نقد فیلم پروژه مرغ مگس خوار

فیلم پروژه مرغ مگس خوار روایتی مربوط به اوایل دهه ۲۰۱۰، یعنی سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ است.

فیلم پروژه مرغ مگس خوار روایتی مربوط به اوایل دهه ۲۰۱۰، یعنی سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ است. ماجرایی درباره دو پسرعمو، به نام‌های وینی رالسکی که جسی آیزنبرگ (Jesse Eisenberg) نقش او را ایفا می‌کند و آنتوان رالسکی است که الکساندر اسکارشگرد (Alexander Skarsgard) بازیگر آن است. آن‌ها طرحی برای راه‌اندازی یک کابل فیبر نوری هزار مایلی از کانزاس تا نیوجرسی دارند که قادر است با تغییر ساختار اطلاعات، آن را با نهایت سرعت جابه‌جا کرده و انتقال دهند. اما رقابت با مدیرعامل متقلب و خیانت‌کار شرکت قبلی آن‌ها ایوا تورس، (که سلما هایک نقش او را بازی می‌کند)، شروع مشکلات آن‌ها است.

فیلم پروژه مرغ مگس خوار

فیلم پروژه مرغ مگس خوار ساخته کیم نگوین (Kim Nguyen) ظاهرا روایتی از یک داستان واقعی زندگی است (که ما به‌طور قطع می‌دانیم که این‌طور نیست!)، در شروع کار، المان جذب‌کننده‌ای برای بیننده ندارد و در این بخش به شکل ناامیدکننده‌ای ظاهر شده است، با موضوع کسل‌کننده‌ای مثل رقابت برای راه‌اندازی کابل‌های فیبر نوری! اما بعد به یک داستان آشنا و سرگرم‌کننده درباره کارآفرینان شجاعی که در یک کسب‌وکار بزرگ شرکت می‌کنند تبدیل می‌شود. فیلمی که نوابغ پررویی مثل جسی آیزنبرگ در نقش وینست را نشان می‌دهد که به‌عنوان یک اقتصاددان باهوش قادر است هر چیزی را بفروشد – تکنسین پر دل‌وجرئتی که ما را به یاد فیلم The Social Network می‌اندازد. او قادر است به نحوی همه‌چیز را مدیریت کند و چیزهای مهمی درباره اهمیت آرام بودن در جهانی که به‌طور فزاینده‌ای سرعت چرخش آن در حال افزایش است، بگوید.


نقد فیلم سلا و گروه اسپیدز | ملکه در نبرد قدرت


فیلم پروژه مرغ مگس‌خوار ، دنیای سرمایه گداری‌های کلان را نشان می‌دهد که در آن آدم‌ها حاضرند میلیاردها دلار بابت اطلاعات و داده‌های بی‌قیمت بپردازند فقط برای این‌که کمی جلوتر از رقیب خود حرکت کنند. این دو پسرعمو که یکی تاجر و اهل تجارت است، وینست (آیزنبرگ) و دیگری آنتون (اسکارشگرد) نابغه درسخوانی است که برنامه‌نویس می‌کند؛ برای مدیر مغرور یک شرکت تجاری قدرتمند، ایوا تورس (Salma Hayek) کار می‌کنند و طرحی برای ایجاد و راه‌اندازی یک تونل فیبر نوری از کانزاس به یک بانک اطلاعاتی وال استریت نیوجرسی دارند که می‌تواند انتقال جریان اطلاعات را تا یک میلی‌ثانیه که به‌اندازه سرعت پر زدن یک مرغ مگس‌خوار است تسریع کند – و آن‌ها را در این رقابت از بقیه جلو بیندازد. بااین‌حال، وینسنت به‌جای آن‌که ایده خود را با تورس مطرح کند و با به اشتراک بگذارد، تصمیم می‌گیرد که به‌تنهایی وارد عمل شود و به خودش این فرصت و شانس را بدهد.

فیلم پروژه مرغ مگس خوار

در این مرحله، وینسنت و آنتون تصمیم می‌گیرند که استعفا بدهند و این کار آن‌ها، عصبانیت تورس را بیشتر می‌کند. فیلم پروژه مرغ مگس خوار گاهی اوقات بیش‌ازحد به جزییات راه‌اندازی عملیات کابل فیبر نوری می‌پردازد، به موضوعاتی مانند استخدام مهندسین، تامین منابع مالی، همچنین نکات جزئی چالش‌های عملی حفاری در پارک‌ ملی، خانه‌های شخصی و جامعه‌ ثابت‌قدم آمیش که نمی‌خواهند زمین آن‌ها تخریب شود، گاهی فیلم در این موضوعات غرق می‌شود. موانعی که بر سر راه این پروژه است، توسط تورس تشدید و دامن زده می‌شود. او مدام به تهدیدات قانونی متوسل می‌شود و جاسوس‌هایی را برای اخلال در پیشرفت کار آن‌ها می‌فرستد. در رقابت برای تکمیل تونل است که فیلم پروژه مرغ مگس خوار راه خود را پیدا می‌کند.


نقد و بررسی فیلم مجاورت | فرسنگ‌ها فاصله با یک اثر علمی-تخیلی ماندگار


شخصیت اسکارشگرد در این فیلم قوز کرده و کچل شده به‌طوری‌که نمی‌توانیم به‌راحتی او را بشناسیم. او در عین حال یک تیک عصبی هم دارد که مختص خوره‌های کامپیوتری است؛ به‌طوری‌که انگار با یک کاریکاتور طرف هستیم. اما در مورد آیزنبرگ، وجه مشخصه او در فیلم پروژه مرغ مگس خوار تند حرف زدنش است که درعین‌حال به شکل‌های متفاوتی انجام می‌گیرد و زمانی که متوجه می‌شود (وینسنت) که به یک بیماری جدی دچار شده، دقت بیشتری پیدا می‌کند. نگوین، کارگردان این فیلم سعی می‌کند یک موضوع احساسی، به همراه جزئیات را در مورد شخصیت اول فیلم به آن اضافه کند تا حس دلسوزی و همدردی بیننده را حفظ کند.

بااینکه فیلم پروژه مرغ مگس‌خوار گاهی اوقات، زیادی به جزئیات موضوع حفاری می‌پردازد، اما توانسته از یک قضیه نامطلوب و دلسردکننده، به‌اندازه کافی موضوعات سرگرم‌کننده استخراج کند و نشان دهد که جسی آیزنبرگ چطور توانسته در یک پروژه پر از تقلب و کلاه‌برداری، باز هم وجهه انسانیت را حفظ کند.


منبع: Empire

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil