دل به تو دادم، در دام افتادم…

درباره سریال عشق اجاره‌ای چه می‌دانید؟

فهرست بهترین و دیدنی ترین سریال های ترکیه ای

فراتر از شوخی، می‌گویند یکی از راه‌های ساده و جذاب برای یاد گرفتن زبان ترکی نشستن پای تلویزیون و تماشای مداوم عشق اجاره‌ای (با عنوان اصلی Kiralik Ask) است؛ یک سریال کمدی-رمانتیک فوق‌العاده محبوب در داخل و خارج از ترکیه که خیلی‌ها را شیفته سریال‌های عامه‌پسند محصول شبکه‌های تلویزیونی این کشور کرده. تفاوت و محبوبیت ویژه سریال را باید در لحن شیرین، شیمی میان بازیگران اصلی و موقعیت‌های بانمک آن جستجو کرد که شهرتی دست‌نیافتنی را برای این سریال و ستاره‌هایش به همراه داشته. تاکنون بینندگان زیادی به تماشای سریال ترکی «عشق اجاره ای» نشسته‌اند و آن‌قدر گرفتار سریال شده‌اند که تمام اپیزودهای هر دو فصل آن را در مدتی کوتاه و بدون فاصله دنبال کرده‌اند. (سریال در نسخه اصلی شامل ۶۹ اپیزود دوساعته است که در بخش‌های خارجی به دلیل تقسیم مجدد به اپیزودهای ۴۵ دقیقه‌ای، بیش از ۲۲۰ اپیزود را شامل می‌شود) در ادامه، با فیلیموشات همراه باشید تا به «عشق اجاره‌ای» این سریال فوق‌العاده محبوب ترکی بیشتر بپردازیم.

مثل هر کمدی-رمانتیک دیگری، «عشق اجاره‌ای» هم درباره یک رابطه عاشقانه و تمام فرازونشیب‌های آن است که باعث می‌شود دل باختن دو نفر به یکدیگرساده‌ترین و به هم رسیدن‌شان سخت‌ترین اتفاق ممکن باشد. ماجرا این‌گونه آغاز می‌شود که دافنه (با نقش‌آفرینی الچین سانگو) از خانواده‌ای فقیر و دچار مشکلات بسیار است و برادرش هم بدهی سنگینی بالا آورده و حالا بدجوری گیر افتاده. از طرف دیگر، پسر قصه امید (در نسخه اصلی عمر، با نقش‌آفرینی باریش آردوچ) یک طراح موفق کفش زنانه است که برند قدرتمندی را درست کرده و صاحب ثروت بسیاری است. اما از طرف خانواده‌اش با این دسیسه مواجه شده که زودتر ازدواج کند و بی‌خیال تجارت موفقش شود تا بقیه وارثان اوضاع را به دست بگیرند. بعد از یک برخورد کوتاه و اتفاقی، دافنه با این پیشنهاد وسوسه‌کننده مواجه می‌شود: نقش معشوقه امید را بازی کند و پول کلانی بگیرد تا با ربودن دل او، راه را برای رقبا باز کند. دافنه به دلیل مشکلات مالی به این بازی تن می‌دهد اما بازی از جایی پیچیده می‌شود که خودش هم واقعا به امید دل می‌بازد و در دوراهی ادامه دادن به این بازی یا آشکار کردن حقیقت گیر می‌افتد.

این بازی تا پایان فصل اول ادامه پیدا می‌کند، جایی که عشق میان دو شخصیت اصلی گرم و گیرا به آستانه ازدواج می‌رسد اما دافنه تصمیم می‌گیرد تا حقیقت را فاش کند و همین باعث جدایی آن‌ها می‌شود. در ادامه، پای یک عشق اجاره‌ای دیگر پیش کشیده می‌شود تا با گرفتار کردن دافنه، مانع از بازگشت امید به سوی او بشود و همین به داستان خونی تازه می‌دمد.

ایده‌ اجیر کردن یک نفر برای آن که فرد دیگری را در عشق خود گرفتار کند، در ظاهر عجیب و مسخره به نظر می‌رسد اما پیش‌تر در نمونه‌های دیگری از داستان‌های عاشقانه نیز سابقه داشته و در اینجا نیز بهانه‌ای است تا رابطه پرکشش میان دو شخصیت اصلی شکل بگیرد و در ادامه نیز شیمی گرم میان بازیگرها آن‌ را پیش ببرد، رابطه‌ای که در آن دو طرف درگیر مدام بین دروغ و حقیقت در نوسان اند و تنها چیزی که میان آن‌ها واقعیت دارد، احساس متقابل موجود بین‌شان است.

در ظاهر سریال ترکی «عشق اجاره ای» تفاوت چندانی با دیگر سریال‌های عامه‌پسند ندارد، تقریبا همان فرمول‌ها و همان ایده‌ها. با این تفاوت که سعی کرده با الهام از نمونه‌های معروف در رمان‌های عاشقانه (مثلا کتاب‌های جین آستین) و روابط جذاب و طولانی میان شخصیت‌ها در فیلم‌ها و سریال‌های پرمخاطب، مانند رابطه راس و ریچل در سیت‌کام «دوستان» یا همان «فرندز»، موقعیت‌های جذابی را برای دوری و نزدیکی میان زوج اصلی قصه خلق کند. همین موقعیت‌های بامزه و روابط گرم و گیرای میان زوج عاشق سریال باعث شده که تماشای «عشق اجاره‌ای» تجربه‌ای لذت‌بخش و سرگرم‌کننده برای کسانی باشد که برای فرار واقعیت تلخ و ناگزیر زندگی روزمره حاضرند به قصه‌ای خیالی و هرچند رویاپردازانه پناه ببرند.

به همین دلیل تماشای «عشق اجاره‌ای» برای علاقه‌مندان سریال های ترکی که پیشنهادی واجب و برای سایر مخاطبانی که هم دنبال سرگرمی و سرخوشی آگاهانه هستند، گزینه‌ای قابل توجه به شمار می‌آید. این را می‌توان از روی بیشمار مخاطبان سریال در کشورهای دیگر با زبان‌های دیگر فهمید که حسابی علاقه‌مند به دنبال کردن ماجراهای عشقی میان دافنه و امید شده‌اند.

سریال ترکی کمدی-عاشقانه و پرطرفدار «عشق اجاره‌ای» با حضور ستارگانی چون الچین سانگو، باریش آردوچ، صالیح بادمجی، صنم اوزتورک، اونور بویوک توپچو، نرگیس کومباسار، مژده اوزمان و… هم‌اکنون در فیلیمو قابل‌تماشاست.

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil