واکنش اولیه منتقدان به «خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری» ساخته پیمان قاسم‌خانی؛ کمدی در پشت‌صحنه سینما

واکنش اولیه تعدادی از منتقدان به «خوب، بد،جلف ۲: ارتش سری» را در فیلیمو شات مرور می‌کنیم.

پیمان قاسم‌خانی مورد خاص و یگانه‌ای در سینمای ایران است: کسی فقط دو فیلم کارگردانی کرده است، معمولا در مقام فیلمنامه‌نویس می‌شناسندش و آثاری که می‌نویسد در طبقه‌بندی سینمایی به‌عنوان عامه‌پسند در نظر گرفته می‌شود؛ با وجود این، یکی از مهم‌ترین و موثرترین مولفان فعال در عرصه سرگرمی است. واکنش منتقدان به «خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری» هم این نکته را تایید می‌کند.
آخرین فیلم روز پنجم جشنواره، قسمت دوم یک کمدی موفق و سطح بالا بود که تنها کمدی حاضر در جشنواره امسال هم به شمار می‌آید. بار دیگر، با زوج سام درخشانی و پژمان جمشیدی (در نقش نسخه‌های خیالی از خودشان) همراه می‌شویم که یک ماجراجویی دیگر در پشت‌صحنه سینما، کار آن‌ها را به جاهای باریک می‌کشاند. حامد کمیلی و ریحانه پارسا نیز دیگر نقش‌های اصلی فیلم را بر عهده دارند.
واکنش اولیه تعدادی از منتقدان به «خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری» را در فیلیمو شات مرور می‌کنیم.


خوب بد جلف 2

امید ذاکرنیا: اولین فیلم کمدی جشنواره، در پردیس ملت اکران شد. دومین ساخته پیمان قاسم‌خانی، همان «خوب، بد، جلف» معروف با پژمان جمشیدی و سام درخشانی است؛ یک کمدی جنایی که ادعایی به جز خنداندن و فتح گیشه ندارد. بعید است قاسم‌خانی و بازیگران فیلم دغدغه‌ای برای حضور در میان نامزدهای سیمرغ داشته باشند.

نقد سریال خوب بد جلف ۳

بهنام شریفی: ایده‌های بامزه فیلم و شوخی با فیلم‌ها، سریال‌ها و زوج پژمان جمشیدی و سام درخشانی توانسته‌اند یک کمدی عامه‌پسند را رقم بزنند. فیلم تازه‌ قاسم‌خانی می‌تواند یکی از بخت‌های فروش سینمای ایران در سال آینده باشد. مسٲله‌ فیلم روایت نامنسجم، داستانک‌های غیرقابل باور و پایان‌بندی معلق آن است؛ پایانی که ادامه را به فیلم بعدی حواله می‌دهد. همه‌ فیلم‌های دنباله‌دار سینما یک پایان مشخص دارند و بخش کوچک و کنجکاوی‌برانگیز را برای شماره‌ی بعدی نگاه می‌دارند.

در فیلیمو تماشا کنید: خوب بد جلف ۳

سید آریا قریشی: ارجاعات فیلم در لایه‌های مختلف (ارجاع به زندگی واقعی بازیگران، ارجاع به قسمت اول و ارجاع به فیلم‌های دیگر سینمایی) تا جایی جواب می‌دهد و می‌تواند از تماشاگر خنده بگیرد. یکی دو سکانس فیلم (از جمله فوتبال دیدن پژمان جمشیدی) به‌تنهایی به‌اندازه سر تا ته بعضی از فیلم‌های مثلاً کمدی سال‌های اخیر سینمای ایران بامزه از کار در آمده‌اند و پیش از این ثابت شده بود که زوج درخشانیجمشیدی جواب می‌دهد. اما فیلم از جایی به بعد از نفس می‌افتد و چیز چندانی به‌جز کلیشه‌های تکراری عرضه نمی‌کند. و یک نکته عجیب دیگر: فیلم عملاً فاقد پایان‌بندی است!


اکران آنلاین «خوب بد جلف ۲» در سینمای آنلاین فیلیمو


علی نعیمی: «خوب بد جلف ۲: ارتش سری» یک کمدی هزل و جفنگ است: دیوانگی محض وسط میدان سینما. پیمان قاسم‌خانی هر آنچه را که باید در کمدی مشق کند، در دومین ساخته‌ سینمایی‌اش روانه پرده کرد. به نظر می‌رسد هنوز هم زوج درخشانی و جمشیدی کاربرد دارد و قاسم‌خانی تا قسمت بعدی «خوب، بد، جلف»، روی دیوانگی‌های آن‌ها حساب کرده است.


سریال خوب بد جلف رادیواکتیو | هر آنچه که باید بدانید


نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil