معرفی کامل و نقد انیمیشن Sing 2

انیمیشن آواز ۲؛ ز غوغای جهان فارغ

+گفت‌وگوی خواندنی با کارگردان انیمیشن آواز ۲

زمانی که قسمت اول انیمیشن آواز Sing در دسامبر ۲۰۱۶ روی پرده سینماها رفت، موفقیتی کسب کرد که کمتر فیلمی موفق به دستیابی به آن می‌شود. این انیمیشن هفته‌های متمادی در رده‌های بالای جدول فروش باقی ماند و در نهایت در برابر بودجه ۷۵ میلیون دلاری‌اش، توانست بیش از ۶۳۴ میلیون دلار درآمد کسب کند! حالا و بعد از گذشت ۵ سال و گذر از مشکلات بزرگ کرونایی، قسمت دوم این انیمیشن دوباره در حال طی کردن همان مسیر موفقیت است.

عوامل و سازندگان فیلم آواز ۲

آواز ۲ یک انیمیشن کمدی موزیکال است که توسط استودیوی ایلومینیشن اینترنیمنت تولید و توسط کمپانی یونیورسال پیکچرز توزیع شده است. این انیمیشن دنباله انیمیشن آواز (۲۰۱۶) است. گارث جنینگز نویسندگی این انیمیشن را به عهده داشته است و  کریستف لوردلت و گارث جنینگز به طور مشترک آن را کارگردانی کرده‌اند.

متیو مک‌کانهی، ریس ویترسپون، اسکارلت جوهانسون، تارون اگرتون، توری کلی، نیک کرول، جنینگز، پیتر سرافینوویچ، جنیفر ساندرز و نیک آفرمن، نقش‌های خود در آواز (۲۰۱۶) را در این فیلم تکرار می‌کنند. آواز ۲ همچنین دارای شخصیت‌های جدیدی با صداپیشگی بابی کاناواله، فارل ویلیامز، هالسی، چلسی پرتی، لتیتیا رایت، اریک آندره، آدام باکستون و بونو است. مانند فیلم قبلی، آواز ۲ هم دارای آهنگ‌های زیادی از هنرمندان متفاوت است که اکثر آن‌ها به عنوان موسیقی متن فیلم مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

 

خلاصه داستان انیمیشن آواز ۲

داستان این فیلم ادامه وقایع قسمت قبلی است. باستر مون و گروهش در شهر ردشور نمایشی برگزار می‌کنند و تلاش می‌کنند یکی از غول‌های صنعت سرگرمی و یک ستاره راک را با کارهایشان تحت تاثیر قرار دهند.

مدتی بعد از وقایع داستان اول، در حالی که باستر مون مشغول نمایش جدیدش است، موفق نمی‌شود سوکی را که یک استعدادیاب معروف است تحت تاثیر قرار دهد. به اعتقاد سوکی، موفق شدن در شهر رِدشور برای باستر، یک چالش بزرگ است و او نمی‌‌تواند از عهده آن بر بیاید. باستر برای اینکه به او ثابت کند اشتباه می‌کند، با حمایت و تشویق‌های نانا نودلمن خواننده‌هایی را که در فیلم قبلی با هم رقابت می‌کردند، دور هم جمع می‌کند و به شهر ردشور می‌آورد. جیمی کریستال که از غول‌های صنعت سرگرمی است در یک مصاحبه کاری مخفیانه اجرای آن‌ها را می‌بیند. گانتر که علاقه‌ای به نمایش باستر ندارد، در طول مصاحبه یک نمایش دیگر در مورد کلی کالووی  ستاره راکی که ۱۵ سال از دیده‌ها مخفی بوده است، اجرا می‌کند. به طرز جالبی، کریستال از نمایش خوشش آمده و از آن‌ها می‌خواهد که ظرف ۳ هفته نمایش را آماده اجرا کنند. در طول ۳ هفته تمرین، بازیگران دچار چالش‌های متفاوت و جالبی می‌شوند اما یکی از بزرگترین چالش‌ها برای کل گروه راضی کردن کلی کالووی ستاره راک است تا در نمایش آن‌ها حضور پیدا کند. او ابتدا نمی‌پذیرد، اما در نهایت با صداپیشگی اسکارلت جوهانسون، نظرش را تغییر می‌دهد. صداپیشگی باستر مون -کوالای همیشه خوش‌بین- را هم متیو مک‌کانهی به عهده دارد.

 

تیزر انیمیشن آواز ۲

داستان تولید انیمیشن آواز ۲ در پاندمی کرونا

در ۲۵ ژانویه سال ۲۰۱۷ کمپانی یونیورسال پیکچرز و استودیو ایلومینیشن اعلام کردند که تصمیم دارند قسمت دوم آواز را بسازند و گرث جنینگز نویسنده، کارگردان و کریس ملداندری و جانت هیلی تهیه‌کنندگان به همراه صداپیشگان سوپراستار این انیمیشن، به این منظور بار دیگر دور هم جمع می‌شوند. در دسامبر ۲۰۲۰، بابی کاناواله، لتیتیا رایت، اریک آندره، چلسی پرتی، فارل ویلیامز (همکار قدیمی ایلومینیشن)، بونو و هالسی به صداپیشگان اضافه شدند. کار روی فیلم به دلیل همه‌گیری کرونا تغییر کرد و پس از بسته شدن موقت استودیو، از راه دور انجام شد.

طرح نهایی تئاتر مخصوص حیوانات کار بسیار سختی بود زیرا نیاز به بیش از ۱۰۰۰۰ حیوان برای بخش جمعیت بود که اریک گیون یکی از طراحان قدیمی استودیو ایلومینیشن این حیوانات قدیمی و جدید را طراحی کرد. او نه تنها در آواز (۲۰۱۶) کار کرده بلکه شخصیت‌های جدیدی را در قسمت دوم طراحی کرده. جالب است بدانید برخی از لباس‌های مورد استفاده در فیلم را برند مد رودآرته طراحی کرده است.

در دسامبر سال ۲۰۲۰ جوبی تالبوت، آهنگساز همه‌فن‌حریف بریتانیایی، برای تنظیم موسیقی قسمت دوم آواز شروع به کار کرد. آهنگ اصلی فیلم را که آهنگ زندگی من را نجات داد نام دارد، گروه راک U2 اجرا کرده است. صداپیشگی ستاره راک منزوی (کلی کالووی) بر عهده بونو، خواننده اصلی گروه U2 است. این آهنگ در سوم نوامبر ۲۰۲۱ روانه بازارشد. دیگر موسیقی‌های فیلم شامل آهنگ‌های کیانا لده، بی‌تی‌اس، سام آی، بیلی آیلیش، التون جان و غیره است. آلبوم مربوط به موسیقی‌های متن فیلم در ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱ منتشر شد.

انیمیشن آواز  ۲ اولین نمایش جهانی خود را در جشنواره AFI در ۱۴ نوامبر ۲۰۲۱ داشت و در ۲۲ دسامبر ۲۰۲۱ در آمریکا به صورت ۳ بعدی توسط یونیورسال پیکچرز اکران شد؛ البته پس از اینکه به دلیل همه‌گیری کرونا برنامه‌ریزی برای اکران آن از ۲۵ دسامبر ۲۰۲۰ به دوم جولای ۲۰۲۱ و در نهایت به نوامبر۲۰۲۱ رسید. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این انیمیشن قرار است در ۷ ژانویه ۲۰۲۲، پیش از نمایش در انگلستان، در شبکه خانگی در امریکا منتشر شود. این فیلم نقدهای متفاوتی از منتقدان دریافت کرده است.

انیمیشن آواز 2 (2Sing)

آواز ۲ چقدر در گیشه فروخت؟

از ۹ ژانویه ۲۰۲۲،  آواز ۲ در ایالات متحده و کانادا ۱۰۸.۷ میلیون دلار و در سایر کشورهایی که اکران شده ۸۲.۱ میلیون دلار فروخته است، که مجموعاً ۱۹۰.۸ میلیون دلار در سراسر جهان است. پیش از اکران گستره در ۲۲ دسامبر ۲۰۲۱، فقط از چند پیش نمایش محدود و پنهانی، چیزی حدود ۱ و نیم میلیون دلار نصیب این انیمیشن شد.

اکران  آواز ۲ در کنار مرد پادشاه و رستاخیز ماتریکس اتفاق افتاد و پیش‌بینی می‌شد در ۵ روز اول اکران خود از ۳۸۹۲ سینما ۴۰ تا ۵۰ میلیون دلار بفروشد. این فیلم در اولین تعطیلات اخر هفته آغاز اکرانش، چیزی حدود ۲۲.۳ میلیون دلار فروخت و توانست در مدت ۵ روز اکران به پیش‌بینی‌ها برسد و ۴۱ میلیون دلار بفروشد. این رقم آواز ۲ را در جایگاه دوم باکس آفیس پس از «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» قرار داد.

در طول اکران افتتاحیه، ۵۸ درصد از مخاطبان را زنان تشکیل می‌دادند که ۵۶ درصد، افراد زیر ۲۵ سال و ۴۴ درصد، افراد زیر ۱۷ سال بودند. فیلم آواز ۲ پس از ۳ هفته ایستادن در مکان دوم باکس افیس، در ۸ ژانویه ۲۰۲۲، اولین انیمیشن در زمان کرونا بود که از فروش ۱۰۰ میلیون دلار در گیشه آمریکا و کانادا عبور کرد و همچنین اولین فیلم پس از فروزن ۲ (۲۰۱۹) بود که به این نقطه رسید.

آواز ۲ تا پایان اولین هفته اکرانش در آمریکا و کانادا، بیش از  ۳۹۳ میلیون بار در تمام پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی بازتاب داشته است که این آمار ۲۴ درصد بیشتر از آمار برخی فیلم‌هایی است که قبل از همه‌گیری کرونا منتشر شده بودند. به طور کلی، این فیلم در سال ۲۰۲۱ نسبت به انیمیشن‌های دیگری مانند افسون، خانواده آدامز ۲، تام و جری، روح رام نشده و… بازتاب بهتری در شبکه‌های اجتماعی داشته است.

بهترین انیمیشن های سال ۲۰۲۲

گفت‌وگو با کارگردان آواز ۲

گارث جنینگز در گفت‌وگو با فوربس به برخی سوالات درباره این انیمیشن پاسخ داده است. او درباره ساخت قسمت دوم گفته است: «زمانی که آواز (۲۰۱۶) را تمام کردیم، برنامه‌ای برای قسمت بعدی در سر داشتیم. موفقیت آواز (۲۰۱۶) یک اتفاق بزرگ و واقعا دوست‌داشتنی بود، زیرا من تازه کار انیمیشن را شروع کرده بودم و باید همه این چیزهای جدید را یاد می‌گرفتم. خیلی خوب بود که یکبار دیگر از همه این تکنیک‌ها استفاده کردم.» او همچنین گفته ایده‌ای برای قسمت سوم این انیمیشن دارد و از ساخت آن استقبال می‌کند اما تصمیم ندارد نویسندگی یا کارگردانی آن را انجام دهد.

جنینگز در مورد تجربه همکاری با بونو و گروه U2 این طور می‌گوید: «از قبل برنامه‌ریزی خاصی برای سپردن این نقش به بونو نکرده بودم و زمانی که با او تماس گرفتیم توقع داشتیم به ما بگوید خیلی مشغول انجام کارهای دیگر است و نمی‌تواند همراه ما باشد، اما آن‌ها گفتند که تا ۴۵ دقیقه دیگر با ما تماس خواهند گرفت. تلفنی با هم گپ زدیم و معلوم شد که او عاشق فیلم اول است! او از این که چقدر همه ما موسیقی را دوست داریم، شگفت‌زده شده بود. بونو همچنین از ایده این شخصیت و این که چگونه احساساتش را از طریق موسیقی بیان می‌کند، خوشش می‌آمد. در نهایت نه تنها در کنار ما حضور یافت بلکه عالی ظاهر شد و بدون اینکه ما از او درخواست بکنیم یک قطعه موسیقی برای فیلم ما نوشت.»

 

حواشی جذاب درباره انیمیشن آواز ۲

  • شاید برایتان جالب باشد که بدانید، کمپانی تامی که یکی از شرکت‌های بزرگ اسباب‌بازی‌سازی است، قراردادی را با یونیورسال پیکچرز به امضا رسانده که طبق آن قرار است اسباب بازی‌های شخصیت‌های انیمیشن آواز ۲ و همین طور فیگورها و بازی کامپیوتری مربوط به آن را در سال جدید تولید کند.
  • آواز ۲ ششمین انیمیشن کمپانی یونیورسال است که در آن هیچ انسانی حضور ندارد.
  • در میان صداپیشگان انیمیشن، ۲ برنده جایزه اسکار (متیو مک‌کانهی و ریس ویترسپون) و سه نامزد جایزه اسکار (اسکارلت جوهانسون، بونو و فارل ویلیامز) حضور دارند.
  • صحنه‌ای که در آن شخصیت تحت صداپیشگی اسکارلت جوهانسون با مالک سالن به دلیل پرداخت دستمزد ناچیز به او برای بازی‌اش دعوا می‌کند، مشابه درگیری حقوقی جوهانسون در سال ۲۰۲۱ با شرکت والت دیزنی است. او بابت این که دیزنی در اکران فیلم بیوه سیاه به او دستمزد کمتری پرداخت کرده، از آن‌ها شکایت کرده است!

امتیاز منتقدان و مخاطبان به انیمیشن آواز دو

در وبسایت جمع‌آوری نقد راتن تومیتوز ۷۱ درصد از نقدهای منتقدان برای آواز۲ مثبت هستند و این انیمیشن توانسته امتیاز ۶.۲ از ۱۰ را کسب کند. همچنین ۹۸ درصد از تماشاگران از دیدن این انیمیشن رضایت داشته‌اند و امتیاز ۴.۸ از ۵ را به آن اختصاص داده‌اند. اجماع انتقادی این وب سایت می‌گوید:« قسمت دوم، همانند قسمت اول است: برای مخاطبانی که از قسمت اول لذت بردند، آواز۲  باید داستان دوست داشتنی دیگری باشد.»

در متاکریتیک بر اساس ۲۱ نقد، میانگین امتیاز ۴۹ از۱۰۰ برای این انیمیشن در نظر گرفته شده که نشان‌دهنده نقدهای متوسط است. تماشاگران در این وبسایت هم نظر مثبت‌تری نسبت به منتقدان داشته‌اند و امتیاز ۷.۹ از ۱۰ را به آواز۲ داده‌اند.

در Imdb بیش از ۱۲هزارو۷۵۰ نفر به انیمیشن آواز۲ امتیاز داده‌اند که بیش از ۹۳ درصد از آن‌ها امتیاز بالاتر از ۶ را برای آن درنظرگرفته‌اند و در حال حاضر امتیاز Imdb این انیمیشن ۷.۶ از ۱۰ است.

 

ردیف

نام سایت

امتیازدهنده‌ها

امتیاز

تعداد آراء

۱

IMDb

کاربران ثبت‌نام‌کرده

۷.۶ از ۱۰

۱۲۷۵۱

۲

متاکریتیک

منتقدان برتر

۴۹ از ۱۰۰

۲۱

۳

راتن تومیتوز

عموم منتقدان

۶.۲ از ۱۰

۱۰۱

 

بهترین انیمیشن های جهان

منتقدان درباره آواز ۲ چه می‌گویند؟

The Globe and Mail | امتیاز: ۷۵ از ۱۰۰

آپاریتا بهانداری | با توجه به تعداد موزیک‌های مختلف و متفاوتی که در فیلم قرار گرفته، این انیمیشن شبیه یک موزیک ویدیو طولانی و دلنشین شده است. اگر به دنبال چیزی هستید که برای مدتی کوتاه باعث پرت شدن حواس شما از مشکلات روز دنیا شود، تماشای فیلم آواز ۲ را از دست ندهید.

Hollywood Reporter | امتیاز: ۷۰ از ۱۰۰

جاستین لو | یکی از بزرگ‌ترین شگفتی‌های آواز ۲، به غیر از شاهکار گارث جنینگزکه در اولین تجربه خود موفق شد یک موفقیت بزرگ را به دست آورد، این بود که چگونه اجراهای موسیقایی عالی مختلف در کنار هم قرار گرفتند. با توجه به استعداد قابل توجه موسیقایی‌اش، این بر عهده‌اش Ash با صداپیشگی اسکارلت جوهانسون است که کالووی را متقاعد کند که از دوران بازنشستگی خودخواسته‌اش بیرون بیاید. در همین چند صحنه بین جوهانسون و بونو است که فیلمنامه نویس-کارگردان به سطح جدیدی از داستان‌سرایی احساساتی برای این انیمیشن دست می‌یابد.

IGN | امتیاز: ۷۰ از ۱۰۰

مت دوناتو | طرفداران آواز باید بسیار از ساخته شدن قسمت دوم آن خوشحال باشند. بسیار روان و ساده، انیمیشن آواز ۲ با قسمت اول آن هماهنگ است. نقاط قوت، ضعف، همگی تا حدودی مشابه هستند. این یک چیز خوب برای کسانی است که برای لذت بردن مداوم نیازی به تغییر ندارند.

Movie Nation | امتیاز: ۵۰ از ۱۰۰

راجر مور | با وجود انیمیشن رنگارنگ و خیره‌کننده کمپانی ایلومینیشن، فیلم آواز ۲ فقط فیلمی با آهنگ‌های زیاد نیست. فیلمی مناسب و بامزه که از یک آهنگ به دیگری می‌رود و نکات منفی و بدآموزی ندارد و این همان چیزی است که والدین برای سرگرم کردن بچه‌هایشان می‌خواهند.

تماشای آنلاین انیمیشن آواز 2

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

1 دیدگاه
  1. م. د می‌نویسد

    چقدر این ترجمه‌های خانم پیلتن خوبه واقعا

fosil