بیشتر
کارگردان :
تهیه کننده :
در حال بارگذاری
برای تماشای این فیلم و بیش از هزار فیلم دیگر فیلیمو، اشتراک تهیه کنید.
  • اینترنت رایگان و نامحدود ویژه تماشا و دانلود درون برنامه‌ای فیلم‌ها برای مشترکین ایرانسل، همراه‌اول، مبین‌نت، های‌وب و آسیاتک.
خرید اشتراک

پدر خوانده 3 The Godfather: Part III

در آخرین قسمت از سه گانه پدرخوانده، دن میشل (Don Michael) پا به سن گذاشته تلاش می کند تا اموال خانوادگی اش را قانونی کند و پایش را از دنیایی که در آن بوده بیرون بکشد، ولی زیاده خواهی های جوان تر ها مانع تصمیمات اوست.

برای نشان کردن فیلم ها و استفاده از پیشنهادات ویژه فیلیمو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
این فیلم را به لیست فیلم های نشان شده اضافه کنید.
خرید اشتراک
4,58 از 430 رای
پایان قرعه کشی خوش تابستان
برندگان دو عدد Galexy Note 8 در قرعه کشی 15 تا 31 شهریور چه کسانی هستند؟
خرید اشتراک و دسترسی به فیلم ها

پیش نمایش، تصاویر و برش هایی از فیلم

فیلم های مشابه

بازیگران پدر خوانده 3

سایر عوامل فیلم پدر خوانده 3

تهیه‌کننده

Francis Ford Coppola

مدیر فیلمبرداری

Gordon Willis

فیلم‌نامه‌نویس

Mario Puzo

فیلم‌نامه‌نویس

Francis Ford Coppola

فیلم‌نامه‌نویس

Vincent Patrick

آهنگساز

Carmine Coppola

نقدهای فیلم پدر خوانده 3

  • منتقد: شهرام زعفرانلو

    فیلم از روی داستانی عامه پسند اقتباس شد که به همین نام توسط حبیب الله شهبازی به فارسی ترجمه شده است. چالش میان باندهای مافیایی برای تصاحب هرچه بیشتر قدرت در همه زمینه ها، حتی عرصه ی فرهنگ و هنر، تم اصلی داستان را تشکیل می دهد. این کشمکش هزینه های گزافی را برای هر یک از بازیگران به دنبال دارد. کشتن و یا قربانی کردن اطرافیان و در قبال آن قربانی شدن خود و فرزندان، نتیجه ی بازی در این جبهه است.

    بطن و درون مایه ی داستان سرشار است از خشونت های عریان و مستتر در کنش های متقابل افراد. خونسردی وصف ناپذیر دون کورلئونه در صدور دستور برای پیشبرد هدف های به ظاهر ساده اما اساسی خانواده کورلئونه، بیننده را با شوک غیرمنتظره ای مواجه می سازد. درخواست وکیل دون از کارگردان هالیوود و امتناع او از پاسخ مثبت، خشونتی را به همراه دارد که در نوع خود بی نظیر می نماید. کارگردان کشته نمی شود اما بر اثر بریده شدن سر اسبش چنان دچار هجمه روحی و روانی می شود که خواسته ی دون را بدون چشم داشتی عملی می کند. حتی در جلسه با سولاتزوی ترک؛ زمانی که محترمانه و حساب شده به پیشنهاد او پاسخ رد می دهد، بیننده نگران و هراسان از عواقب جلسه منتظر اتفاقی خشونت بار است. لوکا براتسی نخستین قربانی به شکل فجیعی کشته شده و در شب کریسمس دون کورلئونه هدف گلوله افراد سولاتزو قرار گرفته و به شدت مجروح می شود.

    جنگ بین این دو گروه مافیایی آشروع شده و کشتارها ادامه می یابد، تا اینکه پس از کشته شدن سانی پسر بزرگ دون، داستان صورت تازه تری به خود می گیرد. دون کورلئونه سران خانواده های مافیایی را به جلسه ای دعوت می کند تا از ادامه ی این روند که منافع او را هدف گرفته، جلوگیری کند و چنانچه امکان داشته باشد ورق را به سود خود برگرداند. در انتهای جلسه، برخلاف ابتدای آن، لحن دون تغییر کرده و تلویحاً با گویشی طنزآلود می گوید: "من یه آدم خرافاتی هستم اگر اتفاقی برای پسرم بیافته مثلا یه مامور پلیس با تیر بکشدش یا تو سلولش خودشو حلق آویز کنه یاصاعقه انو بزنه انوقت یه عده از حاضرین اینجا را مقصر میدونم..." دون کورلئونه اینگونه، مرحله ی جدیدی را در تعامل میان باندهای مافیایی نوید می دهد. اما اینبار بسیار دقیق و بررسی شده پس از تعیین مایکل به عنوان جانشین و تفویض اختیارات خود به او، در روزهای پایانی عمر، با هشدارهایی جدی به مایکل، در خصوص اطرافیان و دشمنان خانواده، فصل جدیدی را در عملکرد خانواده ی کورلئونه می گشاید. مایکل با ایستادن بر قله تجربیات و فراز و نشیب های خانواده، همزمان با مراسم مقدس غسل تعمید در کلیسا، سران اغلب خانواده های مافیایی رقیب را نابود می کند. روح "قدرت" خانواده ی کورلئونه جان تازه ای می گیرد و روند نوینی را برای فربهی هرچه بیشتر قدرت خانواده رقم می زند.

    فیلم پدرخوانده اثری است با رویکردی کاملاً مردانه که دنیای زنان را تحت سیطره و بازی های قدرت مدارانه ی خود، تحت الشعاع قرار داده است. زنان یا وسیله و بهانه ی دعوای مردان هستند (کتک خوردن دختر دون توسط شوهر و کشته شدن سانی در راه خانه ی خواهر)، یا قربانی مطامع کوتاه مدت مردان می شوند (کشته شدن همسر مایکل آپولونیا دختر سیسیلی)، و یا خانه دار و آشپز قابلی هستند در دنیای هراس آلود و آکنده از دروغ آفریده مردان، که حق اعتراض و پرسش نداشته و تنها باید سکوت اختیار کنند (کِی زن مایکل در آخرین سکانس با دروغ مسلم مایکل آرام می گیرد). رنگ قالب صحنه ها تیره و قهوه ای سوخته است که تداعی کننده سبک معماری و ترکیب رنگ مکتب گوتیک می باشد. مردان در اتاق های تاریک و پنجره های پوشیده به رتق و فتق امور می پردازند و توطئه چینی ها و تعاملات شان را شکل می دهند.

    موسیقی متن فیلم که از ترانه های قدیمی ایتالیایی سرچشمه می گیرد در برخی صحنه ها وظیفه ی دراماتیزه کردن حوادث را عهده دار است و در برخی صحنه ها پوشش ریاکارانه عملکرد سرشار از خشونت کاراکترها را، کنار می زند و ما را به عمق دنائت خفته در زیر آن رهنمون می سازد.

    از شخصیت دون کورلئونه پس از سکانس نخستین فیلم، انتظار داریم که کمتر دچار خطا و لغزش های ساده لوحانه شود و اداره ی خانواده ی مافیایی خود را به بهترین نحو سامان بخشد. او ستون خانواده است و مربی فرزندان و وابستگان سببی و نسبی خود، تا در کشاکش مرگ و زندگی، همزمان با کشتن رقبا، زنده ماندن و زندگی کردن را تجربه کنند. در سیر جنگ و دعواها، سانی که از سکانس نخست سری پرشور دارد و شخصیتی عصبی مزاج؛ در اوج توهم قدرتمداری و سرخوش از پیروزی بر سایرین و حتی بر داماد خانواده، به طرز ناجوانمردانه و فجیعی به قتل می رسد.در مقابل، مایکل، که نه تنها بیننده، بلکه خود نیز انتظار ندارد روزی چنان وارد معرکه شود که با کشتن یکی از سران مافیا و رئیس پلیس منطقه، مجبور شود به سیسیل پناه برده و پس از کشته شدن سانی و همسر سیسیلی اش جایگزین پدر شود. دو شخصیت سانی و مایکل قبل و بعد از "پدرخوانده" بارها در سایر آثار سینمای بازآفرینی شده اند.

    اگر بر روی شخصیت مایکل، به دلیل حضورش در دو قسمت بعدی پدرخوانده، تمرکز کنیم، شاهد سفر اودیسه وارش در بستر جامعه و خانواده ایم که او را از پسری تحصیل کرده و قهرمان جنگ و محبوب پدر، به یکی از سران تاثیرگذار باندهای مافیایی آمریکا مبدل می سازد. مایکل سفر خود را با ورود به بیمارستانی که پدر در آن بستری است آغاز می کند. تمهیداتی به خرج می دهد تا جان پدر از هجوم دشمنان در امان بماند. به دلیل بی تجربگی، در مواجهه با رئیس پلیس، زبان سرخش پلیس را عصبانی کرده و با مشتی به صورت مایکل فرم چهره ی او را به چهره ی غیرمتعارف پدر نزدیک می سازد. مایکل به تدریج می آموزد که با تدبیر و مدیریت صحیح وارد جهان پیچیده و بی رحم مافیایی شود، در غیر این صورت جان خود و خانواده اش را به راحتی از دست خواهد داد. با طرح نقشه ای حساب شده، در قراری با سولاتزو و رئیس پلیس در یک رستوران، هر دوی آنها به دست مایکل کشته می شوند. مایکل به مخفیگاهی در سیسیل پناه می برد و مرحله ای خاص در میدان مبارزه ی باندهای مافیایی آغاز می شود. اوج قدرتنمایی و تکامل نسبی مایکل به عنوان رهبر خانواده، در سکانس های پایانی آشکار می شود. سکانس های غسل تعمید در کلیسا و همزمان کشتار رقبای خانواده ی کورلئونه، تهدید سایر سهامداران کازینوی برادر به فروش سهام خود، کشتن داماد خانواده به اتهام دست داشتن در مرگ سانی، کشتن تسیو به جرم خیانت و ...

    بیشتر

دیدگاه‌های فیلم پدر خوانده 3

  • . .samiraaval. 19 مرداد 1396
    حالا که هر 3 قسمت رو دیدم و فهمیدم داستان چیه دلم می خواد یه بار دیگه هرو با هم از اول ببینم .اول زیاد میلی به 2و 3 نداشتم کلا میلی به فیلم های جنایی ندارم اما به خاطر تعرفش نگاه کردم و چه خوبه نگاه کردم .عالیی
  • u دانیال 19 تیر 1396 امتیاز کاربر به فیلم: 5
    nabeeeee
  • u u-2264996 12 تیر 1396
    من هر۳قسمت فیلم رادیدم اینقدرفیلم قشنگ بود که دریک شب قسمت ۱و۳رادیدم یعنی نزدیک تقریبا۶ساعت فیلم اگه ۱۰ ساعتم طول میکشیدبازم میدیدم فیلم داستان زیبا نویسندگی عالی بازیگران درجه ۱ وتصویربرداری توپی داره یکی ازچیزهایی که میشه ازفیلم یادگرفت اینکه راه کج رفتی فکر تاوانشم باش
  • u mohammadreza 8 اردیبهشت 1396 امتیاز کاربر به فیلم: 5
    بهترین فیلمی بود که تو عمرم دیدم و واقعا حرف نداشت
  • u u_1995872 24 اسفند 1395
    خیلی خیلی عالی
  • a amir.h.fcb 24 دی 1395
    عالیه
  • r reza1632 15 آذر 1395
    فقط یک کلام عالیه
  • f fatemeh061 8 آذر 1395 امتیاز کاربر به فیلم: 4
    در تعجیم چرا کسی این فیلم رو لایق گذاشتن نظر ندونسته! در یک کلام فیلم عالی بود