مارتین اسکورسیزی فیلم «روزولت» را می‌سازد

قرار است لئوناردو دی‌کاپریو در ساخت فیلم «روزولت» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی حضور داشته باشد؛ او نقش تئودور روزولت (رئیس‌جمهور آمریکا) را ایفا می‌کند.

در سپتامبر ۲۰۱۷، سایت خبری ددلاین اعلام کرد که قرار است لئوناردو دی‌کاپریو در ساخت فیلم «روزولت» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی حضور داشته باشد؛ او نقش تئودور روزولت (رئیس‌جمهور آمریکا) را در این فیلم زندگی‌نامه‌ای برای کمپانی پارامونت پیکچرز ایفا می‌کند. همچنین گفته شد که احتمالا دوست قدیمی و همبازی دی‌کاپریو در فیلم «آلوی دان»، اسکات بلوم، هم نوشتن فیلمنامه را بر‌عهده دارد.
مت پتچرز نویسنده‌ وبسایت پولیگان، در نوشتن پروفایل و گزیده‌ای از مشخصات برای جاش ترانک، فیلمساز اهل چالش و کارگردان فیلم «چهار شگفت‌انگیز»، به نکات حیرت آوری اشاره کرده است. شنیده اید که می گویند طرف از اسب افتاده ولی هنوز اصل نیفتاده است؟ حالا حکایت جاش ترانک است؛ شاید او در سال‌های اخیر از اسب افتاده باشد ولی هیچ وقت از اصل نیفتاده.

احتمالاً اسکورسیزی تحت تاثیر فیلمنامه جاش ترانک برای فیلم «کاپون» قرار گرفته است.

از آنجایی که قرار است حالا جاش ترانک به‌جای اسکات بلوم فیلمنامه فیلم «روزولت» را بنویسد و چگونگی شکل‌گیری این همکاری با اسکورسیزی مبهم است، گمان می‌کنیم که اسکورسیزی احتمالأ تحت تاثیر فیلم «کاپون» قرار گرفته باشد. ببینید، چندی پیش اعلام شد که ترانک، زندگینامه آل پاچینو را خواهد نوشت و آن را کارگردانی خواهد کرد. از طرف دیگر، اسکورسیزی نیز مدت زیادی را با گانگسترها و مافیای جرم و جنایت سپری کرده بود. با اینکه هیچ اطلاعی از آنچه که در حقیقت رخ داده نداریم ولی حدس می‌زنیم که احتمالاً اسکورسیزی تحت تاثیر فیلمنامه ترانک برای فیلم «فونزو» (که البته کمی بعد نام آن به «کاپون» تغییر کرد) قرار گرفته است و همین موجب شده که از ترانک بخواهد فیلم زندگی نامه روزولت (رئیس‌جمهور معروف) را بنویسد. مهم نیست که این فیلمنامه چطور به نگارش دربیاید؛ من به‌شخصه بیشتر از این موضوع هیجان‌زده‌ام که ترانک قرار است با دو غول سینما در این پروژه چالش‌برانگیز همراه شود.

دی کاپریو و اسکورسیزی به علت همکاری در دو فیلم جدید «Killers of The Flower Moon» و «Devil in The White City» که هنوز منتشر نشده‌اند، احتمالاً ساخت فیلم «روزولت» را کمی به تاخیر می‌اندازند. اما من امیدوارم که این فیلم زودتر به مرحله فیلمبرداری برسد. مهم نیست که اسکورسیزی امسال ۷۸ ساله خواهد شد، چرا که هر وقت حرفی از فیلم‌سازی به روش‌های جدید و نوظهور می‌شود، این استاد سینما حرفی برای گفتن دارد.
در بررسی و انتخاب ارزشمندترین اثر اسکورسیزی می‌توان تلاش او برای همکاری با ترانک را درک کرد؛ این مرد، کسی است که تهیه‌کنندگی اجرایی فیلم‌هایی چون درام پر ریسک برادران سفدی، «جواهرات تراش نخورده»، یا مثلاً کمدی جنایی ویتلی، «آتش آزاد»، یا حتی فیلم اول کنت لونرگان جوان، «می‌توانی روی من حساب کنی»، را بر عهده داشته است. با صرف‌نظر از نظرات و انتقادهای ما از این فیلم‌های مستقل (و البته با صرف‌نظر از این که حقیقتاً تحمل فیلم «آتش آزاد» برای من سخت بود.) بسیار واضح است که اسکورسیزی از نویسندگان جدیدی که حرفی برای گفتن و شهامت ابراز آن را نیز دارند حمایت و حتی قدردانی می‌کند.

برای تهیه‌‌ و ساخت فیلم «تئودور روزولت»، شرکت اپین وی پروداکشنز (لئوناردو دی‌کاپریو) در کنار جنیفر داوینسون و همچنین شرکت سیکلیا (اسکورسیزی) و اما تیلینگر کوسکوف و در کنار همه‌ این‌ها، چاک پچکو (آلفا داگ) داوطلب هستند.
تئودور روزولت در طول زندگی‌اش مشاغل متفاوتی را امتحان کرد. قبل از اینکه به عنوان فرماندار شهر نیویورک انتخاب شود، نویسنده و کاوشگر بود. کمی بعد، به عنوان بیست و ششمین رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد. بیشتر مردم، روزولت را به خاطر تلاش‌هایش برای حفظ منابع طبیعی و خصوصاً محافظت از پارک‌های ملی کشور می‌شناسند. با توجه به فعالیت‌های دی‌کاپریو در حفظ محیط زیست می‌توان گفت این موضوع بی شک همان چیزی است که او را برای شرکت در این فیلم ترغیب کرده است.

ترانک بعد از پخش فیلم «چهار شگفت‌انگیز» در حرفه و شغلش دچار مشکل شد؛ همچنین او با حضورش در شبکه‌های اجتماعی، هیچ خیری به خودش نرساند. اما من همیشه زبان رک او را تحسین کرده‌ام. شاید «چهار شگفت‌انگیز» فیلم خوبی نبود اما می‌توان گفت که ترانک همواره برای انتخاب درست بازیگرانش تحسین شده است. علاوه بر این، همه می‌دانند که در بررسی نتیجه‌ نهایی فیلم نمی‌توان فقط ترانک را مقصر دانست. همه‌ ما از دیدن فیلم «تاریخچه» هیجان‌زده شده‌ایم یا حتی برای دیدن فیلم «کاپون» مشتاق هستیم. من یکی که گوش‌هایم را برای خبر پروژه‌ بعدی ترانک تیز کرده‌ام.
یکی از پروژه‌های احتمالی که پولیگان نیز به آن اشاره کرده است، مینی‌سریالی به نام «Blown» است که در سال‌های بعد از جنگ جهانی دوم رخ می‌دهد و درباره‌ اتفاقات آژانس اطلاعات مرکزی آمریکاست و احتمالاً تام هاردی در آن ایفای نقش خواهد کرد. به نظر که معرکه می‌رسد و همچنین به ما امید می‌دهد که احتمالاً هالیوود می‌خواهد به ترانک شانس دوباره‌ای بدهد.


منبع: Collider

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil