بیشتر
کارگردان :
تهیه کننده :
در حال بارگذاری
برای تماشای این فیلم و بیش از هزار فیلم دیگر فیلیمو، اشتراک تهیه کنید.
  • اینترنت رایگان و نامحدود ویژه تماشا و دانلود درون برنامه‌ای فیلم‌ها برای مشترکین مبین‌نت، های‌وب، پارس‌آنلاین، آسیاتک، پیشگامان، فن‌آوا، ساتیا، رای‌نت، ماکس‌نت، شبدیز، صبانت و صفرویک و همچنین اینترنت نیم بها برای مشترکین دیگر شرکت های ارائه دهنده اینترنت ( مانند رایتل ، شاتل ، مخابرات و ...).
خرید اشتراک

پاپیتال

کارگردان: اردشیر شلیله

مریم زادمهر وكیل موفقی است. یكی از موكل های او به نام عطیه توسط همسرش جلیل كه مشكوك به بیماری پارانویاست كتك می خورد. زادمهر حكم طلاق عطیه را از دادگاه می گیرد و جلیل در صدد انتقام از او برمی آید.

برای نشان کردن فیلم ها و استفاده از پیشنهادات ویژه فیلیمو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
این فیلم را به لیست فیلم های نشان شده اضافه کنید.
خرید اشتراک
3,63 از 54 رای
100,000,000 پای صد میلیون تومان پول وسطه!

با خرید یا تمدید اشتراک، در قرعه‌کشی‌ هفتگی یک‌دستگاه PlayStation4 و 100 میلیون پایانی شرکت کنید.

خرید اشتراک و شرکت در قرعه‌کشی اطلاعات بیشتر

پیش نمایش، تصاویر و برش هایی از فیلم

  • پاپیتال
  • پاپیتال
  • پاپیتال
  • پاپیتال
  • پاپیتال
  • پاپیتال
  • پاپیتال
  • پاپیتال
  • پاپیتال
  • پاپیتال
  • پاپیتال
  • پاپیتال

فیلم های مشابه

بازیگران پاپیتال

سایر عوامل فیلم پاپیتال

فیلم‌نامه‌نویس

فریدون فرهودی

تهیه‌کننده

روح الله خوشكام

مدیر فیلمبرداری

مصطفی بافرونی

آهنگساز

کارن همایون فر

نقدهای فیلم پاپیتال

  • منتقد: روزنامه کیهان

    فیلم «پاپیتال» به کارگردانی اردشیر شلیله درباره یک وکیل است که می خواهد طلاق یک زن را از یک بیمار روانی بگیرد و قصه حول و حوش مزاحمت های شوهر زن و ازدواج وکیل است که درپایان یک تراژدی تمام عیار شکل می گیرد و با قتل پسر وکیل توسط مرد روانی پایان می یابد.

    این فیلم یک درام با رویکردی اجتماعی را به تصویر کشیده است و رگه هایی از فیلم مستند و تجربی را نیز می توان در آن به نظاره نشست.

    این اثر درحالت کلی هم به اختلافات زناشویی که مهمترین آن عدم اعتماد و شکاکی است اشاره دارد و هم به مسائل زنان مطلقه، بیماران روانی، خاطرات کودکی فرد، فقر مالی و از آن مهمتر فقر فرهنگی و درحالت کلی ناهنجاری های خانوادگی و اجتماعی اشاره دارد.

    می توان گفت این فیلم دارای یک دوگانگی است یا اینکه دو خط موازی در آن جریان دارد. بدین ترتیب یک مرد روانی نسبت به زن و همسر خود و جامعه دچار یک بدبینی است و از طرفی وکیل هم نسبت به جامعه و همسر آینده خود و کلا نسبت به مرد یک بدبینی مطلق دارد. دلیل مرد، بیماری روانی و شرایط اجتماعی و دلیل زن، تجربه گذشته و شرایط اجتماعی است.

    همچنین روند حرکت این اثر بسیار کند و از عناصر فیلم سازی و داستان پردازی فقط تعلیق را دارد و از جذابیت خبری نیست. هر چند با آن خانه مجلل وکیل جذابیت های کاذب بوجود آورده است.

    این فیلم نشان می دهد که انسان می تواند درچاهی خود کنده، البته برای دیگران فرو رود. در این جا زن برای حضانت فرزند موکل خود با تبانی و اعمال فشار برای پزشکی قانونی حکم جنون مرد را می گیرد و مرد هم به سیم آخر می زند و دریک تصادف فرزند وکیل را به قتل می رساند و چون حکم جنون او صادر شده مجازاتی برای او در نظر گرفته نمی شود. رفتار مرد جدا از بیماری روانی، حاصل یک واکنش است به رفتار بی منطق زن که بدون مذاکره وصرفاً یک نگاه فیمینیستی و به شدت زنانه سعی می کند موکل خود را از دست مرد روانی خلاص کند که عاقبت دامن گیر خود او می شود. نگاه افراطی و فیمینیستی نسبت به زن در فیلم ها در حالی است که سالهاست تاریخ مصرف آن به سر آمده است. وکیل هرچند به قوانین کاملاً اشراف دارد ولی این نکته را فراموش می کند که اصولاً صدور حکم طلاق به هرحال خوشایند نیست. و پیروزی هر یک از طرفین باعث مباهات نمی باشد. مخصوصاً اگر پای یک کودک در میان باشد. و اصولاً دادگاه یک میدان مسابقه یا وسیله خودنمایی نیست.

    این فیلم دارای پایانی باز است. در صورتی که ظرفیت این کار را ندارد و هیچ نگاهی به مخاطب ارائه نمی دهد تا او بتواند در زندگی شخصی و روزمره خود از آن بهره ببرد. و دلیل این نتیجه گیری را می توان در عواملی که از آن یاد شد جستجو کرد. البته نمی توان نقش کلیشه های ثابت این سالها مثل تیپ همیشگی وکیل زن و مدافع حقوق زنان (مثل آنچه در زنها فرشته اند) یا شوهر وکیل با آن تیپ و شخصیت و یا کلیشه رایج رستوران و کافی شاپ وحرفهای عاشقانه را در این مورد دست کم گرفت.

    منطق زور از طرف وکیل که باید از منطق استدلال و ادله و دلیل و برهان و مدرک استفاده کند از نقص های فیلم است. آنجا وکیل به دارو دسته اش به سبک فیلم های بزن بکوب دستور می دهد که مرد روانی مورد ضرب و شتم قرارگیرد. یا رفتار وی در دادگاه قتل پسرش که دقیقاً مطابق رفتار مرد روانی در دادگاه اول بود و از یک وکیل این حرکات بعید که نه محال است تبلیغات داخل فیلم آن هم به آن وضوح از دیگر ضعف های فیلم است و در ذوق مخاطب می زند.

    بیشتر

دیدگاه‌های فیلم پاپیتال