اکران آنلاین فیلم کمدی و اجتماعی آقای سانسور | کمدی بی‌سانسور

بعدها هنگام مراجعه به تاریخ سینمای ایران از فیلم کمدی آقای سانسور به عنوان یکی از فیلم‌های موفق سال بحرانی ۹۹ یاد می‌شود و از این نظر بد نیست که با تماشای این فیلم به دلایل موفقیت آن پی ببریم.

امسال کلا در سینمای ایران هجده فیلم سینمایی جدید به روی پرده رفت که مجموعا فروشی در حدود ۸.۵ میلیارد تومان داشتند؛ احتمالا بدترین سال از نظر آمار و حساب‌ گیشه در چند دهه اخیر. در همین جدول فروش جمع و جور، یکی از رده‌های بالا به فیلمی اول اختصاص پیدا کرد؛ یک کمدی اجتماعی با عنوان آقای سانسور.
به بهانه آغاز اکران آنلاین آقای سانسور ساخته علی جبارزاده و با نقش‌آفرینی محمدرضا فروتن و بهرام افشاری، برای معرفی و بررسی فیلم با فیلیمو شات همراه باشید.


در خلاصه داستان فیلم آمده «تا حالا شده زندگی اطرافیانت رو بدون سانسور ببینی؟!» که طبق معمول سینمای ایران کمک چندانی به مخاطب برای شناخت بیشتر فیلم نمی‌کند. آقای سانسور اولین تجربه کارگردانی علی جبارزاده است که امسال هم با فیلم کمدی لب خط متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر بود و از سوی داوران برای حضور در این دوره برگزیده نشد. به نظر می‌رسد جبارزاده را باید بعد از این به عنوان یکی از کمدی‌سازهای بدنه سینمای ایران بشناسیم که در تجربه اول خود حداقل از سال تعطیل و خلوت سینما برای دیده شدن نسبی تاحدودی سود برده است. اما در بحث دیگر عوامل موثر فیلم به چند نام می‌رسیم.

اکران آنلاین فیلم آقای سانسور

نمایش فیلم تقریبا همزمان شد با قوت شایعه تغییر جنسیت محمدرضا فروتن در شبکه‌های اجتماعی، تا جایی که خیلی‌ها این مسئله را حربه‌ای تبلیغاتی از سوی سازندگان آقای سانسور برای جلب توجه و ایجاد جو رسانه‌ای دانستند. در هر صورت، فعلا این آخرین تصویر به نمایش درآمده از فروتن در سینمای ایران است و باید دید که در ادامه چه چیزی از او خواهیم شنید یا خواهیم دید. در کارنامه فروتن به ندرت آثار کمدی دیده می‌شود و همین می‌تواند نکته کنجکاوی‌برانگیزی پیرامون فیلم باشد. اما آنچه که نباید فراموش کرد، حضور بهرام افشاری دیگر ستاره فیلم است.

افشاری بازیگر مستعد و جاه‌طلبی است که تا چند سال قبل با وجود سابقه و شهرت در تئاتر، به دلیل شرایط فیزیکی ویژه‌اش در آثار سینمایی و تلویزیونی حضور محدودی داشت. پایتخت ۵ به سکوی پرتاب افشاری تبدیل شد و خیلی زود او را به چهره‌ای محبوب و پولساز در گیشه تبدیل کرد. افشاری در این سال‌ها نشان داده در ایفای طیف گسترده‌ای از نقش‌های صاحب توانایی است و باید دید که آیا آقای سانسور هم چیز بیشتری به کارنامه این ستاره رو به رشد اضافه کرده یا نه.


نقد فیلم چشم و گوش بسته با بازی بهرام افشاری | یک الگوی حسابی برای کمدی‌های ایرانی


فیلمنامه آقای سانسور برگرفته از متنی به قلم مهدی علی میرزایی است که در دهه گذشته به چهره‌ای قابل توجه در سینمای ایران تبدیل شده و با نوشتن فیلمنامه آثاری چون گشت ارشاد، در مدت معلوم، پارادیس و کاتیوشا و همچنین ساختن پالتو شتری نشان داده که بلد است چطور از دل تابوهای اجتماعی موقعیت‌های کمدی بیرون بکشد.

۲۵ نمونه از بهترین فیلم های کمدی و خنده دار ایرانی را بشناسید

بهاره رهنما در فیلم کمدی آقای سانسور

در مجموع، بعدها هنگام مراجعه به تاریخ سینمای ایران از آقای سانسور به عنوان یکی از فیلم‌های موفق سال بحرانی ۹۹ یاد می‌شود و از این نظر بد نیست که با تماشای این فیلم به دلایل موفقیت آن پی برد.

با آغاز اکران آنلاین آقای سانسور، ساخته علی جبارزاده و با نقش‌آفرینی محمدرضا فروتن، بهرام افشاری، بهاره رهنما، بهنوش بختیاری، امیر کربلایی‌زاده، محمود پاک‌نیت و…، این فیلم در سینمای آنلاین فیلیمو قابل تماشاست.


نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil