اینجا پربیننده‌ترین فیلم های ایرانی از نظر کاربران فیلیمو را معرفی می‌کنیم

بهترین فیلم های ایرانی سال ۹۹

سالی که گذشت می‌تواند حکم یک نقطه عطف در عرصه تولیدات سینمایی و تلویزیونی ایران و به‌طورکلی دنیای سرگرمی را داشته باشد؛ سالی که با تعطیلات اجباری سینما و رونق کسب‌وکار پلتفرم‌های آنلاین پخش محتوا همراه شد و ناخواسته و به‌سرعت قواعد بازی را برای همیشه تغییر داد. درست مانند پلتفرم‌های مهم و بین‌المللی، ازجمله نتفلیکس، که بررسی آماری و داده‌کاوی از رفتار و سلیقه کاربران به کلید اصلی برای تولیدات آینده تبدیل‌شده، مرور فیلم ها و سریال های موفق و پرمخاطب پلتفرم‌های ایرانی در سال ۹۹ هم برای ادامه این راه به‌شدت می‌تواند تعیین‌کننده باشد.
به همین دلیل در فیلیمو شات نگاهی داریم به پربیننده‌ترین فیلم های ایرانی فیلیمو در سال ۹۹ و بررسی دلایل استقبال کاربران از هرکدام. فهرستی که در آن عناوین جالب و بعضاً غیرمنتظره‌ای به چشم می‌خورد که می‌تواند به برآیندی نسبتاً جامع از سلیقه مخاطب امروزی محصولات ایرانی منجر شود.

به سراغ پربیننده‌ترین فیلم‌هایی می‌رویم که سال گذشته مشترکان فیلیمو قادر به تماشای آن‌ها بوده‌اند و این جدای از آثاری است که به‌صورت جداگانه در قالب طرح اکران آنلاین برای آن‌ها بلیت فروخته‌شده بود.

 

فیلم شنای پروانه

نکته مهم در فیلم شنای پروانه اثر محمد کارت این است که فیلمساز وقتی سراغ آدم‌های فرودست جامعه می‌رود، سعی می‌کند شرایط را عمیق‌تر بررسی کند و نقدی به خانواده و زندگی شخصیت‌های حاضر در آن جغرافیا هم داشته باشد.

فیلم شنای پروانه ساخته محمد کارت

دیگر جنبه مهم فیلم، عبور از جنجال‌های رایج در فضای مجازی در خصوص بزهکاری، پرداختن به ماجرای فیلم سیاه و باج‌گیری است و نهایت با دست گذاشتن روی قضیه آبرو و غیرت سعی می‌کند وارد لایه داستانی عمیق‌تری شود که از آن می‌توانیم تحت عنوان یک پیگیری شخصی با تاکید بر روی فردیت کاراکتر یاد کنیم.

تماشای آنلاین فیلم شنای پروانه

فیلم درخت گردو

فیلم، تمرکزش را بر روی یک شخصیت می‌گذارد؛ یک نمونه از هزاران انسان عادی که زندگی‌شان یک روز برای همیشه نابود شد. قادر، با بازی غافلگیرکننده پیمان معادی، کارگر ساده‌ای است که تمام اعضای خانواده‌اش در بمباران شیمیایی آلوده شده‌اند و دارند جلوی چشمش پرپر می‌شوند، اما با تمام وجود سعی می‌کند تا کنار آن‌ها بایستد و امید دارد که راه نجاتی وجود داشته باشد. بعد از آلوده شدن شهر، تازه فاجعه آغاز می‌شود و با جنبه‌هایی از این بحران انسانی مواجه می‌شویم که کمتر کسی بهشان اشاره کرده بود: بسته شدن درها و راه‌ها بر روی قربانیان و تعارض‌های اخلاقی در واکنش به این فاجعه.

همه چیز درباره فیلم درخت گردو

فیلم بنفشه آفریقایی

فیلم بنفشه آفریقایی که در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، دومین فیلم بلند مونا زندی حقیقی بعد از تجربه موفق «عصر جمعه» در دهه هشتاد است. فیلم، داستان زنی میانسال را روایت می‌کند که همراه با همسر دوم خود مشغول زندگی است.

نقد و بررسی فیلم بنفشه آفریقایی

اما وقتی‌که متوجه می‌شود همسر سابقش در آسایشگاه تنها مانده و وضع خوبی ندارد، از سر انسانیت تصمیم می‌گیرد که او را به خانه‌اش بیاورد و از او نگهداری کند. این اتفاق به‌تدریج زندگی زن را تغییر می‌دهد و بحران‌ متفاوتی را رقم می‌زند.

تماشای آنلاین فیلم بنفشه آفریقایی

فیلم خروج

حاتمی‌کیا امسال با بیستمین فیلمش، یعنی فیلم خروج به جشنواره فجر آمد؛ فیلم خروج ماجرای پیرمرد کشاورزی است که زمینش بر اثر اشتباه عواملِ دولت نابود شده، سوار بر تراکتور به تهران می‌آید تا اعتراضش را به گوش رییس‌جمهور برساند. در طول بیش از این دو دهه، آیا چیزی تغییر کرده؟حاتمی‌کیا یا جامعه؟ برای یافتن جواب باید به خود فیلم مراجعه کنیم.

نقد و بررسی فیلم خروج

تماشای آنلاین فیلم خروج

فیلم چشم و گوش بسته

فیلم چشم و گوش بسته کمدی موفق اکران سال ۹۸، کنجکاوی زیادی را پیرامون تماشا بین مخاطبان سینمای ایران ایجاد کرد و قابل‌انتظار بود که فیلم در نمایش خانگی هم با استقبال مواجه شود. محبوبیت روزافزون بهرام افشاری را هم در نظر بگیرید که در نوع خودش مخاطبان تازه‌ای را پای تماشای این کمدی شسته‌ورفته نشانده که در زمان اکران واکنش مثبت منتقدان و مخاطبان را به همراه داشت.

چشم و گوش بسته

فیلم جهان با من برقص

فیلم جهان با من برقص در میان فیلم ها و سریال های ایرانی ۹۹ جزو معدود فیلم‌هایی بود که هم از سوی مخاطب عام با استقبال مواجه شده بود و هم مخاطب خاص. برنده جایزه بهترین فیلم از آخرین دوره جشنواره جهانی فجر، سابقه سروش صحت در ساخت سریال‌های موفق، فضای متفاوت و ترکیب جذاب بازیگران شامل علی مصفا، جواد عزتی، پژمان جمشیدی، هانیه توسلی و… همه گزینه‌هایی هستند که مخاطب بالقوه برای تماشای فیلم را افزایش می‌دهند.

نگاهی به فیلم جهان با من برقص

علاوه بر این، فیلم در اوایل سال و بعد از تعطیلات اجباری سینما به صورت آنلاین منتشر شد که همین نیز به دیده شدن بیشتر آن کمک کرد.

فیلم سینمایی جهان با من برقص

فیلم خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری

بعد از تعطیلات اجباری سینما به دلیل شیوع کرونا، بعد از حدود سه ماه قرار شد که سینماها با نمایش دو فیلم «شنای پروانه» و فیلم خوب، بد، جلف ۲ بازگشایی شوند؛ دو فیلمی که بعد از جشنواره سی و هفتم پیش‌بینی می‌شد جزو پرفروش‌ترین فیلم‌های اکران سال بعد باشند.

واکنش اولیه منتقدان به فیلم خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری

عملکرد فیلم‌ها در اکران عمومی کمتر از حد انتظار بود، اما «خوب، بد، جلف ۲» سریعاً به‌صورت آنلاین اکران و بعد هم در شبکه نمایش خانگی عرضه شد و مخاطبان زیادی را جذب کرد، به حدی که این استقبال زمینه‌ساز ادامه داستان فیلم در قالب یک مینی سریال شد.

تماشای فیلم ایرانی خوب بد جلف

فیلم جان‌دار

یکی از فیلم‌های نمونه‌ای در جریان درام‌های اجتماعی سینمای ایران که هرچند در اکران عمومی موفقیت ویژه‌ای نداشت، به دلیل ترکیب متفاوت بازیگران و حضور نام‌هایی چون فاطمه معتمدآریا، حامد بهداد، جواد عزتی و باران کوثری استقبال از آن در شبکه نمایش خانگی دور از ذهن به نظر نمی‌رسید.

فیلم جاندار

فیلم زن‌ها فرشته‌اند ۲

پویا فیلم در تمام این سال‌ها روند مشخصی را طی کرده و ثابت کرده که در هر حد و اندازه و در هر شرایطی با کف انتظارات در تولید می‌تواند بخشی از مخاطبان سینمای ایران را راضی کند. زن‌ها فرشته‌اند ۲ بدون توجه به نظرات و واکنش‌های منتقدان، هم در اکران عمومی، با در نظر گرفتن شرایط فعالیت سینماها در دوران کرونا، هم در اکران آنلاین و هم در شبکه نمایش خانگی با استقبال نسبی مواجه شد.

زن ها فرشته اند 2

فیلم طلا

یکی از محصولات سینمایی قابل‌اعتنا در چند سال اخیر که بعد از آغاز طرح اکران آنلاین، بدون نمایش عمومی مستقیماً در اینترنت منتشر شد و متعاقب اکران آنلاین موفق بعداً به شبکه نمایش خانگی هم آمد. با توجه به کیفیت فیلم، سازندگان، ترکیب بازیگران و واکنش‌های مثبتی که نسبت به آن وجود داشت، عدم استقبال از فیلم اتفاق غافلگیرکننده‌تری به شمار می‌رفت تا استقبال از آن.

تماشای فیلم ایرانی طلا

فیلم مطرب

پرفروش‌ترین فیلم سینمایی تاریخ سینمای ایران (البته با احتساب رقم بلیت و نه تعداد مخاطب) آن‌قدر عنوان کنجکاوی برانگیزی هست که جمعیت زیادی را به تماشای یک فیلم دعوت کند. تمام دلایلی که باعث شده بود تا فیلم در اکران عمومی موفق شود، مانند ترکیب بازیگران، سوژه، لوکیشن استانبول، بازیگران خارجی و…، همه در شبکه نمایش خانگی هم به قوت خود باقی بودند و ازقضا جمعیت بیشتری را برای تماشا وسوسه کردند.

تماشای فیلم مطرب

فیلم ماجرای نیمروز ۲: رد خون

یکی از فیلم‌های مهم در اکران سال قبل بود و با توجه به حواشی گسترده‌ای که پیرامون موضوع و فرا متن‌های آن به وجود آمد، بسیاری از مخاطبانی که در جشنواره یا اکران عمومی موفق به تماشای فیلم نشده بودند، برای ورود آن به شبکه نمایش خانگی لحظه‌شماری می‌کردند.

نگاهی به فیلم ماجرا نیمروز (رد خون)

با توجه به اینکه فیلم دیرتر از حد معمول هم بر روی اینترنت عرضه شد، این عطش و هیجان برای تماشای آن افزایش پیدا کرد. محمدحسین مهدویان در چند سال اخیر به نام قابل‌توجهی در سینمای ایران تبدیل‌شده که فارغ از کیفیت آثار و نظرات موافق و مخالف پیرامون آن، حول تمام ساخته‌هایش کنجکاوی عمومی شکل بگیرد.

ماجرای نیمروز : رد خون

فیلم سال دوم دانشکده من

بازگشت رسول صدر عاملی به سینما پس از چند سال غیبت، که در دهه شصت و هفتاد آثار مهم و پرمخاطب را ساخته بود، در اکران عمومی با استقبال ویژه‌ای مواجه نشد. اما نمایش فیلم در شبکه نمایش خانگی عملکرد بهتری داشته که شاید بتوان چند دلیل عمده را در مورد آن برشمرد، ازجمله زمان مناسب عرضه، میل مخاطبان ایرانی به ملودرام و حضور دو بازیگر زن جوان در نقش‌های اصلی.

نقد فیلم سال دوم دانشکده من

بازگشت رسول صدر عاملی به سینما پس از چند سال غیبت، که در دهه شصت و هفتاد آثار مهم و پرمخاطب را ساخته بود، در اکران عمومی با استقبال ویژه‌ای مواجه نشد. اما نمایش فیلم در شبکه نمایش خانگی عملکرد بهتری داشته که شاید بتوان چند دلیل عمده را در مورد آن برشمرد، ازجمله زمان مناسب عرضه، میل مخاطبان ایرانی به ملودرام و حضور دو بازیگر زن جوان در نقش‌های اصلی.

تماشای فیلم سال دوم دانشکده من

 

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil