انتخاب دنی ویلنوو به‌عنوان فیلمساز برتر دهه اخیر

دنی ویلنوو فیلم‌نامه‌نویس، تهیه‌کننده و کارگردان فرانسوی-کانادایی توسط انجمن منتقدین هالیوود به‌عنوان فیلمساز برتر دهه اخیر انتخاب و معرفی شد.

دنی ویلنوو فیلم‌نامه‌نویس، تهیه‌کننده و کارگردان فرانسوی-کانادایی توسط انجمن منتقدین هالیوود به‌عنوان فیلمساز برتر دهه اخیر انتخاب و معرفی شد. با فیلیمو شات همراه باشید.


ویلنوو فعالیت خود را از سال ۱۹۹۰ آغاز کرد و از فیلم‌هایی که در کارنامه هنری او به چشم می‌خورد می‌توان به «پلی‌تکنیک»، «ویران‌شده»، «زندانیان» و «دشمن» اشاره کرد. او هم‌چنین از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ سه فیلم «سیکاریو»، «ورود» و «بلید رانر ۲۰۴۹» را به روی پرده برده است.

در این میان، فیلم‌های «ویران‌شده»، «زندانیان»، «سیکاریو» و «ورود» توانستند نامزدی جایزه اسکار را برای ویلنوو به ارمغان آورند. فیلم «ورود» که در ژانر علمی-تخیلی درام ساخته شده است، در سال ۲۰۱۷ نامزد دریافت جایزه اسکار در بخش بهترین کارگردانی و هفت بخش دیگر شد. فیلم علمی-تخیلی «بلید رانر ۲۰۴۹» نیز در سال ۲۰۱۸ در پنج بخش نامزد دریافت جایزه شد و هم‌چنین دو جایزه اسکار به‌دست آورد.

فیلمساز برتر دهه ، در سال‌های اخیر به خاطر ساخت فیلم‌های پرمخاطب، بسیار موردتوجه و حمایت طرفداران قرار گرفته است؛ رشد چشمگیر دنبال کنندگان او در شبکه‌های اجتماعی، این موضوع را تایید می‌کند.

دنی ویلنوو که همواره در کارش موفق بوده و مسیر پیشرفت را به‌درستی طی کرده، اخیراً مشغول کار روی تازه‌ترین فیلم خود با عنوان «تل‌ماسه» است که بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده، در تاریخ ۱۸ دسامبر سال ۲۰۲۰ میلادی (برابر با ۲۸ آذر ۱۳۹۹) به سینماها قدم خواهد گذاشت.

فیلم «تل‌ماسه» بر اساس یک رمان علمی-تخیلی به همین نام، اثر فرانک هربرت نویسنده آمریکایی ساخته خواهد شد؛ به گمان طرفداران این سبک، رمان «تل‌ماسه» یکی از برترین داستان های این ژانر در تمام دوران است. از این اثر اغلب به‌عنوان پرفروش‌ترین اثر ژانر علمی- تخیلی یاد می‌شود.

از ستارگانی که در تازه ترین فیلم دنی ویلنوو به ایفای نقش خواهند پرداخت می‌توان به تیموتی شالامی (به‌عنوان نقش اصلی)، ربکا فرگوسن، اسکار آیزاک، جاش برولین، استلان اسکارشگورد، زندیا، خاویر باردم و جیسون موموآ اشاره کرد.

طبق آخرین اخبار منتشرشده، قرار است از این کارگردان اهل کبک طی مراسمی ویژه که در تاریخ ۹ ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی در لس‌آنجلس برگزار خواهد شد، قدردانی شود و جایزه بهترین فیلمساز دهه به او تقدیم گردد.


منبع: CBC

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil