نقد و بررسی سریال The Nevers | زنان ابرقهرمان دوره ویکتوریایی

در سریال The Nevers پس از رویدادی فراطبیعی، گروهی از زنان احساس می‌کنند که دارای قدرت‌های عجیب و خطرناک شده‌اند؛ کنترل قدرت هم‌زمان با حفاظت از امنیت این زنان، ماجرایی است که در این سریال خواهیم دید.

ماجرای سریال The Nevers از این قرار است که پس از یک رویداد فرا طبیعی در سال ۱۸۹۶، گروهی از زنان احساس می‌کنند که دارای قدرت‌های عجیب و حتی خطرناک شده‌اند. آمالیا ترو (با بازی لورا دونلی) رهبر این گروه است که جامعه آنان را Touched (به معنای لمس شده یا غیرعادی) خطاب می‌کند؛ آمالیا تلاش می‌کند که از دخترانش محافظت کند، اما عده‌ای برای رسیدن به اهدافشان به دنبال این دخترها هستند و وضع آشفته می‌شود. برای نقد و بررسی سریال The Nevers با فیلیمو شات همراه باشید.

 


سریال The Nevers محصول جدید و علمی تخیلی شبکۀ HBO است و حالا که پخش‌شده می‌فهمیم چرا همه این‌قدر منتظرش بودند. این داستان، نسخۀ زنانۀ مردان ایکس (X_Men) است به کارگردانی جاس ویدون، خالق بافی قاتل خون‌آشام‌ها (Buffy The VampireSlayer). شاید جای چنین سریالی که زنان به جای مردان صاحب قدرت‌های منحصربه‌فرد باشند در تلویزیون خالی بود.

بازیگران سریال The Nevers گروهی از بازیگران موفق و آینده‌دار دنیای سینما هستند، از جمله لورا دونلی، که نقش آمالیا تروی مصمم و قوی را ایفا می‌کند. او رهبر گروه زنانی است که صاحب قدرت‌های جدیدی شده‌اند. آمالیا می‌تواند اتفاقات آینده را پیش‌بینی کند، گرچه که همیشه کمک‌کننده نیست و در هر شرایطی برای ماموریت آماده است. پنانس ادر (با بازی آن اسکلی) دوست صمیمی او و یک نابغه است. آنها در کنار هم رهبری این گروه به عهده دارند و سعی می‌کنند تا دخترانی را که در خانواده‌های خرافاتی‌شان مورد اذیت و آزار قرار می‌گیرند یا طعمۀ عده‌ای افراد بیگانه و بی‌رحم شده‌اند، نجات دهند و آنها را نزد خود بیاورند. پس از اینکه آنها یکی از این دختران را از دست گروهی از آدم‌ربایان نجات می‌دهند، ترو متوجه ناپدید شدن یکی از آدم‌ ربایان می‌شود و به همراه کارآگاه فرانک موندی (با بازی بن چاپلین) به دنبال مالادی (با بازی ایمی منسن)، یعنی خطرناک‌ترین قاتل لندن می‌گردد.

البته هنوز به نقش‌آفرینی‌های جیمز نورتون، اولیویا ویلیامز و نیک فراست که در قسمت‌های بعدی وارد سریال می‌شوند اشاره‌ای نکرده‌ایم. داستان کاملاً هیجان‌انگیز جلو می‌رود، اما خیلی زود به جایی می‌رسد که با خودتان فکر می‌کنید ای کاش فقط روی تعداد محدودی از شخصیت‌ها متمرکز بود، نه نصف جمعیت لندن؛ و در میان این شلوغی، برخی شخصیت‌های منفی سریال مثل زکری ماموه در نقش یک پزشک دارای استعدادهای فراطبیعی با وجود جذابیتشان در حاشیه قرار گرفته‌اند.

سریال The Nevers از نظر بصری هم زیباست و همه‌چیز خیلی خوب در کنار هم قرار گرفته و البته نمی‌توان نقش بودجۀ کلان آن را در استفاده از لوکیشن‌های متنوع و جلوه‌های ویژه دست‌کم گرفت. از طرفی، دیدن فضای دوران ویکتوریایی و لباس‌های سنتی و پیراهن‌های بلند زنان و تضاد آن با لباس‌های ابرقهرمانی‌شان جذابیت خاص خودش را دارد. در این سریال، ماجراهای جذاب و عجیب زیاد می‌بینیم؛ مثل تبدیل‌شدن یک دختر مدرسه‌ای به یک غول و امثال این. شاید فیلمنامه و عوامل سعی کرده‌اند که سریالی زنانه بسازند، اما این‌طور که معلوم است خرده‌روایت‌ها و آنچه خودتان در سریال خواهید دید بیشتر برای راضی کردن شبکۀ HBO در داستان گنجانده شده‌اند.

در هر حال سریال The Nevers ایده، داستان و شخصیت‌های متنوع و جذابی دارد و می‌توان به فصل‌های بعدی آن نیز امیدوار بود. اگر دوست دارید ماجراجویی‌های این زنان خارق‌العاده را ببینید این سریال را از دست ندهید.


منبع: EmpireOnline

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil