بهترین فیلم و سریال ها با موضوع مواد مخدر

اگر شما جزو افرادی هستید که از تماشای فیلم‌ها یا سریال‌های با موضوع تولید، فروش و دردسرهای مربوط به مواد مخدر لذت می‌برید، با ما همراه باشید.

موضوع مواد مخدر از موضوعاتی است که در فیلم‌های سینمایی زیادی به آن پرداخته شده. اگر در میان فیلم‌های ایرانی جست‌و‌جو کنید، آثار زیادی با این موضوع پیدا خواهید کرد. البته موضوع تولید، فروش و دردسرهای مربوط مواد مخدر تنها در فیلم‌های سینمایی حضور پیدا نکرده و در بسیاری از سریال های پرفروش دنیا نیز به آن پرداخته شده است. با ما همراه باشید تا به نمونه های مشهور فیلم و سریال درباره مواد مخدر بپردازیم.

 

۱- سریال برکینگ بد | Breaking Bad

سریال برکینگ بد با عنوان اصلی «Breaking Bad» که برخی آن را افسار گسیخته هم ترجمه کرده‌اند، نه تنها یکی از بهترین‌نمونه‌های فیلم و سریال با موضوع مواد مخدر است که با کسب رتبه ۴ در وب‌سایت IMDb به عنوان یکی از ده سریال برتر جهان هم شمرده می‌شود. احتمالا شما هم پس از آنکه متوجه شدید قرار است درباره محبوب‌ترین فیلم و سریال های جهان با موضوع مواد مخدر صحبت کنیم، والتر وایت را تصور کردید.

سریال «برکینگ بد» توانست در زمان خود تعداد زیادی از جایزه‌های جشنواره امی (جشنواره‌ای همانند اسکار که برای سریال‌ها برگزار می‌شود) را به خود اختصاص دهد. برایان کرانستون (در نقش والتر وایت آرون پال (در نقش جسی پینکمن) و آنا کان (در نقش اسکارلت وایت)، جایزه‌های بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای بازی در این سریال از آن خود کردند. جالب است بدانید نام این سریال در رکوردهای گینس در سال ۲۰۱۳ با عنوان «تحسین برانگیزترین سریال تلویزیونی تاریخ جهان» ثبت شده است.
«داستان برکینگ بد» از زندگی یک معلم شیمی معمولی آغاز می‌شود که کار خود را خوب بلد است اما نمی‌تواند از آن درآمد خاصی کسب کند و ناچار است علاوه بر معلمی در یک کارواش هم کار کند. والتر و اسکارلت یک خانواده عادی دارند، با خواهر و شوهرخواهر پلیس اسکارلت معاشرت نزدیکی دارند و یک زندگی معمولی را تجربه می‌کنند، اما با بروز علائم بیماری والتر، ورق برمی‌گردد و زندگی عادی آن‌ها غیرعادی می‌شود. او متوجه می‌شود سرطان گرفته و فرصت زیادی برای تامین آینده فرزندانش ندارد؛ بنابراین به سراغ شاگرد سابق خود جسی پینکمن می‌رود و با یکدیگر تولید مخدر شیشه را آغاز می‌کنند. درنهایت، والتر وایت تبدیل به یکی از تولیدکنندگان بزرگ در جنوب آمریکا می‌شود.
والتر که پیش‌تر یک معلم ساده شیمی بوده، دستش به خون بسیاری افراد آلوده شده و توانسته ثروتی چندین میلیون دلاری برای خود جمع کند؛ او تصور می‌کند با ساختن چنین ثروتی فرزندان و همسرش پس از مرگ او می‌توانند به راحتی زندگی کنند، حال آنکه اسکارلت هیچ علاقه‌ای به خرج پول‌هایی ندارد که از تولید شیشه به دست آمده‌اند . این سریال پرفروش آمریکایی ۶۲ قسمت دارد.

تماشای آنلاین سریال برکیمگ بد در فیلیمو

۲- فیلم صورت زخمی | Scarface

فیلم سینمایی صورت زخمی با عنوان اصلی Scarface، یک فیلم سینمایی آمریکایی محصول سال ۱۹۸۳ با بازی ستاره بزرگ سینمای جهان آل پاچینو است.
داستان این فیلم، زندگی یک پناهنده کوبایی در فلوریدا به نام تونی مونتانا را به تصویر می‌کشد که در ابتدای امر به دنبال کسب پناهندگی آمریکا بوده و درنهایت پس از انجام یک قتل، موفق به دریافت گرین کارت می‌شود. او در ادامه‌ فیلم برای درآمدزایی بیشتر به قاچاق مواد مخدر روی می‌آورد، اما مراحل جابجایی مواد به آن آسانی که تصور می‌کند پیش نمی‌رود و او را به دردسر می‌اندازد؛ اما این دردسرها تونی را از ادامه مسیر در مسائل مربوط به مواد مخدر باز نمی‌دارد.
فیلم «صورت زخمی» نتوانست توجه منتقدان را به اندازه کافی جلب کند، اما در میان مخاطبین از جذابیت بالایی برخوردار شد و توانست امتیاز ۸٫۳ را از کاربران وب‌سایت IMDb دریافت کند. اگر بخواهید به تماشای «صورت زخمی» بنشینید، به راحتی می‌توانید نسخه دوبله فارسی آن را در فیلیمو پیدا و تماشا کنید.

تماشای آنلاین فیلم صورت زخمی

۳- فیلم متری شیش و نیم

اگر بخواهید یک فیلم ایرانی با موضوع مواد مخدر تماشا کنید و به دنبال یکی از بهترین‌ها باشید، فیلم متری شیش و نیم می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد. فیلم سینمایی «متری شیش و نیم»، دومین همکاری سعید روستایی (کارگردان این فیلم) با نوید محمدزاده و پیمان معادی، بازیگران مطرح سینمای ایران است؛ اولین همکاری آن‌ها در «فیلم سینمایی ابد و یک روز» رقم خورده بود.
فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» توانست در سی و هفتمین دوره جشنواره فجر، برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شود و عجیب نیست که فروش ۲۷ میلیاردی گیشه را تجربه کرد.
فیلم سینمایی «متری شیش و نیم»، روایتگر داستان پلیسی به نام صمد (با بازی پیمان معادی) است که درصدد دستگیری یک فروشنده بزرگ مواد مخدر به نام ناصر خاکزاد (با بازی نوید محمدزاده) برمی‌آید و درنهایت می‌تواند او را دستگیر کند. ناصر خاکزاد که نفوذ بالایی در میان خلافکارها دارد و بسیار ثروتمند است، سعی می‌کند صمد را مقصر و خود را بی‌گناه جلوه دهد. در این فیلم، تصویری از امپراتوری بزرگ ناصر خاکزاد را خواهیم دید که د نهایت توسط صمد نابود می‌شود. این فیلم سینمایی در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر برنده سیمرغ بلورین بهترین تدوین و بهترین فیلم‌برداری هم شد.

 

۴- فیلم مرثیه‌ای برای یک رویا | Requiem for a Dream

فیلم سینمایی «مرثیه‌ای برای یک رویا» با عنوان اصلی «Requiem for a Dream»، یک فیلم آمریکایی محصول سال ۲۰۰۰ میلادی به کارگردانی دارن آرونوفسکی است. این فیلم سینمایی در جشنواره کن سال ۲۰۰۰ شرکت کرد و توانست توجه بسیاری از منتقدان را به خود جلب کند. این فیلم سینمایی امتیاز ۸٫۳ را از کاربران وب‌سایت IMDb کسب کرد و توانست در لیست ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ سینمای جای بگیرد.
«مرثیه‌ای برای یک رویا»، داستان زندگی ۴ شخصیت مختلف و درگیر با اعتیاد به مواد مخدر است. آن‌ها تصور می‌کنند با مصرف مواد مخدر می‌توانند زندگی‌ بهتری داشته باشند و رنج این دنیا را حس نکنند، اما درنهایت، اعتیاد باعث رنج بیش از پیش آن‌ها می‌شود. این فیلم از فصل‌ها به عنوان نماد استفاده می‌کند: فیلم در تابستان شروع می‌شود، جایی که رویاهای هر یک از کاراکترهای فیلم در حال شکل‌گیری است؛ با فرا رسیدن پاییز رویاها دور و دورتر می‌شوند و دلخوشی‌ها از دستشان می‌رود و فصل زمستان فیلم، همان زمانی است که برای رویاهایشان مرثیه می‌خوانند.
فیلم سینمایی «مرثیه‌ای برای یک رویا»، فیلمی بسیار غم‌انگیز از دردهایی است که مواد مخدر برای هر فرد ایجاد می‌کند و زندگی‌هایی که به خاطر اعتیاد نابود می‌شوند. داستان این فیلم از دیدگاه شخص سوم بیان می‌شود و در هر لحظه از آن، بخشی از زندگی یکی از ۴ نفر را مشاهده می‌کنیم.

۵- فیلم پسر زیبا | Beautiful Boy

فیلم سینمایی «پسر زیبا» یک فیلم جدید آمریکایی ساخته سال ۲۰۱۸ به کارگردانی فیلیکس ون گرنینگن است.
این فیلم سینمایی به روایت زندگی نیک (با بازی تیموتی شالامی) می‌پردازد که توانسته بعد از سال‌ها از شر اعتیاد به مواد مخدر خلاص شود و پدرش (با بازی استیو کارل) تازه چشم امیدش را به او دوخته است. داستان فیلم «پسر زیبا» بیشتر از آنکه فرازونشیب داشته باشد، زندگی یک فرد معتاد را با جزییات نمایش می‌دهد.

 

دانلود دوبله فیلم پسر زیبا از فیلیمو

۶- فیلم ال کامینو: فیلم برکینگ بد | El Camino: A Breaking Bad Movie

سریال «برکینگ بد» که پیش‌تر درباره آن صحبت کردیم، یکی از شاهکارهای شاخه خود محسوب می‌شود و فیلم سینمایی «ال کامینو»، در واقع یک قسمت طولانی پس از آخرین قسمت سریال است که به اتفاقات پس از آخرین لحظه سریال «برکینگ بد» می‌پردازد.
اگر سریال «برکینگ بد» را هنوز ندیده‌اید بهتر است ادامه این مطلب را نخوانید چرا که فیلم سینمایی «ال کامینو» درست از لحظه پایانی قسمت شصت و دوم سریال آغاز می‌شود. جسی پینکمن (با بازی درخشان آرون پال)، توانسته پس از مرگ والتر در قرارگاه جک و دارودسته‌اش، از آنجا بگریزد. جسی سعی دارد به زندگی عادی بازگردد، اما برای بازگشت به زندگی عادی اول باید از شر پلیس‌ها و سپس از تصورات مغزی خود خلاص شود.
برخی از طرفداران پر و پا قرص «برکینگ بد»، «ال کامینو» را یک فیلم ضعیف در مقایسه با شاهکار سریالی آن می‌دانند، اما هیچ طرفداری از «برکینگ بد» را پیدا نمی‌کنید که «ال کامینو» را تماشا نکرده باشد.
فیلم سینمایی «ال کامینو» امتیاز ۷٫۴ را از کاربران IMDb دریافت کرده که افت دو امتیازی آن نسبت به سریال «برکینگ بد»، نشان از ناامید شدن مخاطبین فیلم و سریال می‌دهد. باوجود تمام نقدهایی که به این فیلم وارد می‌شود، نمی‌توان از بازی فوق‌العاده آرون پال چشم‌پوشی کرد.

دانلود دوبله فیلم ال کامینو : فیلم برکینگ بد از فیلیمو

۷-سریال نارکس | Narcos

پابلو اسکوبار یک قاچاقچی کلمبیایی بود که در سال‌های ۱۹۴۹ تا ۱۹۹۳ می‌زیست. او به‌عنوان یکی از پولدارترین قاچاقچیان مواد مخدر تاریخ بشریت شناخته می‌شود. وی به قاچاق کوکایین از کلمبیا به آمریکا مشغول بود اما به دلیل فعالیت در کارهای انسان دوستانه، در میان مردم نیز از محبوبیت بالایی برخوردار بود.
سریال نارکس، یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی در ژانر جنایی محصول سال ۲۰۱۵ میلادی است که دو فصل آن بر اساس زندگی پابلو اسکوبار ساخته و نمایش داده شده است. داستان فیلم در قدم اول درباره دعواهای درون کارتل‌های مواد مخدر است و در ادامه کار به درگیری‌های بین پلیس و مافیای اسکوبار کشیده می‌شود. سریال «نارکس» محصول شبکه نتفلیکس، توانسته امتیاز ۸٫۸ را از کاربران رسانه IMDb کسب کند. هر فصل از این سریال ده قسمت دارد.

تماشای آنلاین سریال نارکوها در فیلیمو

 

 

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

9 نظر
  1. Taha می‌نویسد

    Snow fall رو ببینید عالیه عالیییییی

  2. Negar می‌نویسد

    هم سریال نارکو رو دیدم هم بریکینگ بد واقعا بهترین سریالیه ک تو چند سال اخیر دیدم فیلم نامه و داستاننش خیلی استادانه عین یه پازل بزرگ چیده شده بنظرم یکم سکانسا و دقایق مربوط ب زندگی والتر وایت و جزییاتش زیاده ینی یه قسمتاییش حوصله سز برن ولی بقیش عالیه مخصوصا قسمت تولید موادش انصافا بازیگرای این سریال هر کدوم استادانه بازی کردن واقعا این سریال یه شاهکاره به تمام معناس کسایی که ندیدنش به شدت توصیه می کنم ببیننش

  3. حالا می‌نویسد

    نخیر نارکوس بهتره ، چون هم درام هستش هم جنایی هم اکشن

  4. کیوان می‌نویسد

    الچاپو رو ببین چون بنظرم خیلی بهتر از نارکس هسته .. پیشنهاد من

  5. Leito می‌نویسد

    سلام من نارکوس رو دیدم درمورد پابلو اسکوبار بزرگترین تولید کننده ی کوک، یه نارکوس دیگه هم دیدم اونم فکرکنم سه فصل بود درمورد بزرگترین قاچاقچی کوک در دنیا که مکزیکی بود اونم ببینید، ولی ال چاپو رو ندیدم، خواستم بدونم کلا ۲ فصله؟

  6. Amir می‌نویسد

    Bad breaking عالی … حتما ببینید…چندان علاقه ای به دیدن سریال ندارم،اما bad breaking. عالی بود

  7. محمد می‌نویسد

    نارکوس عالیه ۴فصلش همینطور ال چاپو ۲فصلش کلا کارای نتفلیکس حرف نداره

  8. Naeim می‌نویسد

    فیلم خاطرات بسکتبال رو نذاشته

  9. تنیان می‌نویسد

    فقط سریال برکینگ بد…فوقولادس ارزش دیدن داره ۶فصل و ۷۰ قسمت هست..یکی ازیکی زیباتر وجذابتر..بارعایت جزئیات کوچیک توفیلم که بیننده رو میخ کوب میکنه

fosil