بستن
تاریخچه جستجو
      فیلتر
      همه
      همه
      اکشن
      تاریخی | مذهبی
      عاشقانه
      خانوادگی
      مستند
      کمدی
      انیمیشن
      فیلم تئاتر
      علمی تخیلی
      وحشت
      تاک شو
      فیلم کوتاه
      دوبله ترکی
      فقط HD
      مرتب‌سازی بر اساس
      زبان فیلم
      کشور سازنده

      کابوس گیر Dreamcatcher

      17 سال به بالا
      IMDB 5.5/10
      کارگردان: *Lawrence Kasdan
      %81
      1116 رای ثبت شده
      این فیلم را به لیست فیلم های نشان شده اضافه کنید. لیست فیلم‌های نشان شده شما

      سایر عوامل فیلم کابوس گیر

      نقد های فیلم کابوس گیر

      • آمار وحشتناکی است : بیش از هفتاد فیلم سینمایی، تلویزیونی و سریال های کوچک بر اساس کتاب ها و داستان های کوتاه استیون کینگ ساخته شده اند و حضور او در میان نویسندگان مشهور نظیر جان گریشام و تام کلنسی رقابت شدیدی ایجاد نموده است . به نظر می رسد این حضور موفق کینگ سطحی انگاری در امر اقتباس را به خطر انداخته باشد. آخرین اثر کینگ که بر پردۀ سینماها نقش بسته ، «صیاد رویا» اثر لارنس کاسدن است: فیلمی پر از حمله های گوناگون بیگانه های کرم مانند با دندان های تیغی ، خزه های قرمز رنگ آلوده و قاپیدن های بدن آدم ها که این امر با بسیاری از تصورات وحشی او تا به امروز رقابت می کند. استیون کینگ کار خود را با نوشتن داستان هایی درباره نوجوانان ، تندروی کلیسای سن برناردز و اشغال شهرها توسط خون آشام ها آغاز کرد. او بارها تلاش نمود تا به جریان اصلی قابل توجه در ادبیات نزدیک شود، ولی وجود نوعی نخبه گرایی ناخودآگاه در کارش او را همچنان از توجه به ادبیات جدی مستثنی می کند. شاید گفتن این حرف احمقانه به نظر برسد که چون او برای استنلی کوبریک و دیوید کراننبرگ خوب است، پس باید برای همه خوب باشد. دست کم پنج فیلمی که بر اساس کتاب های کینگ ساخته شده اند یعنی «درخشش » ساخته کوبریک ، منطقه مرگ ساخته کراننبرگ ، «کاری » ساخته برایان دی پالما، «میزری » ساخته راب راینر و «رستگاری در شاوشنک » ساخته فرانک دارا بونت نسبت به فیلم های کلاسیک هم دوره خود چیزی کم ندارند. بعضی از آنها در ژانر مربوط به خود حتی در رده بالاتری نیز قرار می گیرند. آنچه باعث می شود کینگ بر پرده سینماها جلوه گر باشد، لزوما همان چیزی نیست که او را در ردیف بالای جدول کتاب قرار می دهد. بهترین رمان های او همیشه بهترین فیلمها از آب درنمی آیند، برعکس ، «درخشش » و «کاری »، هر دو، باعث درخشان نمایاندن مصالح اصلی بیوگرافی کارگردان های بزرگ - شده اند. هیچ قاعده منظمی برای درونمایه فوق طبیعی در کتاب های کینگ وجود ندارد. «رستگاری در شاوشنک» روایتی سر راست در ژانر زندان است که قابلیت بالای فیلم باعث می شود به راحتی فراموش کنیم آن را کینگ نوشته است. ولی سایت سینمایی IMDb آن را در رده دوم پرمخاطب ترین فیلم همه دوران پس از «پدر خوانده » قرار داده است . تیلور هاکفورد که فیلم مهجور ولی باارزش دولورس کلیبورن را در سال ۱۹۹۵ کارگردانی کرده، نوشته های کینگ را اینگونه ارزیابی می کند: داستان های او در چندین فضا قابل خرد شدن هستند. او وحشت خیال گونه ای دارد که بسیار جالب می نماید ولی اگر بخواهیم تحلیلی عمیق تر انجام دهیم، او درام های انسان محور و شخصیت محور دارد که حساسیت برمی انگیزند و حتی وارد روان آمریکا و گاهی مهمتر از آن روان کلی انسانیت می شوند.
        دولورس کلیبورن اولین تاخت و تاز جدی کینگ در جریان اصلی ادبیات است و یکی از بهترین کتاب های او نیز به شمار می رود. این داستان ، حکایت بیوه خشنی به نام دولورس را بیان می کند که به دلیل انجام جنایتی در گذشته گناهکار بوده و به تازگی متهم به کشتن کارفرمایش نیز شده است. این داستان ، حماسه دلخراشی از سواستفاده خانوادگی است که هاکفورد و ستارگانش ــ کتی بیتس و جنفر جیسن لی ــ آن را به درام پرقدرت و پر سر و صدای مادر/دختر تبدیل کرده اند. خشونت در خانواده، یکی از تم های مورد علاقه و آشنای کینگ است: مثل مادر دیوانه فیلم «کاری» که نقش آن را پایپر لوری ایفا نموده است یا سرایدار جک نیکلسن که در «تلالو» میان حلقه بی پایان خشم جنایت آمیزی گرفتار شده است . کار بزرگی که کینگ در داستان «دولورس کلیبورن » انجام می دهد، قرار دادن این موضوع در قصه اصلی است تا بتواند داستان ترسناک متفاوتی را تعریف کند. در این داستان فقط ارواح گذشته دولورس برای ایجاد ترس وارد عناصر ساختاری می شوند. اسکات هیکس فیلمساز سرشناس استرالیایی آزادانه درباره کینگ اظهارنظر می کند:«نباید طرفدار از پیش محکوم کینگ باشیم ». ساختن فیلمی بر اساس داستان نوستالژیک و بسیار پخته «قلب هایی در آتلانیس »(۲۰۰۱)، به او ثابت کرده است که بی شک باید ابهامی وجود داشته باشد:«وقتی داستان را می خواندم ، از قدرت خارق العاده توصیفی کینگ شوکه شده بودم . این اپیزودهای درست و بجا از دوران کودکی طوری قرار گرفته بودند که بسیار شخصی به نظر می آمدند». این کتاب درآمیختگی عجیب تکه هایی است که از آن فقط قسمت اصلی بر پرده سینما نقش می بندد و از ترفند دیوانه وار همیشگی کینگ گسسته شده است . کینگ به شدت در داستان سرایی پرگویی می کند "The Stand" :حکایت دردآور ظهور طاعون ، به صورت کتابی در ۱۴۴۰ صفحه به چاپ رسید و به همراه کتاب قط ور دیگری مثل "Tommyknockers" و"It" ، نتوانسته اند برای فیلم بلند سینمایی قابل استفاده باشند.
        سریال های کوچکی که بر اساس این کتاب ها ساخته شده اند جایگاه خاص خود را دارند، ولی ظاهرا داستان های کوتاه او بیشتر برای فیلم های بلند اقتباس شده اند. «صیاد رویا» استثنایی است که این قاعده را به اثبات می رساند. این فیلم آمیزه ای است از سه داستان مجزای "Stand By me" و "The Thing" و «روز استقلال » که بر اساس کتاب هفتصد صفحه ای ساخته شده است که در آن شخصیت مرکزی وجود ندارد و چند رشته داستان برای فضاسازی به هم بافته شده اند. «کابوس شکن» برای کاسدن به عنوان داستانی علمی /تخیلی ، گامی بزرگ و رو به جلو محسوب می شود. او بیشتر به عنوان سازنده تکه های تلخ و شیرین مثل «هراس بزرگ » و «آبگیر بزرگ » شناخته شده است . پرده اول فیلم «کابوس شکن» که در آن چهار دوست دوران کودکی ، پیش از یورش آن فاجعه ، برای باز پیوند سالیانه خود گرد هم آمده اند، اطلاعاتی درباره این می دهد که او از کجا آمده است . کاسدن می گوید:«وقتی کتاب را خواندم ، دلیل اصلی ای که توانستم ارتباط خوبی با آن برقرار کنم ، تشابه شروع آن با یکی از فیلم های خودم بود. کتاب درباره دوستانی است که از زندگی شان ناراضی هستند. هر کدام به نوعی مسئول دلداری دیگری در این گروه است . خیلی شبیه «هراس بزرگ » است . موضوع مورد علاقه من ، پایان نیافتن داستان در این موقعیت است . در فیلم های من پس از آنکه افراد دور هم جمع می شوند و اتفاقاتی رخ می دهد، هر کس به خانه خود برمی گردد. ولی در این داستان ، یورش بیگانه ها را شاهد هستیم و این جالب تر است . کاسدن پی موضوع متفاوتی مثل فیلمهایی با جلوه های ویژه بود، ولی آمیختگی بخشهای داستانی خاص این کتاب ، باعث علاقه مندی او شد: یکپارچه شدن دو موضوع غریب استیون کینگ در این داستان اتفاق می افتد. چگونه طی سال ها ارتباطات دوران کودکی شما کمتر می شود ولی در عین حال می تواند شما را نجات دهد و همچنین ترس های ژرف شما که بیشتر به کابوس می ماند. او (کینگ) با تصورات کابوس گونه ای در ارتباط است . هنگامی که شخصیت مورگان فریمن ، سربازی که می خواهد همه آنچه را که ممکن است بیگانه ها با آن در تماس باشند نابود کند، درباره احساساتی نشدن نسبت به یک فیلم جمع و جور صحبت می کند، فکر نکردن درباره موضوعات هم راستا و امروزی بسیار سخت است . کاسدن از همه این موارد چقدر منظ ور درستی داشته است ؟
        «همیشه بجاست . شما خودتان هم می دانید همیشه رهبرانی تندرو وجود داشته اند. جنگ سرد، ویتنام ، همیشه چیزی وجود دارد. کینگ با آنچه اتفاق می افتد در ارتباط است. امنیت مان همچنان به روش همیشگی تهدید می شود. آنچه خارج از دایره کوچک روشنایی قرار دارد، آنچه را درون آن است تهدید می کند». همیشه می توانیم خلاصه ای درباره کتابهای استیفن کینگ بیان کنیم . باید این تبصره را اضافه کنیم که این روشنایی هیچوقت خاموش نمی شود. او دلپذیرترین نویسنده ای است که درباره وحشت می نویسد و بر زندگی پس از یورش پافشاری می کند و معتقد است ما همیشه به وضع قبلی می رسیم و این ، همان وضعیتی است که او می خواهد ما را برای داستان بعدی خود نگه دارد.
        منبع: آکاایران

      دیدگاه های فیلم کابوس گیر

      • u
        u_14882198 ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
        _spoil :no__
        فیلم خوبی نیس اصلا خوشم نیومد
      • u
        سید معین سیدی ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
        _spoil :no__
        ترسناک که اصلانبود داستانشم تخیلیییییی زیاد جالب نبود
      • u
        یلدا ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
        _spoil :no__
        خوب بود
      • u
        u_9137928 ۵ بهمن ۱۳۹۷
        _spoil :no__
        بیشتر فیلم ترسناک بزارین و جدید لطفت با تشکر از فیلمنو
      • e
        eylaji ۳۰ دی ۱۳۹۷
        _spoil :no__
        ترسناک نبود، ولی عالی بود خیلی خیلی عالی
      • u
        عطارد ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
        _spoil :no__
        حیف وقت که صرف دیدن این فیلم شد.
      • r
        rezafgfg1380 ۳ مرداد ۱۳۹۶
        _spoil :no__
        خیلی خیلی فیلم خوب و قشنگی بود در حالیکه دوبله ضعیفی داشت.
      • d
        doresa ۸ تیر ۱۳۹۶
        _spoil :no__
        این چی بود؟ فیلم بود؟؟؟ بیشتر کمدی بود....به جای این فیلم های بی سر و ته فیلم های جیسون استتهام و مامور انتقال و بی مصرف ها رو بزارین ...
      • s
        رضا ۳ تیر ۱۳۹۶
        _spoil :no__
        خیلی مسخره بود فقط یه بچه دوساله میتونه ازش بترسه
      • u
        هانزو ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
        _spoil :no__
        با دیدن نام "مورگان فری من" گفتم حتما فیلم خوبی باید باشه. از حق نگذرم فیلم خوبی هم بود. اما نام "توموتی اولفانت" رو که دیدم، با سابقه بازی در فیلم بسیار زیبای Crazies گفتم حتما یک فیلم بسیار وحشتناکی باید باشه... اما یک فیلم تخیلی بود. نه ترسناک!
      • u
        هانزو ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
        _spoil :no__
        داستان فیلم قشنگ بود و من دوست داشتم. اما نویسنده و کارگردان نتونستن اونطوری که باید داستان رو پیش ببرن! مثلا معرفی کاراکترا و خصوصیاتشون، خیلی بد بود و ضعیف. یا مجودات فضائی که میتونن تغییر چهره بدن و با تخم گذاری نسلشون رو تکثیر کنن. چطوریه که تو بدن انسان تخم گذاری میکنن و تخم ها هم سریع بزرگ میشن، اما نه خود انسان و نه حتی بدن انسان واکنش نشون نمیده! در چنین شرایطی بدن انسان تمام تلاشش رو میکنه تا مضرجات رو دفع کنه و تا مدتی هم غذا درخواست نمیکنه! بعدشم، از بین اون همه تخم، چرا فقط یکی از کرم ها سریع رشد میکنه و بقیه کوچیک باقی میمونن؟ :)
      • s
        sadegh050 ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
        _spoil :no__
        خیلی بی مزه و تخیلی و ادم فضایییی!!!
      • p
        monster hunter ۱۷ شهریور ۱۳۹۵
        _spoil :no__
        واقعا فیلم خنکی بود
      وب اپلیکیشن فیلیمو را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.
      • برای نصب اپلیکیشن فیلیمو سایت فیلیمو را روی مرورگر سافاری باز کنید.
      • 1- در نوار پایین دکمه را انتخاب کنید.
      • 2- منوی بازشده را به چپ بکشید و گزینه "Add to home screen" را انتخاب کنید.
      • 3- در مرحله بعد در قسمت بالا روی "Add" یا "save" کلیک کنید.
      باشه
      از نوار پایین مراحل را شروع کنید!
      بیش از 1800
      فیلم، سریال و انیمیشن از سینمای ایران و جهان
      برای استفاده از همه امکانات فیلیمو ابتدا باید وارد شوید.