VPN
اگر به فیلترشکن(VPN) وصل هستید برای دسترسی به تمامی فیلم‌ها و استفاده از حجم اینترنت های رایگان فیلیمو، فیلترشکن خود را خاموش کنید.
خارج از ایران هستم
باشه
بیشتر
کارگردان :
تهیه کننده :
در حال بارگذاری

حس پنهان

مناسب 13 سال به بالا +13
کارگردان: مصطفی رزاق کریمی

امیر و سیمین زوج مرفهی هستند که در کارشان موفق اند، اما در زندگی شان مشکلاتی دارند. نداشتن فرزند یکی از این مشکل هاست. سیمین که پزشک است یک بار باردار شده اما فرزندش را از دست داده و دیگر نمی خواهد بچه دار شود.

%75.8
216 رای ثبت شده
برای نشان کردن فیلم ها و استفاده از پیشنهادات ویژه فیلیمو ابتدا باید وارد شوید ورود یا ثبت‌نام
این فیلم را به لیست فیلم های نشان شده اضافه کنید.
دانلود ورود و تماشا
اینترنت رایگان و نامحدود ویژه تماشا و دانلود درون برنامه‌ای فیلم‌ها برای مشترکین
حجم اینترنت 100% رایگان
  • مبین‌نت
  • های‌وب
  • پارس‌آنلاین
  • آسیاتک
  • +14رایگان
حجم اینترنت نیم بها
  • همراه‌اول
  • ایرانسل
  • مخابرات
  • شاتل
  • +1رایگان

پیش نمایش، تصاویر و برش هایی از فیلم

فیلم های مشابه

بازیگران حس پنهان

سایر عوامل فیلم حس پنهان

تهیه‌کننده

مرتضی رزاق کریمی

مدیر فیلمبرداری

فرشاد محمدی

فیلم‌نامه‌نویس

مصطفی رزاق کریمی

فیلم‌نامه‌نویس

فریدون فرهودی

آهنگساز

محمدرضا علیقلی

نقدهای فیلم حس پنهان

  • منتقد: نقد فیلم حس پنهان

    حس پنهان داستان زندگی یک زوج از طبقه مرفه است. امیر زندی (محمدرضا فروتن) که مدیر عامل یک شرکت بستنی سازی است و دکتر سیمین معمتمد ( روانپزشک) که زندگی گرم و پرشوری ندارند. امیر در اثر حادثه ای با ندا طلوعی (نیوشا ضیغمی) آشنا می شود و مهر و الفتی میان آنها شکل می گیرد که این عشق بر رابطه امیر و سیمین سایه می افکند و این در حالی است که حضور بهرام (حامد بهداد)- برادر ندا عاملی تهدید آمیز برای رابطه میان دو به حساب می آید. همان طور که از خلاصه داستان فیلم بر می آید، تم فیلنامه تکراری است. اما همین موضوع می توانست با دقت کارگردان و فیلمنامه نویس به فیلمی جذاب و حرفه ای تبدیل شود. سردی ارتباط میان کاراکترهای اصلی بر نوع شخصیت پردازی آنها تاثیر گذاشته است. شخصیت ها با وجود آنکه خیلی زود و موجز معرفی می شوند اما نمی توانند انگیزه ای در بیننده به وجود آورند. به بهانه اینکه امیر عاشق اتومبیل سواری در بیابان است، باید سکانس هایی طولانی از او را در تونل رسالت یا در بیابان ببینیم که با سرعت در حال راندن است و یا اینکه به اقتضای شغل مهتاب کرامتی باید دو سکانس بی جهت طولانی صحبت کردن او با بیمارانش را تحمل کنیم. قطعا این سکانس ها نمی تواند نقطه قابل اتکایی برای شخصیت پردازی پرسوناژها باشد. امیر خیلی زود و دور از انتظار بیننده با ندا صمیمی می شود، با این حال نقطه عطف اول فیلمنامه (پی بردن سیمین به رابطه همسرش با ندا) در زمان مناسبی به وقوع می پیوندد، ولی پس از آن کشمکش های لازم دراماتیک که می توانست درام اثر را استحکام بخشد، رخ نمی دهد.

    بیشتر
  • منتقد: نقد فیلم سینمایی حس پنهان

    سیمین و امیر زن و شوهر هستند. آنها هریک تا آن اندازه در کار خود غرق شده اند که یکدیگر را فراموش کرده اند. ‏روزی امیر به شکلی اتفاقی با ندا آشنا می شود و به او دل می بازد. پس از چندی ، بهرام برادر ندا متوجه این رابطه ‏می شود. او که دارای مشکل روانی است به دیدن سیمین می رود. آنجا تصمیم می گیرد خواهر خود را از ادامه این ‏رابطه نهی کند و در ادامه با حمله به امیر کشته می شود. امیر نیز که مکانی را برای خلوتگاه تنهایی هایش انتخاب کرده ‏با سرعت به آن محل می راند و اتومبیلش در راه واژگون می شود.‏

    مصطفی و مرتضی رزاق کریمی پیش از ساختن این فیلم سینمایی بیشتر به عنوان مستند ساز در سینمای ایران شناخته ‏شده بودند. آنها با ساخت مستند هایی همچون یاد و یاتدگار توانسته بودند به جایگاهی مستقل و قابل احترام در سینمای ‏ایران دست یابند. اگرچه مرتضی چند فیلم سینمایی هم تهیه کرده بود، اما مصطفی همچنان به مستند سازی مشغول بود. ‏

    فیلم حس پنهان اولین ساخته بلند داستانی مصطفی رزاق کریمی به شمار می آید. فیلمی که همانند بسیاری از فیلم های ‏اخیر سینمای ایران موضوع خیانت را دستمایه خود قرار داده و به تم فروپاشی خانواده می پردازد. اگرچه کارگردان در ‏این میان سعی داشته گوشه چشمی هم به مسائل روانشناسی داشته باشد اما درهم تنیده شدن دو داستان فضای لازم را ‏برای پرداختن به هر دو موضوع را از فیلمساز می گیرد و کار در بخش های روانشناسی دچار اطناب در کلام می ‏شود.‏فیلم به طور همزمان چهار رابطه مجزا را مورد بررسی قرار می دهد. فیلمساز سعی کرده هریک از شخصیت ها را ‏در جایگاهی قرار داده تا آنها بتوانند درونیات خود را بیشتر برای بیننده به نمایش بگذارند. همین مسئله سبب شده پیرنگ ‏داستان مورد غفلت واقع شود. یعنی فیلمی که در دقایق نخستین با تکیه بر داستان کار خود را شروع می کند در ادامه به ‏دام شخصیت پردازی صرف می افتد و این شخصیت ها هستند که داستان را ادامه می دهند. ‏در این میان شخصیت ندا بیشتر حکم واسطه را برای شکل گیری مربع ارتباطی در فیلم دارد. او خیلی زود تبدیل به ‏آدمی می شود که ما تنها از طریق او دیگران را بشناسیم و خود از ساختار فیلمنامه حذف می شود.‏امیر با بازی فروتن و سیمین با حضور مهتاب کرامتی هم بیشتر نمونه تیپ های اجتماعی هستند. زن و شوهری که در ‏لاک تنهایی خود خزیده اند و هیچ راهی را برای ارتباط با یکدیگر بای خود باقی نگذاشته اند. امیر از سیمین فرزندی ‏می خواهد که هم تنهایی هایش پر شود و هم امیدی برای آینده این زندگی داشته باشد. اما سیمین با این خواسته او مخالف ‏است.همین مسئله دائم شکاف میان آنها را دائم بیشتر می کند. ‏در این میان بهرام با نقش آفرینی بهداد هم در رابطه میان امیر و ندا گذشته زندگی مادر و پدر خود را می بیند که امروز ‏فوت کرده اند اما در گذشته به دلیل حضور یک زن زندگی شان از هم گسیخته بوده است. بهداد مانند همیشه به خوبی از ‏عهده ایفای نقش این شخصیت روانی بر می آید. کلام بریده بریده و تیک های عصبی به این بازیگر کمک می کند تا ‏بتواند بیشتر آسیب پذیر به نظر برسد. در پایان هم او که به نتیجه اخلاقی اتفاق پیش آمده بیشتر وقوف دارد در داستان ‏قربانی می شود. ‏

    بهرام جزو شخصیت هایی محسوب می شود که هر بازیگری دوست دارد در قالب آن قرار گیرد و گویا فروتن نیز بعد ‏از مطالعه فیلمنامه دوست داشته ایفاگر این نقش باشد. شاید کامل ترین شخصیت فیلمنامه بهرام باشد که اگرچه با مکالمه ‏طولانی او و سیمین در مطب بسیاری از مسائلی که می توانست از طریق غیر مستقیم به بیننده منتقل شود شکلی رو به ‏خود می گیرد و کار را خراب می کند.‏

    فیلم از منظر تصویری نیز می توانست به سیاق کارهای مستند از احساسات گرایی صرف دوری کند. اما ظاهرا رزاق ‏کریمی از تجربه مستند سازی خود تنها در زمینه تحقیق برای این فیلم بهره برده و در ساختار چندان به آنچه در سینمای ‏داستان گوی ایران باب شده نرسیده است.‏

    فیلم حس پنهان با توجه به پیرنگ و بسط و قوام عناصر داستان گوی کار می توانست به فیلمی موفق تر نسبت به آنچه ‏می بینیم بدل شود. رزاق کریمی در اولین کار خود بسیار ناگهانی خود را به سمت ملودرام با داستانی رقت انگیز سوق ‏داده که می توانست کنترل شده تر باشد. داستان هم حرف تازه ای ندارد و تنها به عنوان یک دست گرمی به عنوان کار ‏اول محسوب می شود.



    http://cinemahani.blogfa.com/page/191.aspx

    بیشتر

دیدگاه‌های فیلم حس پنهان

  • u u_4594295 18 تیر 1397
    با نقد فیلم که در بالا خود فیلیمو گذاشته موافقم.
  • u u_2144030 13 دی 1396
    متاسفانه فیلم های ما موضوع جدیدی ندارن .فقط فیلنامه نویسان کاراکترها و نوع داستان فیلم را به گونه ای دیگر به تصویر میکشن. ولی در فیلم های کمدی ایرانی موضوع فیلم خسته کننده و تکراری نیست.
  • m جواداشرفیان 20 مهر 1396
    قشنگ بود ♡
  • u آقای جذاب 8 مرداد 1396
    فیلم بدی نبود ارزش یکبار دیدن داره مخصوصا برای خانمهای تحصیلکرده