فیلم جدید ام نایت شیامالان؛ فیلمی ایده‌گرفته از رمان مصور فرانسوی «قلعه شنی»

پوستر فیلم جدید ام نایت شیامالان با عنوان «Old» را در فیلیمو شات ببینید و در جریان آخرین اطلاعات منتشر شده درباره آن قرار بگیرید.

در تابستان امسال اخباری مبنی بر این که گروه دست‌اندرکاران فیلم جدید ام نایت شیامالان در حال شروع یک پروژه هستند به گوش می‌رسید، اما درباره داستان این فیلم که قرار است سال آینده نمایش داده شود، اطلاعاتی منتشر نشده بود. حالا بالاخره انتظارها به پایان رسیده است. ام نایت شیامالان نه تنها اسم فیلم جدیدش را فاش کرد، بلکه پوستر فیلم را نیز به نمایش گذاشت. بر طبق اخبار منتشر شده، داستان فیلم با الهام از رمان فرانسوی مصور «قلعه شنی» با عنوان اصلی «Sandcastle» نوشته شده است.

پوستر فیلم «Old» را در فیلیمو شات ببینید و در جریان آخرین اطلاعات منتشر شده درباره آن قرار بگیرید:

پوستر، تصویری شبح‌گونه از افرادی را نشان می‌دهد که از یک ساعت شنی بر روی توده‌ای از انسان‌ها فرومی‌ریزند. در کنار ساعت، جمله‌ای با این مضمون نیز به چشم می‌خورد: «موضوع فقط زمان است.» از این جمله پر ایهام مفاهیم مختلفی دریافت می‌شود؛ این که در داستان فیلم اتفاقی غیرقابل‌اجتناب رخ خواهد داد، اما از سویی دیگر، ساعت شنی در پوستر نشان از اتفاقی دارد که زمان در رخ دادن آن نقشی مهم ایفا خواهد کرد. آن چه دراین پوستر در کنار هم چیده شده، ترکیبی مبهم به وجود می‌آورد؛ اما خوشبختانه اطلاعات بیشتری درباره فیلم به دست آمده است. یافته‌ها مبنی بر آن هستند که فیلم بر اساس یک داستان مصور فرانسوی با نام «قلعه شنی» ساخته خواهد شد؛ کتابی که شیامالان به‌عنوان هدیه روز پدر دریافت کرده، به داستانش علاقمند شده و درنهایت، با تلاش فراوان امتیاز ساخت یک فیلم بر اساس آن را به دست آورده است. کتاب «قلعه شنی» را پیر اسکار لوی نوشته و فردریک پیترز آن را به‌شکل مصور درآورده است. خلاصه داستان به شرح زیر است:

در یک صبح زیبای تابستانی، مردم در ساحلی خلوت و تماشایی قدم می‌زنند. شن‌های سفید و نرم ساحل به حوضچه‌های سنگی ختم می‌شوند که لبریز از آب شفاف و درخشانند. ساحل زیبا با صخره‌های سرسبزی محصور شده است که دیدن آن را از دوردست ناممکن می‌کنند. اما در این آرامش و زیبایی، رازی خوفناک مخفی شده است: جسد زنی شناور بر روی آب پیدا می‌شود. در میان افرادی که در ساحل قدم می زنند، یک خانواده، یک زوج جوان، یک پناهنده مهاجر و تعدادی توریست آمریکایی به چشم می‌خورند. این ۱۳ نفر که یکدیگر را نمی‌شناسند دور جنازه جمع شوند. هر یک سعی دارد که راز این مرگ را سریع‌تر بفهمد و از آن ساحل رمزآلود، زنده خارج شود.

به نظر می‌رسد که این داستان مصور برای ام نایت شیامالان چون نقطه‌ای برای آغاز ایده‌ای جدید بوده است. در واقع، فیلم جدید ام نایت شیامالان اقتباسی مستقیم از داستان «قلعه شنی» نیست؛ بلکه صرفاً طرحی اولیه برای آن‌چه بعدتر در ذهن شیامالان شکل گرفته است به شمار می‌آید. کلیت فیلم، بر چهارچوب داستان کتاب استوار است؛ چنان که در خلاصه فیلم نیز گفته می‌شود که چند نفر پس از پیدا شدن جسدی در ساحل متوجه چیزی غیرعادی می‌شوند که در آن محل در حال رخ‌دادن است.
شیامالان علاوه بر داستان کتاب، شخصیت ها را نیز حفظ کرده است. او از الیزا اسکانلن، توماس مکنزی، آرون پیر، الکس وولف، ویکی ریپز، ابی لی، میکی آموکا- برد، کن لونگ، روفوس سول، امبت داویتز و امون الیوت برای بازی در فیلم جدید خود دعوت نموده است، اگر چه هنوز جزئیاتی از نقش‌های آنها در دست نیست.


نقد و بررسی سریال «خدمتکار» از ساخته‌های شیامالان را در فیلیمو شات بخوانید


شیامالان پس از دوره‌ای کم‌کاری که به پروردن ایده‌های جدید گذراند، در سال ۲۰۱۵ با تریلر آزاردهنده و ترسناک خود با نام «ملاقات» (با نام اصلی The Visit) به دنیای فیلمسازی بازگشت و سپس در سال ۲۰۱۶ با فیلم «شکافته» (با نام اصلی Split) که فیلمی ترسناک با موضوع آدم ربایی است، به کار خود ادامه داد. فیلم «شکافته» بسیار مورد اقبال مخاطبان قرار گرفت چرا که به نظر می‌رسید ادامه‌ای بر فیلم موفق «آسیب‌ناپذیر» (با نام اصلی Unbreakable) باشد که در سال ۲۰۰۰ ساخته شده بود. پس از فیلم «شکافته»، شیامالان با ساختن فیلم «شیشه» (با نام اصلی Glass) سه‌گانه خود را که بر اساس کتاب‌های کمیک ساخته بود کامل کرد. فیلم‌ «شیشه» چنان موردتوجه واقع شد که مخاطبان یا عاشق آن بودند و یا از آن نفرت داشتند. حالا باید دید آیا شیامالان در اقتباس دیگر خود از داستانی مصور، می‌تواند موفقیت‌های پیشینش را تکرار نماید؟

در ساخت فیلم «Old» ، آشوین راجان در کمپانی Blinding Edge Pictures و مارک بین استوک با شیامالان همکاری می کنند و استیون اشنایدر تهیه کننده اجرایی این فیلم خواهد بود. فیلم «Old» در حال حاضر در جمهوری دومینیکن مراحل تولید را می‌گذراند و قرار است توسط کمپانی یونیورسال در ۲۳ جولای سال ۲۰۲۱ به روی پرده برود.


منبع: Slash Film

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil