جوایز مستقل گاتهام | بار دیگر شاهد درخشش عشایر بودیم

فیلم‌ عشایر (Nomadland) برنده جایزه بهترین فیلم در جشن مستقل گاتهام شد؛ همچنین جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان را نیز کسب کرد، تنها جایزه‌ای که در جشن گاتهام تحت تاثیر و زیر نظر مستقیم هیئت داوران نیست.

فیلم‌ عشایر (با عنوان اصلی Nomadland) برنده جایزه بهترین فیلم از جوایز مستقل گاتهام شد. ریز احمد، نیکول بهاری و کینگزلی بن‌ادیر نیز جایزه بهترین بازیگران این جشنواره را دریافت کردند. جزییات این خبر را در فیلیمو شات بخوانید.


عشایر، فیلم برتر سال ۲۰۲۰ به انتخاب جامعه ملی منتقدان فیلم


فیلم عشایر در سی و دومین جشن سالانه فیلم مستقل گاتهام که در شب دوشنبه گذشته در نیویورک برگزار شد، عنوان بهترین فیلم سال ۲۰۲۰ را کسب کرد. نکته مهم اینکه کارگردان هر پنج فیلم نامزد دریافت این جایزه، خانم بودند.

کلوئی ژائو برای فیلم عشایر، کیتی گرین برای فیلم دستیار (با عنوان اصلی The Assistant)، کلی رایکارد برای فیلم اولین گاو (با عنوان اصلی First Cow)، الیزا هیتمن برای فیلم هرگز به ندرت گاهی همیشه (با عنوان اصلی Never Rarely Sometimes Always) و در نهایت اریکا جیمز برای فیلم یادگار (با عنوان اصلی Relic) نامزدهای دریافت جایزه در این بخش بودند.

ژائو پیش‌تر در سال ۲۰۱۸ برای فیلم سوارکار (با عنوان اصلی The Rider) هم این جایزه را کسب کرده بود. از همین‌رو کلویی ژائو اولین کارگردانی است که توانسته تنها در فاصله دو سال، دو جایزه مهم از جشنواره گاتهام را به‌دست آورد.
جایزه بهترین بازیگر مرد نیز به ریز احمد برای فیلم صدای فلز (با عنوان اصلی Sound of Metal) و جایزه بهترین بازیگر زن نیز به نیکول بهاری برای فیلم خانم جونتینت (با عنوان اصلی Miss Juneteenth) تعلق گرفت.

کینگزلی بن‌ادیر نیز از این جشن دست خالی بیرون نرفت و جایزه بهترین بازیگر مکمل مرد را برای بازی در فیلم شبی در میامی (با عنوان اصلی One Night in Miami) کسب کرد.
جایزه بهترین فیلمنامه مشترک نیز به رادار بلنک برای فیلم نسخه ۴۰ساله (با عنوان اصلی The Forty-Year-Old Version) و دن سالیت برای فیلم ۱۴ سالگی (با عنوان اصلی Fourteen) تعلق گرفت.
در بخش بهترین مستند نیز جایزه مشترک به دو مستند هزار زخم (با عنوان اصلی A Thousand Cuts) و زمان (با عنوان اصلی Time) اهدا شد.
فیلم مشترک مکزیک و آمریکا، شناسایی ویژگی‌ها (با عنوان اصلی Identifying Features)، نیز اگر چه در بین لیست نامزدهای بخش بهترین فیلم خارجی کمتر شناخته شده بود اما جایزه این بخش را به نام خود ثبت کرد.

در بخش سریال‌های تلویزیونی، سریال I May Destroy You جایزه بهترین سریال زیر ۴۰ دقیقه و سریال نگهبانان (با عنوان اصلی Watchmen) جایزه بهترین سریال بیش از ۴۰ دقیقه را به خود اختصاص دادند.
فیلم عشایر جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان را نیز کسب کرد؛ تنها جایزه‌ای که در جوایز فیلم مستقل گاتهام تحت تاثیر و زیر نظر مستقیم هیئت‌داوران نیست.
در ۱۶ سال گذشته، تنها چهار بار، جایزه بهترین فیلم در جشن مستقل گاتهام و اسکار به یک فیلم یکسان تعلق گرفته است. در سالهای ۲۰۱۴، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ فیلم‌های بردمن (با عنوان اصلی Birdman)، اسپات‌لایت (با عنوان اصلی Spotlight)، فیلم مهتاب (با عنوان اصلی Moonlight) و همچنین فیلم مهلکه (با عنوان اصلی The Hurt Locker) در سال ۲۰۰۹، تنها برگزیدگان مشترک این دو مراسم در بخش بهترین فیلم بودند.
این مراسم با توجه به پاندمی ویروس کرونا از زمان همیشگی خود، چیزی در حدود اواخر پاییز، به تاخیر افتاد اما به هر حال دوشنبه گذشته در نیویورک با جمعیت کوچکی از میهمانان و برگزیدگان و همچنین حضور پررنگ رسانه‌های ارتباط مجازی برگزار شد.
در جریان این مراسم، از گروه بازیگران فیلم دادگاه شیکاگو هفت (با عنوان اصلی The Trial of the Chicago 7)، رایان مورفی (کارگردان و تهیه کننده)، استیو مک‌کوئین (کارگردان) و دوستان بسیار دیگر تقدیر به عمل آمد.


نقد و بررسی فیلم دادگاه شیکاگو ۷


در ادامه، خلاصه ای از برندگان جوایز فیلم مستقل گاتهام را مرور خواهیم کرد:

  • بهترین فیلم: فیلم عشایر
  • بهترین مستند: مشترک به دو مستند هزار زخم و زمان
  • بهترین فیلم خارجی: شناسایی ویژگی‌ها
  • جایزه بینگهام ری: اندرو پترسون برای فیلم وسعت شب (با عنوان اصلی The Vast of Night)
  • بهترین فیلم نامه: مشترک به دو فیلم ۱۴سالگی و نسخه ۴۰ساله
  • بهترین بازیگر مرد: ریز احمد برای فیلم صدای فلز از کمپانی آمازون
  • بهترین بازیگر زن: نیکول بهاری برای فیلم خانم جونتینت از کمپانی ورتیکال انترتیمنت
  • بهترین بازیگر مکمل: کینگزلی بن‌ادیر برای فیلم شبی در میامی از کمپانی آمازون
  • بهترین سریال طولانی (بیش از ۴۰ دقیقه): سریال نگهبانان
  • بهترین سریال کوتاه (کمتر از ۴۰ دقیقه): سریال I May Destroy You
  • بهترین فیلم از نگاه مخاطبان: فیلم عشایر

منبع: TheWrap

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil