ادگار رایت و رباتی که می‌خواهد فیلمنامه بنویسد

کارگردان فیلم «شان می‌میرد»، قرار است فیلم «قلبم را روی پنج تنظیم کن» را بسازد؛ فیلمی درباره ربات انسان‌نمایی که احساساتش بیدار می‌شود.

ادگار رایت همین الان هم برای دوران پس از فیلم در انتظار اکرانش با عنوان «دیشب در سوهو»، پروژه جدیدی زیر سر دارد. کارگردان فیلم «شان می‌میرد»، قرار است فیلم «قلبم را روی پنج تنظیم کن» را بسازد؛ فیلمی درباره ربات انسان‌نمایی که احساساتش بیدار می‌شود. فیلم جدید ادگار رایت اقتباسی از یک رمان به قلم سیمون استفنسون است؛ نویسنده این کتاب، نوشتن فیلمنامه را هم بر عهده دارد.

ددلاین، گزارش ویژه‌ای از فیلم جدید ادگار رایت با عنوان اصلی «Set My Heart to Five» تهیه کرده است. در ابتدا، خلاصه‌ای از داستان کتاب را بخوانید:

جرد در شهر کوچکی در میشیگان به‌عنوان یک دندانپزشک کار می‌کند. زندگی او کاملاً عادی است، به غیر از یک مورد: او رباتی با دی‌ان‌اِی انسان است که مهندسی شده تا شبیه یک انسان واقعی به نظر بیاید و رفتار کند.
یک روز در حال تماشای یک فیلم کلاسیک، جرد در اطراف چشم‌هایش چیز عجیبی احساس می‌کند. همه می‌دانند که ربات‌ها نمی‌توانند چیزی حس کنند، اما وقتی چراغ‌های سینما روشن می‌شود، جرد تقریباً مطمئن است که دارد گریه می‌کند. او که گیج شده، برای اینکه بفهمد چه اتفاقی در حال وقوع است تصمیم می‌گیرد فیلم‌های قدیمی بیشتری ببیند. این رویه منجر به بیدار شدن احساسات او می‌شود و هستی او را زیرورو می‌کند. معلوم می‌شود که جرد، می‌تواند حس کند.
جرد بر طیف کاملی از احساساتش غالب می‌شود و با تنظیم مجدد ناگهانی خودش روبرو می‌شود و به سمت غرب می‌رود و مصمم است که روابطی واقعی برقرار کند. او مشتاق پیدا کردن مادرش یعنی برنامه‌نویسی که او را خلق کرده است و رؤیای نوشتن فیلمنامه‌ای را در سر دارد که دنیا را تغییر دهد. در طول مسیر، حتی ممکن است که عاشق شود. اما یک رباتِ دارای احساسات، گزینه خطرناکی است و زندگی جدید جرد ممکن است قبل از آنکه واقعاً آغاز شود، به پایان برسد.

ددلاین جزییات دیگری هم اضافه می‌کند: «گفته می‌شود که داستان فیلم در سال ۲۰۵۴ رخ می‌دهد و جرد در دنیایی کاملا انسانی پا به عرصه وجود می‌گذارد و دستخوش بیداری عاطفی می‌شود و پیکاری را برای متقاعد کردن انسان‌ها آغاز می‌کند که او و هم‌نوع‌هایش باید مجاز باشند که احساس داشته باشند. این ماجرایی است که جرقه بخشی از آن از طریق آشنایی جرد با فیلم‌های دهه هشتاد و نود زده می‌شود و بعد از آنکه تصمیم می‌گیرد فیلمنامه‌ای بنویسد که دنیا را تغییر دهد، منجر به ماجراجویی فراموش‌نشدنی او در طول سواحل غربی آمریکا می‌شود.»

درواقع، استفاده از چنین داستانی برای فیلم جدید ادگار رایت، فوق‌العاده‌ای نظر می‌رسد؛ هرچند که شباهت‌هایی به فیلم ناموفق «مرد دویست‌ساله» با بازی رابین ویلیامز دارد. فیلم «بیبی راننده» محصول سال ۲۰۱۷، آخرین فیلم رایت بود و بعد از آن، فیلم «دیشب در سوهو» ساخته شد؛ فیلمی هیجان‌انگیز و روانکاوانه، که قرار است ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۰ اکران شود. این تاریخ با تأخیری که ویروس کرونا اخیراً در اکران فیلم‌ها ایجاد کرده است، احتمالا به‌کلی تغییر می‌کند.


منبع: Slash Film

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil