بهترین فیلم‌ های جت لی

انتخاب بهترین فیلم‌ های جت لی کار آسانی نبود؛ اما پنج فیلم را به‌عنوان بهترین فیلم‌‌های جت لی معرفی کردیم که شاید شما هم دوست داشته باشید.

وقتی صحبت از فیلم‌‌هایی با هنرهای رزمی می‌شود، قطعا به یاد فیلم‌های جت لی می‌‌افتیم. بازیگر، نویسنده، کارگردان و حتی تهیه‌کننده‌ای به‌عنوان یکی از موفق‌ترین بازیگران چینی و حتی آسیایی شناخته می‌شود. به همین دلیل به معرفی بهترین فیلم‌ های تاریخی جت لی پرداختیم؛ اما انتخاب بهترین فیلم‌ های جت لی کار آسانی نبود. بااین‌حال تصمیم داریم ۵ فیلم از بهترین فیلم های جت لی را به شما معرفی کنیم؛ با فیلیمو شات همراه باشید.

«روزی روزگاری در چین» محصول سال ۱۹۹۱

اولین فیلم از بهترین فیلم‌ های جت لی «روزی روزگاری در چین» است. در این فیلم، جت لی به مبارزه با آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها می‌پردازد. در این فیلم‌ خارجی‌ها با سلاح‌های پیشرفته به چین آمده‌اند و این در حالی است که جت لی و یارانش با دست خالی و با اتکا به هنرهای رزمی با آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها مبارزه می‌کنند. فیلم در قرن ۱۹ میلادی در زمان امپراتوری دودمان چینگ رخ می‌دهد.

«قهرمان محصول» سال ۲۰۰۲

این فیلم توسط ژانگ ییمو یکی از کارگردان‌های معروف چین ساخته شده است. فیلمی بسیار حماسی و تماشایی که بیننده را جذب خود می‌کند. جت لی در این فیلم نقش یک محافظ بی‌نام و نشان را ایفا می‌کند که وظیفه‌اش محافظت از شاه چین است. در فیلم، شاهد جنگ‌های حماسی متعددی هستید که هرکدام آن‌ها شما را شگفت‌زده می‌کنند. این فیلم در ابتدا به زبان چینی در آمریکا اکران شد و در همان هفته اول در جایگاه اول باکس آفیس آمریکا قرار گرفت.

«رومئو باید بمیرد» محصول سال ۲۰۰۰

یکی دیگر از بهترین فیلم های جت لی «رومئو باید بمیرد» نام دارد. فیلمی که در آن دو جلوه جالب از این هنرپیشه را مشاهده می‌کنیم. یکی همان جت لی‌ای که همیشه با هنرهای رزمی مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهد و دومی جت لی در قالب یک مرد کاملا رمانتیک است. درحالی‌که با یک فیلم اکشن روبه‌رو هستید، المان‌های کمدی هم در آن قرار گرفته که جلوه دیگری از لی را به مخاطب نشان می‌دهند.

«مشت افسانه‌ای» محصول سال ۱۹۹۴

فیلم «مشت افسانه‌ای» قرار بود یک بازسازی از فیلم «خشم اژدها» با بازی بروس لی باشد. لی در این فیلم نقش چن زن را ایفا می‌کند که قصد دارد پرده از راز قتل استاد خود، بردارد. او در سال ۱۹۳۷ زمانی که ژاپنی‌ها به چین حمله کرده بودند، به چین برمی‌گردد. او مشاهده می‌کند که درگیری عجیبی بین ژاپنی‌ها و مردم چین به وجود آمده است. با این حال چن سعی می‌کند متوجه شود که چه کسی یا گروهی استاد را کشته است. مبارزه‌ها و صحنه‌های اکشن فیلم آن‌قدر خوب از کار درآمده بودند که واچوفسکی‌ها (کارگردان مجموعه فیلم‌های «ماتریکس») را تحت تاثیر قرار دادند. آن‌ها یوئن وو-پینگ که طراح مبارزه‌های این فیلم بود را برای فیلم «ماتریکس» انتخاب می‌کنند.

«بی‌باک» محصول سال ۲۰۰۶

در ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم که این فیلم داستانی واقعی دارد. فیلم «بی‌باک» داستان یکی از قهرمان‌های چین به نام هوآ یوانجیا را روایت می‌کند. رزمی‌کار و قهرمان چینی که به‌عنوان بنیان‌گذار «انجمن قهرمانی چین‌وو» شناخته می‌شود. «بی‌باک»، آخرین فیلمی بود که جت لی در آن از هنر رزمی ووشو استفاده کرد. فیلم «بی‌باک» توسط رانی یو کارگردانی شده است که فیلم‌هایی مانند «عروسی با موهای سفید» را ساخته بود. در ابتدای فیلم، لی را به‌عنوان قهرمانی جوان مشاهده می‌کنید که فقط می‌خواهد برنده باشد؛ اما در مسابقات شکست می‌خورد. او خانه و سرزمین خود را ترک می‌کند و سال‌ها بعد به‌عنوان فردی خردمندتر و ماهرتر به شهر باز می‌گردد.

 

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil