این شما و این حال‌خوب‌کن‌ترین‌های سینمای ایران

بهترین فیلم های کمدی ایرانی

فهرست 39 تایی خنده دارترین فیلم های طنز ایران + لیست ذخیره 26 تایی فیلم شاد تا سال 1403

اینجا مروری داریم بر فیلم های کمدی ایرانی که از لحاظ فروش و اقبال منتقدان، جزو موفق‌ترین‌ها بوده‌اند، فیلم‌هایی که تماشای آن‌ها حال هر مخاطبی را خوب می‌کند و می‌تواند جزوی از سرگرمی روزهای تعطیل باشد. همچنین غیر از فهرست اصلی فیلم‌های خنده دار ایرانی، یک «فهرست ذخیره» هم تدارک دیده‌ایم.

فهرست کامل بهترین فیلم های طنز ایران نمایش فهرست

فهرست جذاب بهترین فیلم های کمدی و خنده دار ایرانی به ترتیب تاریخ انتشار مرتب شده است

فیلم تمساح خونی | جواد عزتی | ۱۴۰۳

  • بازیگران: جواد عزتی، عباس جمشیدی‌فر، سعید آقاخانی

اطلاعات کامل و نقد فیلم تمساح خونی

در خلاصه داستان فیلم کمدی تمساح خونی یک جمله از سوی عوامل فیلم منتشر شده است: «من یه تمساحم، یه تمساح خونی‌! یه آدم زخمی که کل زندگیش فقط باخته و چیزی برای از دست‌ دادن نداره… ولی باز دلش ریسک‌های بزرگ می‌خواد!»

نگاهی به موسیقی فیلم تمساح خونی

چرا تمساح خونی را ببینیم؟

جواد عزتی پس از سال‌ها حضور در عرصه بازیگری و تجربه بازی در فیلم‌های کمدی همچون هزارپا و فی‌المدت المعلوم و حضور متفاوت در آثار اجتماعی و درام همچون شنای پروانه و سریال زخم کاری او را به یک بازیگر مولف تبدیل کرد که استعدادهای زیادی در عرصه هنر دارد. عزتی پس از موفقیت حضور در چند پروژه مشترک با محمدحسین مهدویان از جمله مرد بازنده و کت چرمی و زخم کاری تصمیم گرفت کارگردانی را هم تجربه کند و نتیجه آنکه تمساح خونی در جشنواره چهل و دوم فیلم فجر تبدیل به یکی از آثار محبوب منتقدان و مخاطبان و داوران شد و در نوروز ۱۴۰۳ روانه پرده سینماها شد.

 

فیلم فسیل | کریم امینی | ۱۴۰۲

  • بازیگران: بهرام افشاری، هادی کاظمی، ایمان صفا و الناز حبیبی

فسیل؛ معرفی پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران

اسی، سعید و صفا، که عضو گروه موسیقی بلک داگز هستند، برای معروفیت و موفقیت تلاش دارند؛ اسی دنبال اجرا جلوی شاه می‌رود صفا با سرودن ترانه‌های اعتراضی سعی می‌کند، محبوبیتی بین مردم کسب کند ولی به خاطر ترانه‌ای اعتراضی، به زندان ساواک می‌افتند. اسی قرار بود برای شاه بخواند اما طی تصادفی، اسی به کما می‌رود و ۱۰ سال بعد به هوش می‌آید. او متوجه می‌شود که شاه فرار کرده و جمهوری اسلامی سر کار است…

چرا فسیل را ببینیم؟

کریم امینی بعد از سال‌ها دستیاری در سینما و ساخت چند فیلم از جمله دشمن زن که در ژانر کمدی بود سال ۱۴۰۲ معادلات فروش در سینمای ایران را به هم ریخت و با روایت یک قصه از ایران دهه ۵۰ یک کمدی متفاوت را روانه پرده سینماها کرد. حضور هادی کاظمی و بهرام افشاری در فسیل باعث شد مخاطب در نوروز ۱۴۰۲ استقبال بی‌نظیری از فیلم داشته باشد و رکورد فروش به لحاظ ریالی در سینمای ایران را از آن خود کند. از این جهت می‌توان فسیل را فیلم مهمی در تاریخ سینمای ایران دانست که توجه‌ها را به خود جلب کرده است.

دانلود و تماشای آنلاین و قانونی فیلم فسیل

فیلم هتل | مسعود اطیابی | ۱۴۰۲

  • بازیگران: پژمان جمشیدی، محسن کیایی، صدف اسپهبدی، ریما رامین‌فر، مه‌لقا باقری

همه چیز درباره فیلم هتل

داستان فیلم خنده دار هتل را می‌توان این‌طور تعریف کرد؛ رامین بعد از یک ازدواج ناموفق، با مهتاب آشنا شده و با او ازدواج می‌کند. او در روز عروسی‌اش با تماسی از جانب سهیلا، همسر سابقش، روبه‌رو می‌شود که از او می‌خواهد در قبال بخشیدن کل مهریه و مقداری پول، با او به سفر رفته و وانمود کنند که هنوز با یکدیگر زن و شوهر هستند تا بتوانند از عمه سهیلا پول قرض کنند. رامین به مهتاب می‌گوید که باید به ماموریت برود و راهی سفر می‌شود. از طرف دیگر مسعود، رئیس رامین، با منشی شرکت، خانم دائمی، در همان هتل رامین اقامت دارد و قصد دارد به همسرش خیانت کرده و با منشی‌اش ازدواج کند. مهتاب که بعد از عروسی از داماد جدا شده، با پدرش به محل اقامت رامین می‌آید تا در کنار او باشد و ماجرا از همین‌جا شروع می‌شود. رامین که باید سهیلا را از مهتاب مخفی نگه دارد با آمدن ستاره، همسر مسعود، خودش را همسر خانم دائمی معرفی می‌کند و اوضاع پیچیده‌تر می‌شود…

پژمان جمشیدی و محسن کیایی در فیلم هتل

چرا هتل را ببینیم؟

هتل از حیث اجرا و موقعیت‌های کمدی شاید یکی از موفق‌ترین کمدی‌های ساخته شده توسط مسعود اطیابی است. کارگردانی که در دهه گذشته تبدیل به یکی از جریان‌ساز‌ترین و پولسازترین فیلمسازان سینمای ایران است که همکاری او با هر تهیه‌کننده‌ای تبدیل به یک موفقیت بزرگ تجاری می‌شود. هتل هم با استفاده از ظرفیت بازی پژمان جمشیدی و حضور محسن کیایی در کنار او تبدیل به یک کمدی خوش ساخت شد که مخاطبان بسیاری را به سینما کشاند و عنوان دومین فیلم پرفروش تاریخ سینما را بعد از فسیل از آن خود کرد.

 

فیلم هزارپا | ابوالحسن داوودی | ۱۳۹۶

  • بازیگران: رضا عطاران، جواد عزتی، سارا بهرامی، مهران احمدی، سپند امیرسلیمانی و امیرمهدی ژوله

قصه فیلم هزارپا، درباره خلافکار خرده‌پایی است که وقتی می‌فهمد پرستار ثروتمند یک آسایشگاه جانبازان و معلولین جنگی نذر کرده که با یک جانباز ازدواج کند، از نقص عضو خودش استفاده می‌کند تا خودش را جانباز جا بزند و پرستار را تحت‌تاثیر قرار دهد. غافل از این که گروهی از منافقین، هویت جعلی او را با یکی از فرماندهان جنگ اشتباه می‌گیرند و به فکر انتقام می‌افتند.

چرا هزارپا را ببینیم؟

سال ۹۷، «هزارپا» تمام فیلم‌ها را در فروش جا گذاشت تا ابوالحسن داوودی بار دیگر و بعد از سال‌ها ثابت کند که همچنان می‌تواند فیلم کمدی بسازد؛ هرچند که کمدی‌های موفقش مانند همین «هزارپا» یا «نان، عشق و موتور ۱۰۰۰»، «جیب‌برها به بهشت نمی‌روند» و «من زمین را دوست دارم» در جنس و لحن هیچ شباهتی به همدیگر نداشته باشند.

فیلم، تمام ویژگی‌های مورد انتظار از کمدی‌های عطاران را دارد و مهم‌ترینش بازی با ریاکاری و تابوهای اجتماعی است که این بار با تم نوستالژی دهه‌ ۷۰ شمسی هم ترکیب شده. فیلم سینمایی هزارپا به‌اندازه‌ کافی موقعیت‌ها و شوخی‌های فکرشده دارد، اما نویسندگان فیلمنامه ترجیح داده‌اند که صحنه به صحنه‌ اثر را هم از شوخی‌های کلامی پر کنند. این را هم فراموش نکنید که نسخه‌ عرضه‌شده در شبکه نمایش خانگی از نسخه‌ به نمایش درآمده در سینماها، مدت‌زمان طولانی‌تری دارد. در این سال‌ها بخش‌های زیادی از این فیلم -از رقص خاص جواد عزتی و رضا عطاران، صحنه تعریف مهران احمدی از مادر رضا عطاران با لفظ مشهور «عجب مادر خوبی داری دایی جان!» تا ده‌ها شوخی دیگر- نشان می‌دهد فیلم هزارپا جایش را حسابی بین مردم باز کرده. داستان این فیلم اگرچه قابل حدس است ولی بازی خوب بازیگران و سکانس‌های متعدد خنده‌دار، باعث می‌شود که دیدن این فیلم را توصیه کنیم.

دانلود و تماشای آنلاین فیلم هزارپا

فیلم مصادره | مهران احمدی | ۱۳۹۶

  • بازیگران: رضا عطاران، هومن سیدی و بابک حمیدیان

داستان فیلم مصادره از دهه ۱۳۵۰ آغاز می‌شود و داستان یک کارمند ساواک به نام اسماعیل یارجانلو  با بازی رضا عطاران است که درگیر ماجراهایی می‌شود. او که کارمند اداره ساواک است با خرید بلیت بخت‌آزمایی برنده اعانه ملی می‌شود. او با پولی که برنده شده، ۵۰۰۰ متر زمین در عباس‌آباد خریداری و بر اثر سقوط شاه و انقلاب ۱۳۵۷ مجبور به خروج از کشور می‌شود و وکالت زمین را به دوستش جلال خاوندی با بازی بابک حمیدیان می‌دهد و… .

چرا مصادره را ببینیم؟

مهران احمدی که سابقه بازی در فیلم های مطرح کمدی ایرانی را در کارنامه دارد در نخستین تجربه کارگردانی فیلم بلند به سراغ ساخت یک اثر کمدی بر اساس ماجراهای اوایل انقلاب ایران در سال ۵۷ رفت و قصه‌ای متفاوت از افرادی را تعریف کرد که به واسطه سوتفاهم‌های اول انقلاب به خارج از کشور رفته و دیگر نتوانستند برگردند؛ یک فیلم کمدی متوسط ایرانی. مصادره پر از شوخی و خنده و تکیه کلام‌های سیاسی و اجتماعی است. حضور رضا عطاران در نقش اول فیلم به تنهایی توانسته تمامی بار کمدی فیلم را به دوش بکشد. فیلم در یک سوم آغازین خود آنقدر شوخی‌های بکر و خنده‌دار دارد که مخاطب یک لحظه هم نمی‌تواند بدون خنده سر کند اما در ادامه…

تماشای آنلاین فیلم مصادره

فیلم خوب، بد، جلف | پیمان قاسمخانی | ۱۳۹۵

  • بازیگران: حمید فرخ‌نژاد، پژمان جمشیدی، سام درخشانی، ویشکا آسایش، مانی حقیقی و امیرمهدی ژوله

خوب، بد، جلف داستان پژمان جمشیدی و سام درخشانی دو بازیگر مطرح سینما است که در میان فیلمبرداری یک فیلم سینمایی درگیر یک پرونده جنایی نیز می‌شوند که اتفاقات پیرامون پرونده و درگیری این دو موقعیت‌های خنده‌داری را رقم زده است.

چرا خوب، بد، جلف را ببینیم؟

پیمان قاسمخانی پس از سال‌ها تجربه نوشتن فیلمنامه‌های طنز و موفقیت چشمگیر در عرصه سینما و تلویزیون و همکاری با کارگردان‌های مطرحی چون مهران مدیری و سروش صحت توانست اولین فیلم سینمایی خود را در اوایل دهه ۹۰ جلوی دوربین ببرد. فیلم خوب، بد، جلف فارغ از فیلمنامه و شوخی‌هایی که به خاطر سال‌ها تجربه شوخی نویسی قاسمخانی شکل گرفته است از یک ناحیه بیش از هر چیزی توانست سود و بهره ببرد. ترکیب پژمان جمشیدی و سام درخشانی که پیش از آن با بازی در سریال پژمان توانسته بودند مخاطب را جذب کنند باعث شد اولین تجربه سینمایی قاسمخانی فیلمی سر پا و موفق در گیشه باشد.

فیلم تقابل ۳ شخصیت عاقل، کمی عاقل و خنگ است که سعی می‌کنند در یک ماموریت پلیسی دنبال قاتل بگردند. تصور این موقعیت آنقدر خنده دار است که حضور پژمان جمشیدی و سام درخشانی هم بر جذابیت‌های داستانی و قصه‌گویی فیلم کمک می‌کند. صحنه‌های فیلم آنقدر خنده‌دار است که بعید است حتی کج‌سلیقه‌ترین بیننده‌ها هم به شوخی‌هایش نخندند. فیلم در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را کسب کرده است.

تماشای آنلاین فیلم خوب بد جلف

فیلم بارکد | مصطفی کیایی | ۱۳۹۴

  • بازیگران: بهرام رادان، محسن کیایی، سحر دولتشاهی، بهاره کیان‌افشار، پژمان بازغی و رضا کیانیان

جوانی به نام حامد برای استخدام به دفتر رئیس یک شرکت مراجعه می‌کند. داستان فیلم بارکد، ماجرای چگونگی رسیدن این جوان به دفتر را روایت می‌کند…

چرا بارکد را ببینیم؟

بارکد ساخته مصطفی کیایی یک کمدی موقعیت است که با همان تم همیشگی خلافکارهای خنگ و گیر افتادن در یک موقعیت دشوار می‌تواند از مخاطب خنده بگیرد. فیلم از بازیگران مطرحی چون بهرام رادان و سحر دولتشاهی و پژمان بازغی بهره برده و یکی از فیلم‌های موفق در گیشه سینماها به حساب می‌آمد.

بارکد پر از لحظه‌های مفرح است. سکانس‌های دو تایی بهرام رادان و محسن کیایی خنده دار است و حضور پژمان بازغی در کنار آن‌ها به خنده بیشتر فیلم کمک کرده است. مخاطب به خوبی با تماشای فیلم سرگرم می‌شود و با یک قصه سر راست و راحت روبرو است.

تماشای آنلاین فیلم بارکد

فیلم طبقه حساس | کمال تبریزی | ۱۳۹۲

  • بازیگران: رضا عطاران، محمدرضا فروتن، پانته‌آ بهرام، بهاره رهنما، پیمان قاسم‌خانی، هوتن شکیبا، و محمد بحرانی، بهادر مالکی، کاظم سیاحی

آقای کمالی با بازی رضا عطاران که مردی متعصب و به ظاهر متدین است، بعد از مرگ همسرش، او را در یک قبر دو طبقه دفن می‌کند. سپس برای تقویت روحیه به سفر چین می‌رود اما پس از بازگشت می‌فهمد که فروشنده قبر کلاه‌بردار بوده طبقه دیگر را که متعلق به آقای کمالی بوده‌است به دیگری فروخته؛ و حالا مردی غریبه در کنار همسرش دفن شده است.

چرا طبقه هساث را ببینیم؟

بعد از موفقیت فیلم مارمولک که حاصل همکاری پیمان قاسمخانی و کمال تبریزی بود، این دو تصمیم گرفتند ۱۰ سال بعد از ساخت فیلم موفق مارمولک تجربه دیگری در عرصه کمدی داشته باشند. طبقه هساث یک کمدی ابزورد و متفاوت در کارنامه کاری تبریزی است که این بار جواد نوروزبیگی را در مقام تهیه‌کننده در کنار خود می‌دید. تبریزی در ساخت طبقه هساث سعی کرد از ظرفیت خوب رضا عطاران استفاده کند و فیلم را با حضور بازیگران مطرح دیگری جلوی دوربین ببرد.

موضوع متفاوت فیلم طبقه هساث یا حساس که اشاره به برخی خرافات در طیف طبقه سنتی جامعه دارد باعث شده فیلمنامه‌نویس و کارگردان بر روی تضادها و اتفاق‌هایی که منجر به خلق موقعیت‌های خنده‌دار می‌شود تمرکز کنند. فیلم روی شوخی‌ها و رفتارهای بامزه رضا عطاران استوار است اما در کنار آن حضور چهره‌های تئاتری همچون هوتن شکیبا و کاظم سیاحی در کنار بهاره رهنما و آزاده صمدی به بار طنز فیلم کمک کرده است. طبقه حساس فیلم کمدی ایرانی قابل تماشایی است.

تماشای آنلاین فیلم طبقه هساث

فیلم ورود آقایان ممنوع | رامبد جوان | ۱۳۸۹

  • بازیگران: رضا عطاران، ویشکا آسایش، پگاه آهنگرانی، مانی حقیقی، بهاره رهنما، ستاره پسیانی، حدیث میرامینی، مهرناز بیات و پریناز ایزدیار

یک دبیرستان دخترانه برای آنکه دانش‌آموزانش در المپیاد شیمی رتبه بگیرند با وجود آنکه مدیر مدرسه یک زن ضد مرد است مجبور می‌شود از یک معلم کاربلد مرد در درس شیمی استفاده کند اما برای رفت و آمد و کلاس‌های معلم شیمی قوانین عجیب و غریبی می‌گذارد. دختران درس شیمی هم تصمیم می‌گیرند برای آنکه خانم دارابی کمی از سخت‌گیری‌هایش در زمینه آقایان کم کند فضایی را ایجاد می‌کنند تا آقای جبلی (با بازی رضا عطاران) از خانم دارابی (ویشکا آسایش) خواستگاری کند. در نهایت نقشه دختران لو می‌رود و آقای جبلی تصمیم می‌گیرد به مدرسه نرود اما با تغییر لحن و رفتار خانم دارابی آقای جبلی مجدد به تدریس خود ادامه می‌دهد و دختران درس شیمی در المپیاد شرکت می‌کنند.

چرا ورود آقایان ممنوع را ببینیم؟

اگر قرار باشد یک معیار ثابت برای یک کمدی استاندارد در سینمای ایران معرفی کنیم ورود آقایان ممنوع بدون شک در تمامی شئون واجد این ویژگی است. فیلمی که در فیلمنامه و ساختار و بازیگری و جذب مخاطب موفق عمل کرده و تماشای آن حتی پس از بیش از ۱۰ سال هم برای مخاطب جذاب است. ترکیبی کامل از بهترین‌ها دور یکدیگر جمع شدند و با فیلمنامه پیمان قاسمخانی، ذوق کارگردانی رامبد جوان و بازیگری رضا عطاران و ویشکا آسایش یکی از بهترین کمدی‌های سینمای ایران رقم خورده است. فیلمی که سراسر شوخی‌ و خنده است و به مخاطبش برای خندیدن باج نمی‌دهد و تمام سعی و تلاش خودش را برای بهتر بودن می‌کند. ورود آقایان ممنوع نمونه خوب یک کمدی سر حال و خانوادگی است که تماشای آن هر چند باری هم که باشد باز هم لذتبخش است.

پوستر اینفوی فیلم ورود آقایان ممنوع

فیلم سن پترزبورگ | بهروز افخمی | ۱۳۸۹

  • بازیگران: پیمان قاسمخانی، محسن تنابنده، امین حیایی و سروش صحت

سن‌پطرزبورگ داستان دو جوان لات و آس و پاس است که برای رسیدن به یک گنج خانوادگی که متعلق به تزار روس است با یکدیگر رقابت می‌کنند. این دو بعد از کلی کلنجار رفتن برای به دست آوردن این گنج در نهایت در می‌یابند که گنجی در میان نیست و برای رسیدن به گنج باید به روسیه سفر کنند.

چرا سن پطرزبورگ را ببینیم؟

بهروز افخمی در اواخر دهه هشتاد به سراغ ساخت فیلمی طنز رفت که پیمان قاسمخانی نویسنده فیلمنامه اش بود. حمید اعتباریان که با فیلم آکواریوم ایرج قادری به سینما وارد شد در مقام تهیه کننده از همان ابتدا پای فیلمنامه قاسمخانی ایستاد. ترکیب افخمی و قاسمخانی با حضور محسن تنابنده کامل شد و سن پطرزبورگ به یکی از فیلم های مهم کمدی سینمای ایران بدل شد. فیلم پر از ارجاعات بامزه و خنده دار است که در تمام لحظات مخاطب را می خنداند. حجم شوخی ها و کل کل های میان دو بازیگر اصلی یعنی پیمان قاسمخانی و محسن تنابنده به بهتر شدن فیلم کمک کرده است.

san-peterzboorg-info

فیلم اسب حیوان نجیبی است | عبدالرضا کاهانی | ۱۳۸۹

  • بازیگران: رضا عطاران، پارسا پیروزفر، کارن همایونفر، پانته‌آ بهرام، باران کوثری، حبیب رضایی، احمد مهرانفر، اشکان خطیبی و مهتاب کرامتی

داستان این فیلم اسب حیوان نجیبی است درباره یک مجرم زندانی است که به مدت ۲۴ ساعت از زندان مرخصی گرفته و در این مدت می‌کوشد به زعم خود، اسباب سوءاستفاده از گروهی از مردم را فراهم آورد.

چرا اسب حیوان نجیبی است را ببینیم؟

اسب حیوان نجیبی است یک موقعیت ابزورد از حضور یک فرد در لباس قانون و در جایگاهی است که به واسطه لباسی که به تن دارد تمامی ذهنیت اطرافیان نسبت به او تغییر می‌کند. کمدی موقعیت عبدالرضا کاهانی یک اثر کمدی موفق در سینمای ایران است. جایی که نوشتن داستانی شبیه به چیزی که در فیلم رخ می‌دهد یک هوش و ذکاوت بالا را نیاز دارد. فرد کلاه‌برداری در قالب لباس پلیس نیروی انتظامی به محله‌های مختلف تهران سرک می‌کشد و با تلکه کردن مردم روزگار می‌گذراند. در یکی از این شب‌ها او با جمعی آشنا می‌شود که هر کدام در زندگی خود چالش‌های مختلفی دارند. رضا عطاران در حضور متفاوتی که در این فیلم داشت موفق شد تندیس برترین بازیگر مرد خانه سینما را کسب کند.

دانلود و تماشای آنلاین فیلم اسب حیوان نجیبی است

فیلم دایره زنگی | پریسا بخت‌آور | ۱۳۸۷

  • بازیگران: باران کوثری، مهران مدیری، امین حیایی، صابر ابر، نیما شاهرخ‌شاهی، محمدرضا شریفی‌نیا، گوهر خیراندیش، بهاره رهنما، امید روحانی، نیلوفر خوش‌خلق، نگار فروزنده و…

ماجرای فیلم دایره زنگی از این قرار است که یک نصاب ماهواره به همراه دختری وارد یک آپارتمان در بالا شهر تهران می‌شوند. دختر که عادت به دزدی از خانه‌ها دارد میان واحدهای آپارتمان رفت و آمد می‌کند. اهالی ساختمان هر کدام یک داستانی دارند. یکی از اهالی ساختمان انسان متشرعی است که با بودن ماهواره در ساختمان مشکل دارد و با دیگران درگیر است. در نهایت دختر از خانه همسایه‌ها دزدی می‌کند و بدون پسر نصاب پا به فرار می‌گذارد اما غافل از آنکه پلیس رد او را زده و دستگیرش می‌کند.

چرا دایره زنگی را ببینیم؟

فیلم پر بازیگر و خوش ساخت دایره زنگی ساخته پریسا بخت‌آور یکی از آثار کمدی اجتماعی است که نگاه انتقادی به بسیاری از رخدادهای درون جامعه دارد. فیلمی که استانداردهای کافی برای تماشای بیش از یک بار را دارد و شوخی‌ها و روابط میان آدم‌ها به خوبی فضای جامعه امروز را نمایندگی می‌کند.

فیلمنامه دایره زنگی را اصغر فرهادی نوشته است. این اولین و تا امروز تنها فیلم ساخته شده پریسا بخت‌آور همسر اصغر فرهادی است. فیلم پر است از جزئیاتی که فقط از عهده فرهادی بر می‌آید و از این رو می‌توان فیلم را یک کمدی از جنس آثار اجتماعی فرهادی دانست. بازی‌های یکدست بازیگران و حضور پر تعداد چهره‌های مطرح سینمایی از باران کوثری و حامد بهداد تا مهران مدیری و امین حیایی باعث شده است دایره زنگی به اثری قابل تماشا تبدیل شود که با وجود گذشت بیش از ۱۰ سال از ساخت آن باز هم دیدنی است.

دانلود رایگان فیلم دایره زنگی

فیلم بی پولی | حمید نعمت‌الله | ۱۳۸۷

  • امتیاز کاربران فیلیمو: ۹۰ از ۱۰۰
  • بازیگران: بهرام رادان، لیلا حاتمی، رضا رشیدپور، حبیب رضایی، امیر جعفری، سیامک انصاری، بابک حمیدیان و نادر فلاح

داستان فیلم بی پولی درباره زوجی جوان است به نام ایرج و شکوه با بازی بهرام رادان و لیلا حاتمی که بعد از ازدواج دچار بحران بی پولی و بیکاری می‌شوند و زندگی سختی را پشت سر می‌گذارند. در این میان ایرج متوجه می‌شود که ارزش‌های زندگی بیشتر از مادیات است و سعی می‌کند نگرش خود را به زندگی تغییر دهد تا زندگی خوبی داشته باشد.

چرا بی پولی را ببینیم؟

حمید نعمت‌الله بعد از ساخت فیلم بوتیک که یک اثر اجتماعی تلخ و گزنده بود به سراغ یک قصه اجتماعی رفت و این‌بار با تغییر لحن دومین فیلمش را در فضایی کمدی درام ساخت. بی پولی ساخته یک ذهن آماده از فیلمسازی است که به خوبی می‌تواند اندازه دقیق آدم‌ها و روابط میان آن‌ها را رصد کند و دنیای متفاوت آن‌ها را روایت کند. و نتیجه شد یک فیلم کمدی ایرانی کالت و دوست‌داشتنی.

فیلم بی پولی جزو آثار تاثیرگذار در زندگی و سبک زندگی زوج‌های جوان است. روابط درون فیلم ما به ازای بیرونی دارد و هر مخاطبی با لحظه‌های فیلم همذات‌پنداری می‌کند. شوخی‌ها و اصطلاحات فیلم هنوز هم میان علاقمندان فیلم دست به دست می‌شود و حتی تماشای چند باره آن مخاطب را خسته نمی‌کند. بهرام رادان یکی از بهترین بازی‌هایش را در نقش ایرج بازی کرد و لیلا حاتمی به خوبی توانست در قالب یک زن خانه دار بازی کند. فیلم در عین آنکه سعی می‌کند ابعاد بی‌پولی و تاثیر آن را در زندگی زوج‌ها نشان دهد اما پایانی امیدوارکننده دارد و حس خوب امیدواری را در مخاطب بیدار می‌کند.

تماشای آنلاین فیلم بی پولی

فیلم کتاب قانون | مازیار میری | ۱۳۸۷

  • بازیگران: پرویز پرستویی، دارین حمزه، داوود فتحعلی بیگی و نگار جواهریان

مهندس رحمان توانا که کارمند دولت است در مأموریتی خارج از کشور در لبنان عاشق یک دختر مسیحی می‌شود. در نهایت دختر مسیحی به دین اسلام روی می‌آورد و به همراه رحمان به ایران می‌آید. او که دین اسلام را با اختیار خود و آگاهی از احکام آن پذیرفته با مسلمانان شناسنامه‌ای که در رفتار و گفتارشان احکام را زیر پا می‌گذارند به مشکل برمی‌خورد…

چرا کتاب قانون را ببینیم؟

کتاب قانون بر اساس یک ایده یک خطی شکل گرفته است. زنی غیرمسلمان می‌خواهد با یک مرد مسلمان ازدواج کند و برای همین باید با دین اسلام آشنا شود و برخی از تفاوت‌های فرهنگی باعث می‌شود که موقعیت‌های طنز شکل بگیرد. مازیار میری با فیلمنامه‌ای از محمد رحمانیان کتاب قانون را بعد از ساخت فیلم تلخ و جنگی من قاتل پسرتان هستم ساخت. کتاب قانون در واقع تلاش میری و محسن علی‌اکبری بعد از شکست تجاری فیلم قبلی‌شان برای حضور در بدنه سینما به حساب می‌آید.

دانلود رایگان فیلم کتاب قانون

فیلم زن ها فرشته اند | شهرام شاه‌حسینی | ۱۳۸۶

  • بازیگران: امین حیایی، محمدرضا شریفی‌نیا، نیکی کریمی، مهتاب کرامتی، لادن طباطبایی، لیلا اوتادی، مرتضی کاظمی، احمد پورمخبر، مریم سلطانی

زن‌ها فرشته‌اند داستان زن و شوهری است که اساس رابطه آن‌ها عاشقانه است. اما بعد از مدتی زن تصمیم می‌گیرد شوهرش را امتحان کند و در این مسیر دوستانش کمکش می‌کنند. شوهر به همسرش خیانت می‌کند و زن نیز تصمیم می‌گیرد تمام اموالی که دست شوهرش داشته از او پس بگیرد.

چرا زن‌ها فرشته‌اند را ببینیم؟

شهرام شاه‌حسینی کارگردان جوانی که فیلمسازی را از فیلم کوتاه آغاز کرد در دومین تجربه کارگردانی باز هم با دفتر پویا فیلم (عبدالله علیخانی و حسین فرح‌بخش) کار کرد و بعد از کلاغ‌پر به سراغ ساخت کمدی زن‌ها فرشته‌اند رفت. فیلمی که یک داستان غافلگیرکننده و سرگرم کننده دارد و موقعیت‌های پیش آمده در فیلم مخاطب را سرگرم می‌کند. موقعیت‌های درون فیلم بر پایه رکب خوردن و رکب زدن شکل گرفته است. فیلم می‌تواند مخاطب را در مواجهه اول غافلگیر کند و در تماشای دوباره با کشف ماجرا از قصه لذت ببرد.

تماشای آنلاین فیلم زن‌ها فرشته‌اند

فیلم همیشه پای یک زن در میان است | کمال تبریزی | ۱۳۸۶

  • بازیگران: گلشیفته فراهانی، حبیب رضایی، مهران مدیری، رضا کیانیان، آهو خردمند، سیاوش چراغی‌پور، حسن معجونی و شبنم مقدمی

فیلم همیشه پای یک زن در میان است روایتگر زن و شوهری جوان است که به رغم یک ازدواج عاشقانه کارشان به طلاق خصمانه رسیده و در این میان پای افراد زیادی به ماجرا باز می‌شود.

چرا همیشه پای یک زن در میان است را ببینیم؟

ترکیب امتحان پس داده شده کمال تبریزی و رضا مقصودی پس از موفقیت در ساخت کمدی لیلی با من است این بار به سراغ یک فیلمنامه سورئال با فضایی فانتزی رفتند و همیشه پای یک زن در میان است را درباره مصائب و مشکلات زندگی زنان در جامعه ایرانی بررسی کردند. موضوعی ملتهب که باز هم پای نام یک کارگردان در میان است. کمال تبریزی.

فیلم همیشه پای یک زن در میان است ترکیب جذابی از بازیگران را دارد که اغلب‌شان سابقه بازی در فیلم کمدی ایرانی و خنده دار نداشتند. گلشیفته‌ فراهانی در نقش اصلی فیلم روایت کننده زندگی یک زن در آستانه طلاق است که افراد مختلفی به او پیشنهاد رابطه می‌دهند. فیلم اقتباسی از یکی از داستان‌های سیدمهدی شجاعی با همین نام است و تبریزی با شوخی‌های کلامی و تصویری سعی کرده است فضای فیلم را به کمدی‌ای متفاوت از آثار معمول سینمای ایران تبدیل کند.

تماشای آنلاین فیلم همیشه پای یک زن در میان است

فیلم آتش بس | تهمینه میلانی | ۱۳۸۵

  • بازیگران: محمدرضا گلزار، مهناز افشار، آتیلا پسیانی، احمد مهرانفر، کیکاووس یاکیده و السا فیروزآذر

ماجرای فیلم آتش بس از این قرار است که سایه، مهندس آرشیتکت، برای طلاق از همسرش یوسف که مهندس راه و ساختمان است، نزد وکیل می‌رود اما تصادفاً گذرش به مطب یک روان‌شناس می‌افتد. حضور یک روانشناس باعث می‌شود زندگی سایه و یوسف تغییر کند و با مشورت‌های آقای روانشناس زندگی مشترکشان به جای جدایی به سمت خوشبختی پیش رفت.

چرا آتش بس را ببینیم؟

تهمینه میلانی پس از ساخت چند درام اجتماعی درباره حقوق زنان تصمیم گرفت به سراغ ساخت یک فیلم کمدی عاشقانه برود که درباره اختلاف‌های زوج‌های ایرانی است. حاصل فیلم آتش بس فراتر از تصور علاقمندان به سینمای میلانی بود و او توانست در فضای کمدی بهتر از درام‌های تلخ و اجتماعی‌اش با مخاطب ارتباط برقرار کند.

آتش بس مصداق جور شدن کامل در و تخته است. فیلم از هر لحاظ یک اثر استاندارد در حوزه مسائل خانوادگی است. یک فیلم سر حال و درگیر کننده که روایتش را سر راست برای مخاطب تعریف می‌کند و بر پایه‌های علمی و روانشناسی استوار است. حضور زوج مهناز افشار و محمدرضا گلزار باعث شده فیلم از لحاظ ارتباط با مخاطب با اقبال خوبی همراه باشد و اولین فیلم باشگاه‌ میلیاردی‌های سینمای ایران لقب بگیرد. فیلم در زمان اکران استقبال گسترده مخاطب را همراه داشت و سالن‌های سینما در خرداد ۸۵ که همزمان با برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان بود مملو از جمعیت بود. فیلم همچنین در نمایش خانگی جزو آثار پربیننده بود و استقبال مخاطب همچنان از فیلم ادامه داشت تا جایی که تهمینه میلانی را مجاب کرد به سراغ ساخت آتش بس ۲ برود. فیلمی که البته به اندازه فیلم اول موفق نبود.

تماشای آنلاین فیلم آتش بس

فیلم مهمان | سعید اسدی | ۱۳۸۵

  • بازیگران: امین حیایی، شقایق فراهانی، حسام نواب صفوی، مریم امیرجلالی، محمدرضا شریفی‌نیا، پوریا پورسرخ، کارولین پیج، ثریا قاسمی

فیلم مهمان روایتگر ماجرای کرولاین دختری آمریکایی است که قصد ازدواج با نامزد ایرانی خودش را دارد. اما یکی از دوستانش با نشان دادن فیلم «بدون دخترم هرگز» به او، کرولاین را نسبت به ایران و ایرانی‌ها بدبین می‌کند. کرولاین به ایران می‌آید تا با فرهنگ ایران از نزدیک آشنا شود و در این میان با مجید راننده تاکسی آشنا می‌شود و مجید تلاش می‌کند تا کرولاین گول سیروس محترم، مرد حقه باز را نخورد و با نامزدش ازدواج کند.

چرا مهمان را ببینیم؟

سعید اسدی بعد از ساخت ملودرام جوانانه‌ای با نام «آواز قو» ساخت یک فیلم کمدی را در دفتر پویا فیلم آغاز کرد که به یکی از آثار خوب گیشه پسند و کمدی ایرانی تبدیل شد. مهمان یکی از اولین‌های کمدی پس از انقلاب است که از حضور یک بازیگر خارجی در فضای داستان بهره برده و سعید اسدی به خوبی توانسته است با ضرب‌آهنگ تند و استفاده درست از فرهنگ عامه اثری مفرح بسازد. فیلم در میانه دهه ۸۰ ساخته و در عید نوروز روانه پرده سینماها شد. بازی امین حیایی و استفاده از یک تیپ جذاب و خنده‌دار هنوز هم از به یاد‌ماندنی‌ترین بازی‌های او به شمار می‌رود که بارها تکرار و تقلید شد.

فیلم مهمان اینفو

فیلم اخراجی ها ۱ | مسعود ده نمکی | ۱۳۸۵

  • بازیگران: کامبیز دیرباز، اکبر عبدی، امین حیایی، محمدرضا شریفی نیا، ارژنگ امیرفضلی، علی اوسیوند، سپند امیرسلیمانی، نیوشا ضیغمی، نگار فروزنده، مینا جعفرزاده، شهره لرستانی و سید جواد هاشمی

اخراجی‌ها ۱ داستان جمعی از اراذل و اوباش جنوب تهران است که تصمیم می‌گیرند به جبهه بروند. مجید سوزوکی به عشق ازدواج با دختر میرزا تصمیم می‌گیرد با رفقایش به جبهه بروند و حضور آن‌ها در جبهه باعث می‌شود اتفاقات خنده‌داری رخ دهد و فرمانده جبهه با حضور آن‌ها مخالفت کرده و آن‌ها را اخراج کند. در نهایت در یک عملیات مجید سوزوکی شهید می‌شود.

چرا اخراجی‌ها یک را ببینیم؟

مسعود ده‌نمکی از مستندسازان و ژورنالیست‌های حوزه دفاع مقدس پس از سال‌ها کار در عرصه مطبوعات و جنجال و حواشی بسیاری که ایجاد کرد تصمیم گرفت نخستین فیلم سینمایی خود را با دستمایه قرار دادن فضای دفاع مقدس و شوخی با بچه‌های جنگ جلوی دوربین ببرد. فیلمنامه اخراجی‌ها را ده‌نمکی با راهنمایی‌های پیمان قاسمخانی نوشته است و گروهی از بازیگران مطرح طنز در آن بازی می‌کنند. فیلم پر از شوخی‌های کلامی است و قصه و روایتی سر راست از حضور چند نفر از لات‌های تهران در جبهه‌های جنگ نشان می‌دهد. تلاش ده‌نمکی برای آنکه بخواهد مفهومی فراتر از یک فیلم کمدی به مخاطب عرضه کند به خوبی مشهود است اما در نهایت این شوخی‌های فیلم است که بیشتر در ذهن باقی می‌ماند.

تماشای آنلاین فیلم اخراجی‌ها 1

فیلم هوو | علیرضا داودنژاد | ۱۳۸۴

  • بازیگران: رضا عطاران، محمدرضا داوودنژاد، رضا داوودنژاد، و علی صادقی

مرد میانسالی به نام عطا، همه کارهای اداری و مالی کارش را به همسرش سپیده واگذار کرده و خودش سرش به جای دیگری گرم است که…

چرا هوو را ببینیم؟

هوو ساخته علیرضا داودنژاد از آن دست کمدی‌های شخصی‌ساز و خلوت و جمع و جوری است که رهایی و لختی زندگی کاراکتر اصلی‌اش تنها موتور محرک داستان به حساب می‌آید. کاراکتر عطا با بازی رضا عطاران از آن دست شخصیت‌هایی است که احتمالا در اطراف هر یک از ما حضورش هم باعث حرص خوردن است و هم موجب سرخوشی می‌شود. هوو هجویه‌ای دیدنی از داودنژاد در مذمت چندهمسری است و ازدواج مجدد را با وجود سرخوشی‌های شخصیت اصلی امری مذموم و ناپسند می‌انگارد.

دانلود رایگان فیلم هوو

فیلم زیر درخت هلو | ایرج طهماسب | ۱۳۸۴

  • بازیگران: حمید جبلی، فاطمه معتمدآریا، ایرج طهماسب و مازیار (شهره) لرستانی

بزرگ یک خاندانی خواب می‌بیند ساعت ۵ عصر زیر درخت هلو می‌میرد و تنها کسی که می‌خواهد هنگام مرگ کنارش باشد خدمتکار خانه است که از میوه هلو بدش می‌آید و نسبت به آن حساسیت دارد.

چرا زیر درخت هلو را ببینیم؟

زوج ایرج طهماسب و حمید جبلی بار دیگر دست به ساخت یک اثر کمدی زدند. کمدی خوش ساخت زیر درخت هلو یکی از آثار موفق حوزه طنز در دهه ۸۰ بود که توانست نظر مخاطبان را جلب کند. زیر درخت هلو مجموعه‌ای از بازی‌های درخشان و دیدنی است. از حضور حمید جبلی که بیشترین بار طنز را به دوش می‌کشد تا شهره (مازیار) لرستانی که هم‌پای جبلی به خوبی توانست تقابل بین یک زن و مرد روستایی و ساده دل را اجرا کند. از طرفی حضور ایرج طهماسب در مقام بازیگر و فاطمه معتمدآریا به غنای موقعیت‌های کمدی کمک کرده است.

اینفو فیلم زیر درخت هلو

فیلم چند می گیری گریه کنی | شاهد احمدلو | ۱۳۸۴

  • بازیگران: منوچهر نوذری، حمید لولایی، نیکو خردمند، ابوالفضل پورعرب، الناز شاکردوست و شهرام حقیقت‌دوست

رضا شایسته پس از سال‌ها زندگی در غربت به ایران می‌آید تا پس از مرگ در خاک وطنش آرام بگیرد. تنها نگرانی شایسته این است که پس از مرگش کسی نیست که برای او مراسم ختم بگیرد و برایش گریه کند. او تصمیم می‌گیرد این موضوع را به یک آژ‌انس برگزاری مراسم ختم واگذار کند و قبل از مرگش مراسم ترحیم خودش را ببیند. گروهی به سرپرستی فردی با بازی حمید لولایی تصمیم می‌گیرند مراسم ختم آقای شایسته را برگزار کنند و در ازای گریه کردن پول بگیرند.

چرا چند می‌گیری گریه کنی را ببینیم؟

شاهد احمدلو در نخستین تجربه کارگردانی با فیلمنامه‌ای از محسن تنابنده به سراغ یک داستان اجتماعی با طنزی از جنس مردم کوچه و بازار رفت که نتیجه آن برای نخستین ساخته سینمایی او اثری موفق به حساب می‌آید. شوخی با مرگ و مراسم ترحیم یکی از پارادوکس‌هایی است که در فضای فیلم کمدی ایرانی می‌تواند موقعیت‌های خنده‌داری را شکل بدهد. شاهد احمدلو با تکیه بر همین اصل و با استفاده از ترکیب بازیگرانی چون شهرام حقیقت‌دوست و حمید لولایی و مرحوم منوچهر نوذری فیلمی سرحال و دیدنی ساخته است که می‌تواند هر بیننده‌ای را جذب خود کند.

تماشای آنلاین فیلم چند می‌گیری گریه کنی

فیلم مهمان مامان | داریوش مهرجویی | ۱۳۸۳

  • بازیگران: گلاب آدینه، پارسا پیروزفر، امین حیایی، حسن پورشیرازی، نسرین مقانلو، ملیکا شریفی‌نیا، علیرضا جعفری، ژاله علو و فریده سپاه‌منصور

داستان فیلم مهمان مامان درباره حضور مهمان‌های سرزده عفت خانوم مادر خانواده‌ای است که در یک خانه قدیمی در جنوب تهران زندگی می‌کنند. مادر که به خاطر بیکاری شوهرش زندگی به سامانی ندارد در فکر تدارک یک سفره رنگین برای خواهرزاده و عروس تازه فامیل است تا آبرویش جلوی آن‌ها نرود. اهالی خانه که به خانه قمرخانوم معروف است همگی دست به دست هم می‌دهند و با فراهم کردن بخشی از مواد غذایی شام مفصلی را تدارک می‌بینند.

چرا مهمان مامان را ببینیم؟

در میان فیلمسازان نسل موج نوی سینمای ایران شاید هیچ فیلمسازی به اندازه مهرجویی درک و فهم دقیقی از کمدی نداشته باشد. مهرجویی به خوبی در ژانرهای مختلف آثار مهم و تاثیرگذاری ساخته است و یکی از بهترین فیلم‌هایی که او با اقتباس از رمانی نوشته هوشنگ مرادی‌کرمانی در دهه ۸۰ جلوی دوربین برد فیلم مهمان مامان است. مهمان مامان همانند دیگر آثار مهرجویی در کنار نگاه فلسفی به زندگی نقدی اجتماعی از شرایط دوران گذار خود دارد و از این حیث می‌توان مهمان مامان را یکی از آثار مهم سینمای ایران دانست.

شوخی‌ها و جنس کمدی مهمان مامان در دهه‌ای که کمدی‌ها به سمت آثار مبتذل و جنسی می‌رفتند دارای ظرافت‌ها و موقعیت‌های بی‌نظیری است. تمامی شخصیت‌های داخل داستان از یوسف با بازی پارسا پیروزفر گرفته تا مش مریم با بازی فریده سپاه‌منصور همگی دارای هویت‌های جذابی هستند که کارکرد متفاوتشان در پیش‌برد داستان اصلی برای مخاطب جذاب است. فیلم همچنین نقدی بر جامعه مصرف‌گرای آن دوران دارد و ارجاعات مهرجویی به فضای زندگی خانواده ایرانی کاملا دلنشین و دوست داشتنی است.

اینفوگرافی فیلم مهمان مامان

فیلم ازدواج به سبک ایرانی | حسن فتحی | ۱۳۸۳

  • بازیگران: داریوش ارجمند، سعید کنگرانی، شیلا خداداد، فاطمه گودرزی، لادن طباطبایی، محمدرضا شریفی‌نیا و حسام نواب‌صفوی

ماجرای فیلم ازدواج به سبک ایرانی از این قرار است که پدر متعصب و سخت گیری آرزوی به سروسامان رسیدن دخترش را دارد؛ اما این آرزو به گونه برآورده می شود که او به مذاق او خوش نمی آید.

چرا ازدواج به سبک ایرانی را ببینیم؟

دلایل مختلفی وجود دارد که حسن فتحی موفق شد در اولین ساخته سینمایی‌اش حضور قدرتمندی داشته باشد. نگاه متفاوت فتحی به سنت‌های ایرانی و دستمایه قرار دادن موضوعی متفاوت درباره ازدواج به سبک ایرانی باعث شد مخاطب با کمدی‌ای خوش رنگ و لعاب روبرو باشد که در گیشه و نمایش خانگی نیز مخاطبان زیادی را جذب کرده است. حضور سعید کنگرانی بعد از سال‌ها ممنوعیت از کار از یک سو و استفاده از ظرفیت بازیگری بازیگرانی چون داریوش ارجمند و محمدرضا شریفی‌نیا و شیلا خداداد و تولید حرفه‌ای که حاصل حضور زنده‌یاد علی معلم در مقام تهیه‌کننده بود و فیلمنامه خوب مینو فرشچی ترکیبی را درست کرد که حسن فتحی در نخستین ساخته سینمایی‌اش موفق باشد.

دانلود رایگان فیلم ازدواج به سبک ایرانی

فیلم مکس | سامان مقدم | ۱۳۸۳

  • بازیگران: فرهاد آئیش، پگاه آهنگرانی، گوهر خیراندیش، رامبد جوان، نیما شاهرخ شاهی، محمدرضا شریفی‌نیا و سیروس ابراهیم‌زاده

ماجرای فیلم مکس از این قرار است که گروهی از مدیران وزارت ارشاد تصمیم می‌گیرند که تعدادی از نخبگان خارج از کشور را برای همایشی دعوت کنند. در میان مدعوین یک رهبر ارکستر ایرانی تبار است که خارج از کشور زندگی می‌کند. اما این دعوت‌نامه به اشتباه به جای رسیدن به دست رهبر ارکستر به دست مکس خواننده لس‌آنجلسی مقیم امریکا می‌رسد. با ورود مکس به ایران او در یک همایشی آهنگ‌های روحوضی و باباکرم می‌خواند و تازه مسئولان ارشاد متوجه می‌شوند که چه اشتباهی رخ داده است و برای اینکه نیروهای فشار به او آسیبی نزنند سعی می‌کنند خیلی بی سر و صدا از کشور خارجش کنند.

چرا مکس را ببینیم؟

سامان مقدم پس از ساخت ۲ اثر اجتماعی که برآمده از فضای باز سیاسی نیمه دوم دهه هفتاد بود در سومین ساخته سینمایی خود با فیلمنامه‌ای از پیمان قاسمخانی به سراغ ساخت یک کمدی شلوغ با رگه‌های طنز سیاسی رفت. مکس اگرچه در بدترین فصل سال (قبل از شروع سال جدید و اسفند ماه) اکران شد اما اقبال مردم نشان داد فیلم موفقیت‌هایش در حوزه مخاطب شناسی را به خوبی مشق کرده است.

مکس یک کمدی جسورانه در نقد تندروی و تفکرات رادیکال است. فیلم از زمانه خودش جلوتر است و حتی در زمان حال هم تماشای آن با ارجاعاتی به تحولات روز همراه است. تماشای مکس نشان می‌دهد که کمدی‌ می‌تواند چقدر عمیق به جامعه اطرافش نگاه کند.

دانلود رایگان فیلم مکس

فیلم مارمولک | کمال تبریزی | ۱۳۸۲

  • بازیگران: پرویز پرستویی، بهرام ابراهیمی، شاهرخ فروتنیان، رضا سعیدی، مهران رجبی، فریده سپاه‌منصور، سهیلا رضوی، رعنا آزادی‌ور، مائده طهماسبی، نقی سیف‌جمالی، سید مهرداد ضیایی، سیروس همتی، حسین سلیمانی، سیروس همتی، فرزین محدث

داستان فیلم مارمولک هم از همین قرار است. رضا مثقالی با بازی پرویز پرستویی معروف به رضا مارمولک دزد سابقه‌داری است که بارها دستگیر و زندانی شده، اما در آخرین دستگیری، اتهام او سرقت مسلحانه است. رضا را به زندانی تحویل می‌دهند که رئیس آن آقای مجاور (احتمالاً برگرفته از نام و شخصیت ژاور در داستان بینوایان)، مردی بسیار سختگیر و انعطاف‌ناپذیر است. رضا در حادثه‌ای مجروح می‌شود و به بیمارستان خارج از زندان منتقل می‌شود. در آنجا لباس یک روحانی بیمار را می‌رباید و در لباس روحانیت موفق به فرار از بیمارستان می‌شود. او با مصونیتی که در لباس تازه پیدا کرده به یک شهرک مرزی می‌رود تا از این طریق و با گذرنامه جعلی از کشور خارج شود؛ اما با روحانی ای که قرار بوده به عنوان امام جماعت به آن روستا اعزام شود اشتباه گرفته می‌شود و امامت جماعت مسجد روستا را برعهده‌اش می‌گذارند.

چرا مارمولک را ببینیم؟

فیلمنامه مارمولک را پیمان قاسمخانی نوشته است. فیلم بر اساس یکی از آثار مطرح خارجی اقتباس شده و سرنخ‌هایی از این ویژگی‌ها درون فیلم قابل ردگیری است. موضوع استفاده از یک لباس مقدس توسط یک خلافکار که در نهایت باعث می‌شود او به رستگاری برسد به خودی خود موقعیت‌های بامزه‌ای را خلق می‌کند. داستان فیلم مارمولک اقتباسی از فیلم‌های ما فرشته نیستیم و زائر است که با بومی‌سازی قصه فیلم، نگاهی متفاوت به مسئله روحانیت و جامعه دارد. روستای آهار در شمیران و مسجد و مدرسه حاج قنبرعلی خان تهران از مکان‌های اصلی فیلم‌برداری این فیلم بودند.

کمال تبریزی اوایل دهه ۸۰ با فیلمنامه‌ای از پیمان قاسمخانی به سراغ داستانی رفت که یکی از بهترین کمدی های تاریخ سینمای ایران را رقم زد. مارمولک با بازی پرویز پرستویی یکی از متفاوت ترین آثار سینمای ایران است که ساختارشکنی و شجاعت فیلمساز برای نشان دادن برخی از تناقضات در حوزه دین و معرفت باعث شد بعد از آن سینمای ایران دریچه های جدیدی را در حوزه فیلمسازی پیش روی خود ببیند. مارمولک به غیر از سه ضلع تبریزی، قاسمخانی و پرستویی یک ضلع دیگر هم داشت. منوچهر محمدی تهیه کننده مارمولک یکی از چهره های مورد تایید بدنه سینمایی و مدیریتی کشور که در مقطعی مدیرکل نظارت و ارزشیابی سینما نیز بود توانست با ایستادگی برای ساخت مارمولک به یکی از تاثیرگذارترین شخصیت های فیلم به حساب بیاید.

تماشای آنلاین فیلم مارمولک

فیلم کما | آرش معیریان | ۱۳۸۲

  • بازیگران: امین حیایی، محمدرضا گلزار، مهناز افشار، آتیلا پسیانی و حدیث فولادوند

ماجرای فیلم کما از این قرار است که امیر مرادیان (محمدرضا گلزار) تنها پسر یک خانواده ثروتمند در روابط اجتماعی و خانوادگی با مشکل روبروست. او از زندگی در ایران خسته شده و از سویی نیز مادرش مقدمات تحصیل او را در آمریکا فراهم کرده و سعی دارد همراه با نامزدش سارا (حدیث فولادوند)، ایران را ترک کند. پدر امیر با بازی آتیلا پسیانی با سفر او مخالف است. امیر در یک تصادف خیابانی پیرمردی را زیر می‌گیرد و به کما می‌رود. او بعد از کشاکش زیادی با پسر پیرمرد با بازی امین حیایی دوست می‌شود و به او کمک می‌کند که  بتواند با دختری که دوستش دارد با بازی مهناز افشار ازدواج کند.

چرا کما را ببینیم؟

آرش معیریان در اوایل دهه ۸۰ و با استفاده از یک قصه عامه پسند اولین فیلمش را با نام کما ساخت. فیلمی که برای اولین بار از ترکیب حضور بازیگرانی چون مهناز افشار و محمدرضا گلزار و امین حیایی در کنار یکدیگر بهره می‌برد و پویا فیلم در مقام تهیه‌کننده به تولید این اثر کمک زیادی کرد. فیلم در اوج محبوبیت گلزار و افشار ساخته شد و قصه‌ای ساده و روان را روایت می‌کند.

فیلم هنوز و بعد از گذشت نزدیک به ۲۰ سال از ساختش دیدنی و جذاب است. شوخی‌ها و روابط میان امین حیایی و محمدرضا گلزار که یکی بچه جنوب شهر و دیگری یک بچه پولدار است به خوبی شکل گرفته. از طرفی در ادامه سری فیلم‌های اعتراضی نسل جوان و دغدغه‌هایی که مطرح می‌کند به خاطر تضادی که بین نسل گذشته یعنی پدر و نسل امروز یعنی پسر شکل گرفته است توانسته حس مخاطب را نسبت به خواسته‌های نسل جدید متمرکز کند. کما اولین فیلم معیریان در مقام کارگردان است. او پیش از ساخت کما در دانشگاه سوره و هنر کارگردانی تدریس می‌کرد.

اینفو فیلم کما

فیلم توکیو بدون توقف | سعید عالم‌زاده | ۱۳۸۱

  • بازیگران: مهران مدیری، پانته‌آ بهرام، حسن شکوهی، گوهر خیراندیش، حمیده خیرآبادی و کامران فیوضات

فیلم سینمایی ایرانی خنده دار یا کمدی توکیو بدون توقف داستان مردی کارخانه‌دار و متعصب است که روی خواهرش و نحوه ارتباط‌های او با مردان تعصب بیش از اندازه دارد. خواهرش سفری به کیش می‌رود و برادر (با بازی مهران مدیری) فردی را برای محافظت از خواهرش به صورت پنهانی روانه کیش می‌کند. در این گیر و دار فردی که قرار بود محافظ خواهر باشد عاشق او می‌شود و کار بالا می‌گیرد.

چرا توکیو بدون توقف را ببینیم؟

سعید عالم‌زاده بعد از ساخت سریال دردسر والدین که با استقبال مخاطبان در آن مقطع روبرو شد به سراغ ساخت یک فیلم سینمایی رفت و از تجربه همکاری مجدد با مهران مدیری که در آن دوران به خاطر ساخت سریال پاورچین حسابی بر سر زبان‌ها افتاده بود بهره برد. توکیو بدون توقف یک کمدی شیرین و بزن بکوب است که حضور مهران مدیری در کاراکتر یک مرد خشن متعصب به خوبی فضای فیلم را دلپذیر می‌کند.

توکیو بدون توقف یکی از فیلم‌هایی است که استانداردهای تماشای یک اثر سرگرم کننده را دارد و مخاطب با هیجان‌های داخل فیلم و جنس کمدی آن می‌خندد. حضور یک مهران مدیری سر حال در کنار بازی خوب حسن شکوهی که در آن دوران به واسطه جنس صدا مخاطب را یاد بهروز وثوقی می‌انداخت و همچنین پانته‌آ بهرام باعث می‌شود تماشای مجدد فیلم برای مخاطب جذاب باشد.

اینفو فیلم توکیو بدون توقف

فیلم نان عشق موتور ۱۰۰۰ | ابوالحسن داودی | ۱۳۸۰

  • بازیگران: اکبر عبدی، گوهر خیراندیش، سروش صحت، بهاره رهنما، جمشید اسماعیل‌خانی، آفرین عبیسی، حسام نواب صفوی، امیر جعفری، ریما رامین‌فر، اصغر بیچاره، عمار تفتی، رضا آحادی، سپند امیرسلیمانی، ملکه رنجبر، امیر زریوند، احمد مهران‌فر، آرشام مؤدبیان، حسین روزبه، ساناز کیهان

داستان فیلم درباره مرد ثروتمندی است که تنها وارث او برادرزاده‌اش است که او را موظف می‌کند در یک زمان معینی حتما ازدواج کند. باران (بهاره رهنما) به حرف عمویش (اکبر عبدی) گوش می‌دهد و عاشق یک مکانیکی (سروش صحت) می‌شود و از طرفی یک خواستگار پیگیر (حسام نواب صفوی) سعی می‌کند نظر او را جلب کند تا به خارج از کشور بروند. اما در نهایت باران با برزو (تعمیرکار ماشین) ازدواج می‌کند. نان عشق موتور ۱۰۰۰ اقتباسی از کتاب شوهر مدرسه‌ای اثر جووانی گوارسکی است.

چرا نان، عشق، موتور ۱۰۰۰ را ببینیم؟

ابوالحسن داودی که تجربه ساخت کمدی‌های خوش ساختش در دهه هفتاد باعث شده بود اقبال مخاطب نسبت به آثارش بیشتر شود در حالی که کشور به خاطر رخدادهای دوم خرداد ۷۶ تغییرات زیادی را در عرصه فرهنگ و هنر تجربه می‌کرد به سراغ ساخت یک کمدی سیاسی اجتماعی رفت که اتفاقا مخاطب بسیاری را هم توانست جذب کند. این فیلم دومین تجربه مشترک پیمان قاسمخانی و ابوالحسن داودی در مقام نویسنده و کارگردان است. فیلمی پر بازیگر که ارجاعات سیاسی آن و حتی شوخی با رئیس جمهوری (سید محمد خاتمی) وقت باعث شد فیلم یک اثر پیشرو در فضای باز سیاسی و اجتماعی ابتدای دهه ۸۰ باشد.

پوستر اینفوی فیلم نان عشق موتور 1000

فیلم مومیایی ۳ | محمدرضا هنرمند | ۱۳۷۸

  • بازیگران: پرویز پرستویی، مهتاب کرامتی، سیروس ابراهیم‌زاده، رضا ژیان، فتحعلی اویسی و رامبد جوان

سروان قربانی، افسر وظیفه‌شناسی است که کارش را به خوبی و با صداقت تمام انجام می‌دهد. سروان قربانی با بازی پرویز پرستویی که باید هرچه زودتر کلانتری محل خدمتش را به مالک اصلی تحویل دهد، به او اطمینان می‌دهد که قصد تخلیه کلانتری را دارد ولی متأسفانه هیچ‌کس حاضر نیست ملکش را به کلانتری اجاره دهد. از طرفی سروان قربانی درگیر پرونده پیدا شدن مرد شوشی مومیایی می‌شود که در گیر و دار سرقت این مرد مومیایی توسط کبری خانوم با بازی مهتاب کرامتی سروان قربانی و بهروز با بازی رامبد جوان به دنبال ردی از کبرا خانوم می‌گردند.

چرا مومیایی ۳ را ببینیم؟

مومیایی ۳ از حضور یک پرویز پرستویی سر حال و شوخ‌طبع بهره می‌برد که با دقت بسیار می‌تواند هر جمله‌ای را با بیان طنز به زبان بیاورد. فیلم پر از لحظه‌های شوخ و طعنه‌های سیاسی است که هنوز هم می‌توان با تماشای آن لذت برد. دیالوگ‌ها و استفاده از ظرفیت بازی بازیگران از جمله زنده‌یاد فتحعلی اویسی و رامبد جوان به غنای طنز مومیایی ۳ کمک کرده است. فیلم هنوز هم دیدنی است و با وجود اینکه بارها با سانسورهای مختلف از تلویزیون پخش شده است اما باز هم می‌توان به شوخی‌ها و لحظات آن خندید. مومیایی ۳ بازسازی فیلم اسلحه برهنه هم به حساب می‌آید.

تماشای آنلاین فیلم مومیایی 3

فیلم عینک دودی | محمدحسین لطیفی | ۱۳۷۸

  • بازیگران: ایرج طهماسب، فاطمه معتمدآریا، حسن شکوهی، فقیهه سلطانی و پانته‌آ بهرام

عینک دودی یکی از خنده دارترین فیلم های سینمای ایران است که درباره روابط بین زن و مرد و اختلاف‌های آ‌ن‌ها پایه‌ریزی شده است. داستان فیلم درباره زوج ثروتمندی به نام‌های مینا و سینا است که بعد از کلی اختلاف تصمیم دارند از هم جدا شوند و در دفتر ازدواج و طلاق یک فرد جاهل را می‌بینند که می‌خواهد با زور یک دختر را به عقد خودش در بیاورد. مینا دختر را می‌دزدد و شوهر لات در‌به‌در دنبال آن‌ها می‌رود و ماجراهای بامزه‌ای را رقم می‌زند.

چرا عینک دودی را ببینیم؟

عینک دودی جزو اولین فیلم‌هایی است که در فضای باز سیاسی و اجتماعی بعد از جریان دوم خرداد ۱۳۷۶ ساخته شد و عمده تمرکز سازندگان بر روابطی است که میان زن و شوهر اختلاف می‌اندازد. فیلم از حضور یک فاطمه معتمدآریا و ایرج طهماسب سرحال بهره می‌برد و تماشای آن را برای مخاطب تبدیل به یک خاطره دلنشین می‌کند.

اینفو فیلم عینک دودی

فیلم مرد عوضی | محمدرضا هنرمند | ۱۳۷۶

  • بازیگران: پرویز پرستویی، فاطمه معتمدآریا، افسانه بایگان، رضا ژیان، محمود پاک‌نیت و رضا شفیعی‌جم

قصه فیلم مرد عوضی از این قرار است که خسرو پذیرش، مخترع یک پودر جادویی لباسشویی، به یک کارخانه تولید پودر می‌رود تا با دیدن مدیرعامل، اختراعش را به تولید برساند اما در آسانسور دچار سانحه می‌شود. از طرفی دیگر داریوش جم مدیر عامل کارخانه هم سکته مغزی می‌کند و فوت می‌شود. در بیمارستان متخصص آن دو را عمل می‌کند و مغز دونفر را جابه‌جا می‌کند. خسرو را دفن می‌کنند و داریوش با مغز خسرو دوباره وارد زندگی می‌شود. داریوش با مغز خسرو دچار تضادهایی در زندگی می‌شود که این تضادها موقعیت‌های کمدی خنده‌داری را رقم می‌زند.

چرا مرد عوضی را ببینیم؟

فیلم مرد عوضی نمونه یک کمدی موفق تصویری و ایرانی است. فیلم پر است از شوخی‌های تصویری. کارگردان به خوبی از زبان سینما برای شکل دادن به اتمسفر فانتزی و خیال‌گونه فیلم استفاده کرده است و سراسر لحظات فیلم از لحظات مفرح و خنده‌دار سرشار است. پرویز پرستویی بعد از بازی در فیلم آژانس شیشه‌ای برای آنکه در قالب یک رزمنده حزب‌اللهی در اذهان ثابت نماند با گریمی متفاوت و فضایی متفاوت در مرد عوضی ظاهر شد تا توانایی‌های خودش را در عرصه کمدی هم به اثبات برساند. اتفاقی که چند بار دیگر هم در کارنامه او تکرار شد تا به همه مخاطبانش ثابت شود که او در قالب حاج کاظم ثابت نمانده است.

مرد عوضی یک فیلم سرحال است و با اینکه بیش از ربع قرن از ساخت آن می‌گذرد اما هنوز هم تصاویرش تازه و بدیع و شوخی‌های آن خنده‌دار است و مخاطب را می‌تواند سرگرم کند. فیلم در گیشه سینماها نیز موفقیت خوبی کسب کرد و در ۳ سال متوالی روی پرده رفت و مجموع فروش آن به بیش از ۹۰۰ میلیون تومان رسید که با احتساب نرخ تورم در سال جاری یک رکورد بسیار عجیب و غریب به دست می‌آید.

تماشای آنلاین فیلم مرد عوضی

فیلم لیلی با من است | کمال تبریزی | ۱۳۷۴

  • بازیگران: پرویز پرستویی، محمود عزیزی، مهدی فقیه و شهره لرستانی

فیلم لیلی با من است داستان کارمند صداوسیما به نام صادق مشکینی است که به خاطر اینکه بتواند خانه نیم‌سازش را کامل کند نیازمند وام است و برای گرفتن وام مجبور است به جبهه برود. همسفری او با آقای کمالی با بازی محمود عزیزی و ترسی که صادق مشکینی با بازی پرویز پرستویی از جبهه دارد حوادث عجیب و بامزه‌ای را شکل داده است.

چرا لیلی با من است را ببینیم؟

کمال تبریزی جزو کارگردانان ساختارشکن سینمای ایران است. شاید هیچ فیلمسازی به اندازه او خطوط قرمز را در سینما نشکسته باشد و از همین رو هر فیلمش می‌تواند برای مخاطب کنجکاوی‌برانگیز باشد. در روزگاری که هیچ کس حق نداشت جز حماسه‌گویی از دوران دفاع مقدس صحبت دیگری از رشادت‌های جوانان ایران در دوران جنگ به زبان بیاورد، تبریزی فیلمی ساخت که با مقوله دفاع مقدس شوخی کرده بود. همین شکستن تابوی شوخی با بچه‌های جنگ باعث شده بود بسیاری در همان دوران شاخک‌هایشان نسبت به موضوع فیلم حساس شود و کار تا جایی بیخ پیدا کرد که تبریزی مجبور شد فیلم را پیش از اکران برای عده‌ای از رزمندگان دوران دفاع مقدس به نمایش بگذارد و نظر آن‌ها را جلب کند. لیلی با من است موقعیت‌های متضاد و بامزه‌ای دارد و تضاد فردی که تمایلی به جبهه رفتن ندارد ولی حتی ۵۰ متر جلوتر از خط مقدم هم می‌رود سوژه‌ای است که به ذات می‌تواند خنده بر لب بیاورد.

فیلم در جشنواره چهاردهم فیلم فجر به نمایش درآمد و سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه را دریافت کرد. فیلم یک پرویز پرستویی سرحال و شوخ‌ دارد که به خوبی حس ترس و اضطراب از جنگ را به مخاطب القا می‌کند. تماشای مجدد فیلم یکی از تفریح‌های روزهایی است که خنده خونتان کم شده است. تهیه‌کننده فیلم سعید حاجی‌میری است و فیلم را به سفارش شبکه دو سیما تولید کرده است و یک نسخه ۵ قسمتی از فیلم نیز بعد از اکران در سینماها از تلویزیون در همان دوران پخش شد.

تماشای آنلاین لیلی با من است

فیلم آدم برفی | داود میرباقری | ۱۳۷۳

  • بازیگران: اکبر عبدی، داریوش ارجمند، پرویز پرستویی، آزیتا حاجیان، محمدرضا شریفی‌نیا و مهدی فتحی

فیلم آدم برفی؛ نمونه خوب سینمای عامه‌پسند

داستان فیلم آدم برفی بر اساس یک جابجایی موقعیت شکل می‌گیرد. مردی برای رسیدن به آمریکا و گرفتن ویزای آن مجبور است زن پوش شود. مردی ایرانی به نام عباس خاکپور با بازی اکبر عبدی برای گرفتن ویزای ایالات متحده به ترکیه رفته‌ است اما موفق به اخذ ویزا نمی‌شود. از سوی دیگر زنی با بازی آزیتا حاجیان   در ترکیه زندگی می‌کند و در هتل محل اقامتش کار می‌کند و نمی‌تواند به ایران بازگردد. عباس تصمیم می‌گیرد با پوشیدن لباس مبدل و به بهانه ازدواج با یک مرد آمریکایی ویزای آمریکا را بگیرد اما رفته رفته با دیدن دنیا (آزیتا حاجیان) دلبسته او میشود و تصمیم می گیرد به ظاهر سابق خود برگردد و بالطبع فکر سفر به آمریکا را از سر خود بیرون میکند تا در نهایت با دنیا به ایران برگردد.

چرا آدم برفی را ببینیم؟

ایده جذاب فیلم که یک مرد برای سفر به امریکا باید زن‌پوش شود و داستان ایرانی‌هایی که در غربت مانده‌اند از جذاب‌ترین ایده‌هایی است که میرباقری تلاش کرد با فیلمنامه‌ای پرجزئیات و دیالوگ‌های خوش ریتم آن را بسازد. فیلم در زمان تولید و اکران حاشیه‌های بسیاری را رقم زد. توقیف فیلم در دو مرحله در زمان ریاست عزت‌الله ضرغامی در راس سینمای کشور و همچنین هجوم گروهی تحت عنوان انصارحزب‌الله به سرکردگی مسعود ده‌نمکی به سینماها برای پایین آوردن فیلم از اکران از جمله حاشیه‌های این فیلم است. جالب اینجاست که همین فیلم در زمان ریاست ضرغامی در صدا و سیما از تلویزیون پخش شد. آدم برفی از لحاظ تکنیکی و فیلمنامه‌نویسی الگوی بسیار خوبی برای سینمادوستان است و فیلم با وجود گذشت نزدیک به ۳۰ سال از ساخت هنوز تماشایی است و لحظات مفرح و جالبی را به همراه دارد.

تماشای آنلاین فیلم آدم برفی

فیلم مهریه بی بی | اصغر هاشمی | ۱۳۷۳

  • بازیگران: علیرضا خمسه، جهانبخش سلطانی، پروین‌دخت یزدانیان، محمود بصیری، سعید امیرسلیمانی و اسماعیل داورفر

داستان فیلم مهریه بی بی یک قطعه زمین متعلق به بی‌بی است که از شوهرش به او ارث رسیده. داماد بی‌بی هم با مشکل مالی روبه‌رو شده و برای خلاصی از این مشکل، تصمیم دارد دخترش کوکب را به عقد یک مرد مسن درآورد. زمانی که بی‌بی از این ماجرا باخبر می شود برای نجات نوه‌اش از یک ازدواج تحمیلی، تصمیم می‌گیرد قطعه زمین خود را بفروشد، اما…

چرا مهریه بی بی را ببینیم؟

اصغر هاشمی در اوایل دهه ۷۰ به سراغ یک کمدی بزن بکوب خانوادگی رفت. فیلم به لحاظ شیوه داستان‌گویی بسیار جلوتر از زمان خود بود و تماشای آن هنوز هم یکی از تجربه‌های دلنشین مخاطب به حساب می‌آید. فیلم فارغ از روانی داستان و کارگردانی دقیق هاشمی بازی‌های قابل قبولی هم دارد. کل‌کل‌های علیرضا خمسه و جهانبخش سلطانی و بازی قابل قبول سعید امیرسلیمانی و محمود بصیری باعث شد مهریه بی بی به یکی از فیلم‌های خاطره‌انگیز سینمای ایران بدل شود.

علیرضا خمسه و سعید امیرسلیمانی در فیلم مهریه بی بی

فیلم ناصرالدین شاه آکتور سینما | محسن مخملباف | ۱۳۷۰

  • بازیگران: عزت‌الله انتظامی، مهدی هاشمی، اکبر عبدی، محمدعلی کشاورز، فاطمه معتمدآریا، ماهایا پطروسیان، داریوش ارجمند، جهانگیر فروهر، مرتضی احمدی، سعید امیرسلیمانی، محرم زینال‌زاده و پروانه معصومی

میرزا ابراهیم‌خان عکاسباشی که در سفر به فرنگ به سر می‌برد در آرزوی ازدواج با معشوق‌اش (آتیه) پس از بازگشت است. او در سفر، شیفته سینماتوگراف می‌شود. رنجوری مظفرالدین شاه او را نگران آینده سینماتوگراف می‌کند و از شاه کسب تکلیف می‌کند. شاه به فراشباشی سفارش می‌کند تا میرزا ابراهیم خان را نزد پسرش (ولیعهد) بفرستد ولی فراشباشی اشتباهاً او را نزد پدر شاه (ناصرالدین شاه) می‌فرستد! شاه قاجار که مخالف سینما است و خودش فیلم‌ها را سانسور می‌کند عاشق یکی از هنرپیشه‌های یک فیلم قدیمی (گلنار در فیلم «دختر لر») می‌شود و برای آن که به معشوق برسد حکومت را رها می‌کند و به دنبال سینما می‌رود.

چرا ناصرالدین شاه آکتور سنیما را تماشا کنیم؟

ناصرالدین‌شاه آکتور سینما را باید یکی از نقاط عطف کارنامه فیلمسازی محسن مخملباف دانست. فیلمسازی ایدئولوژی‌زده که در ابتدای انقلاب و در دهه ۶۰ آثاری گل درشت و شعاری می‌ساخت و در دهه ۷۰ سعی کرد از آن افکار اولیه فاصله بگیرد و دست به ساخت فیلم‌های آوانگارد زد که هر کدامش در زمانه خود بسیار پر سر و صدا بودند. ناصرالدین‌شاه آکتور سینما هجویه‌ای طنز آمیز نسبت به تاریخ و سینما است. جایی که به واسطه ورود دوربین فیلمبرداری به ایران صنعت سرگرمی با ادا اطوارهای شاهان قاجار پیوند خورده و تا مدت‌ها مشق تصویر می‌کردند. فیلم البته ارجاعاتی سیاسی و اجتماعی نیز درون خود دارد که در زمان اکرانش نیز انتقادهایی را در پی داشت.

دانلود رایگان فیلم ناصرالدین شاه آکتور سینما

فیلم جیب برها به بهشت نمی‌روند | ابوالحسن داودی | ۱۳۷۰

  • بازیگران: علیرضا خمسه، غلامحسین لطفی، حمیده خیرآبادی، آتنه فقیه‌نصیری و حسین محب‌اهری

دلشاد دستفروش دوره‌گردی است که به خاطر مشکلات مالی و اجاره‌خانه عقب افتاده‌اش ناچار می‌شود راه‌های جدیدی را برای بدست آوردن پول بیازماید. اما همه راه‌ها به روی او بسته می‌ماند. تنها، راهی غیرمعمول او را وسوسه می‌کند. سرانجام او در برابر بزرگترین و غیرمعمول‌ترین واقعه زندگی‌اش قرار می‌گیرد. واقعه‌ای مرگبار که ظاهراً تنها عشق توان مقابله با آن را دارد.

چرا جیب‌برها به بهشت نمی‌روند را ببینیم؟

در سال‌های ابتدایی دهه ۷۰ سینمای ایران تغییر ذائقه داد و پس از آنکه کشور از التهاب جنگ جدا شد سینما نیز تصمیم گرفت به سمت ساخت آثار کمدی و شادی آفرین رو بیاورد. علیرضا خمسه در اوج دوران بازیگری‌اش که تبدیل به گزینه اول تمامی فیلم‌های کمدی شده بود در کنار دیگر بازیگران مطرح آن دوران یعنی غلامحسین لطفی و حسین محب‌اهری در یک کمدی بزن بکوب ساخته ابوالحسن داودی فیلمی را جلوی دوربین خلق کردند که هنوز هم بعد از گذشت ۳ دهه از ساخت آن باز هم دیدنی است.

جیب‌برها به بهشت نمی‌روند فیلمی سرخوش و سرپا است و از مولفه‌هایی بهره می‌برد که این روزها در سینمای ایران تبدیل به یک نکته ارزشمند و نایاب شده است. اینکه می‌توان داستان‌های بزرگ را تبدیل به کمدی‌های دوست داشتنی کرد و ابوالحسن داودی این کار را در جیب‌برها به بهشت نمی‌روند انجام داده است.

علیرضا خمسه در نمایی از فیلم جیب‌برها به بهشت نمی‌روند

فیلم آپارتمان شماره ۱۳ | یدالله صمدی | ۱۳۶۹

  • بازیگران: علیرضا خمسه، جمشید اسماعیل‌خانی، کتایون ریاحی،، سیروس گرجستانی، اکبر دودکار و ابراهیم‌آبادی

ماشاءالله ایرانمنش از کرمان راهی پایتخت می‌شود تا ارث پدری‌اش، آپارتمان شمارهٔ ۱۳ را بفروشد و کارگاه تراشکاری کارفرمای خود را در زادگاهش خریداری و با دختر محبوبش ازدواج کند؛ اما آپارتمان به دلیل وجود ساکنان مجتمع که آدم‌های بدقلقی هستند فروش نمی‌رود.

چرا آپارتمان شماره ۱۳ را ببینیم؟

در اواخر دهه ۶۰ تولید فیلم به صورت تعاونی باعث شده بود بسیاری از هنرمندان با در کنار هم قرار دادن سرمایه‌هایشان آثار موفقی را تولید کنند. آپارتمان شماره ۱۳ ساخته زنده‌یاد یدالله صمدی نیز یکی از همین فیلم‌ها است که در دهه ۶۰ و در دورانی که جامعه ایرانی پس از جنگ تلاش کرد تا از فضای سختی خلاص شده و زندگی مدرن را تمرین کند. دستمایه قرار دادن فرهنگ آپارتمان نشینی یکی از مولفه‌های اصلی شکل‌گیری داستان فیلم است. فیلم در جشنواره فجر دوره نهم هم خوش درخشید و در ۱۱ رشته کاندید شد و در نهایت ۳ سیمرغ بلورین را نیز کسب کرد.

علیرضا خمسه و جمشید اسماعیل خانی در نمایی از فیلم آپارتمان شماره 13

فیلم اجاره نشین‌ها | داریوش مهرجویی | ۱۳۶۵

  • بازیگران: عزت الله انتظامی، اکبر عبدی، حسین سرشار، حمیده خیرآبادی، رضا رویگری، ایرج راد، سیاوش تهمورث، فریماه فرجامی، منوچهر حامدی و فردوس کاویانی

فیلم اجاره نشین ها؛ مرور نقدهای قدیمی

اجاره‌ نشین‌ها داستان ساکنان یک ساختمان در حاشیه شهر تهران است که مالک ساختمان بعد از فوت این ملک را بدون وارث گذاشته و مستاجران ساختمان با مباشر مالک دچار حاشیه‌ها و چالش‌هایی می‌شوند. در نهایت ماموران شهرداری به مستاجران اعلام می‌کنند که این ملک به صورت قسطی به ساکنین فروخته می‌شود اما در روزهایی که اهالی ساختمان پس از کش‌مکش‌های بسیار تصمیم داشتند زندگی خوبی را سپری کنند ساختمان به دلیل نقص‌هایی در ساخت دچار ریزش می‌شود و زندگی ساکنین به هم می‌ریزد.

چرا اجاره نشین‌ها را ببینیم؟

در دوره‌ای که جامعه ایرانی به دلیل شرایط اجتماعی و پیامد‌های جنگ تحمیلی در اندوه به سر می‌برد و سینمای ایران هم به دنبال آرامانگرایی و نشان دادن سلحشوری‌های جبهه و جنگ بودند؛ داریوش مهرجویی که به تازگی و بعد از انقلاب به ایران آمده بود در صدد ساخت فیلمی بود تا فعالیت‌های سینمایی‌اش را بعد از پیروزی انقلاب ادامه دهد. بسیاری از نزدیکان مهرجویی از حضور مجدد او در ایران او را بر حذر داشته و نگران بودند سرنوشت مهرجویی همانند فیلمسازانی مثل فریدون گله و سهراب شهید ثالث شود. اما مهرجویی که با تایید رهبر فقید جمهوری اسلامی ایران درباره فیلم گاو اعتماد به‌نفس حضور در کشورش را داشت با حمایت محمدمهدی دادگو و عزت‌الله انتظامی تصمیم گرفت به سراغ یک کمدی اجتماعی برود و اجاره‌ نشین‌ها را بسازد.

اجاره نشین‌ها پر از موقعیت‌های درست خانوادگی است. فیلم تاکید بر حفظ ساختار خانواده دارد و کش‌مکش‌های اهالی به خصوص عباس آقا سوپرگوشت با بازی عزت‌الله انتظامی و آقای قندی با بازی اکبر عبدی به شیرین‌ شدن فضای قصه کمک می‌کند. اجاره‌ نشین‌ها با وجود آنکه بیش از ۳۶ سال از ساختش می‌گذرد اما باز هم فیلم سرپا و سرزنده‌ای است و تماشای آن و سرخوش شدن با لحظاتش برای بار چندم می‌ارزد.

اینفوگرافی اجاره نشین‌ها

لیست ذخیره کمدی ها و فیلم های خنده دار ایرانی

فیلم سال گربه | مصطفی تقی‌زاده | ۱۴۰۳

  • بازیگران: بهرام افشاری، سارا بهرامی، هومن برق‌نورد، شبنم قربانی، مرتضی تقی‌زاده، لادن ژاوه‌وند، نوشین تبریزی، رضا رشیدپور، علی اوجی، حمید معصومی‌نژاد

معرفی کلی فیلم سال گربه

اینکه سینمای ایران هنوز هم تحت تاثیر زلزله فیلم فسیل است و هنوز مخاطبان به مولفه‌های حاضر در فیلم‌های کمدی به خاطر حضور ستاره‌های فیلم فسیل به سینما می‌روند باعث شد سال گربه با استفاده از ظرفیت کمدی بهرام افشاری در عید فطر ۱۴۰۳ روانه پرده سینماها شود و نتیجه آنکه تبدیل به یکی از فیلم‌های پرفروش سینما شد. فیلم با فرمول آدم بدشانس در موقعیت‌های جذاب و استثنایی سعی می‌کند از مخاطب خنده بگیرد و به نظر در این کار موفق است.

نگاهی به فیلم سینمایی سال گربه

فیلم هاوایی | بهمن گودرزی | ۱۴۰۲

  • بازیگران: امین حیایی، امیر جعفری، ریحانه پارسا، امیرحسین رستمی

هاوایی فیلمی کمدی با مضمون پناهندگی است. داستان یک ورزشکار ایرانی می‌باشد که برای پیشرفت خود زیر بار مهاجرت و پناهندگی کشور دیگری می‌خواهد برود اما از جایی به بعد در ماجرایی قرار می‌گیرد که او را به فرد سرشناس مجازی تبدیل می‌کند و حالا ماجرا برای او جور دیگری رقم می‌خورد.

بهمن گودرزی که در دهه ۸۰ سابقه ساخت کمدی‌های پرفروش و خوش ساختی چون شیش و بش را در کارنامه دارد باز هم در همکاری با امین حیایی و حضور امیر جعفری کمدی‌ای ساخت که در سال رونق سینمای ایران به فروش بالایی دست پیدا کرد. اینکه چقدر این فروش مرهون کیفیت اثر است موضوعی است که باید درباره‌اش صحبت کرد اما آنچه مشخص است اینکه در سده جدید کمدی‌ها اقبال زیادی در گیشه دارند.

امین حیایی و امیر جعفری در فیلم هاوایی

فیلم ویلای ساحلی | کیانوش عیاری | ۱۴۰۲

  • بازیگران: رضا عطاران، پژمان جمشیدی، ریما رامین‌ فر، فرگل فربخش، یوسف خسروی، علی پناهی، شووار کریم‌ زاده

همه چیز درباره فیلم ویلای ساحلی

فیلم ویلای ساحلی داستان خانواده‌ای روستایی را روایت می‌کند که به عنوان سرایدار قرار است برای ۶ ماه از یک ویلا نگهداری کنند. چاوش، صاحب ویلا، قرار است برای دانشگاه رفتن دخترش ۶ ماه در خارج از ایران زندگی کند و ویلا را به یونس (پژمان جمشیدی) و همسرش (ریما رامین‌فر) می‌سپارد و آن‌ها با ۳ فرزندشان به ویلا نقل مکان می‌کنند. اما برادرزن یونس (رضا عطاران) با ورود به خانه داستان‌هایی را رقم می‌زند…

کیانوش عیاری بعد از آنکه فیلم کاناپه‌اش به دلیل استفاده از کلاه‌گیس برای بازیگرانش توقیف شد با مشکلات مالی زیادی روبرو شد و تصمیم گرفت برای جبران بخشی از شکست‌های پروژه‌های قبلی‌اش سراغ ساخت کمدی برود. ویلای ساحلی همه آنچیزی که مخاطب را به سینما بکشاند دارد. زوج رضا عطاران و پژمان جمشیدی و استفاده از یک سوژه متفاوت و حضور نامی چون کیانوش عیاری در پشت دوربین همه و همه دست به دست هم داد تا ویلای ساحلی به یک اثر پرفروش در گیشه تبدیل شود.

فیلم ویلای ساحلی

فیلم شهر هرت | کریم امینی | ۱۴۰۲

  • بازیگران: پژمان جمشیدی، شبنم مقدمی، بابک کریمی، اکبر رحمتی

ذوق زدگی سازندگان شهر هرت از فروش فیلم فسیل که کارگردان هر دو فیلم یک نفر است باعث شد که تصمیم بگیرند خیلی زود فیلم را اکران کنند تا از ظرفیت فروش فیلم فسیل به نفع فروش فیلم خود بهره ببرند. نتیجه اگرچه از نظر جذب مخاطب برای صاحبان فیلم موفقیت آمیز بود اما اینکه باور کنیم سازنده هر دو فیلم یک نفر است کمی دشوار است چرا که کیفیت فسیل به مراتب بهتر از شهر هرت بود. با این حال حضور پژمان جمشیدی که به ستاره بی چون و چرای سینمای کمدی تبدیل شده به فروش فیلم کمک کرد.

تماشای آنلاین و دانلود فیلم شهر هرت

فیلم انفرادی | مسعود اطیابی | ۱۴۰۱

  • بازیگران: مهدی هاشمی، رضا عطاران، احمد مهرانفر، برزو ارجمند، شقایق دهقان و مهدی فقیه

خلاصه داستان فیلم انفرادی از این قرار است که مردی تا خرخره زیر بار بدهی‌های سنگین رفته، تصمیم می‌گیرد برای پرداخت قرض‌ها با کمک همکارش و دوست دوران جوانی‌اش دست به سرقتی بزرگ بزند؛ سرقتی که ماجراهای خنده‌داری را برای آنها رقم می‌زند.

مسعود اطیابی با ساخت انفرادی توانست صدرنشین فروش فیلم‌های سینمای ایران در سال ۱۴۰۱ شود. حضور رضا عطاران در کنار مهدی هاشمی و احمد مهرانفر با داستانی که رگه‌هایی از کمدی معمایی و پلیسی داشت باعث شد فروش انفرادی در گیشه تا نزدیک ۸۰ میلیارد تومان هم برسد و رقم فروش سینمای ایران را جابجا کند.

تماشای آنلاین فیلم انفرادی در فیلیمو

فیلم بخارست | مسعود اطیابی | ۱۴۰۱

  • امتیاز کاربران فیلیمو: ۸۷ از ۱۰۰
  • بازیگران: حسین یاری، پژمان جمشیدی، امیرحسین آرمان، هادی کاظمی، غلامرضا نیکخواه و وحید آقاپور

خلاصه داستان فیلم بخارست از این قرار است که جلیل می‌خواهد شاخ اینستاگرام شود. او حین ضبط یک دوربین مخفی در سونای بخار استخر بخارست…

فرمول ساخت فیلم‌های کمدی در دستان مسعود اطیابی تبدیل به یک موفقیت تجاری شده است که هر داستانی با هر جمع بازیگرانی می‌تواند در گیشه حرفی برای گفتن داشته باشد. بخارست در همان سالی اکران شد که اطیابی با انفرادی موفق شده بود صدرنشین گیشه شود. در این فیلم بازیگران کمدی مطرحی همچون حسین یاری، پزمان جمشیدی، امیرحسین آرمان، هادی کاظمی، غلامرضا نیکخواه به ایفای نقش پرداخته‌اند.

دانلود رایگان فیلم بخارست

فیلم سگ بند | مهران احمدی | ۱۴۰۱

  • بازیگران: امیر جعفری، بهرام افشاری، سیروس گرجستانی، نازنین بیاتی و بهاره کیان‌افشار

خلاصه داستان: یک کشتی‌گیر سابق به نام داوود عیاران، برای رفع مشکلات مالی‌‌ و به همراه دوستش ابراهیم، گروهی تشکیل می‌دهد تا با اجرای نقشه‌هایی، پولی هنگفت به جیب بزنند. در این میان پیشنهاد برادر داوود و نامزدش برای رفتن به خارج از کشور، تمام برنامه‌های داوود را تغییر می‌دهد و…

سگ بند دومین ساخته مهران احمدی بعد از فیلم مصادره است. احمدی که در سریال سازی هم با ساخت سریال بی‌گناه در فیلیمو این جنس از کار را هم تجربه کرد در دومین ساخته سینمایی‌اش اما برخلاف سریال بی‌گناه به سراغ یک موضوع کمدی رفت و همانند فیلم مصادره سعی کرد موضوعی جدی را در قالب فضای طنز به مخاطب عرضه کند. سگ بند البته از نظر محتوایی و فیلمنامه یک گام به عقب برای احمدی محسوب می‌شود اما با این حال او از حضور دو بازیگر طنز بهره خوبی گرفت و حضور بهرام افشاری و امیر جعفری به بار طنز فیلم کمک کرد تا سگ بند در نمایش عمومی با اقبال مخاطبان روبرو شود.

فیلم شادروان | حسین نمازی | ۱۴۰۱

  • امتیاز کاربران فیلیمو: ۸۵ از ۱۰۰
  • بازیگران: سینا مهراد، گلاره عباسی، نازنین بیاتی، بهرنگ علوی، رؤیا تیموریان و رضا رویگری

خلاصه داستان: فیلم روایتی متفاوت از ماجرای ورثه و درگذشت بزرگ خانواده است که اهالی خانه را با بی‌پولی و مشکلات بعد از آن تنها گذاشته است.

شادروان ساخته حسین نمازی یکی از فیلم‌های حاضر در جشنواره چهلم فجر بود که نظرات مختلفی را در میان منتقدان و اهالی سینما برانگیخت. شادروان فیلمی سر حال و سر راست است که داستانی اجتماعی را بر بستر کمدی تعریف می‌کند و در این مسیر موفق هم هست. شوخی با فقر و استفاده از ظرفیت بازی‌های گروهی بازیگران باعث شد شادروان به فیلمی سر حال و خوش ساخت تبدیل شود که مخاطب را با خود همراه می‌کند.

تماشای آنلاین فیلم شادروان

فیلم چند می‌گیری گریه کنی ۲ | علی توکل‌نیا | ۱۴۰۱

  • امتیاز کاربران فیلیمو: ۷۶ از ۱۰۰
  • بازیگران: ابوالفضل پورعرب، حامد آهنگی، محیا دهقانی، اشپیتیم آرفی، عباس جمشیدی‌فر و حمید لولایی

خلاصه داستان: فیلم درباره بهرام، پسر شایسته است که پس از ۳۰ سال دوری از آمریکا برای گرفتن ارث پدری به ایران می‌آید غافل از اینکه برای به‌دست آوردن میراث پدرش، طبق وصیت پدرش می‌بایست  ۷ مراسم عزا برای ۷ خانواده بی‌بضاعت بگیرد و خودش هم در این مراسم حضور تاثیرگذار داشته باشد.

بعد از آنکه ساخت چند می‌گیری گریه کنی در اواسط دهه ۸۰ با اقبال مخاطبان سینما و حتی منتقدان همراه بود و شاهد احمدلو را به عنوان یک فیلمساز مستعد معرفی کرد، برداران توکل‌نیا (یکتا فیلم) در طول نزدیک به ۲ دهه تلاش کردند تا با گردآوردن هنرمندان فیلم اصلی نسخه دوم این فیلم را تولید کنند. با این تفاوت که دیگر نه شاهد احمدلو در مقام کارگردان با فیلم همراه بود و نه خبری از محسن تنابنده در مقام نویسنده فیلمنامه می‌توانست برگ برنده آن‌ها باشد. با فوت منوچهر نوذری هم خط اصلی قصه دچار لکنت‌هایی شد که ساخت فیلم را غیرممکن می‌ساخت. اما علی توکل‌نیا برادر کوچکتر حسن توکل‌نیا در مقام کارگردان دست به احیای برند نام «چند می‌گیری گریه کنی» کرد و قسمت دوم این فیلم را با فاصله‌ای نزدیک به ۲۰ سال ساخت.

دانلود رایگان چند می‌گیری گریه کنی 2

فیلم گشت ارشاد ۳ | سعید سهیلی | ۱۴۰۰

  • امتیاز کاربران فیلیمو: ۷۳ از ۱۰۰
  • بازیگران: پولاد کیمیایی، ساعد سهیلی، بهنام بانی، امیر جعفری، میرطاهر مظلومی و ریحانه پارسا

خلاصه داستان: داستان فیلم گشت ارشاد ۳ درباره حسن و عطا است که پس از سال‌ها به ایران برمی‌گردند. آن‌ها به اجبار برای امرار معاش به نوازندگی در خیابان‌ها می‌پردازند، پس از مدتی سودای خوانندگی آن‌ها را رها نمی‌کند تا این که تصمیم به انتشار آلبوم موسیقی میگیرند. اما به لحاظ مالی در تنگنا هستند پس تصمیم میگیرند به سراغ یک زمین دار بزرگ در لواسان که نقش او را بهنام بانی بازی میکند رفته او را بدزدند. اما پس از مدتی با او دوست میشوند و زمین دار بزرگ تصمیم میگیرد از حسن و عطا حمایت کرده و تمام هزینه تولید آلبوم موسیقی آن‌ها را تقبل کند. در این مسیر ناگهان اتفاقات عجیبی روی می‌دهد که هر سه آن‌ها را دچار دردسر‌های بزرگی می‌کند…

سعید سهیلی دنباله فیلم گشت ارشاد را در سومین قسمت با ترکیب جدیدی از بازیگران سال ۹۹ جلوی دوربین برد و سال ۱۴۰۰ روانه اکران شد. فیلم مبتنی بر همان شوخی‌های همیشگی کارگردان با معضلات اجتماعی و انتقاد تند او نسبت به برخی تندروی‌ها در زمینه‌ مسائل اجتماعی ساخته شده است با این تفاوت که به جای حمید فرخ‌نژاد از حضور امیر جعفری در ترکیب بازیگران در کنار ساعد سهیلی و پولاد کیمیایی بهره برده و بهنام بانی خواننده مطرح پاپ نیز در فیلم نقشی محوری را بازی می‌کند.

دانلود رایگان فیلم گشت ارشاد 3

فیلم دینامیت | مسعود اطیابی | ۱۴۰۰

  • امتیاز کاربران فیلیمو: ۹۲ از ۱۰۰
  • بازیگران: احمد مهرانفر، پژمان جمشیدی، نازنین بیاتی، محسن کیایی و زیبا کرمعلی

خلاصه داستان: دو طلبه جوان آپارتمانی را در شمال آن اجاره می کنند. آن ها با همسایگان خود که هرکدام به نحوی زمین تا آسمان با عقایدشان اختلاف دارند به مشکل می‌خورند و البته این وسط عشق هم وارد می‌شود…

دینامیت داستانی سرراست و کلیشه‌ای برای تعریف کردن دارد. قصه تضادها این بار از ۲ نگاه مذهبی و غیر مذهبی. فیلم با تکیه بر یکسری عادت‌های اجتماعی و نگاه به عرف جامعه سعی کرده است داستانی را منطبق با دغدغه‌های نسل امروز مطرح کند. اطیابی اگرچه پیش از دینامیت با کمدی‌های پرفروشی مانند تگزاس خودش را به عنوان یک کارگردان تجاری مطرح کرد اما دینامیت فرصتی بود تا او جایگاهش را در این فضا تثبیت کند. فیلم در اوج دوران کرونا و شرایطی که سینماها نسبت به اکران فیلم‌های جدید تردید داشتند روانه پرده سینماها شد و فروش قابل قبولی را ثبت کرد.

دانلود رایگان فیلم دینامیت

فیلم چهار انگشت | حامد محمدی | ۱۳۹۸

  • امتیاز کاربران فیلیمو: ۸۳ از ۱۰۰
  • بازیگران: جواد عزتی، امیر جعفری و مونا فرجاد

خلاصه داستان: یک شخصیت مذهبی و آبرومند به همراه یک کارچاق‌کن به بهانه سفر زیارتی از کشور خارج می‌شود اما هدف اصلی‌اش رسیدگی به ماجرای همسری است که چند وقت قبل در سفر به تایلند اختیار کرده بوده و می‌خواهد جلوی درز کردن خبر آن را بگیرد.

موفقیت اکسیدان باعث شد تا سازندگان و عوامل اصلی فیلم به فکر تکرار فرمول خود بیفتند؛ چهار انگشت یک فیلم سینمایی خنده دار و کمدی ایرانی دیگر از حامد محمدی با حضور جواد عزتی و امیر جعفری است که این‌بار در تایلند و با تغییر جایگاه دو بازیگر اصلی در نقش زرنگ و ساده‌لوح قصه‌اش را روایت می‌کند.

دانلود فیلم چهار انگشت

فیلم ما همه با هم هستیم | کمال تبریزی | ۱۳۹۸

  • امتیاز کاربران فیلیمو: ۶۵ از ۱۰۰
  • بازیگران: مهران مدیری، محمدرضا گلزار، لیلا حاتمی، مهران غفوریان، هانیه توسلی، ویشکا آسایش، مانی حقیقی، جواد عزتی، پژمان جمشیدی، حسن معجونی، علی شادمان و سروش صحت

خلاصه داستان ما همه باهم هستیم از این قرار است که یک شرکت هواپیمایی در آستانه ورشکستگی است و برای فرار از مشکلات، به نقشه‌ای دیوانه‌وار روی می‌آورد: سقوط عمدی و گرفتن خسارت سنگین از بیمه. در نتیجه، مجموعه‌ای از افراد مختلف که هرکدام به شکل و با انگیزه‌ای متفاوت درصدد خودکشی هستند به‌عنوان مسافران پرواز انتخاب می‌شوند تا همه چیز طبیعی به نظر برسد و کسی به سقوط شک نکند. در این میان، مسافری در دقایق آخر به اشتباه سوار هواپیما می‌شود که قصد مردن ندارد…

فارغ از قصه و کیفیت، این ترکیب عجیب بازیگران برای تمام مخاطبان فیلم‌های کمدی ایرانی به اندازه کافی کنجکاوی‌برانگیز و غافلگیرکننده است، حال اگر صفت «پرخرج‌ترین» فیلم تاریخ سینمای ایران (که البته مدام در حال دست به دست شدن است) را هم به عنوان «پرستاره‌ترین» فیلم ایرانی اضافه کنیم، حاصل کار می‌شود فیلم ما همه با هم هستیم. ایده و خط داستانی فیلم در نگاه اول جالب به نظر می‌رسد و جای کار زیادی دارد. اما مسیری که قصه در ادامه پیش می‌گیرد و لحنی که دنبال می‌کند به گونه‌ای است که نمی‌توان آن را یک کمدی تمام‌عیار دانست. ما همه با هم هستیم در کارنامه کمال تبریزی که سابقه‌ ساخت انواع و اقسام کمدی‌ها را دارد خیلی عجیب نیست اما برای رضا میرکریمی که تهیه یک فیلم کمدی ایرانی را بر عهده داشته تجربه غریبی است.

دانلود فیلم ما همه با هم هستیم

فیلم مطرب | مصطفی کیایی | ۱۳۹۸

  • امتیاز کاربران فیلیمو: ۹۰ از ۱۰۰
  • بازیگران: پرویز پرستویی، حضور الناز شاکردوست، محسن کیایی، مهران احمدی و عایشه گل

خلاصه داستان: قصه، درباره خواننده‌ای کوچه‌بازاری است که گل کردن کارش همزمان می‌شود با انقلاب و برای چهار دهه فرصت خواندن پیدا نمی‌کند. بعد از سال‌ها، قرار است کنسرتی در ترکیه برگزار شود و این خواننده دوباره روی صحنه برود. در این میان، کلی ماجرای ریزودرشت دیگر پیش می‌آید و…

مطرب پرفروش‌ترین فیلم سال ۹۸ بود. فیلم در دورانی روی پرده رفت که کشور درگیر اتفاق‌های ملتهبی بود ولی با این حال فروش فیلم خیره‌کننده بود. عناصر اصلی فیلم مانند پرداختن به فرهنگ عامه‌پسند زیرزمینی در دهه‌های گذشته، بازگشت پرویز پرستویی به ژانر کمدی، حضور الناز شاکردوست در پولسازترین دوران فعالیت کاری‌اش و جاذبه‌های توریستی استانبول، همه می‌توانند برای تضمین موفقیت فیلم کافی باشند. شاید مطرب یک کمدی صد در صد نباشد اما چسبی که لحن‌ها، خرده داستان‌های مختلف و موقعیت‌های پراکنده آن را کنار هم قرار می‌دهد، تلاش برای خنداندن و سرگرم کردن مخاطب است؛ و این را هم نباید فراموش کرد که فیلم به موضوعاتی پرداخته و اشاره کرده که تقریبا در سینمای ایران اگر نگوییم بی‌سابقه، کم‌سابقه است.

تماشای آنلاین فیلم مطرب

فیلم تگزاس ۲ | مسعود اطیابی | ۱۳۹۸

  • امتیاز کاربران فیلیمو: ۹۳ از ۱۰۰
  • بازیگران: پژمان جمشیدی و سام درخشانی

خلاصه داستان: قصه، کمی بعد از ماجراهای قسمت اول اتفاق می‌افتد. ساسان، بهرام و آلیس به ایران برمی‌گردند و رفقای قدیمی متوجه می‌شوند که پدر و مادرشان با هم ازدواج کرده‌اند! در حالی که گروهی از قاچاقچیان مواد مخدر از برزیل آن‌ها را تعقیب کرده‌اند و قرار نیست که همه‌چیز امن‌وامان باشد…

موفقیت تگزاس ۲ چند نکته را در فیلم‌های کمدی ایرانی ثابت کرد: اول این که زوج پژمان جمشیدی و سام درخشانی ترکیب جذابی برای سینماروهای ایرانی است که هنوز از تمامی ظرفیت آن‌ها استفاده نشده. دوم این که فروش قسمت اول اتفاقی نبوده و جذابیت‌های بازیگران و لوکیشن خارجی تنها دلیل آن نیست و آخرسر هم این که دنباله‌سازی در سینمای ایران، حالا حالاها جواب می‌دهد.

دانلود فیلم تگزاس 2

فیلم رحمان ۱۴۰۰ | منوچهر هادی | ۱۳۹۸

  • امتیاز کاربران فیلیمو: ۸۸ از ۱۰۰
  • بازیگران: سعید آقاخانی، بهرام افشاری، محمدرضا گلزار و مهران مدیری

خلاصه داستان: کارمند رده پایین یک اداره که وضع زندگی درست‌وحسابی ندارد، وقتی که می‌فهمد به دلیل بیماری خیلی زنده نخواهد ماند، با همدستی یکی از همکاران نقشه می‌کشد تا کاری کنند که او به‌دست آقازاده رییس کشته شود و با پول دیه، آینده خانواده‌اش را تضمین کند. اما هیچ‌چیز طبق نقشه پیش نمی‌رود و اوضاع مدام بدتر می‌شود.

فیلم سینمایی رحمان ۱۴۰۰ مخلوط عجیبی از ترفندهای روز در جامعه و بازار فیلم های کمدی ایرانی البته به شکلی دور از انتظار است. هم محمدرضا گلزار و مهران مدیری را دارد که با وجود حضور نسبتا کوتاه خود بیشترین سهم از تبلیغات فیلم را داشته‌اند، هم بار کمدی خود را بر دوش سعید آقاخانی و بهرام افشاری گذاشته که اخیرا ستاره موفق‌ترین کمدی‌های تلویزیونی بوده‌اند و هم با گوشه و کنایه‌های یواش به مسائل سیاسی و اجتماعی روز، روی موضوعات پرحاشیه‌ای مانند فساد، ریاکاری، اختلاف طبقاتی و مشکلات جنسی دست می‌گذارد. درنهایت، شبیه یک پارتی شلوغ و پرسروصدا است که لازم نیست مهمانانش بدانند دقیقا در آن چه می‌گذرد بلکه قرار است در آن خوش بگذرانند. هنوز فروش بالای رحمان ۱۴۰۰ در گیشه به یک ماه هم نرسیده بود که فیلم به دلایل ممیزی از پرده پایین کشیده شد. چند وقت بعد هم نسخه قاچاق فیلم لو رفت و بالاخره چندی قبل، فرصت تماشای نسخه مورد تایید و قانونی آن در شبکه نمایش خانگی فراهم شد.

دانلود فیلم رحمان 1400

فیلم قانون مورفی | رامبد جوان | ۱۳۹۷

  • امتیاز کاربران فیلیمو:  از ۱۰۰
  • بازیگران: امیر جدیدی، امیر جعفری، مهسا طهماسبی، دانیال غفارزاده، سروش صحت، سیروس گرجستانی . رامبد جوان

خلاصه داستان: مامور پلیس بی‌دست‌وپا و بدبختی که مدام در زندگی‌اش بد می‌آورد و تبدیل شده به مثال عینی از بدبینی و بدشانسی قوانین مورفی، برای کمک به همکار سابقش که بچه‌اش را به گروگان گرفته‌اند راهی سفر می‌شود؛ اما قوانین مورفی آنجا هم کار می‌کنند و قرار نیست که قضیه بهتر شود.

امیر جدیدی کمتر در فیلم کمدی ایرانی بازی کرده اما نشان داده که می‌تواند در موقعیت‌های غیرمعمول و عجیب، بامزه باشد. حضورش در وسط معرکه‌ فیلم قانون مورفی هم به گونه‌ای است که در اکثر صحنه‌ها می‌تواند از مخاطب خنده بگیرد. جنس شوخی‌ها و روایت فیلم هم احتمالا با مخاطب کم‌سن‌و‌سال‌تر بیشتر ارتباط برقرار می‌کند. عصاره «قانون مورفی» را می‌توانید در یکی از صحنه‌های معروف آن تماشا کنید: جایی که وسط یک درگیری مسلحانه با توهمات و نشئگی ناخواسته‌ شخصیت اصلی همراه می‌شویم و می‌بینیم که چطور همه اسلحه‌ها را می‌گذارند زمین و با آهنگ «بغلی بگیر» شروع می‌کنند به رقصیدن.

دانلود و تماشای آنلاین قانون مورفی

فیلم لس آنجلس تهران | تینا پاکروان | ۱۳۹۷

  • امتیاز کاربران فیلیمو: ۷۴ از ۱۰۰
  • بازیگران: پرویز پرستویی، مهناز افشار، گوهر خیراندیش، شیرین یزدان‌بخش و ماهایا پطروسیان

خلاصه داستان: لس‌آنجلس تهران مجموعه‌ای از چند خط داستانی ریزودرشت است که به هم تنیده شده‌اند و روایت خلاصه آن خیلی هم ساده نیست؛ هم نقاشی گمشده و مشهوری را داریم که به‌صورت اتفاقی پیدا می‌شود و هم یک مرد میانسال که خانم‌های مسن به شکل عجیبی بهش نظر دارند!

لس آنجلس تهران ساخته تینا پاکروان که فیلمنامه آن را به‌صورت مشترک با آنالی اکبری (نویسنده رمان‌هایی با جنبه‌های خیال‌انگیز) نوشته، در واقعیت بیشتر از آن که فیلم کمدی ایرانی باشد، فانتزی بامزه‌ای است که همین میل به فانتزی چه در روایت و چه در اجرا باعث تفاوت آن با واقع‌گرایی رایج فیلم‌های ایرانی شده. از جمله نکات جالب، بازگشت پرویز پرستویی پس از سال‌ها به سینمای سرگرم‌کننده و حضور با چند گریم متفاوت است و تولید بخشی از فیلم در لس‌آنجلس. بازیگران زن فیلم نیز تا حدود زیادی حضوری متفاوت و غافلگیرکننده دارند.

دانلود فیلم لس آنجلس تهران

فیلم چشم و گوش بسته | فرزاد موتمن | ۱۳۹۷

  • امتیاز کاربران فیلیمو: ۹۲ از ۱۰۰
  • بازیگران: امین حیایی، بهرام افشاری، آناهیتا درگاهی، لیندا کیایی و مانی حقیقی

خلاصه داستان: قصه، درباره همراهی اتفاقی دو شاهد یک صحنه جنایت است که هیچکدام به طور کامل و دقیق نمی‌دانند که چه اتفاقی افتاده، چون یکی‌شان ناشنواست و دیگری نابینا. در ادامه، پای دو شاهد به ماجراهای پیش‌بینی‌نشده باز می‌شود که زمینه‌ساز بروز موقعیت‌های کمدی مختلف است.

فیلم چشم و گوش بسته یک کمدی تروتمیز و خوش‌ساخت ایرانی است که بدون جنجال و ادعا موفق شد تماشاگرانش را سرگرم و راضی کند، تا جایی که خیلی از منتقدان «چشم و گوش بسته» را به‌عنوان نمونه یک کمدی آبرومند و استاندارد در جریان چند سال اخیر سینمای ایران معرفی کردند.

دانلود فیلم چشم و گوش بسته

فیلم اکسیدان | حامد محمدی | ۱۳۹۶

  • امتیاز کاربران فیلیمو: ۹۰ از ۱۰۰
  • بازیگران: جواد عزتی، امیر جعفری، شبنم مقدمی و شقایق دهقان

خلاصه داستان: پسر جوانی که نامزدش او را ترک کرده و از کشور خارج شده، دنبال راهی برای خروج از کشور است. پس با یک کارچاق‌کن برای امتحان کردن روش‌های مختلف همراه می‌شود و تجربیات غیرمعمولی را از سر می‌گذراند…

موفقیت فیلم اکسیدان، یک زوج جذاب و غیرمنتظره را به سینمای ایران معرفی کرد: جواد عزتی و امیر جعفری و بار دیگر یادآور شد که ترکیب‌های دونفره و بده‌وبستان‌های کمیک همچنان در سینمای ایران جواب می‌دهد و برای تسخیر گیشه باید روی زوج‌های موثر حساب باز کرد. علاوه بر این، فیلم سینمایی اکسیدان تبدیل شد به نقطه عطفی برای بازگشت کمدی‌های ذاتا اخلاق‌گرا که با ظرافت روی مرز خط قرمزهای عرفی و اجتماعی بندبازی می‌کنند.

دانلود فیلم اکسیدان

فیلم نهنگ عنبر ۲: سلکشن رویا | سامان مقدم | ۱۳۹۶

  • امتیاز کاربران فیلیمو: ۸۹ از ۱۰۰
  • بازیگران: رضا عطاران، مهناز افشار، ویشکا آسایش و حسام نواب صفوی

خلاصه داستان: فیلم سینمایی نهنگ عنبر ۲ در ادامه قسمت اول، داستان ارژنگ و رویا را روایت می‌کند که بالاخره قرار است ازدواج کنند و در مسیر رسیدن به جشن عروسی خاطرات گذشته خود را مرور می‌کنند. در قسمت دوم، خط داستانی کمرنگ‌تر است و بیشتر تاکید بر روی موقعیت‌هایی پراکنده از دهه‌ ۶۰ است؛ یعنی همان چیزی که به موفقیت و محبوبیت قسمت اول کمک کرده بود.

قسمت اول فیلم با بازسازی زیست عمومی مردم در دهه‌ ۶۰ و ۷۰ و روایت یک عشق ناکام که چند دهه طول می‌کشد، به بمب نوستالژی تبدیل شد و با وجود آسیب‌های ممیزی و مشکلات در پرداخت فیلمنامه، محبوبیت گسترده‌ای بین مخاطبان ایرانی پیدا کرد. همین برای ساخت قسمت دوم فیلم، دلیل کافی و لازم به نظر می‌رسید و باعث شد سامان مقدم که معمولا به همکاری با فیلمنامه‌نویسان سرشناس عادت داشت خودش دست به قلم شود و فیلمنامه‌ «نهنگ عنبر ۲: سلکشن رویا» را بنویسد. در تمام لحظاتی که بازیگران در نقش تین‌ایجرهای دهه شصتی در حال زدن توی سروکله هم هستند، مخاطب‌ها بهانه‌ای برای خندیدن به صحنه پیدا می‌کنند و همین می‌توانند به جذابیت فیلم برای تماشای مجدد منجر شود.

دانلود و تماشای آنلاین نهنگ عنبر ۲

فیلم لونه زنبور | برزو نیک‌نژاد | ۱۳۹۶

  • امتیاز کاربران فیلیمو: ۹۱ از ۱۰۰
  • بازیگران: پژمان جمشیدی، محسن کیایی، هومن برق‌نورد، رعنا آزادی‌ور و بهاره کیان افشار

خلاصه داستان: قصه فیلم لونه زنبور، که توسط خود محسن کیایی هم نوشته شده، پیش‌تر و به شکل‌های مختلف در چند فیلم هالیوودی و بالیوودی و حتی ایرانی هم روایت شده؛ مال مسروقه باارزشی در یک ساختمان پنهان می‌شود؛ چند وقت بعد که برای برداشتن آن برمی‌گردند، آنجا تغییر کاربری داده و شخصیت‌های قصه مجبور می‌شوند تا با درست کردن هویت جعلی برای خود راهشان را به سمت آنچه پنهان‌شده باز کنند. اینجا محل موردنظر کلانتری است و زوج کمدین فیلم باید نقش سربازهای وظیفه را برای رسیدن به هدف خود بازی کنند.

برزو نیک‌نژاد در تلویزیون به‌واسطه ساختن سریال‌های کمدی و همکاری در تولید آثار پرمخاطبی چون «پایتخت» و «دودکش» به شهرت رسید. در سینما هم بعد از تجربه‌ای متفاوت با «ناخواسته»، که با وجود استقبال منتقدان در جشنواره فجر اکران مناسبی را تجربه نکرد، در گام‌های بعدی به سراغ کمدی رفت. لونه زنبور یک نمونه از فیلم‌های کمدی ایرانی رایج سال‌های اخیر و البته نزدیک به جنس طنزپردازی موردعلاقه نیک‌نژاد است که از ترکیب پژمان جمشیدی و محسن کیایی در نقش‌های اصلی استفاده می‌کند که پیش‌تر توانایی خود در بده‌وبستان و ترکیب‌های کمیک موفق را نشان داده بودند.

دانلود فیلم کمدی ایرانی لونه زنبور

فیلم ساعت ۵ عصر | مهران مدیری | ۱۳۹۶

  • امتیاز کاربران فیلیمو: ۷۳ از ۱۰۰
  • بازیگران: سیامک انصاری، امیر جعفری، آزاده صمدی، رسول نجفیان، نگین معتضدی و مهران مدیری

خلاصه داستان: این فیلم کمدی ایرانی، روایتگر داستان وکیل نگون‌بختی با نقش‌آفرینی سیامک انصاری است که باید در جلسه دادگاه برای دفاع از موکلش حضور پیدا کند اما صبح آن روز خبردار می‌شود که قسط بانکی خانه‌اش عقب افتاده و باید برای پرداخت آن مراجعه کند. در ظاهر خیلی ساده است و زمان زیادی از او نباید گرفته شود اما مجموعه‌ای از بلاها و حوادث چنان بر سر او آوار می‌شود که تا ساعت ۵ عصر همان روز همین که فقط زنده و سالم مانده باشد جای شکر دارد!

این که مهران مدیری بعد از حدود ۲۵ سال فعالیت در تلویزیون و ساخت سریال‌های کمدی موفق و ناموفق بالاخره تصمیم گرفت تا فیلمسازی را هم تجربه کند، در نوع خود اتفاق جالب توجهی بود و از همان ابتدای اعلام خبر ساخت ساعت ۵ عصر کنجکاوی‌های زیادی پیرامون فیلم ایجاد شد. در روزهای اولیه اکران، فیلم استقبال گسترده‌ای را تجربه کرد اما به مرور شرایط تغییر کرد، چرا که اولین فیلم مدیری با وجود آن که از نظر جنس نگاه و شیوه اجرا چندان دور نبود از سریال‌های قبلی‌اش، در عمل سعی داشت که یک کمدی متفاوت و روشن‌فکرانه باشد؛ یعنی تا حدود زیادی متفاوت با انتظار عموم مخاطبان از فیلمی ساخته و با حضور مهران مدیری. بار اصلی فیلم را سیامک انصاری به دوش می‌کشد و سایر چهره‌ها از جمله خود مدیری، امیر جعفری، آزاده صمدی، رسول نجفیان و نگین معتضدی حضوری کوتاه در فیلم دارند.

تماشای آنلاین و دانلود فیلم ساعت ۵ عصر

فیلم من سالوادور نیستم | منوچهر هادی | ۱۳۹۴

  • امتیاز کاربران فیلیمو: ۸۸ از ۱۰۰
  • بازیگران: رضا عطاران، یکتا ناصر و ریوالدو

خلاصه داستان: قصه، درباره‌ یک مدیر رده‌پایین دولتی از طبقه‌ای سنتی است که طی یک سفر کاری به برزیل، مجبور می‌شود به نقشه‌ای پیش‌بینی نشده تن بدهد و به اشتباه در نقش فردی دیگر فرو می‌رود. قصه ساده است و اجرای آن هم نکته‌ی پیچیده‌ای ندارد و بخش مهمی از موفقیت فیلم را باید مدیون حضور رضا عطاران دانست که بارها نشان داده که با حس طنز و شوخ‌طبعی خودش می‌تواند فیلم‌ها را نجات بدهد و بار آن‌ها را به دوش بکشد.

بیشتر از آن که فیلم کمدی ایرانی خوب و متفاوتی باشد از چند جهت به یکی از فیلم های مهم در سینمای کمدی ایرانی تبدیل شده‌است؛ اول این که در زمان خود به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران از نظر مقدار ریالی تبدیل شد (رکوردی که در ۶ سال گذشته بارها دست‌به‌دست شده و حتی در مواردی چند بار در یک سال!) دوم، من سالوادور نیستم نشان داد که تولید محصول در لوکیشن‌های خارجی و استفاده از بازیگران زن غیرایرانی، فراتر از ساختار و فیلمنامه می‌تواند در فروش و کنجکاوی تماشاگران تاثیر داشته باشد. و در نهایت، منوچهر هادی که روزگاری با سابقه‌ دستیاری اصغر فرهادی و علاقه‌اش به سینمای اجتماعی و دغدغه‌محور شناخته می‌شد، بعد از ساخت یک کمدی پرفروش مسیر تازه‌ای را دنبال کرد که سرنوشت سینمایی‌اش را برای همیشه تغییر داد.

دانلود و تماشای آنلاین من سالوادور نیستم

فیلم کلاهی برای باران | مسعود نوابی | ۱۳۸۵

  • امتیاز کاربران فیلیمو: ۹۲ از ۱۰۰
  • بازیگران: رضا عطاران، جواد رضویان، حدیث فولادوند، مهران غفوریان و فتحعلی اویسی

خلاصه داستان: ابی و جلال برای دزدی وارد خانه‌ای می‌شوند و ابی در جریان دزدی متوجه حضور باران و مادرش در خانه می‌شود. او هنگام خروج متوجه خودکشی باران به علت شکست عشقی در برابر پیروز می‌شود و…

کلاهی برای باران بر پایه همان فرمول‌های همیشگی کمدی‌سازی در دهه ۸۰ جلوی دوربین رفت. با این تفاوت که اولین نشانه‌های حضور جدی رضا عطاران در قامت یک سوپراستار را به عنوان برگ برنده به همراه داشت و جواد رضویان که در آن دهه حسابی بازار کاری‌اش گل کرده بود در یکی‌ از نقش‌های فرعی زن‌پوشی را تجربه کرد که باعث شد بسیاری برای تماشای این فیلم به سینماها بروند.

دانلود رایگان فیلم کلاهی برای باران

فیلم شاخه گلی برای عروس | قدرت‌الله صلح‌میرزایی | ۱۳۸۳

  • امتیاز کاربران فیلیمو: ۹۴ از ۱۰۰
  • بازیگران: جواد رضویان، مجید صالحی، حدیث فولادوند و رابعه اسکویی

خلاصه داستان: داستان فیلم شاخه گلی برای عروس از جایی شروع می شود که سلطان علی دل در گرو دختری به نام آزیتا دارد و هدفش ازدواج با اوست. سلطان علی در توافقی با ناصر دایی او، قول داده بود که اگر این ازدواج سر بگیرد، در عوض زمین هایش را در روستا به ناصر می فروشد. از طرفی آزیتا که دختر ثروتمندی است، مردی به نام سعید را دوست دارد و می خواهد با او ازدواج کند ولی پس از اینکه متوجه می شود که او زن دیگری هم دارد، با سلطان علی ازدواج می کند…

قدرت‌الله صلح‌میرزایی بعد از آنکه در دهه ۷۰ با ساخت فیلم‌های اکشن و حادثه‌ای با محوریت مواد مخدر حضورش را در سینمای بدنه و تجاری تثبیت کرد در دهه ۸۰ با ساخت فیلم‌های کمدی و با ترکیب بازیگران ثابت یکی از اصلی‌ترین چهره‌های سینمای تجاری آن دوران به حساب می‌آید. شاخه گلی برای عروس ضمن آنکه سعی کرد یکی از آثار همسو با جریان گیشه‌ای و کمدی آن سال‌ها باشد خیز مناسبی برای جذب مخاطب برداشت که البته با قاچاق فیلم در همان سال اکران رونق فیلم در گیشه کم کم از بین رفت.

دانلود رایگان فیلم شاخه گلی برای عروس

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

97 نظر
  1. محمدعلی می‌نویسد

    بعضی از اینا واقعا عجیب و غیرمنتظره بود اسم بعضی ها جاش اصلی بود نبود حتی لیست ذخیره هم جاش نبود گذاشتین اول

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      نظرتون رو بنویسید، در آپدیت جدید بررسی کنیم.

  2. حمیدرضا می‌نویسد

    سلام جای فیلم هتل خالیه وارد کنید

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      تا اردیبهشت این صفحه آپدیت میشه. و اضافه میشه.

  3. خدابخش می‌نویسد

    من اسامی فیلم های کمدی زمان شاه رو خواستم که متاسفانه چیزی ارائه نشد. ممنون

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      در اون زمینه محدودیت داریم. ببخشید

  4. محسن میلادی می‌نویسد

    فقط اجاره نشین ها مارمولک اتش بس مکس و دایره زنگی و نان عشق موتور هزار و عینک دودی و زیر درخت هلو

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      چه انتخاب‌های درجه یکی

  5. سارا می‌نویسد

    لیست خیلی خیلی عالی اما تا قبل از معرفی فیلم سگ بند به پایین کاملا عالی بعداز فیلم سگ بند به بعد همش مزخرفه دوستان ولی تا قبل از اون هرچی که اسمش رو اوردن عالی و بی نظیر فیلم هاش ببینید و بخندید

  6. محمد می‌نویسد

    سلام به فیلیمیو عزیز و دوستان من دنبال یه فیلم ایرانی هستم که اسمشو‌نمیدونم ولی داستانش این بود دوتا برادر بودند که شکل هم بودن و یه ننه داشتن که گوشاش سنگین یکی از برادر ها مهندس و پولدار یکی ولگر و بیکار عاشق یه دختر بود این یکم از جزعیاتش بود ممنون میشم اگر اسم فیلم رو بگید

  7. زهرا می‌نویسد

    فیلم رفیق بد هم بگذارید. فیلم تیاتر شایعات و ستوان شنایدر هم عالی هستن

  8. امیرعباس می‌نویسد

    سلام
    میشه فیلم سینمایی فسیل اکران آنلاین و بعدش پخش اختصاصی از فیلیمو رو داشته باشه؟

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      سلام
      ما که خدامونه. تهیه‌کننده محترم باید برای اکران آنلاین، تصمیم بگیره. دست ما نیست.

  9. امیرعباس می‌نویسد

    سلام
    به عنوان کاربر فیلیمو ضمن اعلام رضایت کلی از محتوا
    درخواست اکران آنلاین و پخش اختصاصی فیلم سینمایی فسیل از پلتفرم فیلیمو هستم.

  10. فائزه می‌نویسد

    من اغلب فیلمای این لیست رو دوس داشتم باعث شد فیلمای سرگرم کننده و خوب قدیمی که ندیده بودم ببینم

  11. فاطمه می‌نویسد

    آینه بغل جاش خالیه… عالی بود.

  12. مرتضی می‌نویسد

    پیشنهاد : پاستاریونی / تلفن همراه آقای رییس جمهور / کما / دایره زنگی / همیشه پای یک زن در میان است / معادله / ۵۰ کیلو آلبالو/ کلاغ پر/ نارنجی پوش/ ایتالیا ایتالیا/چپ دست/پسر آدم دختر حوا / دختر شاه پریون / دلم می خواد / خوک/ در مدت معلوم / خواب زده ها / مارموز / تسویه حساب / زهرمار / آزمایشگاه / نصف مال من نصف مال تو / کتاب قانون / یک اشتباه کوچولو / خواستگار محترم / خداحافظ دختر شیرازی / دختر ایرونی / تلافی / سرود تولد / بی وفا / نسکافه داغ داغ / پرنده باز / یک وجب از آسمان

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      خیلی خیلی ممنون از پیشنهادتون. لیست شما رو به دست نویسنده میرسونیم تا برای آپدیت بعدی، بررسی بشه.

  13. حامد می‌نویسد

    کمدی بودن یا نه کاری ندارم . من خودم آدمی هستم که خیلی خیلی سخت میخندم.شاید سالی یکبار قهقه بزنم. با این حال. با دیدن عینک دودی غش کردم. هزارپا یکی دو صحنه‌ی جالب داشت. و طبقه ی حساس . …. عینک دودی واقعا عالی بود

  14. لیلا می‌نویسد

    مارمولک
    چهار انگشت
    سن پترزبورگ
    هزارپا
    زیر درخت هلو
    مطرب
    عالی هستن.
    فقط ۳ تا از فیلمای بالا رو ندیدم

  15. محسن می‌نویسد

    واقعا تحلیل ها حیرت انگیز بودن!!!!!
    از بعضی آثاری که مخاطب باید کلی به خودش فشار بیاره تا کمی لبخند بزنه، به شکلی تعریف و تمجید شده بود که تصور میشه که نوشتنِ هر بخش رو به تهیه کننده ی اون فیلم واگذار کردن!!!! بیشتر رپورتاژ آگهی دیدم.

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      مثال بزنید

  16. نوری می‌نویسد

    بنده خودم از مشتریهای تقریبا قدیمی فیلیمو هستم. اما واقعا برای فیلیمو از معرفی این فیلم‌ها به عنوان بهترین فیلم‌های کمدی متاسفم و هیچ چیز دیگری نمیتونم بگم

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      نظرتون رو بفرمایید که استفاده کنیم و در آپدیت‌های بعدی این نوشته، وارد کنیم.

  17. مهدی نادری می‌نویسد

    بهترین فیلم کمدی ایران اول مارمولک وبعد هم مطرب که آقای پرویز خان پرستویی شاهکار سینمای ایران است دمت گرم داداش هرچند اکبر عبدی هم جزو اسطوره‌های ایرانی است دم دوتاتون گرم عزیزان من انشاالله که ۱۲۰سال زنده باشید وخنده بر لب مردم ایران ۸۵ملیونی بیارید سلطان کاپیتان ۱۰مهدی نادری از خرم آباد بزرگ

  18. زنگنه می‌نویسد

    سلام
    ممنون از فیلیمو شات
    اما جای یک فیلم خالیه
    فیلم پاستا دا پیتزا
    که واقعا فیلم جذابی بود

  19. Kia می‌نویسد

    به ندرت، و بعضاً شاید سالی، دو سالی یک فیلم کمدی باارزش تولید بشه، خواهش میکنم لیست رو بروزرسانی کنید. متشکرم

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      سلام
      این مطلب هر سه ماه یکبار به‌روزرسانی میشه. فیلم‌های کمدی جدیدی که شایسته قرار گرفتن در این فهرست هستند پیشنهاد بدید.

  20. فرشاد می‌نویسد

    قاعده بازی خاص ترین فیلم کمدی ایرانی هستش.

  21. امیرینا می‌نویسد

    چرا از قاعده بازی اسمی نبردین که فیلم کاملی بود ؟
    بی پولی کجاش کمدی بود ؟!

  22. آرش می‌نویسد

    تو این لیست مارمولک به نظرم عالی هست و بارکد و آدم برفی بقیه زیاد خوب نیستند یعنی در حدی لیست بهترین های کمدی سینمای ایران نبودند

  23. اتنا می‌نویسد

    نمیدونم معیارتون برای گذاشتن این فیلما توی لیست بهترین فیلم ها چی بوده
    ولی واقعا نصفشون از جمله اکسیدان،۴ انگشت،ما همه باهم هستیم و خیلیای دیگ افتضاح و بی معنی اند
    مخصوصا ما همه باهم هستیم فقط بهترین بازیگر های ایران رو برداشتن و اصلا فیلم معنی و مفهوم نداره
    تعجب می‌کنم خیلی فیلم های زیبایی داره ایران ک حتی اشاره نکردید
    فیلم ۵۰ کیلو آلبالو،گشت ۲
    از توی لیست فیلم های مطرب هزار پا و من سالوادور نیستم خالتور و دشمن زن بد نبودن

  24. امیر می‌نویسد

    آقا. سال های دور از خانه چی

  25. اسما می‌نویسد

    سینما و فرهنگ سینما و ژانرهای ان ،احتمالا چند قرن دیگه طول میکشه که به مملکت ما برسه _ نگارنده این متن که قطعا کاربلد و دانش اموخته هنر و منتفد و تحلیلگر بحساب میاد ،وقتی«من سالوادورنیستم»را فیلم میدونه دیگه لازم نیست بگم با چه معیاری فیلمایی مثل چند میگیری گریه کنی را در ردیف اثار کمدی و البته موفق گمدی اورده اند ..هنوزم تکلیف معنی کلمات برای فرهیختگان جامعه معلوم نیست .در سینمایی که دینامیت سوگلی اون میشه و چهار انگشتی فیلم محسوب میشه از حرص باید فقط گریست.

  26. سکولار می‌نویسد

    سلام

    هیچگاه فیلم های : لیلی با من است – مارمولک – آدم برفی – مهمان مامان را جز «فیلم های کمدی» قرار ندهید.

    این فیلم ها «درد جامعه» است.

    در ضمن فیلم اخراجی های یک هم ، واقعیت جبهه است. فیلم کمدی نیست.

    مثلا در جبهه یک بسیجی به تنهایی ، نمی رفت بغداد را بم گذاری کند و برگردد و حتی حالت موهایش تغییر نکند. مانند برج مینو

  27. رز می‌نویسد

    مزخرفه دایره زنگی اصلا کمدی نیس درام اجتماعیه فیلم کم اورده بودید اوردید تولیست

  28. رضا می‌نویسد

    نصف فهرست اشغاله گه اکثرا هم محصول دهه ۹۰ و سالهای اخیرند

  29. فرخنده بانو می‌نویسد

    یک دنیا ممنون…واقعا مفید بود. قبل از انقلاب فیلم ” جوجه فکلی ” با هنرمندی اسدالله یکتا و شادروان استاد بهمن مفید واقعا دیدنی است. در فهرست شما جای فیلم ” مکس ” خالی است و همچنین ” زنها شگفت انگیزند ” . در ضمن بی پولی و شاعت پنج عصر به هیچ عنوان کمدی نیستند و ساعت پنج عصر یکی از ضعیفترین فیلمهایی است که من تاکنون دیده ام

  30. احمدرضا کریمی می‌نویسد

    بهترین فیلم سینمایی، ساعت ۵ عصر است که ساخته ی کاپیتانِ طنز ایران: یعنی مهران مدیری است.

  31. زهرا می‌نویسد

    ایناکجاشون بهترین بود؟مطرب آشغال رحمان ۱۴۰۰ سخیف زیر نظر مبتذل خالتورم که اصن نمیشه بهش گفت فیلم کمدی انسانی هم کمدی نبود درام بود دشمن زن هم یه فیلم عارسی بی ارزش من نمیدونم شمابه چی میگی بهترین معلوم نیست نویسنده کیه

  32. شهاب عدالتی می‌نویسد

    مطربببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببب

  33. محمد علی می‌نویسد

    تگزاس عالی بود

  34. میو می‌نویسد

    دقیقا

  35. کتابعلی می‌نویسد

    باحال بود همه فیلما فقط صحنه خیلی کم داشت

  36. 𝑜𝑚𝑖𝑑 می‌نویسد

    نصف بیشترشون رو دیدم و عالی بودن
    فقط « من سالوادور نیستم» و « چهار انگشت» مسخره بودن

  37. آیدا می‌نویسد

    لونه زنبور افتضاحححح لس آنجلس تهران افتضاححححح ما همه با هم هستیم افتضاحححححححح فقط تگزاس ۱و۲ و هزار پا ۱و۲

  38. محمد می‌نویسد

    نهنگ عنبر ۱ و ۲ چشم و گوش بسته. ساعت ۵ عصر. مطرب

fosil