اکران آنلاین فیلم بعد از تو ساخته فرهاد نجفی | شبگردی در تهران

نجفی در فیلم بعد از تو سعی کرده به سراغ تجربه متفاوتی برود و فضایی مالیخولیایی و ذهنی بیافریند! فیلم درباره دختر مرموزی است که شبانه به گشت و گذار در سطح شهر می‌پردازد و طی این شبگردی، تصویری متفاوت از تهران را می‌بینیم.

قرار نیست که تمام فیلم‌ها برای عموم مخاطبان جذاب باشند؛ خیلی از فیلم‌ها به دلیل موضوع و نحوه پرداخت، آثاری هستند که تماشاگران کمتری با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند، بعضی از فیلم‌ها هم هستند که به هدف مدنظر خود در برقراری ارتباط با مخاطب نمی‌رسند که دلایل مختلفی دارد. تعطیلی یک سال گذشته سینماهای ایران فرصت مناسبی را فراهم کرد برای نمایش آثاری که اصطلاحا با استانداردها و قراردادهای سینمای ایران نمی‌خوانند و پیش از این اگر هم اکران می‌شدند، کسی چیزی از آن‌ها نمی‌شنید. بعد از تو جزو همین دسته فیلم‌هاست که بعد از مدت‌ها در طرح اکران آنلاین فرصت نمایش آن فراهم شده و شاید در این شیوه نسبت به نمایش عمومی شانس بیشتری برای دیده شدن داشته باشد.
با فیلیمو شات همراه باشید برای معرفی و بررسی بعد از تو ساخته فرهاد نجفی، به بهانه اکران آنلاین این فیلم.


اگر به تریلر و اطلاعات مختصر منتشرشده از خود فیلم مراجعه کنید، ظاهراً بعد از تو درباره دختر مرموز و ناشناسی است که شبانه سوار بر یک ماشین به گشت و گذار در سطح شهر می‌پردازد و طی این شبگردی تصویری متفاوت از تهران را می‌بینیم؛ سفری شبانه پر از ترس، جنایت، وسوسه و جنون. این ایده و فضایی است که از ظاهر امر برمی‌آید اما برای شناخت بهتر فیلم می‌شود به کارنامه سازنده آن نیز مراجعه کرد.

فرهاد نجفی یکی از فیلمسازان عجیب و غریب ایرانی است که در کارنامه‌اش آثاری را چون حرکت اول، فیلم اکران‌نشده چهارسو و سریال آسپیرین دیده می‌شود. خودش ادعا دارد که قبلا در آمریکا در زمینه‌هایی فنی و اجرایی سینما تحصیل و کار کرده. در ایده هم نجفی شدیدا شیفته اکشن‌های هالیوودی است و معمولا از پوسته فیلم‌هایش هم چنین برمی‌آید، اما در اجرا معمولا به دلیل فاصله قابل توجه با آنچه مدنظرش بوده، حاصل کار چیز دیگری از آب درمی‌آید و در نتیجه آثارش سرشار از ایده‌های عجیب و غریب است. این ایده‌های غیرمعمول که کیفیت اجرای غیرمنتظره‌ای هم دارند، موجب شده تا کار نجفی به آثار فیلمسازانی چون یووه بول شبیه شود که معمولا از سوی منتقدان جدی گرفته نمی‌شود اما طرفداران پروپاقرص خودش را دارد.

مینا وحید در نمایی از فیلم بعد از تو

نکته قابل توجه اینجاست که نجفی این بار در فیلم جدید خودش سعی کرده به سراغ تجربه متفاوتی برود و فضایی مالیخولیایی و ذهنی بیافریند! ایده‌ای که می‌تواند تماشای فیلم را برای کسانی جذاب‌تر کند که فارغ از کیفیت و هدف ساخت، از تماشای ساخته‌های قبلی به عنوان محصولی با ویژگی‌های مفرح ناخواسته حسابی لذت برده بودند.

فیلم بعد از تو به غیر از مینا وحید، که کمتر فرصت حضور در نقش اول اثری را داشته، چهره معروف دیگری ندارد و ظاهراً چند چهره تازه با این فیلم کشف و معرفی شده‌اند.

با وجود اینکه برای مدت طولانی بعد از تو پشت سد اکران باقی مانده، فیلم حضور فعالی در جشنواره‌های خارجی داشته و در بعضی از آن‌ها حتی برگزیده هم شده. البته مراجعه به این جشنواره‌ها و بررسی رویکرد و قدمت آن‌ها، به شناخت بهتر فیلم کمک می‌کند.

با آغاز اکران آنلاین بعد از تو، ساخته فرهاد نجفی و با نقش‌آفرینی مینا وحید، تیرداد کیانی و محمدمهدی حسینی در سینمای آنلاین فیلیمو قابل تماشاست.


معرفی ۱۰ سریال و فیلم ایرانی عاشقانه که حتما باید ببینید

۱۰ فیلم برتر ژانر تریلر در تاریخ سینما؛ از «انگل» تا «طلسم‌شده»


نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil