پیتر پن علیه جود لا!

معرفی و نقد فیلم پیتر پن و وندی

تیزر، خلاصه داستان و همه اطلاعات مربوط به فیلم Peter Pan and Wendy اینجاست

انیمیشن اصلی پیتر پن دیزنی محصول ۱۹۵۳، یکی از بزرگ‌ترین و اولین انیمیشن‌های موفق شرکت والت دیزنی است. فیلمی که خود بازگویی‌ای از داستان کلاسیک جاودانه جیمز بری است. داستان جیمز بری با نام اصلی پیتر پن: یا پسری که بزرگ نمی‌شود Peter Pan; or, the Boy Who Wouldn’t Grow Up اولین‌بار در قالب یک نمایشنامه در سال ۱۹۰۴ منتشر شد و ۷ سال بعد نیز در سال ۱۹۱۱ در قالب رمانی به نام پیتر پن و وندی گسترش یافت. احتمالا بسیاری از شما با ماجراجویی‌های این پسری که می‌تواند پرواز کند و هرگز پیر نمی‌شود، آشنا هستید. همچنین احتمالا می‌دانید که او با یک دختر جوان و دو برادرش ملاقات می‌کند و همه آن‌ها به نورلند سفر می‌کنند و در آنجا با کاپیتان هوک مخوف روبرو می‌شوند. اما انتظار نداشته باشید که این نسخه لایو اکشن تازه، مو به مو به داستان اصلی‌ای که می‌شناسید پایبند باشد. زیرا دیوید لاوری و سایر عواملش تصمیم گرفته‌اند که داستان کلاسیک این شخصیت‌ها را در مسیرهای تازه‌ای پیش ببرند. ما در فیلیموشات همزمان با شروع عرضه جهانی پیتر پن و وندی به استقبال آن رفته‌ایم.

پیتر پن و وندی Peter Pan & Wendy به کارگردانی دیوید لاوری، یکی دیگر از اقتباس‌های دیزنی پلاس از یک داستان کلاسیک جاودانه است: داستان پسربچه‌ای که از بزرگ شدن امتناع می‌ورزد. این نسخه تازه، انیمیشن کلاسیک سال ۱۹۵۳ دیزنی را می‌گیرد و آن را به یک فیلم لایو اکشن تبدیل می‌کند. بازسازی‌ای که در آن جود لا در نقش دشمن پیتر، کاپیتان هوک شیطانی، حضور پیدا کرده است.

بهترین فیلم های فانتزی سینما

خلاصه داستان پیتر پن و وندی Peter Pan & Wendy

پیتر پن و وندی، وندی دارلینگ را معرفی می‌کند. دختر نوجوانی که می‌ترسد خانه کودکی خود را ترک کند و با پیتر پن پسری که از بزرگ شدن امتناع می‌ورزد، آشنا می‌شود. او با برادرانش و یک پری کوچک به نام تینکربل و پیتر به دنیای جادویی نورلند سفر می‌کند. او در آنجا با یک دزد دریایی خبیث، کاپیتان هوک، مواجه می‌شود و در نتیجه وارد ماجراجویی خطرناک و هیجان‌انگیزی می‌شود که زندگی‌اش را برای همیشه تغییر می‌دهد.

اگرچه بنظر می‌رسد که شخصیت‌های انیمیشن کلاسیک بروز رسانی‌های مورد نیاز را دریافت کرده‌اند، اما پیرنگ کلی تقریبا یکسان مانده است. اگر نسخه اصلی دیزنی را ندیده‌اید یا کتاب جیمز بری را نخوانده‌اید، خوب است بدانید که داستان اصلی درباره دختر جوانی به نام وندی دارلینگ و دو برادرش جان و مایکل است که با پیتر پن، پسری که هرگز بزرگ نمی‌شود و می‌تواند مانند یک پرنده در آسمان پرواز کند، ملاقات می‌کنند. پیتر، با کمک دوست پری قابل اعتماد خود تینکربل، به این خواهر و برادرها توانایی پرواز می‌دهد و آن‌ها را به خانه‌اش در نورلند می‌برد. جاییکه آن‌ها به همراه گروه پسران گمشده پیتر با کاپیتان هوک شیطان صفت و گروه دزدان دریایی او روبرو می‌شوند. خلاصه بخواهیم بگوییم این داستانی درباره بلوغ و بزرگ شدن است که هر کسی در هر سنی می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند.

تماشای آنلاین فیلم پیتر پن و وندی در فیلیمو

بازیگران و عوامل پیتر پن و وندی

جود لا در نقش کاپیتان هوک

جود لا در نقش دزد دریایی بدنام، کاپیتان هوک، حضور دارد. کسی که یک دشمنی شخصی با پیتر دارد، زیرا پسر جوان در یک دوئل دست او را قطع کرد و به تمساح داد. بنابراین هوک همراه با دستیار وفادارش، اسمی (جیم گافیگان)، نقشه سقوط پیتر را می‌کشد. این اولین باری نیست که جود لا در نقش یک شخصیت شناخته شده از یک کتاب بازی می‌کند. او با ایفای نقش شخصیت دیکی گرین‌لیف در اقتباسی سینمایی از کتاب هیجان‌انگیز آقای ریپلی با استعداد (The Talented Mr. Ripley) از پاتریشا های‌اسمیت به شهرت رسید. جود همچنین در نقش آلبوس دامبلدور در فیلم‌های جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها از جی. کی. رولینگ حضور پیدا کرده است.

الکساندر مولونی در نقش پیتر پن

السکاندر مولونی شخصیت بسیار دوست داشتنی پیتر پن را به تصویر کشیده است. پسری که می‌تواند پرواز کند و عزیزانش را به خانه جزیره‌ای اسرارآمیز نورلند ببرد. مولونی به عنوان صداپیشه در انیمیشن فرانسوی-بلژیکی روباه بد گنده و قصه‌های دیگر… The Big Bad Fox and Other Tales… و سریال پویانمایی ویژه کودکان رارا، شب پر سر و صدا Raa Raa the Noisy Lion حضور داشته است.

سایر بازیگران پیتر پن و وندی

اور اندرسون ۱۳ ساله، شخصیت آیکونیک وندی دارلینگ است. دختری ماجراجو و وارسته از لندن که همراه پیتر و برادران کوچکش جان و مایکل به نورلند سفر می‌کند. این بازیگر نوجوان سابقه بازی در دو فیلم بیوه سیاه Black Widow و رزیدنت اویل: قسمت پایانی Resident Evil: The Final Chapter را در کارنامه خود دارد.

یارا شهیدی در نقش پری تینکربل، بهترین دوست پیتر، حضور دارد. شهیدی در سال ۲۰۱۰ در کنار آنجلینا جولی در فیلم سالت Salt ظاهر شد. در کارنامه شهیدی تجربه صداپیشگی در انیمیشن‌هایی مانند بی‌باک Fearless، گشت پنجه‌ای: فیلم PAW Patrol: The Movie و اژدهای پدرم My Father’s Dragon، دیده می‌شود.

جاشوا پیکرینگ و یاکوبی جوپ در نقش دو برادر کوچک‌تر وندی، جان و مایکل دارلینگ، در کنار آلن تودیک و مالی پارکر در نقش پدر و مادر آن‌ها، جورج و مری دارلینگ، جیم گافیگان در نقش آقای اسمی، دستیار وفادار کاپیتان هوک و آلیسا واپنتاک در نقش لیلی ببره (تایگر لی)، از دیگر بازیگران اصلی فیلم هستند. لیلی ببره یک شاهزاده خانم جنگجو و دختر رئیس قبیله بومی نورلند است. علاوه بر این‌ها می‌توان به بازیگران کودک و نوجوان تازه‌کاری مانند نوآ ماتیوس ماتوفسکی، سباستین بلینگزلی-رودریگز، اسکایلر و کسلی ییتس، فلورنس بنزبرگ، کیلان ادی، دیانا تسوی و فلیکس د سوزا،  اشاره کرد که در نقش‌های فرعی حضور دارند.

الکساندر مولونی در فیلم پیتر پن و وندی

درباره کارگردان پیتر پن و وندی Peter Pan & Wendy

این دومین باری محسوب می‌شود که دیوید لاوری یک بازسازی دیزنی را مقابل دوربین برده است. او پیش از این در سال ۲۰۱۶ بازسازی لایو اکشن اژدهای پیت Pete’s Dragon را برای دیزنی انجام داده بود. لاوری خیلی زود خود را به عنوان یکی از متمایزترین و جذاب‌ترین کارگردانان معاصر معرفی کرد. او توانسته تعادل هیجان‌انگیزی میان کارگردانی بلاک باسترهای پرهزینه‌ای مانند فیلم‌های لایو اکشن دیزنی و کار کردن روی پروژه‌های مستقل‌تر مورد پسند منتقدان مانند داستان یک روح A Ghost Story و شوالیه سبز The Green Knight ایجاد کند.

لاوری با نویسنده همکارش در اژدهای پیت، توبی هالبروکس، فیلمنامه پیتر پن و وندی را به نگارش درآورده است. البته لاوری در اینجا با بسیاری از عوامل اصلی اژدهای پیت دوباره همکاری کرده است. از جمله می‌توان به بویان بازلی فیلمبردار، لیزا زنو چورگین تدوین‌گر و طراح تولید جید هیلی، اشاره کرد. همچنین نگیلا دیکسون، طراح لباس سه‌ گانه ارباب حلقه‌ها، و دنیل هارت، آهنگساز شوالیه سبز، از دیگر عوامل برجسته پیتر پن و وندی هستند.

 

تاریخ اکران و پخش پیتر پن و وندی

پیتر پن و وندی Peter Pan & Wendy مانند بازسازی لایو اکشن پینوکیو که سال گذشته منتشر شد، از ۲۸ آوریل ۲۰۲۳ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۲) بطور انحصاری از طریق پلتفرم دیزنی پلاس برای تماشا در دسترس مخاطبان قرار دارد. شما نیز می‌توانید پیتر پن و وندی را بطور اختصاصی از طریق فیلیمو تماشا کنید.

 

اقتباس‌های سینمایی و تلویزیونی قبلی پیتر پن

داستان پیتر پن در تئاتر و پانتومیم همیشه محبوب بوده است، اما در سینما اولین‌بار در سال ۱۹۲۴ با فیلمی  صامت از پارامونت به روی پرده آمد. انیمیشن معروف پیتر پن دیزنی با صداپیشگی بابی دریسکال در نقش پیتر و با آهنگ‌هایی مانند شما می‌توانید پرواز کنید! شما می‌توانید پرواز کنید! شما می‌توانید پرواز کنید! You Can Fly! You Can Fly! You Can Fly، ستاره دوم به سمت راست Second Star to the Right و پیروی از رهبر Following The Leader در سال ۱۹۵۳ روی پرده رفت.

میا فارو در فیلم تلویزیونی موزیکال پیتر پن در سال ۱۹۷۶ نقش پیتر را روی صحنه برد. سپس در سال ۱۹۹۱با تغییراتی در داستان و بودجه‌ای کلان، ماجراهای پیتر پن در قالب فیلم فانتزی ماجراجویانه هوک Hook به کارگردانی استیون اسپیلبرگ به تصویر کشیده شد. در این فیلم رابین ویلیامز در نقش پیتر، داستین هافمن در نقش هوک و جولیا رابرتز در نقش تینکربل، حضور پیدا کردند. در سال ۲۰۰۳ پی. جی. هوگان برداشتی کلاسیک‌تر از شخصیت پیتر را در فیلمی به نام پیتر پن برای یونیورسال ارائه داد.

معرفی و نقد فیلم پیتر پن و وندی

در سال ۲۰۱۲ یک مجموعه انیمیشنی ناموفق به نام ماجراهای تازه پیتر پن The New Adventures of Peter Pan عرضه شد. پس از آن در سال ۲۰۱۵ درام کریسمسی تلویزیونی پیتر و وندی Peter & Wendy با حضور پالوما فیت در نقش تینکربل از شبکه آی‌تی‌وی پخش شد. فیلمی که بخش زیادی از آن در بیمارستان گریت اورمند استریت اتفاق می‌افتد (بیمارستانی که عمده شهرت آن به دلیل در اختیار داشتن حق مالکیت دائم کتاب پیتر پن است). همچنین در همان سال، شاهد فیلم پن Pan با بازی هیو جکمن در نقش ریش‌ سیاه بودیم. پن که در واقع به خاستگاه این شخصیت می‌پرداخت را می‌توان به نوعی به عنوان پیش‌درآمدی برای داستان پیتر پن و وندی دیزنی پلاس در نظر گرفت.

 

نقد و بررسی منتقدان درباره فیلم پیتر پن و وندی

تلگراف | امتیاز: ۱۰۰ از ۱۰۰

رابی کالین | این شاید در نهایت زیباترین، احساس برانگیزترین و در مجموع جذاب‌ترین فیلم کودک سال باشد.

آی‌جی‌ان | امتیاز: ۹۰ از ۱۰۰

مگا مورتی | پیتر پن و وندی برداشتی زیبا از این داستان کلاسیک کودکان است که قصه همه ما آدم‌هایی که بزرگ شدن را انتخاب کرده‌ایم و همچنان با این تصمیم خود در حال کشمکش هستیم را بازگو می‌کند.

کلایدر | امتیاز: ۸۳ از ۱۰۰

راس بونیم | دیوید لاوری با پیتر پن و وندی نشان می‌دهد تا زمانی که می‌توانید شخصیت تازه‌ای به داستان ببخشید و به مخاطبان دلیلی برای دوباره دیدن آن بدهید، چسبیدن به متن هیچ اشکالی ندارد. لاوری با هر دو فیلم اژدهای پیت و پیتر پن و وندی، شیوه درستی را برای بیان دوباره یک داستان قدیمی نشان داده است.

ایندی‌وایر | امتیاز: ۷۵ از ۱۰۰

دیوید ارلیش | اگرچه پیتر پن و وندی فیلمی نامنسجم و نامتوازن است که نمی‌تواند به همان ارتفاعات پروژه قبلی فیلمساز برای دیزنی برسد، اما این افسانه پرشور هنوز هم به یک دلیل ساده می‌تواند اوج بگیرد: اینکه همچنان با شهامت به کاری که انجام می‌دهد اعتقاد دارد.

گاردین | امتیاز: ۶۰ از ۱۰۰

بنجامین لی | فیلم لاوری عمدتا بدون هیچگونه ریسکی پیش می‌رود، تنها کمی چیزهایی که می‌شناسیم را دوباره در یک بسته‌بندی زیبا می‌پیچاند که البته به محض باز شدن، کنار گذاشته و فراموش می‌شود. البته این به هیچ وجه ناخوشایندترین سفر ما به نورلند نیست، اما بیایید دعا کنیم که آخرین سفرمان باشد.

Movie Nation | امتیاز: ۵۰ از ۱۰۰

راجر مور | متاسفانه، شما می‌توانید این استدلال را مطرح کنید که این یکی از بهترین نسخه‌های «داستان قبل خواب» این قصه کلاسیک است، زیرا به اندازه کافی سرسری و باری بهر جهت است که خوب‌آور باشد!

ای. وی. کلاب | امتیاز: ۴۲ از ۱۰۰

کورتنی هاوارد | نسخه لاوری برخلاف برگردان‌های دیگر استودیوها از داستان پیتر پن، مانند هوک استیون اسپیلبرگ، پیتر پن پی. جی. هوگان، پن جو رایت و وندی بن زایتلین، به اندازه کافی آن را از آن خود می‌کند. با اینحال، بدون هیچ لحظه‌ خنده‌دار واقعی، بدون هر گونه هیجان واقعی و عاری از صحنه‌های به یاد ماندنی است و به زودی فراموش خواهد شد.

اور اندرسون در فیلم پیتر پن و وندی

نقد فیلم پیتر پن و وندی از سایت هالیوود ریپورتر

لویا گیارکیه | پیتر پن و وندی، تفسیر انسانی شده دیوید لاوری از داستان کلاسیک هستی گرایانه جیمز بری درباره پسری که از بزرگ شدن امتناع می‌کند، بیش‌تر از آنکه کودکان واقعی را مخاطب خود قرار دهد با کودک درون بزرگسالان دلزده از زندگی، صحبت می‌کند. این نسخه از داستان افسانه‌ای پیتر پن، کیفیت مالیخولیایی و حسرت‌انگیز قصه اصلی را با پیش داستان‌های همدلی‌برانگیزی توسعه می‌دهد و سعی می‌کند نژادپرستی آشکار و تبعیض جنسیتی نهفته آن را اصلاح کند. لاوری و همکار فیلمنامه‌نویسش، توبی هالبروکس، تسلط کاملی بر ویژگی‌های ماندگار داستان بری دارند. بازگویی آن‌ها از این داستان تضادهای میان پیتر و وندی را واکاوی می‌کند، به گروه نامتجانس  رهبر اسطوره‌ای تنوع می‌بخشد و مردم بومی نورلند را به شخصیت‌هایی پذیرفتنی‌تر بسط می‌دهد.

برخلاف نسخه‌های قبلی پیتر پن، لاوری در اینجا زمان زیادی را صرف معرفی وندی (اور اندرسون) و برادرانش جان (جاشوا پیکرینگ) و مایکل (یاکوبی جوپ)، نمی‌کند. در یک مقدمه سریع، ما بی میلی وندی نسبت به بزرگ شدن و نوع رابطه او با برادرانش را بطور اجمالی از نظر می‌گذرانیم. السکاندر مولونی، معصومیت و خودرایی شخصیت پیتر پن را به تصویر می‌کشد و بسته به این در هر زمان کدام یک می‌چربد، بین این دو در نوسان است. وندی و برادرانش در طول پانزده یا بیست دقیقه ابتدایی پس از ملاقات با پیتر و تینکربل (یارا شهیدی) پرواز کردن را یاد می‌گیرند. سپس، این چهار نفر بدون اطلاع آقا و خانم دارلینگ (آلن تودیک و مالی پارکر) از خانه خارج می‌شوند و شروع به دیدن لندن از چشم‌اندازی تازه می‌کنند.

آن‌ها می‌پرند و در سراسر آسمان به چپ و راست می‌روند و با سرعت در امتداد رود تیمز و به سمت ساعت بیگ بن حرکت می‌کنند. موسیقی سبکبالانه و دلپذیر دنیل هارت حسی بازیگوشانه و انرژی‌بخش می‌دهد. مایه افسوس است که پالت رنگی زمخت و بی‌روحی که اخیرا در بازسازی‌های دیزنی به شکل فراگیری مشاهده می‌شود، دیدن این موارد را مشکل می‌سازد. هنگامیکه آن‌ها به نورلند می‌رسند، همه چیز درخشان‌تر و جذاب‌تر می‌شود. جاییکه گستره وسیعی از تپه‌های سرسبز و دریای درخشان و نیلگون مقابمان قرار دارد. لاوری با کمک فیلمبردار خود بویان بازلی، این بخش از پیتر پن و وندی را در قالب یک قصیده اپرایی از آزادی و ماجراجویی ارائه می‌دهد. دوربین روی اقیانوس حرکت می‌کند، جاییکه پری‌های دریایی در کم عمق‌ترین قسمت آب شنا می‌کنند و آسمان پر از ابرهای قلمبه است و با یک رنگین کمان وارونه مشخص می‌شود. پیتر پن و وندی در این لحظات که به ما اجازه می‌دهد اشتیاق فیلمساز برای به تصویر کشیدن یک فانتزی دوران کودکی را لمس کنیم و از مقیاس بیکران نورلند قدردانی کنیم، بسیار چشمگیر است (همچنین در صحنه‌هایی که پیتر در حال به رخ کشیدن مهارت‌های مبارزه خود است).

اور اندرسون در فیلم پیتر پن و وندی

این سطح از شور و هیجان در نهایت همچون یک شمشیر دولبه است. لاوری و هالبروکس، روایت را از چیزهای مختلف انباشته می‌کنند که در نتیجه آن داستان شروع به تلوتلو خوردن می‌کند و زیر بار سنگین تعهداتش کشیده می‌شود. با اینحال، این دو، به روش‌های ظریفی متن اصلی را اصلاح می‌کنند و تغییرات جالبی در آن به وجود میاورند. به عنوان مثال، وندی و تینکربل، برای تحقیر متقابل خودخواهی و بدخلقی پیتر، به سرعت یک رابطه دوستانه با یک‌دیگر شکل می‌دهند. به ویژه اینکه وندی سعی می‌کند به پیتر این نکته را یادآوری کند که موفقیت او در شکست دادن هوک (با بازی فوق‌العاده جود لا) تا چه حد به دوستی‌هایش مرتبط می‌شود. وندی از پیتر می‌خواهد ببیند که تینکربل، پسران گمشده و لیلی ببره (آلیسا واپنتاک)، یکی از بومی‌های نورلند که در اینجا نقش برجسته‌تری دارد، چگونه اغلب از او حمایت می‌کنند.

رابطه میان هوک و پیتر نیز به شکل متفاوتی ارائه می‌شود و اینکه آیا مخاطبان آن را می‌پذیرند یا نه بستگی به نوع تفسیر آن‌ها از نسخه اورجینال دارد. آیا پیتر پن یک داستان کودکانه است که به بچه‌ها درباره نزدیک بینی و کوته نظری بزرگسالی هشدار می‌دهد؟ یا داستانی در مورد کودکان است که با بزرگسالانی که تخیلشان تحلیل رفته، صحبت می‌کند؟ پیتر پن و وندی هر دوی این‌ها می‌تواند باشد. فیلم لوری سعی می‌کند که با بخشیدن یک پیش داستان به هوک، شخصیتی که از یک شیطان واقعی به یک شرور کمیک تبدیل شده است، جایی در این وسط قرار بگیرد. رابطه هوک با اسمی (جیم گافیگان) و بقیه دزدان دریایی در کشتی، بسط پیدا می‌کند. ما همچنین از گذشته ارتباط او با پیتر چیزهای بیش‌تری متوجه می‌شویم که میراث دشمنی آن‌ها را پیچیده می‌سازد و دربردرانده پیامی برای مخاطبان بزرگسال است. در واقع تنش میان آن‌ها درسی درباره از دست دادن کودک درون شخص ارائه می‌دهد و منجر به یکی از حزن‌انگیزترین صحنه‌های فیلم می‌شود.

قدرت این رشته روایی – رشته داستانی میان پسری که هرگز بزرگ نمی‌شود و دزد دریایی‌ای که حاضر به تسلیم شدن نیست – باعث می‌شود که بخش‌های دیگر روایت در مقایسه با آن ضعیف‌تر بنظر برسند. در حالیکه روابط دیگر و ماجراجویی‌هایی برای سایر شخصیت‌ها وجود دارد، اما هیچ کدام وزن عاطفی یکسانی ندارند. در نتیجه، همانطور که فیلم به پایان از پیش تعیین شده خود نزدیک می‌شود، ممکن است از خود بپرسید که چرا لاوری بجای پیتر پن و وندی فیلمی درباره پیتر پن و هوک نساخته است.

 

امتیازهای سایت های سینمایی به فیلم پیتر پن و وندی

وبسایت میانگین امتیاز
IMDB ۳.۳ از ۱۰
کاربران متاکریتیک ۱ از ۱۰
منتقدان راتن تومیتوز ۷۰ درصد بر اساس ۷۶ نقد
کاربران راتن تومیتوز ۳۴ درصد
منتقدان متاکریتیک ۶۵ درصد براساس ۲۴ نقد

جدول امتیازات به محض تکمیل شدن به‌روزرسانی خواهند شد.

 

مصاحبه با کارگردان فیلم

دیوید لاوری: این شخصی‌ترین فیلمی است که تابحال ساخته‌ام

  • به عنوان یک فیلم پیتر پن کسی که با داستان اصلی آشنا است را شگفت‌زده نخواهد کرد. بسیار سرگرم‌کننده و بسیار خنده‌دار است. اگر ملموس است تنها به این دلیل است که ما سعی کردیم در لوکیشن فیلمبرداری کنیم و همه صحنه‌هایمان را بسازیم تا همه چیز شبیه یک مکان واقعی باشد. من همیشه برای این ایده ارزش قائل هستم که نورلند مکانی است که یک کودک واقعا می‌تواند به آن وارد بشود.

آلیسا واپاناتایک در فیلم پیتر پن و وندی

  • من هرگز به این اندازه عاشق فیلمی نبوده‌ام. من شیفته این فیلم هستم. این شخصی‌ترین فیلمی است که تابحال ساخته‌ام.
  • پیتر پن به شکل کنایه‌آمیزی بزرگسالانه‌ترین فیلمی است که تاکنون ساخته‌ام. دریچه ورودم به فیلم این بود که فکر می‌کردم من نیز یک مورد کلاسیک از سندروم پیتر پن را دارم. اینکه من نمی‌خواهم بزرگ شوم. چه کسی می‌خواهد؟ فکر می‌کنم این چیزی است که درباره آن برایم جذاب بود.
  • بخش عمده آنچه که ما می‌توانستیم آن را به شکل متفاوتی انجام بدهیم این بود که شخصیت‌ها را با عمق و انسانیتی که احساس می‌کنم برایم بسیار شخصی بود، به تصویر بکشیم. {به همین ترتیب} برای همه بازیگرانی که این نقش‌ها را بازی کردند بسیار شخصی شد. این موضوع درجه‌ای از صداقت و هبستگی را به داستان وارد کرد که فکر می‌کنم تازه باشد.

 

تیزر رسمی لایو اکشن Peter Pan and Wendy

 

| خبرهای قدیمی |

جود لا در لایو اکشن جدید دیزنی بازی خواهد کرد

ازآنجایی‌که هر چندوقت یک‌بار فیلم جدیدی از مجموعه «پیتر پن» ساخته می‌شود، باید جمله مشهور این مجموعه در مورد پیتر پن: «پسری که هیچ‌وقت بزرگ نمی‌شود» را به «پسری که از مرگ امتناع می‌کند» تغییر دهیم. خالقان لایو اکشن جدید دیزنی که به‌احتمال‌زیاد «پیتر پن و وندی» (Peter Pan & Wendy) نام‌گذاری خواهد شد، گوشه چشمی به جود لا برای بازی در نقش کاپیتان هوک دارند. به گزارش ورایتی این فیلم توسط دیوید لاوری، کارگردان انیمیشن «اژدهای پیت» (با عنوان اصلی «Pete’s Dragon») محصول سال ۲۰۱۶، کارگردانی خواهد شد. او «پیتر پن و وندی» را بر اساس فیلمنامه‌ای که با همکاری توبی هالبروکس نوشته، کارگردانی خواهد کرد. با فیلیمو شات همراه باشید.

«پیتر پن» نام انیمیشنی بود که دیزنی در سال ۱۹۵۶ با اقتباس از داستانی برای کودکان به نویسندگی جیمز بری ساخت. این انیمیشن تبدیل به یکی از معروف‌ترین انیمیشن‌های کمپانی دیزنی شد. از همین بابت چندان تعجبی ندارد که چرا این استودیو برای به تصویر کشیدن انیمیشن بعدی خود «پیتر پن» را انتخاب کرده است. فیلم «هوک» (Hook) محصول سال ۱۹۹۱ به کارگردانی استیون اسپیلبرگ اگرچه احساسی نوستالژیک در ما برمی‌انگیخت اما نتوانست نظر منتقدان را جلب کند.

فیلم «پیتر پن» به کارگردانی پی. جی. هوگان در سال ۲۰۰۳، بسیار مورد استقبال عموم قرار گرفت. اما فیلم «پن» که با کارگردانی جو رایت که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد، با آن مدل موی عجیب و غیرقابل‌تحمل هیو جکمن، به معنای واقعی کلمه فاجعه بود. با توجه به شناخت عمومی و علاقه مندی جهانی به شخصیت و انیمیشن پیتر پن، می‌توان گفت این شخصیت یکی از ارزشمندترین دارایی‌های استودیو دیزنی است اما متأسفانه هنوز این موضوع به مخاطبان نسل جدید اثبات نشده است.

می‌توان گفت انتخاب جود لا برای بازی در نقش شخصیت بد لایو اکشن جدید دیزنی تصمیم درستی است. او در گذشته نیز تجربه بازی در نقش شخصیت بد یک فیلم را داشته و یکی از نمونه‌های بارز آن فیلم «جاده‌ای به سوی تباهی» (با عنوان اصلی «Road to Perdition») بود. طبق گزارش‌های اخیر معلوم نیست فیلم «پیتر پن و وندی» روی پرده‌های سینما اکران خواهد شد یا در پلتفرم دیزنی پلاس منتشر خواهد شد اما درهرصورت تاریخ دقیقی برای انتشار آن مشخص نشده است.

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

2 نظر
  1. علیرضا m می‌نویسد

    دوبله حرفه ای براش میزنید ؟؟؟

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      ایشالا

fosil