لی ایزاک چانگ بازسازی انیمه «نام تو» را برعهده گرفت

کارگردان جدیدی برای بازسازی انیمه «نام تو» (با عنوان اصلی «Your name») انتخاب شده است تا زمینه درخشش آن در قالب لایواکشن را فراهم کند: لی ایزاک چانگ.

کارگردان جدیدی برای بازسازی انیمه‌ «نام تو» (با عنوان اصلی «Your name») انتخاب شده است تا زمینه درخشش آن در قالب لایواکشن را در پارامونت، شرکت فیلمسازی بدروبات و شرکت ژاپنی توهو فراهم کند؛ این کارگردان، کسی نیست جز کارگردان فیلم«میناری» (با عنوان اصلی «Minary»)، لی ایزاک چانگ. البته، سال گذشته قرار بود کارگردانی دوباره‌ این انیمه را مارک وب (فیلم‌ساز آمریکایی) انجام دهد اما قرعه به نام چانگ افتاد که این روز‌ها مشغول بازنویسی فیلم‌نامه‌ به همراه نویسنده‌ فیلم «مریض بزرگ» (با عنوان اصلی «The Big Sick»)، امیلی و.گوردون است. گوردون کسی بود که در رقابت با اریک هیزرر (نویسنده‌ فیلم‌نامه «ورود» با عنوان اصلی «Arrival»)، نامزد جایزه‌ اسکار شد.


فیلم «میناری» در جشنواره ساندنس ۲۰۲۰ خوش درخشید؛‌ جزییات را در فیلیمو شات بخوانید


خبرها حاکی از آن هستند که لی ایزاک چانگ برای بازنویسی و بازسازی انیمه «نام تو»‌ به‌صورت لایواکشن انتخاب شده است. در سال ۲۰۱۶ ماکوتو شینکای انیمه‌ «نام تو» را در ژانر تخیلی و عاشقانه کارگردانی کرد. حالا قرار است چانگ جایگزین نویسنده‌ و کارگردان قبلی ‌شود. قبل از او، هیزرر دستی به قلم برده بود و پیش از این که گوردن به جمع نویسنده‌ها اضافه شود، فیلمنامه را برداشتی دوباره از «نام تو» می‌دانست. سال گذشته، وب برای کارگردانی انتخاب شد و قصد داشت راوی داستانی شود درباره‌ یک دختر آمریکایی و یک پسر شیکاگویی بود که بدن‌هایشان با هم عوض ‌می‌شود.

البته هنوز مشخص نیست که چانگ تا چه حد قصد تغییر جزئیات را دارد. گویا داستان از این قرار است که دو نوجوان متوجه می‌شوند که وقتی خطری جان آن‌ها را تهدید می‌کند می‌توانند به طرز جادویی و هر زمان که لازم است، بدن‌هایشان را با هم عوض کنند و دنیای یکدیگر را از خطر نجات دهند.


درباره ۲۵ انیمیشن برتر دهه ۲۰۱۰ در فیلیمو شات بخوانید


انتظار می‌رود که چانگ از تجارب خود در نوشتن این داستان استفاده کند و نوجوان‌های آمریکایی را از قصه حذف کند؛ در واقع بدون وجود نویسنده‌ و یا مشاور آمریکایی دلیلی برای وجود شخصیت‌های خارجی باقی نمی‌ماند. برای حفظ یک انیمه‌ ژاپنی کلاسیک، هوشمندانه‌ترین تصمیم این است که چانگ، ایده‌ها و تجربیات شخصی خود را در داستان دخیل کند.

جی.جی آبرامز زیر نظر شرکت بد روبات و تهیه‌کننده‌ قبلی انیمه، گنکی کاوامورا، تهیه‌کننده‌گی «نام تو» را برعهده دارند. توزیع کننده‌ فیلم در ژاپن، شرکت توهو و در سراسر دنیا شرکت پارامونت است.
فیلمنامه این فیلم بین هیزرر، گوردن و حالا چانگ دست‌به‌دست شده است و این مسئله، نشانه‌ خوبی نیست. ولی موفق بودن فیلم «میناری»و جوایزی که کسب کرده‌، باعث امیدواری ماست و همچنین چانگ کارگردانی رو به رشد است که همین مسئله می‌تواند ته دلمان را قرص نگه دارد.


منبع: Slash Film

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil