۱۰ فیلم در مورد سفر

سفر در زمان تا سفر به نقاط عجیب و غریب دنیا با فیلم

فیلم‌های سینمایی که در مورد سفر هستند انواع مختلفی دارند از سفر در زمان گرفته تا سفر به نقاط عجیب و غریب دنیا.
هر ساله تعداد زیادی از این فیلم‌های جذاب در سراسر جهان ساخته می‌شوند و به گیشه‌های سینما ورود پیدا می‌کنند. این فیلم‌ها در ژانرهای مختلفی ساخته می‌شوند از عاشقانه تا خانوادگی و حتی ترسناک.
در ادامه این مطلب تعدادی از فیلم‌های برتر در مورد سفر را بررسی کرده‌ایم که هر کدام‌شان در ژانر مختلفی هستند.


بهترین فیلم های ولنتاین | زمانی برای دوست داشتن


درباره زمان / About Time

نمایی از فیلم درباره زمان

درباره زمان یک فیلم سینمایی عاشقانه، کمدی ـ درام  به کارگردانی ریچارد کرتیس است که در سال ۲۰۱۳ ساخته شد. داستان فیلم از این قرار است که تیم فردی اهل کورنوال است و متوجه می‌شود که می‌تواند در زمان سفر ‌کند و اتفاقاتی که برای دنیا و خودش رخ داده است را تغییر دهد. البته تصمیم او برای سفر در زمان و تغییر زندگی‌اش به خاطر پیدا کردن یک دوست ‌دختر به آن راحتی که فکر می‌کند، پیش نمی‌رود.
در این فیلم بازیگرانی چون دامنل گلیسون، ریچل مک‌آدامز، بیل نای، تام هالندر، مارگو رابی، لینزی دانکن، هری هدن ـ پیتن و کاترین استدمن به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم درست به اندازه انتظارتان ناراحت کننده و بامزه است و می‌تواند برای یکی دو ساعتی شما را در فکر فرو ببرد. همچنین لازم به ذکر است که هزینه ساخت فیلم درباره زمان ۱۲ میلیون دلار بوده است و فروش گیشه‌ آن در حدود ۸۸ میلیون دلار بوده است که رقم نسبتا قابل توجهی است.

نابودگر ۲: روز داوری / Terminator: Judgement Day

نابودگر ۲ یکی از ساخته‌های جیمز کامرون کارگردان معروف آمریکایی و محصول ۱۹۹۱ است. نابودگر ۲ فیلمی در ژانر اکشن و علمی ـ تخیلی است که سفر در زمان را روایت می‌کند و بازیگرانی چون آرنولد شوارتزنگر، لیندا همیلتون، رابرت پاتریک، ادوارد فرلانگ، جو مورتن، ارل بوئن، دان لیک و مایکل بین به ایفای نقش در آن پرداخته‌اند.
داستان فیلم از این قرار است که جنگی بین ماشین‌ها و انسان‌ها در سال ۲۰۲۹ رخ می‌دهد. در سال ۲۰۲۹ نیروی بشری به رهبری جان کانر در برابر ماشین‌ها ایستادگی می‌کنند و آن‌ها را در دستیابی به اهدافشان ناکام می‌گذارند. هزینه ساخت نابودگر در حدود ۱۰۲ میلیون دلار بوده است و فروش گیشه آن حدود ۵۲۰ میلیون دلار بوده است که رقم بسیاری بالایی است. نابودگر ۲ اکنون جز ۵۰ تا فیلم برتر سایت بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌های جهان است و به نظر بیشتر صاحب نظران، بهترین فیلم جیمز کامرون است.
این فیلم همچنین پرفروش‌ترین فیلم سال ۱۹۹۱ شد. مدت زمان پخش نابودگر ۲ حدود ۱۵۲ دقیقه بوده است که با حذف و برش ۱۵ دقیقه از آن به ۱۳۷ دقیقه کاهش پیدا کرد.

روز دوم ماه فوریه یا روز گراندهاگ / Groundhog Day

 روز دوم ماه فوریه یا روز گراندهاگ

روز دوم ماه فوریه یا روز گراندهاگ فیلمی کمدی به کارگردانی هارولند رامیس است که در سال ۱۹۹۳ ساخته شد. داستان این فیلم بر اساس داستانی توسط دنی روبین، توسط رامیس و روبین نوشته شده بود. روز گراندهاگ در مورد گزاشگری بد اخلاق است که برای تهیه گزارش روز دوم ماه فوریه یا روز دوم موش خرما به همراه تهیه‌کننده و فیلمبردار به شهر کوچکی سفر می‌کنند. در واقع هر ساله مردم این شهر منتظر بیرون آمدن یک موش خرمایی هستند که به آن‌ها خبر می‌دهد که آیا زمستان تمام می‌شود یا تا ۶ ماه دیگر ادامه خواهد داشت! این فیلم برنده جایزه بفتای بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی نیز شده ‌است.
همچنین هزینه ساخت فیلم در حدود ۱۴ میلیون دلار بوده است و فروش گیشه آن حدود ۷۱ میلیون دلار بوده است. در این فیلم بازیگرانی چون بیل مری، اندی مک‌داول، کریس الیوت و هایدن والش به ایفای نقش پرداخته‌اند.

آخرین قطار به خانه / Last Train Home

فیلم آخرین قطار به خانه

فیلم مستند آخرین قطار به خانه یک فیلم کانادایی به کارگردانی لیکسین فن و تهیه کنندگی دانیل کراس و میلا آونگ ـ تووین است که در سال ۲۰۰۹ اکران شده است. داستان فیلم روایت‌گر کارگران مهاجران چینی است که در طول هر سال فقط یک بار آن هم در زمان تحویل سال به خانه می‌روند تا تعطیلات را در کنار خانواده‌شان جشن بگیرند. تعداد این مهاجران حدود ۱۳۰ میلیون نفر است و مهاجرت آن‌ها ترسناک و شوکه‌کننده است این فیلم تصویری از شیوه‌ زندگی در یک جمعیت زیاد را نشان می‌دهد. آخرین قطار به خانه در طول چندین سال ساخته شده است و به‌طور کلی اطلاعاتی در مورد زندگی مهاجران چینی ارائه می‌دهد.
در این فیلم مستند بازیگرانی چون چانگوا ژانگ، سوقین چن، شین ژانگ و یانگ ژانگ به ایفای نقش پرداخته‌اند.

کد منبع / Source Code

کد منبع یک فیلم سینمایی در ژانر علمی تخیلی و به کارگردانی دانکن جونز و نوشتهٔ بن ریپلی است. کد منبع در یکم آوریل ۲۰۱۱ اکران شد و فروش گیشه فوق‌العاده‌ ۱۴۸ میلیون را دلار را تجربه کرد.
کد منبع روایت‌گر داستان دانشمندی است که یک دستگاه با قابلیت بازگشت زمان(سفر در زمان) اختراع کرده است و در همین زمان انفجاری در یک قطار رخ داده است که موجب کشته شدن چندین انسان شده است. البته پلیس هنوز نتوانسته عامل این انفجار را پیدا کند از طرفی می‌دانند که مجرم مجددا قرار است در جای دیگری همین کار را تکرار کند. پلیس تصمیم می‌گیرد با استفاده از این اختراع و استفاده از ذهن تقریباً زنده یک سرباز مرده به نام کالتر استیونز، زمان را به عقب در برگرداند تا بتواند عامل این خرابکاری در قطار را پیدا کنند.
در کد منبع بازیگرانی چون جیک جیلنهال، میشل موناهن، ویرا فارمیگا و جفری رایت به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در جستجوی دوری / Finding Dory

فیلم  در جستجوی دوری

در جست‌وجوی دوری یک انیمیشن جذاب سه بعدی در ژانر کمدی ماجراجویی است که در سال ۲۰۱۶ توسط اندرو استنتون ساخته شد. این انیمیشن در استودیو پیکسار تهیه شد و در واقع دنباله‌ای برای انیمیشن در جست‌وجوی نمو است. در جست‌وجوی دوری فروشی بیش‌ از یک میلیارد دلار داشت و همچنین هزینه ساخت آن در حدود ۱۸۰ میلیون دلار بوده است.
داستان فیلم روایت‌گر «دوری» شخصیت فراموشکار فیلم است و زمان داستان یک سال بعد از پیدا کردن نمو و در سواحل کالیفرنیا رخ می‌دهد. دوری به خاطر می‌آورد، خانواده‌ای دارد که در طرف دیگر دریا زندگی می‌کنند و به کمک دوستانش به‌دنبال خانواده‌اش می‌گردد. اما سر از یک موسسه تحقیقات دریایی در می‌آورد و به‌طور ناخواسته از دوستانش جدا می‌شود. نمو و پدرش سعی در نجات او دارند.
در این انیمیشن صداپیشگانی چون الن دی‌جنرس، آلبرت بروکس، اد اونیل، کیتلین اولسون، یوجین لوی، تای بورل، داین کیتن و ویلم دفو حضور دارند.

میس سان‌شاین کوچولو / Little Miss Sunshine

میس سان‌شاین کوچولو یک فیلم آمریکایی خانوادگی به کارگردانی زوج جاناتان دیتن و والری فریس بوده است. این فیلم که در سال ۲۰۰۶ ساخته شده روایت‌گر آفتاب خانم کوچولو است که در واقع نام مسابقه رقص و آوازی است که هر ساله برای دختران خردسال در ایالت کالیفرنیا برگزار می‌گردد. آلیو در حقیقت دختر یک خانواده متوسط آمریکایی است که برای شرکت در این مسابقه انتخاب می‌شود و خانواده با تمامی مشکلاتی که برای‌شان وجود دارد، برای همراهی و حمایت از آلیو تصمیم به سفر و شرکت در این مسابقه می‌گیرند.
هزینه ساخت میس سان‌شاین کوچولو در حدود ۸ میلیون دلار بوده است. در این فیلم بازیگرانی چون گرگ کینر، استیو کارل، تونی کولیت، ابیگیل برسلین، آلن آرکین، پال دانو و گوردن تامسن به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم میس سان‌شاین کوچولو نامزد چهار جایزه اسکار شد که در نهایت دو جایزه اسکار بهترین نمایشنامه و بهترین نقش مکمل مرد را از آن خود کرد. میس سان‌شاین کوچولو همچنین جایزه بهترین فیلم ایندیپندنت اسپیریت آواردز را از آن خود کرد.

پارادایس

فیلم سینمایی پارادایس

فیلم سینمایی پارادایس یک فیلم سینمایی طنز ایرانی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی عطشانی است که در سال ۱۳۹۳ ساخته و در سال ۱۳۹۷ اکران شد. پارادایس در کشورهای آلمان، اسپانیا و ایران فیلمبرداری شده‌است. داستان فیلم روایت‌گر سفر ۳ روحانی ایرانی در کنفرانسی در کشور آلمان با عنوان «مذهب من» است. در این سفر برای این ۳ نفر چالش‌هایی به وجود می‌آید که در نوع خود جالب است و بیش‌تر روایت‌گر خط قرمزهایی است که در ایران رعایت می‌کردند اما در آلمان به طرز دیگری با این خط قرمزها برخورد می‌کنند. پارادایس فروشی در حدود ۴.۵ میلیارد را در گیشه تجربه کرد.
در این فیلم بازیگرانی چون جواد عزتی، مهران رجبی، محمدعلی نجفیان، سامان صفاری، الیویا بورخارت، کاترین فلوس، ماتیاس متز، بیتا عطشانی و مسعود بهارلو به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم برنده ۳ جایزه بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، از جشنواره چلسی آمریکا و جایزه بهترین فیلم بلند جشنواره های کُوست سوئد شده است.

کاپیتان خارق‌العاده / Captain Fantastic

فیلم سینمایی کاپیتان خارق‌العاده یک فیلم سینمایی کمدی – درام آمریکایی به کارگردانی مت راس است که در سال ۲۰۱۶ اکران شد. فیلم کاپیتان خارق‌العاده حالات یک خانواده خاص را با عقاید خاص بیان می‌کند که به ناچار بعد از یک دهه زندگی در انزوا میان جنگل‌های شمال غربی اقیانوس آرام به محیط اجتماع برمی‌گردند.
در این فیلم بازیگرانی چون ویگو مورتنسن، انالیس باسو، جرج مک کی، سامانتا ایلر و نیکلاس همیلتون به ایفای نقش پرداخته‌اند.
هزینه ساخت فیلم در حدود ۵ میلیون دلار بوده است و فروش گیشه آن ۲۳ میلیون دلار بوده است.

اورست / Everest

نمایی از فیلم اورست

فیلم سینمایی اورست یک فیلم سه بعدی در سبک مهیج و ماجراجویانه است و کارگردانی آن را بالتاسار کورماکور در سال ۲۰۱۵ برعهده داشته است. خلاصه داستان فیلم در حقیقت بازسازی ماجرای واقعی فاجعهٔ صعود به اورست در سال ۱۹۹۶ را به تصویر کشیده که طی آن کوهنوردان به چالش‌های سختی کشیده شدند و تعدادی از آنان آسیب جدی دیدند.
در این فیلم بازیگرانی چون جیسون کلارک، جاش برولین، جان هاکس، رابین رایت، امیلی واتسون، کیرا نایتلی، سم ورثینگتون، جیک جیلنهال، ونسا کربی، اینکوار اکرت سیگورثون و تام گودمن ـ هیل حضور دارند.


نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil