل بازیگران جوانی است که در دهه نود به سینمای ایران معرفی شدند و طی همین چند سال کوشیده تا با فیلم‌سازان سرشناس همکاری کند و نقش‌های متفاوتی را بر عهده بگیرد.

بااینکه خیلی زود در بی‌تابی بیتا مقابل حامد بهداد به یک نقش اصلی رسید، اما فیلم دیده نشد و خیلی هم به کمک این بازیگر جوان نیامد. اما در سال‌های بعدی، حصاری با حضور در آثاری چون قاعده تصادف و سوفی و دیوانه امکان همکاری با فیلم‌سازان سرشناس و ایفای نقش‌های مکمل تأثیرگذار را پیدا کرد. مدیوم تلویزیون و بعد شبکه نمایش خانگی و سریال ممنوعه گام‌های موثر بعدی برای دیده شدن الهه حصاری بودند و حالا نوبت به سریال جنجالی و پرطرفدار زخم کاری رسیده که می‌تواند سکوی پرتابی دیگر برای این بازیگر باشد.

الهه حصاری در سریال زخم کاری نقش کیمیا را بر عهده دارد که در متن رمان حضور چندان پررنگی ندارد اما همان‌طور که سریال در مقایسه با منبع اقتباس به شخصیت‌های زن پروبال بیشتری داده، به نظر می‌رسد که کیمیا نیز در سریال حضور موثری داشته باشد و در قسمت‌های بعدی شاهد حضور بیشتر او باشیم.

نکته قابل‌توجه این است که در زخم کاری، زنانگی برای شخصیت‌های مونث نه صرف یک تعریف، بلکه ابزاری تأثیرگذار و حیاتی برای پیشبرد درام است. در چند قسمت منتشرشده، این سریال فرصت کمیابی را در اختیار بازیگران قرار داده تا جنبه‌هایی از توانایی‌های خود را به نمایش بگذارند که قبلا در سینما و تلویزیون ایران به آن پرداخته نشده بود.

بدون شک نقش‌آفرینی رعنا آزادی‌ور و هانیه توسلی تا به اینجا از جمله عوامل موفقیت زخم کاری بوده و دور از ذهن نیست که الهه حصاری نیز به این جمع اضافه شود و در کانون توجه قرار بگیرد.

الهه حصاری

درباره رعنا آزادی ور و نقش‌آفرینی‌اش در زخم کاری

آنچه سریال های جدید نمایش خانگی از مفهوم زنانگی آشکار می‌کنند


نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil