بستن
تاریخچه جستجو
      فیلتر
      همه
      همه
      اکشن
      تاریخی | مذهبی
      عاشقانه
      خانوادگی
      مستند
      کمدی
      انیمیشن
      فیلم تئاتر
      علمی تخیلی
      وحشت
      تاک شو
      فیلم کوتاه
      دوبله ترکی
      کنسرت
      فقط HD
      مرتب‌سازی بر اساس
      زبان فیلم
      کشور سازنده

      دارودسته های نیویورکی Gangs Of New York

      IMDB 7.5/10
      %89
      1051 رای ثبت شده
      این فیلم را به لیست فیلم های نشان شده اضافه کنید. لیست فیلم‌های نشان شده شما

      نقد های فیلم دارودسته های نیویورکی

      • نسبت خونی (در وبلاگ فیلیمو بخوانید)

        چنین به نظر میرسد که به دست آوردنِ قلمرو و حفظ آن، مسئله ای غریزی در حیوانات است. انسان نیز به عنوان گونه ای از حیوانات، از این غریزه مستثنا نیست. فیلمِ دار و دسته ی نیویورکی ها ساخته ی مارتین اسکورسیزی به همین نکته میپردازد. فیلم با جنگی خیابانی و بسیار خونین آغاز می شود. و با کشته شدنِ مبلّغِ مذهبی ای که همیشه یکی از پایه های جنگ است، خاتمه می یابد. اما داستان به همین جا ختم نمی شود. والون، پسر کشیش، فرار می کند. و سالها بعد با نام مستعار آمستردام به همان محل باز می گردد تا انتقام پدرش را از بیل قصاب بگیرد...

      • این یک فیلم تاریخی بسیار حماسی است که تنها اندکی ویژگی جدید دارد، یک داستان عاشقانه ی چفت و بست دار را هم چاشنی کارش کرده و سعی دارد به آن جایگاهی که انتظارش را داشته برسد.این فیلم یکی از همان فیلم هایی است که من به آن نمره ی کامل می دهم. ناباورانه است؟ من اینطور فکر نمی کنم. «دار و دسته های نیویورکی» چیزی بهتر از عالی است چرا که به شدت پویا است. «مارتین اسکورسیزی» از کتاب «هربرت آزبری» که در سال 1928 چاپ شد استفاده کرده و ما را به دیدن مهاجرانی که با چاقو، تبر و ساطور می جنگند تا در اواسط قرن نوزدهم تکه ای از خیابان های نیویورک را تصاحب کنند دعوت می کند. این همان فیلمی است که اسکورسیزی سه دهه در حسرت ساختش بود. فیلمنامه ی گاهاً خام «جی کاکس»، «کنت لانگرن» و «استیون زیلین» صرفاً فیلم را جلو می برد. این فیلم تا مغز استخوان شما نفوذ می کند. از همان سکانس ابتدایی –که "کشیش والون" (با بازی خوب «لیام نیسون») سردسته ی یک گروه ایرلندی با یک تیغ ریش هایش را می تراشد- اسکورسیزی ذهن شما را درگیر می کند. وقتی که پدر خودش را با تیغ زخمی می کند، پسرش خون را از روی تیغ پاک می کند. پدر می گوید: "هیچوقت نگذار خون جاری شود". برای 168 دقیقه، اسکورسیزی خون را در فیلمش جاری می کند. کشیش گروهش "خرگوش های مرده" را به خارج از یک تونل تاریک می برد، به خیابان های برفی و ساکت منهتن، جایی که هرج و مرجی ایجاد نمی شود. شما باید به سختی در آن نور زیاد به دنبال "بیل قصاب" (دنیل دی لوئیس) سردسته ی "بومی ها"ی نیویورک بگردید. این قاتل که یک چشم مصنوعی دارد آمده تا این گروه ایرلندی عاشق پاپ را نابود کند. نبرد باعث می شود برف های روی زمین سرخ رنگ بشوند، کشیش بمیرد و پسرش سودای انتقام در سر داشته باشد. با فیلمبرداری عالی «مایکل بالهاس» و تدوین شاعرانه ی «تلما شنمیکر»، این سکانس نفس شما را در سینه حبس می کند. این تازه اول کار است. دوربین به عقب می رود، تمام منهتن را نشان می دهد با یک تاریخ: 1846.
        شانزده سال به جلو می رویم: پسر کشیش (با بازی چشمگیر «لئوناردو دی کاپریو»)، که خودش را "آمسرتدام" نامیده است، به منطقه ی "فایو پوینتز" باز می گردد و سعی دارد کم کم در گروه بیل نفوذ کند و در نهایت او را بکشد، او اصلاً قصد ندارد او را مخفیانه یا عجولانه به قتل برساند. تنها عاملی که تا حدی حواس آمستردام را پرت می کند، دختر جیب بری به نام "جنی" («کمرون دیاز») است. چیزی که عیار فیلم را بالا برده به تصویر کشیدن نیویورک قدیم در دوران جنگ های داخلی توسط اسکورسیزی است. نژادپرستی و خشونت های گروهی توسط یک سیاست مدار پست فطرت (با بازی خوب «جیم برادبنت»)، یک قاتل («برندان گلیسون»)، و یک پلیس («جان سی رایلی») تشدید یافته اند و هر کسی هم که نتواند سیصد دلار مالیات پرداخت کند، مشمول مجازات می شود. در یک سکانس دلخراش، مهاجرانی که به نیویورک آمده اند در حال جا به جا کردن سربازان مرده به داخل اسکله هستند. در این فیلم پرستاره، دی لوئیس یک ابرستاره به شمار می آید. چه وقتی که بیل همچون یک جنتلمن با یک کلاه بلند در خیابان های نیویورک قدم می زند یا وقتی که پرچم آمریکا را دور بدنش می پیچد تا به آمستردام بگوید "تمدن در حال فروپاشی‎ است"، دی لوئیس نقطه ی عطف فیلم است. این نقش آفرینی به خوبی هم شوخ طبعی و ذکاوت او و هم ددمنشی و خشونت بیل را به نمایش می گذارد. هیچ نقش آفرینی دیگری نمی توانست به این اندازه خوب باشد. بیل به آمستردام می گوید: "من خشمی را در تو حس می کنم". ما رویارویی پایانی شان (که البته دی کاپریو از آن جمله ی بیل خطاب به او به بعد یک حالت انقباض خاصی درونش به وجود می آید) را به اندازه ی دیگر لحظات فیلم دوست نداریم. آن سکانس تقریباً یک پسرفت است. اسکورسیزی آن سکانس پایانی را در آشوب های 1863 که در نیویورک ایجاد شد به تصویر می کشد، آشوب هایی که نیویورک را به میدان نبردی میان دسته های مختلف از مردم تبدیل کرد: فقیران در برابر ثروتمندان، سیاه ها علیه سفیدها، گروه ها علیه گروه ها. بهت آور هم کلمه ای نیست که بتواند این سکانس ها را به خوبی توصیف کند. هیچ شُرت کات دیجیتالی وجود ندارد، هیچ کدام از مردم با حقه های کامپیوتری درست نشده اند. اسکورسیزی، یک هنرمند واقعی، یک گروه سازنده ی فوق العاده را کنار هم جمع کرده است (آفرین بر «دانته فراتی» با آن طراحی صحنه ی فوق العاده اش) تا در استدیوی "سینسیتا" به تولید فیلم بپردازند. چیزی که اسکورسیزی با «دار و دسته های نیویورکی» به دست می آورد فراتر از استانداردهای امروزی است، یک پیروزی هنرمندانه و احساسی. شما می توانید به جای دیدن این فیلم، انتظار دیدن فیلم های دیگر را بکشید، اما مطمئن باشید دیگر چنین اثر حماسی و بزرگی را نخواهید دید.

        اختصاصی نقد فارسی
        مترجم: دانیال دهقانی

      • همیشه ساخت فیلم های تاریخی چالش ها و مشکلات بسیاری دارد . وفاداری به تاریخ ، بازسازی فضاها و موقعیت ها ، پرداخت به موقعیت ها و دیالوگ ها و مهمتر از همه آمادگی عوامل ، پس از اکران در برابر بازخورد های تند و حملات مخالفین .
        با این وجود یک نگاه که به فیلم بیندازیم می بینیم که با وجود کارگردان مجرب و کاربلدی مانند اسکورسیزی و دست باز وی از نظر مالی ، فیلم لااقل از نطر بصری توانسته گلیم خود را از آب بالا کشیده و اثری در خور توجه عرضه کند ، هرچند به عقیده من اثر در متن هم قابل توجه و عالیست ، که در ادامه بدان اشاراتی خواهیم داشت.
        دارودسته نیویورکی تصویری خشن از فضای حاکم بر آمریکا در اواخر قرن 19 میلادی و اوایل قرن 20 است که در قالب شهر نیویورک که از دروازه های مهم ، واردات فرهنگ های مختلف به آمریکا به شمار می آید ، نشان می دهد (ویژگی دسته ، دسته بودن شهر بر این ادعا که شهر نیویورک مجازی از کشور آمریکاست صحه می گذارد)که آدم کشی ، تجاوز و اباهه گری ، دزدی و غارت ، تبعیض نژادی ، قلدری و خشونت و... به اشکال مختلف در آن جریان دارد..
        فیلم در کارزار مبارزه شروع و به پایان می رسد ، گروهی موسوم به خرگوش های مرده یا ایرلندی ها به رهبری کشیش ، دربرابر آمریکایی های بومی به سرکردگی ویلیام کاتینگ معروف به بیل قصاب قرار گرفته اند . گروه ایرلندی را با توجه به وضع ظاهر و سایر ویژگی هایی که در فیلم مشاهده می شود ، می توان نمایانگر قشر رنجور و حق طلب ، با باور های مذهبی محکم نامید که با شعار برابری در برابر آمریکایی های بومی ، که گروهی متحجر ، خشن هستند قرار میگیرند و شکست می خورند ، و این مقدمه ای بر ماجرای فیلم و مبارزه کارگردان در قالب پسر کشیش با این رفتارهای، خشن در گذشته و امروز می شود..
        شاید بارز ترین و جذاب ترین ویژگی فیلم در ظاهر، و در مدت زمان تماشای آن ، شخصیت ها و قهرمان های داستان باشند . کارگردان ، کاراکتر هایی با ویژگی های منحصر به فرد و متفاوت با دیگر آثار گنگستری خود خلق کرده ، پول ، قدرت ، عشق و علاقه در اینجا مصارف فرعی دارد و میل به انتقام، قهرمان ظاهری داستان را پرورش می دهد. البته این شخصیت و موقعیت ها بدون نقش آفرینی های بینظیر بازیگران ، نمود پیدا نمیکرد. بی راه نیست که بگوییم دنیل دی لوییس توانسته با حضور فوق العاده خود در نقش بیل قصاب ، به یادماندنی ترین شخصیت دهه را خلق کند. همین نقش آفرینی بینظیر در موارد متعددی توانسته ، شخصیت اصلی را به حاشیه برده و نقش آفرینی سایر بازیگران ، لئوناردو دی کاپریو به عنوان کاراکتر اصلی مرد و کامرون دیاز به عنوان کاراکتر اصلی زن را تحت الشعاع خود قرار دهد ، با وجود اینکه بازی بسیار خوبی را نیز اداره کرده بودند. تنها مشکل فیلم در این بخش کاراکتر شهردار است ، که موقعیت اکتسابی و نیات او زیاد قابل تشخیص نیست ، در غیر اینصورت مخاطب مشکلی در برقراری ارتباط با کاراکتر ها ندارد.
        دار و دسته نیویورکی را می توان سیاسی ترین فیلم اسکورسیزی در کنار راننده تاکسی نامید، اسکورسیزی به زیبایی توانسته حرف خود را در این فیلم در قالب کاراکتر ها و موقعیت هایی که خلق می کند بزند، جایی که قهرمان داستان ما هم به نوعی بدمن است، خشونت و جنگ از بین نرفته و آرمانشهری خلق نمی شود، اگر در راننده تاکسی ، سناتور ها وسیاست های جامعه برای مقابله با خشونت در سطح داخلی مذمت شده و این رفتار ها مورد انتقاد قرار می گیرد ، اینجا این خشونت ها و جنگ طلبی ها گسترش یافته و تبدیل به جنگ داخلی گشته است و حضور سیستم جدید و سیاست های دولتی (ریاست جمهوری آبراهام لینکولن) آن را به یک جنگ بین المللی تبدیل می کند.
        در هر صورت اسکورسیزی با انتخاب مقطعی از تاریخ آمریکا ، ریشه این معضلات (جنگ و خشونت) را در تاریخ و در کنار آن ، شکاف عمیق طبقاتی ، فقر و نابرابری ، سلطه و تسلط قوی بر ضعیف و زورگویی ، بر می شمارد و به زیبایی آن را به زمان حال سنجاق می کند. البته این بیان ، اللخصوص پایان بندی زیبای فیلم ، کار خود را کرد و واکنش های تند بسیاری را برای وی و فیلمش به دنبال داشت ، که سهم این فیلم را در جوایز معتبر سال؛ با وجود استحقاق داشتن در بسیاری از موارد، کاهش داد. (چه کسی جز ویلیام کاتینگ می توانست، بهترین نقش آفرینی حداقل سال شود، که نشد.
        در پایان باید گفت با وجود مدت زمان 165 دقیقه ای ، فیلم ویژگی هایی در خود دارد (که بخشی از آن مطرح شد) که تماشای آن را لذت بخش کرده و مخاطب را با خود همراه می کند، هرچند که می شد با حذف بسیاری از قسمت ها که به داستان ضربه ای وارد نمی کرد، این مدت را کاهش داد.

        منبع: کافه نقد

      دیدگاه های فیلم دارودسته های نیویورکی

      • f
        fatemeh061 ۸ آذر ۱۳۹۵
        دیدگاه مفید _spoil :no__
        شما با یک فیلم سرگرم کننده و فضاهای جالب طرفید
      • u
        علیرضا ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
        دیدگاه مفید _spoil :no__
        بسیار زیبا بود حتما ببینید
      • u
        حسین ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
        دیدگاه مفید _spoil :no__
        بسیارعالی
      • u
        نیما حقی ۲ شهریور ۱۳۹۸
        _spoil :no__
        فیلم خیلی خوبیه
      • u
        DHL ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
        _spoil :no__
        فوق العاده عالی
      • u
        مصطفی پ ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
        _spoil :no__
        فیلم بسیار زیبا و پرمحتوایی بود
      • u
        ali7202 ۳۱ فروردین ۱۳۹۸
        _spoil :no__
        بسیار عالی درواقع زندگی انسان و تکامل و در نهایت شکست در مقابل سیاست و سرامایه داری بخوبی نشون داد
      • u
        mehranf ۱۸ فروردین ۱۳۹۸
        _spoil :no__
        واقعا فیلم قشنگیه
      • u
        هداوندخانی ۱۳ فروردین ۱۳۹۸
        _spoil :no__
        آفرین بر فیلیمو . بسیار عالی ، واقعا " بازی لئوناردو دی کاپریو حرف نداره ، رفقا بهتره خودتون ببینید .
      • u
        u_10657806 ۸ فروردین ۱۳۹۸
        _spoil :no__
        کاش زبان اصلی بود😢😭😭😔😢
      • u
        u_1952936 ۵ فروردین ۱۳۹۸
        _spoil :no__
        فوق العاده
      • u
        بهزاد زند ۳ اسفند ۱۳۹۷
        _spoil :no__
        و باز هم درود بر اسکورسیزی بزرگ ..
      • u
        u_4417839 ۲ اسفند ۱۳۹۷
        _spoil :no__
        حیف این فیلم انقدر کم کامنت داره
      • u
        مهتاب ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
        _spoil :no__
        قشنگه
      • u
        u_10104952 ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
        _spoil :no__
        عالیه
      • u
        u_10104952 ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
        _spoil :no__
        عالیه
      • m
        yaali110 ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
        _spoil :no__
        عالی بود خوشم اومد
      • b
        bahman.r.d ۸ بهمن ۱۳۹۷
        _spoil :no__
        عالی...
      • b
        babak1052 ۲۹ دی ۱۳۹۷
        _spoil :no__
        فوق العاده بود
      • u
        Majid Majidi ۲۶ دی ۱۳۹۷
        _spoil :no__
        بهترین بازی دانیل دی لوئیس توی این فیلم بود.حیف شد که فوت کرد ..خدایی بهترین هنرپیشه هالیوود بود
      • s
        s.hossein.y ۲۲ دی ۱۳۹۷
        _spoil :no__
        فیلم های اسکورسیزی عالین و یه چیز مزخرف فیلماش اینکه همین فیلم و رفتگان دی کاپریو نقش دومه (دی لوئیس برا این فیلم نامزد اسکار نقش اول بود) ولی اسم دی کاپریو اوله و دی لوئیس دوم😕😕😕
      • u
        u_3731785 ۱۴ دی ۱۳۹۷
        _spoil :no__
        فیلم عالی با یک کارگردان درجه یک
      • u
        khashei20 ۱ آبان ۱۳۹۷
        _spoil :no__
        فیلم اشاره میکنه به بخشی از تاریخ تشکیل آمریکا و مهاجران زیادی که به اونجا رفتن...جنگ های ئاخلی بر سر قدرت و اینکه چطور با یک سیاست عالی برای ساختن آمریکا و سرازیر کردن ثروت به سمت یک منطقه مهاجر پذیر اقدام شد. و چطور از نا آرامی ها شرایط رو برای خودشون آرام کردن آن هم بین هزاران عقیده و مذهب و رنگ و نژاد...درست در همین عصر کشور ما در حال شکل گیری بهترین تمدن بود. این نشون میده تفکر و سیاست درست همیشه بهتر از هر چیز دیگه ای عمل میکنه
      وب اپلیکیشن فیلیمو را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.
      • برای نصب اپلیکیشن فیلیمو سایت فیلیمو را روی مرورگر سافاری باز کنید.
      • 1- در نوار پایین دکمه را انتخاب کنید.
      • 2- منوی بازشده را به چپ بکشید و گزینه "Add to home screen" را انتخاب کنید.
      • 3- در مرحله بعد در قسمت بالا روی "Add" یا "save" کلیک کنید.
      باشه
      از نوار پایین مراحل را شروع کنید!
      بیش از 1800
      فیلم، سریال و انیمیشن از سینمای ایران و جهان
      برای استفاده از همه امکانات فیلیمو ابتدا باید وارد شوید.