بستن
تاریخچه جستجو
      فیلتر
      همه
      همه
      اکشن
      تاریخی | مذهبی
      عاشقانه
      خانوادگی
      مستند
      کمدی
      انیمیشن
      فیلم تئاتر
      علمی تخیلی
      وحشت
      تاک شو
      فیلم کوتاه
      دوبله ترکی
      کنسرت
      فقط HD
      مرتب‌سازی بر اساس
      زبان فیلم
      کشور سازنده

      پشت و رو Inside out

      IMDB 8.2/10
      %90
      7942 رای ثبت شده
      این فیلم را به لیست فیلم های نشان شده اضافه کنید. لیست فیلم‌های نشان شده شما

      سایر عوامل فیلم پشت و رو

      نقد های فیلم پشت و رو

      • نقد کامل فیلم پشت و رو را در زوم جی بخوانید

        در جریان «پشت و رو»، جدیدترین شاهکار استودیو پیکسار که داستانش در ذهن یک دختر یازده ساله می گذرد، یا درگیر مفاهیم روانشناختی عمیق فیلم بودم یا بغض هایم یکی پس از دیگری می ترکید و اشک می ریختم. می دانم اشک ریختن پای انیمیشن های پیکسار چیز جدیدی نیست. چون برخی از تاریک ترین لحظات زندگی، غمناک ترین خلوت های انسانی و پا ک ترین احساساتِ کودکی را می توانید در انیمیشن های کودکانه ی آنها تجربه کنید، اما باید به شما هشدار دهم که «پشت و رو» دست تمام کارهای دیگر پیکسار را در این زمینه از پشت قفل زده و همچون یک تراژدی سوزناک، قلب تان را به دهان تان می آورد و با داستان گویی پُرجزییات و بی نظیرش به مرز جدیدی در حوزه ی انیمیشن سازی و فرهنگ عامه تبدیل می شود. «پشت و رو» دقیقا همان حسی را دارد که وقتی برای اولین بار بهترین آثار پیکسار را می دیدیم، در وجودمان می جوشید؛ همان حسی که باعث می شد دهانمان از شگفتی باز بماند و باور نکنیم که درحال دیدن چنین تصاویر، کاراکترها و مفاهیمی در قالب یک انیمیشن هستیم. با این تفاوت که پیکسار این بار این حس «ویژه» را بعد از تجربه هایی مثل «وال -ای»، «بالا» و «داستان اسباب بازی ۳» تکرار کرده است و با توجه به اینکه «پشت و رو» بیشتر از تمام کارهای این استودیو به منبع الهام آنها، یعنی آثار هایائو میازاکی نزدیک است. inside-out در اینجا نیز «پشت و رو» با دوری از پالس های تصویری و داستان گویی کلیشه ای که حتی در میان بهترین های پیکسار هم جدید است، تجربه ی پُرتنش، هیجان انگیز و گرمی را ساخته که درست مثل تم فیلم در کنار غم، اندوه و آشفتگی قرار گرفته و در ترکیب با یکدیگر به یک مطالعه ی شخصیتی درگیرکننده تبدیل شده که در حد صدها جلد کتاب روانشناسی سنگین حرف می زند، بدون اینکه متوجه شوید ذهن را در هر سن و سالی که هستید، کالبدشکافی می کند و با لمسِ نقاط حساس و فراموش شده ی خاطرات تان به یک موسیقی خلسه وار تبدیل می شود. این همان زمانی است که امکان ندارد بغض گلویتان را نفشارد و ارتباط ناگسستنی و تنگاتنگی با فیلم برقرار نکنید. هوشمندی و عنصر نبوغ آمیزِ سناریوی «پشت و رو» این است که در چندین مرحله ی مختلف نوشته شده و مثل ساعت کار می کند. فیلم از نگاه یک بزرگسال می تواند به عنوان چوب کبریت روشنی عمل کند که فیتیله ی دینامیتِ نوستالژی دوران کودکی اش را روشن می کند و می گذارد منفجر شود. از نگاه همین بزرگسال تبدیل به نمایش زیبایی درباره ی نوع نگاه پدر و مادرها به رفتار و خواسته های فرزندشان می شود. در همین حین، «پشت و رو» یک کمدی درجه یک هم است که بی وقفه می خنداند و با دنیاسازی پُرزرق و برقش، سرزمینی به رنگارنگی و پیچیدگی «داستان اسباب بازی» خلق می کند. در این بین، ریتم و لحن فیلم بدون اینکه دچار چندپارگی شود، از یک کندو کاو بامزه درون ذهن یک بچه شروع می شود و به ترتیب، هیجان انگیز، پُرتنش، افسرده کننده و مالیخولیایی می شود.

      • هیچ استودیوی انیمیشن سازی آمریکایی به اندازه دیزنی/پیکسار در خلق فیلم هایی که در چندین سطح کار می کنند موفق نبوده است. از همان ابتدای کار، عوامل این استودیو به روایت داستان هایی که به یک اندازه مربوط به کودکان و بزرگسالان بودند علاقه داشته اند. مثلاً «داستان اسباب بازی ۳»(Toy Story3) را در نظر بگیرید. این فیلم برای بچه¬ها اثری پرنشاط و لذت بخش است و برای بزرگ ترها تفکری تلخ و شیرین درباره گذر زمان است. نمی خواهم بگویم که «درون»(Inside out) به اندازه «داستان اسباب بازی ۳» کاملاً درگیر کننده است، اما از بسیاری از جهات مشابه می توان آن را فیلم موفقی دانست.
        «درون» به سمت قلمرو عمیق روانشناسی گام برمی¬دارد، این باعث می شود که بچه¬های خردسال نتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. فیلم سازها (به خصوص پیت داکتر، که انیمیشن های قبلی اش عبارتند از «کارخانه هیولاها»(Monsters Inc) و «بالا»(Up) ) ضمن گنجاندن سکانس های اکشن/ماجرایی بسیار، ژانر خانوادگی-دوستانه-کمدی را برای حفظ بینندگان نوجوان انتخاب کرده اند اما متن اصلی بدون شک پیچیده ترین محصول پیکسار تا به امروز است. این فیلم از عواطف انسان دیسی شده برای کشف درونمایه¬های مربوط به این که چگونه کُلیت شخصیت یک فرد بر اساس خاطراتش شکل می گیرد و این که پشیمانی جزء لاینفکی از آگاهی است استفاده می کند. عمق این موضوع پوشالی بودن جذابیت مخلوقات انیمیشنی را نشان می دهد. نخبگان و مغزهای پیکسار احترام زیادی برای فیلم ساز ژاپنی کهنه کار، هایائو میازاکی، قائلند و هرگز در گذشته تا این حد به تکرار و تقلید حس یکی از محصولات استودیوی جیبلی ژاپن نزدیک نشده بودند.
        شخصیت اصلی داستان یک دختر معمولی به نام رایلی (با صدای کیتلین دیاس) است. او و مادر (دیان لین) و پدرش (کایل مک لاچلان) بنا بر دلایل کاری به منطقه Bay Area نقل مکان می کنند. رایلی غمگین و افسرده است- چون مجبور شده از خانه قدیمی، دوستان و تیم هاکی¬اش دور شود. او سعی می کند خوشحال و مثبت باشد، اما این کار سختی است. گرچه برخی قسمت های داستان از منظر رایلی گفته می شوند، بخش عمده ای از ماجرا در درون مغز او شکل می گیرد. در مغز او است که ما با پنج احساسی که عواطف و حالت های او را کنترل می کنند، خاطراتش را سازمان دهی می کنند و روی اعمالش تأثیر می گذارند آشنا می شویم: زرد، خوشحالی مثبت (با صدای ایمی پولر)، غمگین آبی (با صدای فیلیس اسمیت)، ترس بنفش (بیل هادر)، خشم سرخ (لوئیس بلک) و انزجار سبز (میندی کالینگ). وقتی اتفاق بدی می افتد و شادی و غم سهواً از «اتاق کنترل» بیرون می¬افتند، شاید عجیب ترین فیلم جاده¬ای بعد از «سفر خیالی»(Fantastic Voyage): سفری از میان ناخودآگاه رایلی شروع می شود. در این مسیر، به چند مورد عجیب بر می خوریم از جمله دوست خیالی دخترک در گذشته به نام بینگ بونگ (ریچارد کایند).
        «درون» از فرایندهای روانشناسی پیچیده¬ای استفاده می کند و آن ها را به طُرقی که ممکن است مرتبط باشند ساده سازی می کند. فیلم بدون این که خیلی تاریک شود وارد آب های عمیق می شود- با لحظاتی از وخیم شدن شخصیت روبرو می شویم که بعد از محو شدن خوشحالی و غم (و خاطرات مربوط به آن ها) رخ می دهد. دخترک خاموش می شود، نمی تواند با دیگران ارتباط برقرار کند و در نهایت تصمیم به فرار می گیرد.
        در «درون» خبری از شخصیت های بد و خبیث نیست. این اغلب در فیلم های جاده ای دیده می شود، اما کمتر می توان سراغ آن ها را در انیمیشن ها، که در آن ها میل به تباین سیاه و سفید خواسته های خاصی را از فیلمنامه نویس طلب می کنند، گرفت. با این حال، داستان فیلم درباره شکست دادن شخصیت بد داستان نیست، بلکه درباره عده¬ای موجود ناهمگون است که سعی می کنند دوباره به تعادل برسند.
        نقد فارسی

      دیدگاه های فیلم پشت و رو

      • u
        nadia ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
        دیدگاه مفید _spoil :no__
        یه لحظه تصور کنید مغز خودمون اینطوری باشه0000000
      • A
        Azzzzz00009999 ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
        دیدگاه مفید _spoil :no__
        عالی
      • a
        avajoooon ۱۸ دی ۱۳۹۶
        دیدگاه مفید _spoil :no__
        خییییییییییلییییییی عالیه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!درسته خیلی تخیلی بود ولی انقدر جالبه که دوس دارم باورش کنم!!دلم واسه اون فیل/گرگ/دلفین سوخت!!!!!!از این فیلما بیشتر بزارین خواهشاااااااااااااا.........ممنووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووون!!!!!!
      • u
        Yousef taghavi ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
        _spoil :no__
        واقعا زیبا
      • f
        fattemeh8801 ۲۶ شهریور ۱۳۹۸
        _spoil :no__
        خیلی عالیه
      • u
        علیرضا کنی ۲۴ شهریور ۱۳۹۸
        _spoil :no__
        هرکی میگه بده دیگه فیلم یا کارتون نبینه
      • u
        u_6569169 ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
        _spoil :no__
        واقیه
      • u
        hasti . naji ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
        _spoil :no__
        باحال بود
      • u
        u_19432991 ۱۹ شهریور ۱۳۹۸
        _spoil :no__
        عالی
      • u
        u_19032059 ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
        _spoil :no__
        خیلی زیبا بود
      • u
        u_11146736 ۱۷ شهریور ۱۳۹۸
        _spoil :no__
        عالی عالی عالی و چقدر دوبله های مهرداد رئیسی رو دوست دارم.
      • u
        u_6504947 ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
        _spoil :no__
        عالی ممنون فیلیمو
      • u
        محمد شاه محمدی ۹ شهریور ۱۳۹۸
        _spoil :no__
        عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی
      • u
        توچه ۲ شهریور ۱۳۹۸
        _spoil :no__
        عالی ولی کیفیتش افتضاح
      • u
        u_17833025 ۱ شهریور ۱۳۹۸
        _spoil :no__
        عالی
      • u
        فیاضی ۱ شهریور ۱۳۹۸
        _spoil :no__
        خیلی خوب بود لطفاً دوشم بسازید
      • u
        ایملی کرد ۲۹ مرداد ۱۳۹۸
        _spoil :no__
        بد بد بد بد
      • u
        Setarejoon ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
        _spoil :no__
        عالیه
      • u
        zamani ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
        _spoil :no__
        خوب بود
      • u
        سهیل هیبت اله پور ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
        _spoil :no__
        عالی بود
      • u
        امین ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
        _spoil :no__
        عالیییییییییییی بود😎😎😎😎👌👌👌👍👍👍👏👏👏👏👏
      • u
        u_15418078 ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
        _spoil :no__
        وای یعنی شاهکار بود .... شاهکاری که بیشتر جنبه علمی داشت ... وای باید دید
      • u
        u_15418078 ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
        _spoil :no__
        وای یعنی شاهکار بود .... شاهکاری که بیشتر جنبه علمی داشت ... وای باید دید
      وب اپلیکیشن فیلیمو را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.
      • برای نصب اپلیکیشن فیلیمو سایت فیلیمو را روی مرورگر سافاری باز کنید.
      • 1- در نوار پایین دکمه را انتخاب کنید.
      • 2- منوی بازشده را به چپ بکشید و گزینه "Add to home screen" را انتخاب کنید.
      • 3- در مرحله بعد در قسمت بالا روی "Add" یا "save" کلیک کنید.
      باشه
      از نوار پایین مراحل را شروع کنید!
      بیش از 1800
      فیلم، سریال و انیمیشن از سینمای ایران و جهان
      برای استفاده از همه امکانات فیلیمو ابتدا باید وارد شوید.